Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 22 sierpnia 2003 
    

Ceny Athlona 64


Autor: R4v | źródło: x-bit labs/Inquirer | 18:25
(14)
Serwis The Inquirer opublikował cennik procesorów Athlon 64. Układ 3200+, taktowany zegarem 2GHz, ma się pojawić 23 września w cenie $399 za wersję Socket 754. W październiku ma się pojawić wersja 3400+. Z kolei Athlon 64 FX, czyli wersja dual DDR dla gniazda Socket 940, będzie oznaczany rzeczywistą wartością taktowania. Model 2GHz ma kosztować ok. $700. Wszystko wskazuje na to, że AMD wprowadza "zaporowe" ceny w celu ograniczenia popytu, a tym samym uniknięcia braków układów.

Ciekawe informacje ma też x-bit labs. Wynika z nich, że przygotowywane jądra Paris i Victoria będą miały nie tylko ograniczony cache L2 do 256kB, ale także zostanie w nich wyłączona możliwość korzystania z trybu 64-bitowego. Procesory mają trafić do sprzedaży jako Athlony XP i będą wytwarzane w obudowach Socket 754. Taka polityka AMD może pogrzebać szansę na sukces 64-bitowych układów na rynku desktop. Dostępność 32-bitowych układów nie będzie wystarczającym impulsem dla producentów oprogramowania, którzy będą musieli tworzyć dwie wersje programu, lub zostać przy 32 bitach.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ok 1500 zl (autor: Meteor | data: 22/08/03 | godz.: 19:06)
    za procesor, ktoremu jak dobrze rozumiem AMD szybko podetnie nozki to nieco drogawo. Z drugiej strony na calym swiecie znajda sie tysiace ludzi, ktorzy to kupia i beda uwazac za najlepsze na swiecie. Na miejscu AMD rzucilbym jeszcze wyzsze ceny, jelenie i tak kupia.

  2. dla mnie taka cena jes ok (autor: poczta2003 | data: 22/08/03 | godz.: 19:51)
    czym wieksza cena tym dłuzej bedzie spadac. Teraz kupuje A1.7+ , za pół roku A3.2+ .Mam nadzieje ze nim sie pociesze jeszcze długo podczas gry A64 3.2+ bedzie wciąz powyzej 500 zł(czyli poza moim zasięgiem). Wtedy (za rok) wezme sobie cennik i bede zadowolony ze nie czekałem z kupnem komputera zeby przestawić sie na Socket 754

    ps. a przestawiac sie bede za 2 lata- to jest jak A64 3.2 bedzie kosztować ok.300zł


  3. Marketing AMD zatrudnia głupoli (autor: Scorn | data: 22/08/03 | godz.: 20:35)
    1. powinni zrezygnować z podawania wydajności względem PIV. Powinni podawać rzeczywisty zegar i po cichu puścić plotkę że 64 bity to dwa razy szybciej niż 32 bity ;). Ci którzy się znają i tak nie zwracają uwagi na te wszystkie oznaczenia i w nosie mają hasła reklamowe, a tych którzy się nie znają, trudno będzie Intelowi przekonać że 64bit to nie jest 2 razy więcej niż 32bit, bo przecież nawet dziecko wie że 32x2=64 :))))
    2. teraz AMD bardziej wydziwia z różnorodnością gniazd niż Intel, chyba chcą nadrobić zaległości :>, czuje że to chybiany pomysł. Rozumiem inne gniazdo dla serwerów, Operony do pracy wieloprocesorowej mają inną architekturę, ale po co mieszać w segmencie desktopów?


  4. Poprawka, rezygnują z frame rate w serwerach (autor: Scorn | data: 22/08/03 | godz.: 20:53)
    gdzie oznaczenia i tak nie maja żadnego znaczenia, a zachowują ten dziwaczny system na rynku powszechnym, na którym ludzie się gubią gdy nie mają czarno na białym, ja bym nawał nowy procesor Atchlon5 1600 x 2 i sprzedawał w cenie Pentium4 3200, pod hasłem procesora nowej generacji rodem z XXI wieku. Proste, przejrzyste, mocno brzmiące czyli tak jak lubią klienci.

  5. Albo nie (autor: Scorn | data: 22/08/03 | godz.: 21:05)
    Lepsza nazwa no Athlon8 od procesora ósmej generacji i niech Intel kombinuje jak przeskoczyć z cyferkami z Pentium4 do 8. Poza tym 8 jest seksi ;)))

  6. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 22/08/03 | godz.: 21:17)
    Frame rate?..
    ..jak dla mnie, to Ty się ciut pogubiłeś,
    kolego.. ;)


  7. no nic.... (autor: Super_Ghost | data: 22/08/03 | godz.: 21:25)
    widac ze A64 okazal sie niewystarczajacy zeby "przebic" PIV.... i teraz AMD kombinuje.... jak zarobic... by sie nie narobic.... :| cos mi sie wydaje ze intel zostanie sam na placu boju..... bo Athlon 64 mial AMD wyciagnac z bagna.. a z tego co widze..... to je tylko pograzy bardziej.... a szkoda.... zapowiadalo sie fajnie.... :(

  8. GeorgP (autor: Scorn | data: 22/08/03 | godz.: 21:26)
    masz racje, to go kart graficzny, sam widzisz, ja się znam na rzeczywistych możliwościach sprzętu, ale nawet ja się gubię z tymi wszystkimi nazwami (może dlatego że nie zwracam na nie uwagi), a co dopiero człowiek nieobyty z komputerami. Ludzie potrzebują ładnie brzmiących sloganów, prostych oznaczeń, a nie szczegółów technicznych, Intel to wie i dlatego Intel robi kasę.

  9. Super_Ghost (autor: Scorn | data: 22/08/03 | godz.: 21:34)
    Myślę że nie masz racji, dzisiaj nie gigaherce toczy się bitwa, tylko o nowe zastosowania dla komputerów, ogólnie rzecz biorąc o nadanie komputerom namiastki inteligencji za pomocą nowego oprogramowania i nie ulega wątpliwości ze na tym polu architektura 64bitowa ma przewagę. Pentium 3200 potrafi dokładnie to samo co 1400 i nic ponadto, tylko szybciej.

  10. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 22/08/03 | godz.: 22:05)
    Ghost jak na razie, to możesz sobie tylko
    speqlować..
    ..przypominam Ci tylko, że A64, to procesor
    32-bitowy na niby, i tylko przy okazji..


  11. Ale byłoby świetnie, (autor: Arder | data: 23/08/03 | godz.: 00:17)
    gdyby to wyłączenie trybu 64-bitowego było rownie sprawne jak to co ATi zaprezentowało w Radeonach 9500 :-D. Wtedy chyba 1szy bym uderzył do sklepu po takiego wykastrowanego Athlonka :)))))))))

  12. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 23/08/03 | godz.: 01:16)
    Arder nie wypisuj już takich rzeczy.. ;)

  13. Do GregorP (autor: Macius | data: 25/08/03 | godz.: 08:24)
    Wg Ciebie A64 nie jest 32 bitowym procesorem? Cos Ci sie chyba z Itanium pomylilo... A64 to po prostu Athlon + pare poprawek + SSE2 + kontroler pamieci + ROZSZERZENIA 64 bit. To jest 100% 32 bitowy procesor, ktory moze rowniez, dzieki dodatkowym rejestrom i innym rozszerzeniom, wykonywac kod 64 bitowy. Nie odwrotnie!
    Ale same "bebechy" sa uderzajaco podobne do tych z Athlona XP


  14. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 25/08/03 | godz.: 13:29)
    Mogę spytać skąd taka opinia?..
    Wg Ciebie Athlony to 16-bitowe proce, które
    potrafią pracować z 32-bitowym
    oprogramowaniem, hmm?..


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.