Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 6 października 2003 
    

Linux wspiera zespół Williamsa F1


Autor: DYD | źródło: 4Press / Ananova | 17:28
(6)
Klastrowe superkomputery linuksowe HP znajda zastosowanie przy symulacji aerodynamicznych modeli bolidów Formuły 1 w zespole Williamsa. Do istniejącej już mocy obliczeniowej, wykorzystywanej przez główną kwaterę projektową zespołu z Oxfordshire, zostanie dodanych jeszcze kilkaset serwerów HP ProLiant z procesorami Intela. Wyniki prac prowadzonych przed obecnym sezonem przyczyniły się do zajętej przez zespół Williamsa drugiej lokaty wśród konstruktorów pojazdów Formuły 1.

Na wyniki bolidów osiągane w trakcie wyścigów mają wpływ nie tylko doświadczenie i umiejętności kierowcy, ale także zastosowany silnik, rodzaj podwozia, opony, a przede wszystkim aerodynamiczny kształt pojazdu. W związku z tym, że prace nad poprawieniem tego ostatniego parametru trwają już bardzo długo i są mocno zaawansowane, coraz trudniej jest odkryć rozwiązanie poprawiające parametry bolidu. To z kolei wymusza zastosowanie coraz wydajniejszych systemów, umożliwiających prowadzących skomplikowane obliczenia.

„Dodatkowe komputery są konieczne abyśmy uzyskali pozycje lidera technologicznego, oraz wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie rewolucyjnego pojazdu FW25” – powiedział Patrick Head, dyrektor techniczny Williamsa. Z kolei rzecznik zespołu dodał, że główną przyczyną rozbudowy mocy obliczeniowej komputerów była potrzeba zredukowania czasu, jaki pochłaniała pełna analiza parametrów projektowanego modelu.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. mala niescislosc ;) (autor: szczurufka | data: 6/10/03 | godz.: 21:30)
    Rywalizacja jeszcze trwa...jeszcze jeden wyscig :) ..wiec niekoniecznie 'zajętej przez zespół Williamsa drugiej lokaty wśród konstruktorów..' .. no chyba ze DYD u wrozki byles ;) ..wiec jeszcze moga i wygrac :P

  2. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 6/10/03 | godz.: 21:41)
    Ferrari jest poza wszelką konkurencją..
    ..prędzej zaczną po wodzie chodzić.. ;)


  3. mała nieścisłość 2 ;) (autor: homo sapiens | data: 7/10/03 | godz.: 08:11)
    Na wynik wyściugu ma wpływ wiele czynników o których pisałeś DYD ale przede wszystkim to jednak opony a nie aerodynamika.

  4. hmm (autor: akustyk | data: 7/10/03 | godz.: 09:14)
    no nie do konca z tymi oponami. maja one bardzo duzy wplyw na warunki jazdy, ale aerodynamika, czy generalnie konstrukcja bolidu ma wplyw na jego mozliwosci stabilizacji (pod kazda trase i kazde warunki pogodowe inaczej ustawia sie bolid - zawieszenie, wysokosc i rozmiar spojlerow, docisk amortyzatorow, itp. itd.). przy kiepsko "zrobionej" aerodynamice optymalne ustawienie auta staje sie bardzo trudne i kierowca musi duzo wiecej kombinowac by w miare dobrze przejechac zakrety. zle ustawiony bolid traci na pojedynczym okrazeniu kilka spokojnie sekundy do konkurencji.

    co do drugiego miejsca BMW... MSZ, Ferrari dostanie w dupe na Suzuce i BMW wygra zasluzenie 1 miejsce w klasyfikacji konstruktorow. gdyby F1 bylo uczciwe i znajomosci z szefostwem (tym dupkiem Ecclestonem, zeby nie bylo niejasnosci) nie pomagaly Ferrari kombinowac na wszelkie sposoby (zeby daleko nie szukac, niech mi ktos uzasadni kare dla, podowczas jeszcze pretendenta do tytulu - Montoyi w poprzednim wyscigu, ktora dziwnie okazala sie pomocna dla Schumachera) to makaroniarze musieli by sie niezle napocic, zeby nadazyc za Williamsem i McLarenem. zreszta, ostatnia wygrana w Indianapolis byla sprawa tylko i wylacznie pogody, na ktora Bridgestone mial lepsze opony - co widac po 3 miejscu, na ktore Sauber nie mialby szans w normalnych warunkach. gdyby nie gwaltowny deszcz, to Schumacher nie skonczyl by w pierwszej piatce.


  5. Hoho ... widzę znawców (autor: Sanchez | data: 7/10/03 | godz.: 09:23)
    zapraszam do naszego grona
    http://f1.ultra.pl/phpBB2/index.php


  6. :) no prosze (autor: szczurufka | data: 7/10/03 | godz.: 12:30)
    ..czyli zagladaja tu inni fani F1 ;)

    Akustyk: .. popieram w pelni co napisales ..dodac nalezy jeszcze cyrki z nagla zmiana regulamiu przed GP wloch .. a konkretnie ze zmiana pomiaru opony..(nagle im sie odwidzial sposob pomiaru) .. bo trzeba bylo schumacherowi ten tytul jednak zalatwic a Bridgestony na suchym dostawaly po dupsku


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.