Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 28 maja 2001 
    

KYRO II - pierwsze wrażenia


Autor: DYD | 22:03
Hercules 3D Prophet 4500 64MB oparty na Kyro II już niedługo w pełni zostanie opisany na naszych stronach. Dziś przedstawiamy pierwsze wrażenia fachowca od kart graficznych - Krisa, który od kilku dni dogłębnie bada żliwości karty 3D Prophet 4500. A zatem przedstawiamy wstępną ocenę karty autorstwa Krisa:

Bardzo ładne 2D z kolorami bliskimi Radeonowi choć powyżej 1280x1200x32 nieco spowalnia. Sporą cześć efektów zrzuca na procesor więc do byle jakiego PC-ta nie ma co wkładać. Filtrowanie anizotropowe to jakaś pomyłka. Embm działa ładnie i szybko (gorzej z grami). Dot3 jakoś dziwacznie. AGPx2 bez teksturowania via złącze. Podkręca się do 185/185 (def. 175/175) ale w sporej ilości przypadków nic to nie daje (procek ogranicza). Bardzo wydajnie chodzi ze starszymi grami (Expendable 1600x1200x32 minimum fps ok. 40). Doskonała wydajność w Q3 (za tą cenę). Ze 100% odpowiedzialnością za słowa gę powiedzieć, że na P3 733/133 żna bez problemów grać w 1024x32 max_vis BEZ kompresji (64MB) lub 1280x1024x32 z bilinear filtering (poziom GTS'a czy Radeon'a DDR, pumped.dm3 >40 fps). Ładna jakość 3D (jeśli oczywiście gdzieś nie ma problemów z efektami) z bardzo dokładnie zdefiniowaną sceną i kolorami. Nieźle sobie radzi z najnowszymi grami OpenGL (Tribes2, Serious Sam) ale trzeba kontrolować konfigurację (np. SS na skrypcie Extreme Quality ale z wyłączonym filtrowaniem anizotropowym). Namierzyłem jednak czasem błędy w teksturowaniu (mam kilka zrzutów) ustępujące przy ponownym renderowaniu (np. wyjście na chwilę do okienek). W nowych D3D jest w kratkę. Czasem dziwnie szybko czasem jak ślimak. Pewnie zależy od użytych technik 3D i sterowników. Colin McRae II wciąż mi się zawiesza po pewnym czasie. Black&White bardzo cno przycina. UT chodzi w miarę nieźle na OpenGL + S3tc a w D3D wyskakuje mi do okna. Jest jeszcze dużo do sprawdzenia (że część problemów uda mi się przeskoczyć). Generalnie bardzo ciekawa karta choć że jednak ciut za droga (w obliczu taniejących GTS'ów). Ciekawe jak będzie się zachowywała wersja 32MB (brak teksturowania AGP) i ile problemów rozwiążą nowe sterowniki. Trochę razi brak obsługi funkcji które już były nawet w dx7 (np. mapowanie środowiskowe). W miarę upływu czasu Kyro II nabiera barw...

 
    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.