Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 26 lutego 2004 
    

NVidia w natarciu ! [update]


Autor: Kris | 09:27
(5)
Już po publikacji recenzji okazało się, że próba wykorzystania przeze mnie do testów dema FarCry, była błędem. Nie zwróciłem uwagi na to, że gra dostosowuje rodzaj użytych shaderów pikseli do układu graficznego, co ma zasadniczy wpływ na framerate (Sulaco: dzięki za zwrócenie uwagi). Sugerowałem, że być może niewielka przewaga FX'ów w tym teście Dx9 wynika z geometrycznej realizacji efektów, a okazało się, że wyjaśnienie różnic jest znacznie prostsze. Analiza zawartości log'ów generowanych przez grę nie pozostawia wątpliwości. Wyjaśnienie w dalszej części...

Radeon:
Use Hardware Shaders for ATI R300 GPU
Pixel shaders usage: PS.2.0 and PS.1.1

GeForceFX:
Use Hardware Shaders for NV3x GPUs
Pixel shaders usage: Replace PS.2.0 to PS.1.1

Różnica w generowanym obrazie nie jest duża, ale jeśli wiadomo gdzie szukać, to nie ma problemów z jej wykryciem. Na przykład za pomocą efektów PS2.0, w sposób bardziej naturalny, realizowane są odbicia światła na gładkich powierzchniach. Z ciekawości, spróbowałem zmusić karty do zmiany automatycznego przyporządkowania shaderów, za pomocą 3DAnalizera (zmiana ID karty w przypadku FX i ograniczenie wersji PS dla Radeona). Efekt zmiany framerate można zobaczyć na poniższym obrazku.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że na statycznym zrzucie różnica działania shadera jest pewnie niewidoczna. Przy PS2.0 tekstury bardziej błyszczą odbitym światłem, natomiast przy PS1.1 wydają się zmatowione.

W związku z tym, że w teście analizowałem różnicę działania gry pomiędzy FX'ami z PS1.1 a Radeonami w PS2.0, to badanie traci jakikolwiek sens porównawczy i proszę, aby go po prostu, w ogóle nie brać pod uwagę. Wycięcie z analizy tego jednego testu w niewielkim stopniu wpływa na punktację dwóch kart (FX5700U stracił jeden a FX5700 dwa punkty procentowe w tabeli zbiorczej wyników oraz kosztów fps).

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ja jeszcze ogarniam komentarze z poprzedniej recki (autor: NimnuL-Redakcja | data: 26/02/04 | godz.: 11:07)
    musialem sobieto wszystko wydruowac bo nie wysiedzialbym przed kompem ... test gigant .

  2. no cóż (autor: pitero | data: 26/02/04 | godz.: 13:13)
    chyba kolejny punkcik uciekł cudownemu dziecku nvidii czyli 5900xt na korzysc tego nieskalowalnego, starego i w ogóle be r9700...

  3. Vega... (autor: DYD-Admin | data: 26/02/04 | godz.: 21:19)
    ...gratuluje Ci teksu Kris, przekazal to mi osobiscie na GG :-)

  4. Prosba do Krisa i TPC... (autor: LoveSong | data: 26/02/04 | godz.: 22:37)
    ... Kris, czy moglbys kiedys przetestowac rozne wersje sterownikow do Radeonow (kolejne wersje Cat, DNA i Omeg) ? Takze OpenGL... (!)

  5. Kris jest klasą sam dla siebie :) (autor: maniac | data: 27/02/04 | godz.: 00:34)
    Nic dodać nic ująć... A co jeżeli FX w każdej grze korzysta z PS 1.1 zamiast PS 2.0 ?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.