Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Test: Pentium 4 Prescott na tle innych
    

 

Test: Pentium 4 Prescott na tle innych


 Autor: Lancer | Data: 03/03/04

Test: Pentium 4 Prescott na tle innychPrzed niespełna miesiącem, Intel oficjalnie przedstawił zapowiadane od długiego czasu jądro, mające wnieść świeży powiew w starzejącą się linię procesorów Pentium 4 Northwood. Pojawił się Prescott. Chip nadal oficjalnie zaliczany do czwartej generacji procesorów Pentium. Na temat samego układu powstało wiele mitów i to na długo przed premierą. Część plotek wydawała się mało wiarygodna, zaskakując rozbudowaną historyjką, część mogła być bliska prawdy. Niewiele jednak było wiadomo oficjalnie. Dziś nasza znajomość tajników Prescotta wskazuje, że nie jest on prostu ulepszonym Northwoodem. Procesor wnosi nową jakość. To chip, który będzie głównym produktem handlowym Intela na najbliższe miesiące.

Niniejszy artykuł przybliżający tajniki Prescotta składa się z dwóch części. Część teoretyczną stanowi opis zmian poczynionych przez inżynierów w najnowszym jądrze w stosunku do układów starszych i dobrze znanych. Ponieważ teoria zawsze w jakiejś części zbiega się z praktyką, więc nie zabrakło testów wydajnościowych Prescotta, mających dać dowód skuteczności wprowadzonych ulepszeń. By oddać pełnię możliwości nowego rdzenia, testom poddał się nie tylko nowy Pentium, ale także jego poprzednicy ze stajni Intela, oraz bezpośredni rywale z obozu AMD. Zapraszam na bliskie spotkanie z procesorami Prescott.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test: Pentium 4 Prescott na tle innych
 
 » Prescotta czas poznać
 » Testy, benchmarki...
 » Testy HyperThreading
 » Podkręcanie i... "grzanie"
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. widze, ze ostatnio nastapil wysyp testow (autor: Venom79 | data: 3/03/04 | godz.: 07:16)
    tak trzymac !

  2. no super ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 08:12)
    swiezynka ;)

  3. Trzeci ! (autor: Muchomor | data: 3/03/04 | godz.: 09:05)
    Nie zachwycił mnie ten procek.

  4. ale to zre prądu ... o w morde ;) (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 09:08)
    91A ... dotychczas regulatory na plycie byly przystosowane do 80A , chocby na plytach ASUS dla P4 . Test fajny, procesor fajny , choc drogi :/

  5. przydalo by sie porownanie do jakiegos (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 09:09)
    modelu AMD .... chba, ze jeszcze gdzies w tekscie jest nawiazane ? bo na razie doczytowuje ;)

  6. chyba intel trochę nie w tę stronę idzie... (autor: Chrisu | data: 3/03/04 | godz.: 09:33)
    niedługo utrzymanie komputera będzie tak samo kosztowne jak w latach 70tych ;).
    I tak się zastanawiam. Chciałem zmienić trochę bebechów. AMD64 drogie i nie są demonami szybkości, PIV drogie i gorące... Chyba w tej chwili najlepiej sobie kupić bartka 2500+@3200... Albo poczekać do wakacji. Może coś się "ruszy"...
    Wydaje mi się (co już któryś raz piszę), że premiery nowego sprzętu (nie tylko u Intela) nie powinny być wymuszane przez marketing, a przez inżynierów. Wiadomo dopracować obecnie procesor to nie "hop siup". Powinien być czas na stworzenie całkiem nowej technologii a nie tylko GHz... Każdy wolałby kompika 1 GHz, 12W, duża powierzchnia jądra (niestety to byłoby drogie :() i możliwość bezglośnego schłodzenia... No i zeby wydajność byla większa jak obecnie... Gdyby nie wydajność to mówiłbym o Via ;)

    Lancer. To jest kawał dobrej roboty...
    Dyd. Jak możesz sprawdź pocztę.


  7. Chrisu... (autor: DYD-Admin | data: 3/03/04 | godz.: 09:35)
    dałbyś wstać :-)
    dzieki za maila... bardzo cenny...


  8. Noo i teraz Intel będzie (autor: sebtar | data: 3/03/04 | godz.: 09:38)
    kompatybilny z AMD a nie na odwrót ;-)

  9. tak jak zawsze bylo sebtar (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 09:42)
    ale dopiero teraz mowi si o tym glosno ;))

  10. Jeszcze raz (autor: misiek2k1 | data: 3/03/04 | godz.: 10:02)
    Zobaczcie co ten typ o tym mysli:
    http://members.lycos.co.uk/kruli/motylek.swf


  11. błąd ? (autor: deto | data: 3/03/04 | godz.: 10:36)
    Przy tescie Commanche4 + Winrar ... dla Norcia i HT ON nie ma przypadkiem literowki ? Jest 21.57 czyli mniej niz przy HT OFF. Moze 31.57 ? :)

  12. fajny test (autor: acd | data: 3/03/04 | godz.: 11:27)
    Niech ktos powie ,ze procki AMD za szybsze ...

  13. Deto (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 11:30)
    Nie, to nie blad! North bardzo zwolnil, i Presc go przegonil.

  14. Tym ALuminium (autor: ein | data: 3/03/04 | godz.: 11:31)
    przekresla swoje wczesniejsze gadki o tym ze x86-64 nie ma zadnej przyszlosci :P To tez zarzniecie Itanium - WIELKA PORAZKA intela ktora moze go jeszcze sporo kosztowac - ciekawe jak do pogrzebu tej nieudanej jak sie okazalo technologii odniosa sie wielkie korporacje ktore zainwestowaly w nia niebagatelne sumy. Sam intel tez "przepieprzyl" caly ogrom kasy na to co teraz "usmierca". Dla nas to w sumie dobre wiesci bo standardem [jednym] na rynku zarowno prof jak i domowym beda proce x86-64, a to przyspieszy [mam nadzieje] rozwoj odpowiedniego oprogramowania. Po przeczytaniu, jak zwykle stojacego na wysokim poziomie, testu Lancera nasunelo mnie sie jedno spostrzezenie - kupujac Presca, kupujemy kilkadziesiat milionow "martwych" tranzystorow, a to wszystko dodatkowo procujace w bardzo wysokich rezimach energetycznych. Straszne marnotrastwo i brak finezji [zmuszanie klienta do dodatkowych obciazen finansowych zwiazanych z wymiana, do wyboru: plyty, zasilacza i chlodzenia]. No wlasnie chlodziwo dla P4E podraza zakup nowego intelowego cpu o co najmniej 80-100 zlotych, bo sredniej klasy wiatraki [czy boxy z N-wooda]sa po prostu za slabe. Juz nie mowiac o zabawie w o/c [150-200zl... najwydajniejsze dostepne konstrukcje]. Wychodzi na to ze cena zakupu samego nowego P, dosc atrakcyjna, biorac pod uwage premierowe cenniki i to ze proce intela byly zawsze drogie, staje sie po dodaniu niezbednych dodatkow malo atrakcyjna. Chyba faktycznie lepiej poczekac z zakupem na nowe steppingi, gdzie Intel bedzie MUSIAL poprawic kulture pracy swojego nowego dzieciecia. Bo bez tego osiagniecie 5ghz bedzie mozliwe tylko i wylacznie przy uzyciu niezwykle kosztownych rozwiazan chlodzacych alternatywnych dla powietrza. Moze Vapo do kazdego Presca gratis? ;P

  15. Ein - może po prostu zamiast czekać (autor: sebtar | data: 3/03/04 | godz.: 11:46)
    kupić od razu Athlona 64 ;-)

  16. Dwa CPU (autor: tschorny | data: 3/03/04 | godz.: 13:02)
    Od 2 lat pracuję na komputerze z dwoma Celeronami 366 (efektywnie 458@83MHz). Pozatym, że gry słabo działają bo nie są pisane wielowątkowo, system działa idealnie. Nic się nie zacina, rzadko zawiesza, a OS pracuje stabilniej i pewniej niż na niejednym komputerze z zegarem ponad 1500 MHz.

    Może by tak producenci procesorów i płyt głównych skoncentrowali sie na systemach wieloprocesorowych dla przeciętnego zjadacza chleba. Przecież dwa procesory potrafią wykonać równolegle prawie wszystkie instrukcje a nie tylko 32. Komputer z dwoma Athlonami 2000+ czy Pentiumami 2 GHz to rakieta.

    A co za wielki problem przepisać grę na pracę wielowątkową (np. jeden wątek grafika, drugi: dźwięk, AI, obsługa sieci). Wydaje mi się że mniejszy niż optymalizacja całego kodu pod 64 bity.

    Dodatkowo, pracę nawet najszybszego komputera z pojedynczym 64 bitowym procesorem na pokładze może zastopować zwykłe włożenie płyty do czytnika CD-R. Ja na swoim 32 bitowym staruszku-żółwiu nie miałem takiej przypadłości już dawno.


  17. Jak to jest z tym napieciem rdzenia? (autor: Shodan | data: 3/03/04 | godz.: 13:49)
    mam pytanie mianowicie czy prescott majac napiecie rdzenia 1,4v bedzie ciagnol wiecej pradu niz jego starszy brat czy nie ??

  18. tschorny ma rację... (autor: ZGreG | data: 3/03/04 | godz.: 14:16)
    od dawna mam do czynienia z kompami dual - i w domu i w pracy... Niby stare P3 ajednak porównane z nowszymi AMDkami czy P4 naprawdę wciąż dużo potrafią... Wystarczy równocześnie odpalić Photoshopa i 3DMaxa - nic nie rwie, nie zacina... rendering się robi (sam MAX potrafi korzystać z duala) a ja spokojnie picuję bitmapki (-: I myślę że to torchę stracona ścieżka w konstrukcjach... a szkoda... Taki Q3 z umiejętnością korzystania z dualCPU był chyba jedyną zajawką... cóż GigaHertze wygrały z rozsądkiem... )-:

  19. Shodan... (autor: Chrisu | data: 3/03/04 | godz.: 14:31)
    masz w tabelce...
    http://twojepc.pl/html/premiera_prescotta/t004.gif

    I prądu i mocy bierze więcej.
    P.S. Czy my się nie znamy??


  20. Tshorny (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 15:08)
    tez uwazam, ze lepszym rozwiazaniem byloby np. 2 slabsze CPU , gdy moc nie potrzebna to jeden sie odlacza i wygasza ... system zlozony np. z 2 Athlonow klasy 1-15Ghz bylby znakomitym rozwiazaniem, ale poki co to nie ma wlasnie softu pod MP,nie jest popularny znaczy sie ;)

  21. RE: (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 15:25)
    ein-Tak, dokladnie Intel nacial sie na wlasnej polityce, ale w zasadzie po premierze AMD64 nie mial wiele do zrobienia. Nie moze sobie pozwolic na zostawienie calego tortu x86-64 tylko AMD. Oczywiscie w tej chwili 64bity to daleka przyszlosc, ale dalsze opoznienie wiele wiecej by kosztowalo. Co do Itanium to nie do konca bym byl zdania ze to stracony uklad. Przygotowany on jest do wypelniania innych zadan i raczej nie zniknie z rynku, a zadomowi sie w innych segmentach. Jest to wybitnie specjalizowany uklad i chetni sie znajda zawsze.
    Jesli chodzi o kwestie chlodzenia, to dla zwyklego, domowego kompa BOXowe smiglo jest wystarczajace do okolic 3,4GHz. Oczywiscie jesli chcemy wiecej to zawsze musimy za to odpowiednio zaplacic. Nie tylko Presc sie jednk grzeje. A64 to takze goracy procek. Po wykreceniu w okolice 2,4GHz i podniesieniu napiecia do 1,75V tez grzeje sie jak glupi i nawet 2 smigla nie starczaja. Czasy powszechnego WC nadchodza nieublaganie.

    tschorny & Greg. Wlasnie zalazkiem jest HT. Oczywiscie z uwagi na ograniczenie fizyczne procesora taka konstrukcja nigdy nie dorowna prawdziwej maszynie wieloprocesorowej, ale ja uwazam HT za znaczacy postep. CO prawda ciagle nie doceniany, ale przyklad Prescotta pokazuje ze mozna jeszcze wiele zrobic i usporawnic, ale pierwsza jaskolka juz jest. Niestety nie wydaje mi sie aby systemy wieloprocesorowe kiedykolwiek sie rozpowszechnuly ze wzgledu na ogromne koszta-2CPU, 2 pary pamieci (mowie o Opteronie), kosztowna, bo skomplikowana plyta glowna, ogromne zapotrzebowanie energetyczne. To sie nie przyjmie. Czym innym sa uklady wielordzeniowe. Sa one zapowiadane na przyszly rok, a niektore zrodla mowia ze juz Tejas bedzie mial 2 jadra! To rozwiazanie znacznie tansze i prostsze do realizacji a koncoy efekt zblizony do rozwiazan SMP


  22. Dobrze, że się nie zdecydowałem... (autor: Remek | data: 3/03/04 | godz.: 15:26)
    ..wywaliłbym kasę w błoto.... wystarczył Pentium C

  23. NimnuL (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 15:26)
    A ja widze inny problem. Nie ma plyt glownych pod dulaAthlona i jest tylko 1chip AMD obslugujacy procki MP.

  24. lancer - 2CPU (-: (autor: ZGreG | data: 3/03/04 | godz.: 16:57)
    owszem - ja nie krytykuję HT - wręcz przeciwnie to właśnie w HT upatruję tego co powinno być dopieszczane i doskonalone do grnaic możliwości i wyobraźni - a jak sam widzisz tak nei jest, wszyscy jakoś po macoszemu traktują to HT. Wg. mnie to właśnie HT jest doskonałym substytutem dla SMP w domowych PeCetach. A czy @CPU to drogie - zależy jakie, za swoją MOBO zapłaciłem 350 zeta, za 2 procki (P3) jakies 500 - więc w sumie... ZAsilacz? - hmm, zmieniłem dopiero niedawno z 230W na 300 i ciągnie spokojnie (co mam w kompie możesz zobaczyć) to było 2 lata temu (-: i od tego czasu jeszcze nie pomyślałem o zmianie sprzętu - może dlatego że gry mi wiszą jak makaron z talerza (choć nie powiem - Q3 lubię pofragować, ba nawet codzień to robię - ale jakoś specjalnie nie brak mi niczego - a pykam w 1280). NIe twierdzę też że moje P3 to wydajność np. P4 z HT bo tak nie jest - ale hmmm wciąż są to wydajne maszynki... I nie chodzi mi o benchmarki i testy - w życiu, w renderingu, w obróbce obrazu... Rynek software'u profesjonalnego rozwija się spokojniej chyba jednak i nie napiera aż tak jak wymagania gier... To co piszesz o Tejas'ie - mnie się podoba i właśnie na takie zmiany poczekam - tylko z jedną wciąż nieustającą nadzieją - że ludzie od softu pomyślą o tym co daje taki sprzęt i umiejętnie to wykorzystają... (-: Pod dual Athlony (seria MP) był owszem jeden chip (AMD 760) i jego niewielka chyba rewizja, ponoć był plan nVidii (wyciek specyfikacji MOBO z ASUSa) żeby któraś wersja nForce'a potrafiła obsłużyć dualnie Atlona64 (któryś może pracować w dualu - nie tylko Opteron, a może coś mi się pomyliło...) - i to tyle... niestety )))-:

  25. Nimnul (autor: ZGreG | data: 3/03/04 | godz.: 17:06)
    z tym wyłączaniem procka to nie tak... SMP nioe polega na obciążaniu na maksa jednego CPU a 2 leży bezczynnie aż system nie uzna że jego moc potrzebna jest. W SMP system równomiernie obciąża oba CPU - każdemu przypisując niezależne wątki - dzięki temu nie dławi się itp. W czasie pisania w Wordzie tego nie poczujesz ale odpalając np. PSa, do tego przeglądarkę, do tego pakowanie np. i jeszcze jakieś programy np. CADowskie - wtedy to widać - jeden drugiemu nie wadzi... Wykorzystanie mocy procesorów po prostu nie jest powiązane żadną funkcją liniową - w tym właśnie sęk....

  26. no i znowu! (autor: rapra | data: 3/03/04 | godz.: 17:22)
    machnal wypasiony intelektualnie, oparty na glebokiej wiedzy artykulik. Do tego te 2kg tabelek. Dla takich artykulow odwiedzamy twojepc.pl...
    ta godzinka czytania to czysta przyjemnosc :)


  27. Podoba mi się ten artykulik. (autor: Paweł27 | data: 3/03/04 | godz.: 19:46)
    Zresztą pewnie każdy wie że że takie artykuły to dla mnie jak "woda na koło młyńskie" tak na poważnie to zgodzę się z większością testów, sam miałem sposobność próbowania paru (dla mnie ważnych) teścików tego typu. Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem P4 3,006 GHz i na razie nie miałem zamiary kupować Prescota (nie lubię od pewnego czasu nowości na rynku). Po pół roku będę myślał o tego typu procku. Zapewne do tego czasu go troszeczkę dopieszczą pod względem termicznym, może będą sprzedawane z superwydajnymi wentylatrokami. Poczekamy zobaczymy.
    W takich testach wychodzi prawdziwa wydajność procesora, o którą tu na tym boardzie niejednokrotnie sprzeczaliśmy się.
    Co drogie to tanie, ale nadal jestem zdania że jest to pomyłka kupować takie procesory tylko po to żeby posurfować i pograć w Contera. Takie procesory trzeba wykożystywać i tyle. Wtedy nie są one drogie.

    Pozdrawiam.


  28. Ehhh nie zrozumieliscie mnie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 19:46)
    chodzilo mi o stworzenie nowego systemu MP , nie taki jaki ma obecnie miejsce, nie dzialający na obecnych zasadach. kazdy wie, ze kiedys stacje MP byly przeznaczone TYLKo dla profesjonalistow majacych kupe forsy, pozniej Intel zauwazyl korzysci z wykorzystania wielowątkowosci w domu i stworzyl technologie HT, w planach ma wprowadzenie jej nastepcy HT2 czy jakos tak wiec sadze, ze nie pokusi sie o wprowadzenie pelnego MP dla uzytkownikow domowych, ale wszystko przed AMD.
    ZGreG, ja rozumiem jak jest aktualnie, ale czemu by tego nie zmienic? czy moze sie nie da?

    Lancer, to ze aktualnie Mobo pod AMD jest jak na lekarstwo to ja rozumiem, ale mozna to zmienic .
    wszystko zalezy od tego czy to sie przyjmie na szersza skale, a na razie to sie niestety nie zapowiada i HT jest najlepszym rozwiązaniem a pelen MP zostaje profesjonalistom . chyba, ze bedzie wysyp wielowątkowych aplikacji , wtedy bedzie o co walczyc.


    ATSD - pamietacie plyte Abit PB6 ?mozna bylo na niej posadzic nawet celerony dualnie ... seryjne normalne wersje. dopiero po tym Intel zablokowal MP w swoich procesorach. widac juz cos Intel wtedy planowal interes z MP i kto wie, moze mial w planach HT ?


  29. ja mam pytanie... (autor: Chrisu | data: 3/03/04 | godz.: 20:11)
    ile ma cache ten prescott?? 1024 kb czy 1024 kB? Bo Intel mówi o 1 MB a nie 128 KB... Chyba że się mylę to mnie poprawcie...

  30. NimnuL (autor: Chrisu | data: 3/03/04 | godz.: 20:14)
    pewnie wtedy wojsko bawiło się już tejasami w symulowaniu wojny jądrowej ;)

  31. RE2: (autor: Lancer-Redakcja | data: 3/03/04 | godz.: 21:03)
    Chrisu-masz racje! chodzi o kB, a nie kb. Niby mala literka zmienia znaczenie. Dzieki!

    NimnuL-HT Prescotta jest wpasnie niby tym HT2. MP Intela w domu nie bedzie, chyba ze ktos kupi sobie Xeona ;). Na przyszly rok zapowiadane sa dwurdzeniowe AMDki i Intelki. Czy bedzie to Tejas?
    Do AthlonaMP raczej nic nie bedzie. AMD stawia na bardziej rozwojowego Opterona. Zreszta slusznie.


  32. No ładny teścik (autor: DJopek | data: 3/03/04 | godz.: 22:15)
    Nie pozostaje mi tylko pogratulować autorowi :) Naprawdę rzetelnie napisany art!

  33. pozniej Intel cos chyba tez szykuje (autor: NimnuL-Redakcja | data: 4/03/04 | godz.: 09:04)
    widzialem w ich planach, ale zapomnialem nazwy - jakies zastepstwo za HT2 .

    no ja poczekam na 64b CPU i wtedy zmienie kompa .. chyba ;) a na razie wiesz co Lancer ? wciaz amm Twojego Athlona , pamietasz go jeszcze? :)


  34. Hmmm (autor: Lancer-Redakcja | data: 4/03/04 | godz.: 16:09)
    Nie bardzo... przypomnij, bo tyle ich mialem... czyzby 1,4@1,6GHz? :)
    Ciagle mam A64 wiec moze maly tescik WindozyXP 64bit za jakis czas...


  35. Nimnul (autor: ZGreG | data: 4/03/04 | godz.: 17:18)
    a ja wciąż mam 2 PIII (-: i pamiętam takie płyty jak BP6, VP6 (pod 2 PIII), jak VR6 (POd Tualatiny 2) czy podobne konstrukcje od MSI czy inncyh producentów. Trochę tego było... podobnie dla Athlona MP bardzo fajne Iwill'e MSI i Gigabyte... ale to przeszłość... A to o co mi chodzi że sposób MP jaki opisałeś nie ma sensu - chodzi mi o to że jedne procek idzie drugi "czeka".... nie na tym polega wielowątkowość - a ona jest istotą MPsystemów! Co do cen - uwierz - nie tylko kasiastych profi stać było na 2 CPU (-: w życiu bym się nie porwał na to gdyby mnie nie było stać ((-:
    Wg. mnie to właśnie HT a potem 2rdzeniowe konstrukcje są kontynuacją... NIe mówię tu już o np 8procesorowych stacjach/serwerach bo to inne cele - taki np. MAX nie potrzebuje a 2 CPU dają mu kopa (-: więc 2 rdzenie to będzie TO!!!! niech tylko programiści w końcu zaczną to wykorzystywać a nie wiedzieć że to jest....


  36. Lancer (autor: RusH | data: 4/03/04 | godz.: 19:05)
    Nie wiem czy jest sens, MS obcina funkcjonalnosc teo proca ile wlezie , zabronili np wykoszystywac FPU w trybie 64bitowym .. wiesz dlaczego ? Bo Intelowe FPU sssie :)

  37. Tak Lancer ;) (autor: NimnuL-Redakcja | data: 4/03/04 | godz.: 20:42)
    1,4@ 1,5 bo przy 1,6 to niestety chlodzenie musiałoby być pokroju N2O ;)


    ZGreG, pamiętasz jak jakiś czas temu pojawiła się informacja o CPU który na jednej podstawce miał chyba 8 rdzeni ? to jest jazda. Pewnie do teraz myślą czym to wychłodzic ;>


  38. NimnuL (autor: ZGreG | data: 4/03/04 | godz.: 23:40)
    było nawet info o jakimś super optycznym (laserowym) procu który zrobiła jakaś mojżeszowa firma - i w ichniej armi używają - to jest dopiero jazda ponoć wydajność znacznie większa (-: A schłodzić? hmmmm.... znalazło by się sposób... zamrozili Di Caprio w Titanicu to proca zmrożą (-:

  39. DiCaprio to chucherko (autor: NimnuL-Redakcja | data: 5/03/04 | godz.: 08:48)
    w dodatku bez jaj ;) a prawdziwy, rasowy CPU z jajem/jądrem/rdzeniem to juz wyzwanie ;)

  40. no na takie dictum to ja już nie mam argumentu (autor: ZGreG | data: 5/03/04 | godz.: 15:44)
    ale chętnie włożę takie 2 Xeony np. do lodówki zamiast sałaty (-: i niech renderują renderują (((-:

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL