Twoje PC

Czwartek 29 kwietnia 2004

Biokomputer walczy z rakiem

Autor: Anitka | źródło: 4Press / ZDNet | 10:36
(1)
Naukowcy z Weizmann Institute of Science wynaleźli biologiczny komputer, który potrafi wyszukać i zniszczyć komórki rakowe. Odkrycie, które zostało opisane w magazynie popularno - naukowym "Nature", jest zmodyfikowaną wersją komputera DNA, która potrafi identyfikować zmutowane komórki biologiczne. Po wprowadzeniu do organizmu cząsteczki wyszukują struktury RNA, czyli molekuły konieczne do powielania DNA. W szczególności są one "zainteresowane" zmodyfikowanymi formami RNA, które występują w przypadku raka płuc, ale także przy innych nowotworach.

Przyleganie do zmutowanych cząsteczek jest możliwe, ponieważ kolejność enzymów we włóknie DNA odpowiada uzupełniająco kolejności występującej w cząsteczkach RNA uszkodzonych komórek. W przypadku wykrycia nowotworu, biokomputer uwalnia substancje chemiczne blokujące rozwój komórek rakowych, a nawet może je całkowicie zniszczyć.

Nad podobnymi rozwiązaniami opartymi na molekułach pracują także inne firmy, m.in. General Electric i Quantum Dot, ale ich rozwiązania nie są oparte na DNA. Quantum Dot nie przeprowadziło jeszcze testów nanokryształów na ludziach, ale struktury te zastosowano do zwierząt, które następnie poddano naświetlaniom.

Cząsteczki opracowane przez naukowców Instytutu Weizmanna nie zostały jeszcze przetestowane na ludziach, a ich działanie zostało zaprezentowane w ściśle zrównoważonym środowisku solnym. To jeszcze dekady przed nami, ale w przyszłości następna generacja komputerów DNA może działać jak lekarze działający wewnątrz komórek biologicznych" - powiedział Ehud Shapiro, szef zespołu naukowców.

K O M E N T A R Z E

1. rzeczywistość dogania s-f (autor: Master/Pentium | data: 30/04/04 | godz.: 09:51)
    pożyjemy zobaczymy co wyjdzie, możliwości ogramne, ewentualne skutki uboczne niestety też.

D O D A J   K O M E N T A R Z

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.