Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 31 maja 2004 
    

Rozrywkowa przyszłość


Autor: Anitka | źródło: 4press / GameSpot | 15:34
(3)
Deloitte & Touche opublikowało raport o znaczącym tytule "Prawo Moore'a i gry elektroniczne". Wynika z niego, że branża elektronicznej rozrywki będzie w najbliższych latach notować tak dynamiczny rozwój, że jego pozytywne następstwa odczują także inne sektory gospodarki.

Dynamiczny wzrost rynku gier będzie stymulowany wzrostem możliwości sprzętu domowego i przenośnego oraz rozwojem Internetu. Urządzenia, które mają odegrać dla branży gier kluczową rolę to telefony komórkowe, odtwarzacze MP3, handheldy, multimedialne set-top boksy, zabawki i maszyny treningowe.

"Dla tej branży powstaną nowe możliwości, poza tradycyjną areną gier elektronicznych" - twierdzi Scott Singer, dyrektor zarządzający oddziału Deloitte & Touche zajmującego się mediami i rozrywką.

Aby unaocznić sobie skalę przewidywanego wzrostu, wystarczy zapoznać się z liczbą zainstalowanych na całym świecie urządzeń do gier. Dziś szacuje się ją na 415 mln, ale według Deloitte & Touche, w roku 2010 ma być to już 2,6 mld sztuk! Do tego czasu również 450 mln gospodarstw domowych na całym świecie będzie mieć dostęp do wystarczająco szybkich łącz internetowych, by kupować pliki z grami przez Sieć. To także wpłynie na popularność tego typu produktów.

W dalszym ciągu rosnąć będą niestety koszty produkcji - przygotowanie i wprowadzenie na rynek gry może już wkrótce kosztować tyle, co hollywoodzki hit, a więc dziesiątki milionów dolarów. Ma się to przyczynić do zacieśnienia współpracy między wydawcami a firmami reklamowymi - w grach będzie po prostu coraz więcej reklam. Paradoksalnie pomoże to w zwiększeniu wartości rynku marketingowego, gdyż reklamodawcy za pośrednictwem gier będą w stanie dotrzeć do tej części odbiorców, która odchodzi od tradycyjnych mediów, w tym telewizji.

"W ciągu niespełna dekady gry elektroniczne zmieniły się z niszowej branży w globalną siłę - a ten trend utrzyma się przynajmniej do roku 2010. Napędzane bezustannie Prawem Moore'a, gry i pokrewne im technologie wygenerują falę uderzeniową, sięgającą daleko poza sektor elektronicznej rozrywki" - czytamy w raporcie.

Beneficjantami rozwoju rynku gier będą m.in. także wytwórnie płytowe, dla których wpływy z licencjonowania utworów do gier będą stanowić coraz istotniejszą część dochodów. Skorzystają też producenci zabawek oraz operatorzy telefonii komórkowej, oferujący swoim abonentom aplikacje rozrywkowe.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dejavu? (autor: MARC | data: 31/05/04 | godz.: 18:00)
    Czy tego przypadkiem juz wczoraj nie bylo?

  2. TEGO (autor: Anitka-Redakcja | data: 31/05/04 | godz.: 18:08)
    nie :-)

  3. ee wszedzie reklama ;/ (autor: Teo | data: 31/05/04 | godz.: 19:18)
    ...heh w H-L3, pewnie beda juz billboardy Coke :] Moze do nastepnej czesci NFS EA nie bedzie musiala placic kupy kasy za licencje samochodow, tylko producenci beda bili sie o miejsce w grze hmm w koncu pojzedze Bugatti - w koncu VW nie jest taki biedny ;]
    No i jeszcze Handheld - kiedy bedzie mozna grac przez siec w gry na Handheld? Czesciej gram na swoim HH niz na PC :]


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.