Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 8 lutego 2005 
    

Oficjalna prezentacja procesora Cell


Autor: Adam | źródło: I4U | 08:46
(13)
Firmy IBM, Sony i Toshiba oficjalnie przedstawiły układ o nazwie Cell, nazwany przez nie "superkomputerem w jednym układzie". Cell znany jest głównie dzięki konsoli Sony Playstation 3, w której ma stanowić serce całej konstrukcji. Sam układ ma architekturę wielordzeniową i składa się z jednego procesora Power PC oraz 8 tzw. SPE (Synergistic Cores) czyli 8 współpracujących jednostek. Przedstawiony prototyp układu pracował z prędkością 4GHz, zawierał 234 miliony tranzystorów, wykonany został w technologii 90nm SOI a wielkość rdzenia wynosi 221mm kwadratowych. Ponadto Cell pozwala na jednoczesne uruchomienie kilku systemów operacyjnych - zarówno tych znanych z komputerów PC jak np. Linux oraz specjalistycznych do konkretnych zadań. Oprócz tego Cell zawiera w sobie 2,5MB pamięci a dzięki technologiom Rambus XDR oraz FlexIO maksymalna przepustowość pamięci sięga 100 GB/s. Procesor ten ma wejść do produkcji w przyszłym roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe jak z chłodzeniem... (autor: DAWIDUS | data: 8/02/05 | godz.: 11:42)
    podobno ma pracować z zegarem ponad 4 GHz...

  2. hmmm (autor: Mingan | data: 8/02/05 | godz.: 12:24)
    na ilość ciepła wydzielającego przez scalak ma wpływ równierz sama jego kontrukcja więc niezawsze wysoki zegar oznacza dużą moc wydzielaną chodz moim zdaniem bez porządnego coolera ps3 nie obejdzie się albo lepszym wyborem było by danie porządnego pasywnego chłodzenia na wszyskie układy scalone

  3. Taaakk... (autor: Artisan | data: 8/02/05 | godz.: 12:49)
    To ze 4GHz ogloszono jako czestotliwosc, z jaka Cell moze dzialac, nie znaczy jeszcze ze procesor o takim zegarze bedzie uzyty w PS3. Jak rowniez nie znaczy to, ze wszystkie czesci procesora Cell sa taktowane takim zegarem (najprawdopodobniej zegar ten sluzy do taktowania koprocesorow SPU, natomiast reszta dziala z zegarem 2 razy mniejszym).

  4. teoretycznie wyliczona wydajnosc (autor: Dzuby | data: 8/02/05 | godz.: 14:15)
    rowna sie 5 opteronom o dwoch jadrach a w ps3 maja byc ponoc 4 takie procesory. Nawet jezeli ostateczna wydajnosc bedzie 2 czy 4 razy mniejsza to ta maszyna i tak bedzie wymiatac.

  5. muheheh (autor: Karas | data: 8/02/05 | godz.: 15:59)
    cena tez pewnie bedzie zabojcza. Pewnie z 1000$ na poczatek...

  6. hahaha (autor: MAYDAY. | data: 8/02/05 | godz.: 20:49)
    i zacznie się oc ps3, wymiana wentyli, wc, fc , 3psdmark i takie tam :):)

  7. I jak zwykle w przypadku konsol... (autor: |no name|no fame| | data: 8/02/05 | godz.: 21:32)
    Na początku zabójcza cena i sprzętowy wypas, a za dwa lata przeciętny pecet będzie wydajniejszy. Z mojego punktu widzenia lepszym rozwiązaniem jest zakup komputera PC. Może dlatego, że mam już ponad 20 lat i wyrosłem z grania.

  8. Konsola (autor: Alonzo Vega | data: 8/02/05 | godz.: 23:51)
    Mam byc podobno ok 100 krotnie wydajniejsza od najszybszych obecnie P4 a w konsoli mają się znajdować 4 takie proce czyli wychodzi na to, że jeden ma wydajnośc ponad 25x większą o P4>3.2Ghz! Tylko ze to nie x86 architekt. Ale to i taki nic podobno Amerykańskie wojsko już od paru ładnych lat używa choćby w swoich topoeych myśliwcach komputery szybsze wieleset razy od najszybszych PC i opartych ponoc na technologi optycznej. Czyli coś jakk ten zeszłoroczny procesor optyczno-laserowy z Izraela o wydajności 1000 konwencjonalnych procesorów.

  9. moze i wydajniejsza, (autor: wukillah | data: 9/02/05 | godz.: 08:37)
    ale pieca mozna rozbudowac,a konsole nie.

  10. Alonzo, zmień trawę, bo ta jest skażona :-) (autor: Vetch | data: 9/02/05 | godz.: 08:58)
    Taki sam bełkot słyszałem i czytałem przed premierą PS2 - że niby 100x PC, że niby Saddam kupował je tirami do rakiet, etc... Po premierze okazało się że marketingowcy się nudzili, a PS2 wcale nie było szybsze do ówczesnych PieCów. Wygrywało jedynie szybkością działania natywnego kodu dla zamkniętej architektury.

  11. Konsoli nie można rozbudować... (autor: DomanR | data: 9/02/05 | godz.: 14:52)
    ... bo takie jest z góry założenie. Nie uznawałbym więc tego za jakiś mankament. Twórcy gier na PC nie przejmują się optymalizacją kodu, bo wiedzą i tak zawsze można dokupić RAM'u :) Konsola to jednak zamknięta architektura i programiści podchodzą do nich zupełnie inaczej, wyciskając ile tylko się da. Czyli w skrócie... konsoli nie potrzeba rozbudowywać ;)

  12. o cell mówią już ze 4 lata i JUŻ pokazali?? (autor: Chrisu | data: 10/02/05 | godz.: 18:57)
    nie no chyba śnię...

  13. taa... (autor: vicks | data: 28/02/05 | godz.: 16:45)
    jak ja słysze takie gadki gości typu |no name|no fame|, że "grają na pc i ich granie już znudziło" to nie wiem czy im współczuć, czy z nich polewać...ja też mam 20 lat i mnie granie jakoś nie znudziło, może dlatego, że gram na konsoli, która zapewnia nieskrępowaną, bezstresową rozrywkę na najwyższym poziomie...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.