Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 9 marca 2005 
    

Po CPU i GPU przyszła pora na PPU


Autor: Adam | źródło: BeHardware | 15:58
(9)
Tytułowy skrót PPU oznacza Physics Processing Unit, czyli układ zajmujący się przeliczaniem zależności związanych z fizyką modeli w grach. Taki procesor stworzyła firma Ageia Technologies, której jednym z inwestorów jest TSMC, mający się zająć produkcją tych procesorów. Założenia układu są dosyć proste - współczesne gry zawierają bardzo wiele obiektów, które podlegają założonym prawom fizycznym. Do tych obliczeń potrzebne jest sporo mocy obliczeniowej procesora - dlatego powstał pomysł dodatkowego układu, który zajął by się tym zadaniem. Rozwiązanie firmy Ageia Technologies może obsługiwać jednocześnie do 30 tysięcy obiektów, które oddziałują na otaczające je środowisko. Od strony sprzętowej układ może się znaleźć na kartach ze złączem PCI lub PCI-Express, wyposażonych w 128MB pamięci GDDR3. Jak na razie nie wiadomo ile taka karta może kosztować ani kiedy pojawi się w sklepach.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Taa a niedlugo .. (autor: Ramz | data: 9/03/05 | godz.: 18:30)
    czeka nas MPU co oznacza Mind Processing Unit ;). A, tak na serio to nidlugo (czytaj 10) lat procesory beda mialy tak ogromna moc obliczeniowa ze zbedne stanie sie uzywanie nawet kart graficznych :D a co dopero kart do fizyki.
    Ciekawy jestem jedynie przez co taki sprzet zostanie wykorzystany i kiedy ?? ;)


  2. No wlasnie (autor: sew123 | data: 9/03/05 | godz.: 18:37)
    czy obecne procki tak slabo radza sobie z "obliczaniem fizyki" ? Jesli tak , no to takie PPU ma sens.Przydaloby sie np w symulacjach samochodowych :)

  3. Fajnie (autor: PSC | data: 9/03/05 | godz.: 19:07)
    ale moim zdaniem kierunek rozwoju procesorów graficznych pójdzie podobną ścieżką, którą poszły firmy produkująca CPU. Niedawno produkowano procesory z znajdującą się na zewnątrz pamięcią tzw. L1, L2 a obecnie jak każdy wie jest ona integralną częścią układu . Miniaturyzacją i zmniejszenie poboru mocy jest kluczem do zwiększenia wydajności. Producenci będą zwiększali po trochu jakość i wydajność produktów, bo przecież na czymś muszą zarabiać i wprowadzanie nowych technologii jest i będzie hamowane żeby nie dać obrazu za dużo, bo trzeba kasę robić jak najmniejszym kosztem i zachować rezerwy pomysłów na lata w przód.

  4. Świetny pomysł, ciekawe jak będzie z ceną... (autor: Rhobaak | data: 9/03/05 | godz.: 19:15)
    Taki układ przydałby się prawdopodobnie nie tylko do gier, ale i do symulacji fizycznych (raczej amatorskich;) ).

  5. Jeszcze jedna karta: (autor: Movi | data: 9/03/05 | godz.: 19:58)
    JUż dawno się zastanawiałem czemu w kompie nie ma AI unit. Karta tylko i wyłącznie odpowiadająca za sztuczną inteligencję, czy to przeciwników czy czego innego. Może to następny krok?

    Taka karta niczego sobie, tylko czy którykolwiek z developerów zdecyduje się ją supportować? Pozatym myślałem że Havoc już pokazał szczyt możliwości....


  6. Czekajcie.. (autor: sol4rlag | data: 9/03/05 | godz.: 21:27)
    Można podsumować 1 lub więcej Procesorów centralnych, 1 Procesor Dźwiękowy, 1 lub kilka graficznych a teraz jeszcze 1 procesor fizyczny, troche tego sporo, i sądze, że kilka niezależnych procków jest jednak lepszym rozwiązaniem. Może to troche moja mania OC ale ciężko było by schłodzić procka, który wyrabiał by to wszystko na raz. Do tego, o mocy procka nie decyduje tylko i wyłącznie częstotliwość zegara, zauważcie, że teraz procesory nie są dużo szybsze (w granicach 4 GHz max), natomiast różnią sie instrukcjami. Pamiętacie MMX ??? o to mi własnie chodzi. Mimo, że każdy z procesorów, które wymieniłem na początku można podsumować ilością megaherców, to ich prawdziwa różnica leży właśnie w tych instrukcjach. Praktycznie rzecz ujmując, raczej ciężko było by zmontować procka, który byłby wystarczająco wszechstronny, żeby zastąpić kilka wyspecjalizowanych układów. Ale sie rozpisałem :P

  7. "Earth Simulator dla każdego"... (autor: dabia | data: 10/03/05 | godz.: 10:54)
    no, może nie koniecznie aż tak, ale do akademickich badań (np. przepływ cieczy i gazów lub zgrubne modelowanie zjawisk atmosferycznych i rynkowych) nadadzą się całkiem nieźle

  8. dobry pomysł (autor: Luk | data: 10/03/05 | godz.: 12:50)
    oczyw. o jego sukcesie zadecyduje to ile fps'ow wiecej uzykuje sie w grach po jego zastosowaniu; pomysłodawcy powinni wziasc to pod uwage w pierwszej kolejnosci, ale roznie z tym moze byc; poza tym na zdjeciu widac, że karcie nie wystarcza zasilanie z szyny pci, wiec dodatkowe obciążenie zasilacza też może być sporym minusem, bo zasilacze i tak już są często przeciążone;

  9. Nic z tego nie będzie, bo mam (autor: sebtar | data: 10/03/05 | godz.: 21:22)
    wrażenie że gdy przyjdzie czas by taka karta stała się ewentualnie potrzebna, nikt już nie będzie pisał gier na PC i zostaną same konsole. Smutne to trochę, ale taka jest prawda.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.