Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 5 kwietnia 2005 
    

AMD kończy żywot Socket A


Autor: Adam | źródło: BeHardware | 08:32
(17)
Firma AMD podjęła decyzję o ostatecznym zakończeniu produkcji procesorów dla gniazda Socket A - obecnie nadal są dostępne procesory Sempron w takiej wersji a samo gniazdo zostało wprowadzone w połowie 2000 roku. AMD poinformowało swoich odbiorców iż zamówienia na procesory Sempron w wersji Socket A będą przyjmowane tylko do dnia 15 czerwca tego roku a ostatnie dostawy zapowiedziano na dzień 15 grudnia tego roku. Po tym terminie procesory te będą dostępne w sprzedaży tylko tak długo jak długo starczy ich zapasów u dystrybutorów.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. to chyba jedno z.... (autor: Andrzej | data: 5/04/05 | godz.: 13:15)
    dluzej obowiazujacych gniazd na procki w naszych PCtach w historii . Z mojej strony podziekowania dla AMD za polityke przyjazna swoim klientom.

  2. Zgadzam sie z Andrzejem (autor: Tummi | data: 5/04/05 | godz.: 13:50)
    Przesiadlem sie na socket A zaraz po jego pojawieniu sie i okazalo sie to strzalem w dziesiatke! Moja plyta dziala do dzisiaj i nie odczuwam braku mocy obliczeniowej.
    Dodatkowo nie dalej jak wczoraj do Abita KT7 (kt 133) wlozylem Durona 1600 (drut-mod na mnoznik 16x, FSB 100MHz) i tez wszystko smiga!
    To bylo dobre gniazdo! Oby 939 bylo identycznie udane :D

    T.


  3. To prawda... (autor: DAWIDUS | data: 5/04/05 | godz.: 14:06)
    jedno z najdłużej obowiązujących gniazd dla proca...
    A intelowcy od 2000 roku... zmienili jak dobrze pamietam ze 4 razy gniazda... zaraz... Slot 1 Sockiet 370 potem było Sockiet 423 i sockiet 478 a teraz mają Sockiet 775...


  4. Najbardziej udana platforma w historii (autor: slanter | data: 5/04/05 | godz.: 14:16)
    IMHO oczywiście. pzdr

  5. Ano faktycznie (autor: DJopek | data: 5/04/05 | godz.: 15:00)
    Socket A to była świetna podstawka - siedziałem na solterku 75KAV od Durona 800, przez pierwsze athlony, później sławny 1700+ 0,13 aż do bartona 2500+ :) Teraz już mam inną płytę bo potrzebowałem więcej USB i FireWire...

    Ale nie zapominajmy także o Intelu 440BX i sławnej płycie Asus P2B - równie piękna historia :)


  6. .:. (autor: Shneider | data: 5/04/05 | godz.: 18:37)
    hehe
    tak sie sklada ze u mnie 75KAV i duren 800 oraz 440BX z PII400
    dziala w pokoju do tej pory 24/7 :)


  7. slot 1 (autor: Meteor | data: 5/04/05 | godz.: 19:25)
    to najlepsze rozwiazanie Intela, szkoda, ze zarzucone. Osobiscie mialem 2 celerony podlaczane przez przejsciowki SLot1-FCPA 370.

  8. .:. (autor: Shneider | data: 5/04/05 | godz.: 20:30)
    Meteor slot 1 to byla wielka pomylka Intela, jak i AMD. dzieki temu badziewiu procki byly drogie i wielkie.

    fajnie to wygladalo, ale nie sluzylo to w sumie niczemu. jedynie mozna bylo chlodzic je peltierem i 6 wiatrakami :)


  9. AMD pierwsze Athlony robiło na SlotA, nie Slot1.... (autor: GregorP-Redakcja | data: 5/04/05 | godz.: 21:40)
    j.w.

  10. .:. (autor: Shneider | data: 5/04/05 | godz.: 22:26)
    wim :)

    chodzi tylko o rodzaj.

    ale skonczylo sie tylko na 500MHz.


  11. Procki Slot A ... (autor: Merle | data: 5/04/05 | godz.: 22:31)
    byly do 1GHz. Intel zdaje sie skonczyl ze slotem wczesniej, ale nie jestem w 100% pewien.

  12. Mercle (autor: kapitan_kloss | data: 5/04/05 | godz.: 22:47)
    Na Slot 1 byył nawet PIII 1GHz oraz 1,13GHz, ale w bardzo niewielkiej serii. Ten drugi został zrsztą szybko wycofany, gdyż pracował niestabilnie (podobnie jak odpowiednik na FCPGA)

  13. Merle... (autor: carlosA | data: 6/04/05 | godz.: 02:41)
    zmień dealera :)

  14. slot1 i slot A (autor: Meteor | data: 6/04/05 | godz.: 09:05)
    wymusila technologia produkcji procesorow w polowie lat 90tych. Jesli ktos nie pamieta, to przypominam, ze L2 cache byl poza rdzeniem prcesora, ale na jednej plytce z rdzeniem. Pracowal z 2/3 predkosci procesora, albo 1/2. Rozmiary tego wszystkiego wymuszaly zastosowanie dosc drogiego mocoewania na SLOT. Jak tylko Intelowi udalo sie zintegrowac pamiec cache z jadrem slot stal sie technologicznie nieprzydatny. ALE.

    To nie bylo glupie rozwiazanie zrobic slot a do niego plytke/przejsciowke z socketem. Na jednej plycie moznaby montowac wiele typow procesorow. Z tym, ze wiadomo, dlaczego tego sie nie robi. Przynajmniej u Intela.


  15. .:. (autor: Shneider | data: 6/04/05 | godz.: 11:40)
    to wiadomo, ze plyty certyfikowane do 500MHz dzialaly z procesorami ponad 1GHz :)

    gniazdko bylo jakie bylo. cudne byly chipsety je obslugujace.

    AMD jakos w ciagu jednej seri potrafil zintegrowac cache w jadrze, a na dodatek jara durona i ath, byly znacznie wydajniejsze od Intela, a co najwazniejsze polowe tansze byly :)

    Zdaje mi sie, ze intel lecial na reputacji i nie chcial zmieniac polityki, sprzedawal drogie solidne procesory. w przeciwienstwie do delikatnych AMD :)

    Ale moze faktycznie im ten cache tak utrudnial robote, wszak pierwsze P4 mialo gorsza wydajnosc od PIII, a ilosc cache zabijala :)


  16. kapitan_kloss (autor: Merle | data: 7/04/05 | godz.: 16:17)
    masz racje, rzeczywiscie przypomniala mi sie wpadka z wycofaniem PIII 1,13. Zreszta moj stary Athlon 550 Slot A dziala sobie caly czas 24/7 i musze przyznac ze to moj najstabilniejszy sprzet. Nigdy nie mialem z nim zadnych problemow, a latka leca.
    carlosA - moze znam twojego ;)


  17. K7 - koniec (autor: Opson | data: 8/04/05 | godz.: 21:37)
    No niestety K7 juz przestal byc dobry i wydajny - czas na K8. Ale to chyba nie problem - juz dzis Sempron na S754 jest po 250 zł - i jest to hicior na miare T-breda 1700+ - swojego wykrecilem na 2,88 ghz ( z 1,6 )

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.