Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 10 października 2007 
    

Oficjalne wymagania Crysis


Autor: Zbyszek | źródło: InCrysis | 14:03
(18)
Firma Crytek opublikowała oficjalne wymagania systemowe nadchodzącego hitu - gry Crysis. Gra wymagać będzie systemu operacyjnego Windows XP lub Vista, i 12GB wolnej przestrzeni dyskowej. Jako minimum zalecana jest karta graficzna DirectX 9 z 256MB pamięci, klasy GeForce 6800GT, Radeon X800Pro lub lepsza. W przypadku systemu operacyjnego Windows XP minimum to 1GB pamięci operacyjnej oraz procesor Pentium 4 2,8GHz lub Athlon 64 2800+. Natomiast w przypadku Windows Vista minimalne wymagane jest 1,5GB RAMu oraz Pentium 4 3,2 GHz lub Athlon 64 3200+.

Zalecana konfiguracja sprzętowa to natomiast karta graficzna DirectX 10 z co najmniej 512MB pamięci, klasy GeForce 8800GTS(640MB) lub lepsza, dwurdzeniowy procesor klasy Core2 Duo 2,2GHz i 2GB pamięci operacyjnej. Demo gry Crysis wydane zostanie pod koniec bieżącego miesiąca.

[kliknij, aby powiększyć screen]







Warszawa, 9 października 2007 r.
Oryginalna Informacja prasowa EA
Czy Twój sprzęt jest gotowy na Crysis?
Odliczanie trwa – 16.11.07


Nadszedł czas położyć kres spekulacjom! Electronic Arts i Crytek ogłaszają minimalne oraz zalecane wymagania sprzętowe długo wyczekiwanej gry akcji FPP – Crysis!

Crysis będzie oferować zachwycającą oprawę graficzną, niespotykaną dotąd w grach na żadną platformę sprzętową. Nie tylko maksymalnie wykorzysta najnowsze technologie, takie jak: DX10, karty graficzne NVidii serii GeForce 8800 czy też dwurdzeniowe procesory Intel Core 2, lecz także będzie grywalny na komputerach mających 2-3 lata w dniu premiery gry, czyli 16 listopada 2007 roku!

– W przypadku gry Crysis nasza wizja od początku polegała na dostarczeniu najbardziej oszałamiającej, maksymalnie wciągającej gry akcji FPP. Ciężko pracowaliśmy nad tym, by gra działała nie tylko na high-endowych komputerach, lecz także by wykorzystywała do granic możliwości sprzęt obecnej generacji. W ten sposób wszyscy mogą zasmakować maksimum rozrywki – powiedział Cevat Yerli, szef Cryteka. – I o ile specyfikacja ta wpływa na to, jak Crysis działa obecnie, o tyle zoptymalizowaliśmy go również w ten sposób, by działał jeszcze lepiej za rok, dwa lata – chcemy być pewni, że rozgrywka, oprawa graficzna i płynność animacji będą poprawiały się wraz z rozwojem technologii.

Dodatkowe uwagi od Cevata Yerli:
– Wierzymy, że Crysis jest najbardziej zaawansowaną technicznie grą komputerową w historii. Co to dokładnie znaczy? Cóż, technologia w grach tradycyjnie rozwijana jest w jednym z dwóch kierunków: albo w stronę zapewnienia realizmu grafiki (zwiększenie liczby wielokątów, z których składają się postacie i obiekty, i odległości dorysowywania obiektów, usprawnienie systemów animacji i wykorzystanie zaawansowanych technologii cieniowania) lub, rzadziej, w stronę zapewnienia trwałej fizycznej interakcji ze światem gry.

Na początku prac nad grą Crysis postanowiliśmy pójść w obu kierunkach tak daleko, jak to tylko możliwe. Zainwestowaliśmy w high-endowe technologie, by zapewnić graczom najbardziej wciągające i imponujące pod względem grafiki doznania, a jednocześnie upewnić się, że gra nie zestarzeje się w przeciągu najbliższych lat. Crysis przetwarza około dziesięć razy więcej danych niż nasza poprzednia produkcja FarCry, co jest naprawdę fenomenalne.

Przystosowanie gry do tego, by dzięki optymalizacji działała poprawnie na komputerach mających 2-3 lata, było ogromnym wyzwaniem, ale jesteśmy niezmiernie szczęśliwi z rezultatów, które już teraz osiągnęliśmy, a kolejne usprawnienia wprowadzane są teraz, gdy to piszę. Nasze zalecane i minimalne wymagania zostały podane do wiadomości dzisiaj, więc mamy nadzieję, że w końcu ludzie będą mogli przestać się niepokoić o to, jakiego sprzętu będą potrzebować, by skorzystać z większości możliwości debiutującej 16 listopada gry.

Poniżej zamieszczamy minimalne, zalecane przez Crytek i EA wymagania sprzętowe gry Crysis:

Minimalne wymagania sprzętowe:
System: Windows XP lub Windows Vista
Procesor: 2,8 GHz bądź wyższy (XP) lub 3,2 GHz bądź wyższy* (Vista)
Pamięć: 1 GB RAM (XP) lub 1,5 GB RAM (Vista)
Karta graficzna: 256 MB **
Miejsce na twardym dysku: 12 GB
Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
* obsługiwane procesory: Intel Pentium 4 2,8 GHz (3,2 GHz pod systemem Vista) lub szybszy, Intel Core 2,0 GHz (2,2 GHz pod systemem Vista) lub szybszy, AMD Athlon 2800+ (3200+ pod systemem Vista) lub szybszy
** obsługiwane karty graficzne: NVIDIA GeForce 6800 GT lub lepsza; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro pod systemem Vista) lub lepsza. Wersje powyższych chipsetów przeznaczone dla komputerów mobilnych mogą działać ale nie są obsługiwane. Chipsety zintegrowane z płytą główną również nie są obsługiwane. Może być wymagana aktualizacja sterowników do karty graficznej i dźwiękowej.

Zalecane wymagania sprzętowe:
System: Windows XP lub Windows Vista
Procesor: Intel Core 2 DUO 2.2GHz lub AMD Athlon 64 X2 4400+
Pamięć: 2.0 GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 lub podobna

Odliczanie do premiery Crysis już niemal zakończone! Gracze masowo odwiedzają serwis FilePlanet, by wziąć udział w beta testach nowego, ekscytującego trybu multiplayer – Power Struggle. Demo rozgrywki dla jednego gracza zadebiutuje 26 października. Aby uzyskać najświeższe informacje o Crysis, zapraszamy do odwiedzenia strony www.ea.pl.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmmm moze mi pojdzie :) (autor: Nazgul | data: 10/10/07 | godz.: 14:31)
    mieszcze sie posrodku miedzy zalecanymi a wymaganymi :)

  2. Już nie można inaczej? kasa > wszystko inne... (autor: Barbeus | data: 10/10/07 | godz.: 14:36)
    Tak właśnie napędzana jest sprzedaż hardware'u. Raz Vista innym razem jakaś gra - wszystko to ładne, błyszczące, nowiutkie i całkowicie niezoptymalizowane...

    Co za sztuka zrobić grę, która będzie chodziła dobrze na bardzo szybkim i drogim sprzęcie?

    Smutek.. ogarnia.


  3. Barbeus (autor: wukillah | data: 10/10/07 | godz.: 15:02)
    Czego płaczesz jak ciota? Ktoś Ciebie zmusza
    do kupowania nowego sprzętu i gier?
    Poczekasz 2,3 lata i kupisz jedno i drugie za grosze.


  4. ATI Radeon 9800 Pro (autor: RusH | data: 10/10/07 | godz.: 15:05)
    shader model 2.0 wystarczy?

    no i LOL Vista, 512MB i 400MHz wiecej, a DX10 mial niby wszystko przyspieszyc :)))


  5. poczekam, popatrzę.. (autor: agnus | data: 10/10/07 | godz.: 16:00)
    Nikt mnie do tego nie zmusi :) Ja dopiero teraz wymieniłem kartę graf. na 1950Pro za 360zł (aukcja) i zamierzam na niej grać w starszy gry na full wypasie. W aktualne nowości pogram za jakieś 2 lata kiedy kosztować będą grosze a i kartę wymienię na dziś topowe modele - także za psi grosz. Ktoś powie - ale przez to nie jestem na czasie z nowościami. Fuckt. Ale to pojęcie względne. Dziś cieszę się z tego X1950Pro jak nowością, jest super szybka w stosunku do tego co miałem do tej pory. A i gry super (FarCry, HL2, Oblivion..). Pogoń technologiczna to nabijanie kabzy korporacjom. Pomyślmy zanim damy się nabić w butelkę zbyt mocno.

  6. core duo rządzi od już nie pamiętam jak dawna, (autor: Vetch | data: 10/10/07 | godz.: 18:33)
    ja swojego e6400 mam od roku, pamięć jest tania jak barszcz, jedyne w co trzeba zainwestować to nowa karta gpu. I to mają być "kosmiczne" wymagania ?

    Jęczącym malkontentom dziękujemy, nikt Wam grać w Crysis nie każe.


  7. @RUSH (autor: komisarz | data: 10/10/07 | godz.: 19:45)
    jak widac wystarczy, skoto minimum to x800pro z SM2.0

  8. Widac (autor: Poke | data: 10/10/07 | godz.: 19:49)
    jak Vista sztucznie zwieksza wymagania gier.

  9. ... (autor: Zbyszek.J | data: 10/10/07 | godz.: 20:55)
    z tym 9800Pro nie bardzo chce mi się wierzyć. Przecież ta karta będzie sprzętowo blisko 2 razy słabsza od 6800GT.

    Do tego dochodzi kwestia SM 3.0 w 6800GT - pętle na operacjach shader, których w 9800Pro nie ma - i z tego powodu pomiędzy 6800GT a 9800Pro może zrobić się jeszcze dodatkowa różnica...


  10. smiech na sali (autor: Piratez | data: 10/10/07 | godz.: 22:15)
    oby gra obronila sie czyms wiecej niz tylko grafika

  11. hmm (autor: Another Identity | data: 11/10/07 | godz.: 00:41)
    150zł 2GB RAM, 210zł E2140, 200zł 7600GT - jeśli na tym od biedy będzie chodzić, to naprawdę ciężko to nazwać dużymi wymaganiami.

  12. z tym 9800Pro (autor: RusH | data: 11/10/07 | godz.: 02:11)
    Guake wars tez ma dziwnie niskie wymagania przy ATI, tak z 2 generacje roznicy, moze ATI ma jakis sekret? :)

  13. moze wystarczy mi "my precious" (autor: Hamlet | data: 11/10/07 | godz.: 08:50)
    Quad core + 8800GTX + 4Gb OCZ jakoś nie martwie się ;-))))

  14. @Hamlet (autor: nroht | data: 11/10/07 | godz.: 10:02)
    a czaszke masz?? ;)

  15. Hamlet (autor: Dabrow | data: 11/10/07 | godz.: 16:31)
    75% boardowiczów i tak ma większego....
    (-;


  16. @nroht (autor: Mieciu76 | data: 11/10/07 | godz.: 23:23)
    Nie czepiaj się chłopaka. Chciał się pochwalić i tyle . . . .

    :):):):)

    @Dabrow- możesz uściślić ?! :):):):):):):)


  17. Mieciu76 (autor: RusH | data: 12/10/07 | godz.: 00:19)
    niom np ja mam w tej chwili 54.1 cali :P

  18. Chwileczkę . . . (autor: Mieciu76 | data: 14/10/07 | godz.: 23:48)
    czy wy cały czas macie na myśli . . . parametry . . . komputera . . .- zwłaszcza ty Rush

    :):):):):):):)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.