Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | Recenzja Doom 3 "BFG Edition"
    

 

Recenzja Doom 3 "BFG Edition"


 Autor: Przemysław Rel | Data: 05/11/12

Recenzja Doom 3 "BFG Edition"Kilka tygodni temu na rynku ukazała się reedycja gry Doom 3 nazwana ''BFG Edition''... i wzbudziła wiele kontrowersji. Gracze oczekiwali lepszych tekstur, efektów - ogólnie przystosowania gry do dzisiejszych standardów - i w większości bardzo się zawiedli. Czy BFG to produkt ciekawy dla tych, którzy w Dooma 3 grali i znają go "na wylot", czy też jest to produkcja przeznaczona dla nowych graczy? Czy dodane 8 map w dodatku "The Lost Mission" warte jest ok 125zł? Jakich dokonano zmian w grafice i rozgrywce? Tego wszystkiego dowiecie się z naszej recenzji.
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Recenzja Doom 3 "BFG Edition"
 
 » Wstęp
 » Powrót w zamierzchłą przeszłość: Doom 1 & 2
 » Zmienione niemal nie do poznania? Doom 3 i Resurrection of Evil
 » The Lost Mission
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Carmack odcina kupony (autor: leosh | data: 5/11/12 | godz.: 09:39)
    od legendy Dooma. Po gniocie "Rage" powinien sobie dać spokój z grami

  2. ... (autor: GL1zdA | data: 5/11/12 | godz.: 10:54)
    Co do braku trybu multi i obsługi modów dla starych doomów - jeśli są WADy to można ich użyć w dowolnym source-porcie. Gra raczej jest ukierunkowana na ludzi, którzy jeszcze nie grali w DOOMa 3, by mogli go wypróbować przed nadchodzącą 4-ką. Poza tym niestety jeszcze nie da się przetestować najważniejszej nowości - 3D. Ja czekam na combo DOOM 3 + Oculus Rift.

    @leosh
    Co złego było w Rage'u? Moim zdaniem była to świetna, dynamiczna strzelanka z kilkoma fajnymi patentami w kwestii broni i świetnie zachowującą sie AI.


  3. @1. (autor: zgf1 | data: 5/11/12 | godz.: 12:05)
    Nie rozumiem tego podejscia do Rage dla mnie to byla gra tamtego roku, zdecydowanie, ciekawa, wciagajaca rozgrywka... Ale fakt obecnie ludzie lubia cos ala nowe COD, no coz...


    Doom 3 BFG podoba mi sie, tylko troche za malo tych dodatkowych map, mogli dodac wiecej, tego nigdy za wiele :)

    W koncu na TPC zaczely pojawiac sie fajne recki, mam nadzieje, ze wiecej gier bedzie opisywanych, softu nie tylko jakies dziwadla typu sluchawki ;)


  4. @3. (autor: 0r8 | data: 5/11/12 | godz.: 17:39)
    Rage byl do dupy, bo Borderlands. Nie bo COD.

  5. Dobry tekst (autor: morgl | data: 5/11/12 | godz.: 18:32)
    Nawet bardzo dobry. Szkoda, że trudno to samo powiedzieć o grze.

    "poza Rage, tego typu strzelanin od jakiegoś czasu po prostu nie ma. "
    W tym roku wzorem korytarzowych strzelanin jest Black Mesa. Nikt tam się nie bawi w jakieś questy, jeżdżenie w tą i z powrotem samochodem i inne zapchardziury. Bohater ma tylko przeżyć/uciec. A, no i latarka zostawia ładny "miękki" cień:)

    W sumie to nie wiem dlaczego Doom 3 został korytarzową strzelaniną. Przecież to całkowicie zepsuło mechanikę znaną z poprzednich części. Jak tu walczyć z bossem albo unikać kul impów jak się siedzie w klitce 3m x 3m? To dziwne, gdy duchowym spadkobiercą Dooma 1 i 2 zostaje nie Doom 3, a Serious Sam i Painkiller...


  6. @morgl (autor: Soulburner | data: 5/11/12 | godz.: 21:20)
    dla mnie Serious Sam i Painkiller to gry nie mające nic wspólnego z serią Doom i Quake, do których są ciągle porównywane. Zupełnie inny styl rozgrywki - w Doom i Quake zwiedzamy miejsca, odkrywamy nowe lokacje, szukamy kluczy do zamkniętych drzwi, często wracamy w odwiedzone już lokacje... a SS i PK to gry, w których idziemy 10 metrów do przodu, drzwi za nami zamykają się i wyskakuje 1000 potworów. Idziemy dalej i znów to samo.

    Rozpierducha jest fajna w tych grach, ale to nie to samo co Doom i Quake.

    Zgodzę się jednak co do wielkości niektórych lokacji w D3 - niestety, takie były ograniczenia technologii. Oświetlenie dużych lokacji było niemożliwe na ówczesnym sprzęcie - duża liczba źródeł światła odbijających się od dużych powierzchni i zagralibyśmy w to dopiero dziś, a nie 8 lat temu.

    Rage jest świetną grą... ale jeżdżenie samochodzikami jest w sumie zbędną "przeszkadzajką". Gdyby grę okroić z tych elementów i zrobić bardziej liniową, była by gra niemal perfekcyjna. Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem jest to (razem ze Skyrim) najlepsza produkcja 2011.


  7. hmm (autor: LooKAS | data: 6/11/12 | godz.: 00:15)
    Rage mial jedna wade.... gram, gram... juz koniec? WTF?!?

  8. @Soulburner (autor: morgl | data: 6/11/12 | godz.: 07:18)
    Jak możesz wrzucać Dooma i Quake do jednego zdania? Przecież rozgrywka tam jest całkiem inna. W Doomie i Serious Samie rozgrywka opiera się na walce z potworami (Imp, Mancubus, Cyberdemon) rzucającymi "cząstkami" i na rozległych mapach. Siódma mapa z Dooma 2 bez wątpienia była wzorcem dla SS. A szukania kluczy (i sekretów) w SS nie brakuje. Było to w 2001, było i w 2011.

  9. Bardzo fajny tekst (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/11/12 | godz.: 08:31)
    Jednak w sumie wielkim fanem Dooma nie jestem, dorastałem raczej na Quake I i II, później HalfLife, Unreal ...
    W Dooma grywałem, ale tylko z doskoku.
    Natomiast patrząc z perspektywy obecnego czasu to nie byłbym w stanie cofnąć się do czasów tak prymitywnej grafiki - nie oszukujmy się, apetyt rośnie wraz z jedzeniem.
    Tak jak nie byłem w stanie obejrzeć pierwotnej wersji Tron, pomimo, że w dzieciństwie szalenie mi się podobała.


  10. @9 A probowales zagrac od poczatku w Doom2 ale z dodatkiem Zdoom? :) (autor: zgf1 | data: 6/11/12 | godz.: 13:01)
    W jakis zimowy wieczor sprobuj, ta gra ma niesamowity klimat, a w wysokiej rozdzielczosci nie ma pixeli, gra sie fantastycznie :)

  11. zgf1 (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/11/12 | godz.: 14:54)
    Ano nie próbowałem, ale za oknem robi się szaro, gry pójdą w ruch. Niebawem BlackMesa, później może Doom2 jak zalecasz.

  12. @09 (autor: GL1zdA | data: 6/11/12 | godz.: 15:15)
    Ja w ubiegłym roku przeszedłem Ultimate DOOM z PrBoom (port możliwie bliski pierwowzorowi) i bardzo szybko można się przyzwyczaić do niedzisiejszej grafiki.

  13. Ja od jakiegoś czasu (autor: J@rek | data: 6/11/12 | godz.: 18:18)
    pod linuksem pogrywam sobie w doom3, mod z latarką i w nocy w słuchawkach można się bać :) dla mnie świetna gra.

  14. BFG jest pełne bugów... :( (autor: Bartex000 | data: 10/11/12 | godz.: 00:36)
    Jest o tym głośno na wielu forach, a i sam niestety się o tym przekonałem (zwiechy, brak treści na komputerach w grze, nieprzezroczyste tekstury latarki). Muszę odkopać oryginalnego Doom-a 3 i zobaczyć, czy on będzie cierpiał na takie same dolegliwości w W7 co BFG.

  15. Konsole (autor: radzio_z | data: 8/12/12 | godz.: 10:13)
    A ja jak czytam, że zrezygnowano z jakiegoś tam efektu, czy coś tam ograniczono, bo ograniczeniem były konsole, to mnie krew zalewa. Od momentu prawdziwej popularyzacji konsol, cała masa gier jest skopana, bo jest pisana przedewszystkim na konsole. Albo skopane przeniesienie gry z konsoli na PC-ta (patrz, NFS Shift, GTA IV) albo rezygnacja z wielu rzeczy, bo dzisiejsze PS3 i Xbox mają przy dzisiejszych PC-ach wartość muzealną.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2020, TwojePC.PL