TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Test HD7870, HD7850 oraz GTX 660Ti, 660, 650Ti w nowych tytułach |
|
|
|
Test HD7870, HD7850 oraz GTX 660Ti, 660, 650Ti w nowych tytułach Autor: DYD | Data: 28/12/12
|
|
Testy Max Payne 3 i Far Cry 3
Max Payne 3
Nie jest to bardzo świeży tytuł (ma już około pół roku), ale graficznie za sprawą silnika Rage ze wsparciem DirectX 11 prezentuje się okazale i potrafi wycisnąć wiele z karty graficznej, stąd najnowszy Max Payne znalazł się w porównaniu. Trzecia część hitu z 2000 roku autorstwa grupy Remedy Entertainment. Zasłynął ze znakomicie przygotowanego systemu zwolnienia kamery (z angielskiego bullet time effect), sterownia z perspektywy trzeciej osoby i ciekawej, mrocznej fabuły. Najnowszy Max Payne przygotowany przez Rockstar Studios wykorzystuje dwa silniki Euphoria oraz Rage. Zadaniem pierwszego jest kontrola nad animacjami i fizyką, zaś drugi dodaje wsparcie dla DirectX 11 wraz ze stereoskopowym renderingiem 3D.
Max Payne 3 testowaliśmy w trzech ustawieniach - MSAA2, MSAA4 i MSAA8. Dodatkowo manewrowaliśmy ustawieniami detali, aby gra pracowała na karcie z 1GB oraz z 2GB pamięci. Max Payne 3 przy maksymalnych ustawieniach detali wraz z MSAA x8 nie uruchomi się na karcie z 2GB, potrzebuje jej trochę więcej co widać na czwartym screenie poniżej. Grę testowaliśmy w ustawianiach, które ilustrują trzy pierwsze poniższe zrzuty ekranu (na dole screena znajduje się informacja o wymaganej ilości pamięci przez grę przy danym ustawieniu).
Max Payne 3 - ustawienia (kliknij, aby powiększyć)
Pomiar polegał na uruchomieniu Fraps 120 sekund i wyborze siódmego epizodu.
Far Cry 3
Czas na długo oczekiwany tytuł końcówki tego roku. Pierwszy Far Cry wydany w 2004 roku przez studio Crytek zdobył wielką popularność, oddając użytkownikowi wielkie przestrzenie i ciekawą przygodę na jednym z archipelagów Mikronezji. Nowoczesny na ówczesne czasy silnik graficzny CryENGINE sprawdził się znakomicie podczas rozgrywki. Po dużej fali popularności, w 2008 roku stworzono część drugą, którą raczej przemilczmy, a pod koniec listopada tego roku pojawiła się trzecia część sagi wydana przez Ubisoft. Akcja znów rozgrywa się na jednej z tropikalnych wysp Pacyfiku. Gracz ma dużo swobody na wyspie, może poruszać się pojazdami, latać na lotni, pływać łodziami... nad oprawą graficzną czuwa silnik Dunia 2, który wyrósł z mocno przerobionego CryEngine. Wizualnie można się nieźle zachwycić eksplorując wyspę i wcielając się w postać Jasona Brody, który podczas rozgrywki musi odnaleźć przyjaciół uwięzionych na wyspie i stać się prawdziwym wojownikiem.
Far Cry 3 testowany był wraz z wgraną poprawką 1.04, w czterech wersjach ustawień detali graficznych. Pomiar polegał na uruchomieniu Fraps 70 sekund z 'przebieżką' przez kawałek wyspy, podczas trzeciego epizodu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|