Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Master/Pe 19:18
 » Wedrowiec 19:17
 » bajbusek 19:16
 » KHot 19:13
 » rainy 19:08
 » Zbyszek.J 19:08
 » myszon 19:07
 » rzymo 19:07
 » Dexter 19:06
 » soyo 19:05
 » Maniak 19:04
 » Sebek 19:03
 » Logan 18:59
 » jurass 18:56
 » wrrr 18:51
 » kyusi 18:50
 » Pio321 18:49
 » rad 18:48
 » gross 18:48
 » john565 18:46

 Dzisiaj przeczytano
 41075 postów,
 wczoraj 56185

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2022
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Jakie auto w okolicach 100tyś pln? , dawidy 20/07/22 13:10
Chciałbym wymienić żonie yarisa, który mimo, że bezawaryjny, to jednak mały, mało bezpieczny i już mu jakieś pryszcze wychodzą. I kompletnie nie mam pomysłu, czego szukać. Budżet to powiedzmy ok 100tys pln.
Żona jeździ głównie do pracy, robi 180km dziennie, połowa po ekspresówce, połowa po krajówce. Dobrze by było jakby auto było trochę wyższe niż yaris (o to chyba nietrudno), coś wielkości np. peugeota 3008, nie musi być nowe. Może być używka z niedużym przebiegiem. Z tyłu będą na pewno 2 foteliki. Raczej manual, bo jak sie przyzwyczai do automatu, to potem w moim będzie zgrzytać biegami. No i chyba z takim przeznaczeniem, to diesel, choć nie upieram się, bo niezbyt się znam na samochodach.
Ktoś może ostatnio robił rozeznanie o podobnych parametrach?

102594

  1. spojrz , bajbusek 20/07/22 13:15
    na KIA X-Ceed ... kolega kupowal w marcu tego roku i zmiescil sie w okolicach 100K za nowe auto.

  2. tys. nie tyś. , NimnuL-Redakcja 20/07/22 13:22
    okrutnie powszechny błąd.

    Okrutny jest też czas na zakup auta nowego lub używanego.

    Od 2 tygodni robię rozeznanie szukając alternatywy dla swojego (budżet 200tys.), obecnie rynek stanął na głowie, a w salonach na dobre rozgościła się patologia.

    Nie wiem po jakim mieści się żona porusza, ale niektóre duże miasta wprowadzają coraz więcej ograniczeń dla spalinowych, na EV jest za mały budżet, ale może hybryda pozwoli na bardziej przyszłościowe poruszanie się po mieście? Tylko sugestia do przemyślenia.

    W takiej dyskusji ktoś w pewnym momencie zaproponuje Dustera, więc miejmy to za sobą: Duster z LPG lata poniżej budżetu. Albo Fiat Tipo w wersji Cross?

    Albo Yaris Cross?
    Yaris wyraźnie urósł w stosunku do poprzednich generacji.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Sandero Stepway , Emios 20/07/22 22:36
      1234

    2. hmm , Grza 22/07/22 17:28
      co ma hybryda do przyszlosciowego poruszania sie po miescie?

      1. Hmmm... , ligand17 31/07/22 11:49
        W niektórych hybrydach możesz wymusić jazdę na baterii. Wtedy teoretycznie taki samochód jest identyczny z BEV z punktu widzenia generowanych zanieczyszczeń.

        1. i co z tego? , Grza 3/08/22 17:31
          w swietle przepisow jest to ciagle auto spalinowe

          1. Przepisy , ligand17 3/08/22 17:51
            mają to do siebie, że obowiązują różne w różnych krajach. A do tego te w Polsce potrafią się zmienić w ciągu 24h.

    3. dustera? , Nikita_Bennet 31/07/22 11:37
      chyba nie na trasy autostradowe bo trochę wysoki i przy podmuchach wiatru trzeba trzymac kierownicę (tak powyżej 120km/h). Zrobiłem tym autkiem w dieslu 92tys km i nie narzekam na razie ale czy w tym budżecie nie ma nic lepszego?
      Moja kobitka wzięła w zeszłym roku kia ceed 1,4benzynka w automacie wersja biznes - komfort o wiele wyższy. Może niskie, może nie nadaje się na dziurawe drogi i wysokie krawężniki ale jeździ się fajnie. Budżet w wyprzedaży rocznika niecałe 100tysia (zakup w lutym zeszłego roku).

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. Te 92 kkm zrobiłeś "jedynką"? , zartie 2/08/22 23:07
        Druga generacja to zupełnie inny samochód. Miałem "jedynkę" jako zastępczy, gdy pewien matoł wjechał mi w zderzak.

        *****
        ***

  3. 180km dziennie?? , Hitman 20/07/22 13:46
    ło matko chyba złotem tam płacą..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. 180 w sumie w obie strony , dawidy 20/07/22 13:58
      ale 3-4 razy w tygodniu pracuje

      płacą plnami póki co ;)

      102594

      1. no ja bym się , Hitman 20/07/22 14:18
        rozglądał za elektrykiem bo z dotacją i licząc oszczędności na paliwie przy tych przebiegach to połowa raty zostaje na leasing a nie na "orlenie" Problemy dwa dostępność -liczona miesiącami 6-12 nawet i posiadanie domu celem tańszego ładowania.

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. Na taką trasę akumulator minimum 40kWh , NimnuL-Redakcja 20/07/22 14:43
          przy założeniu możliwości ładowania w domu, czyli coś a'la Leaf za 150tys. pln lub Mokka z ciut większym akumulatorem za dodatkowe dwie dychy więcej.

          Jeśli dobrze liczę to przy 200km dziennie wychodzi z grubsza 120zł/dziennie na paliwo (powiedzmy 100zł, bo ceny są zmienne, obecnie na górce), czyli 300-400zł/t czyli 1200-1600zł/m czyli około 14-19k rocznie, powiedzmy średnio 16k rocznie (tylko dojazdy do pracy).
          Czyli różnica w zakupie EV zwróci się po około 3-4 latach (założenie, że cena ładowania z gniazdka nie wzrośnie drastycznie = około 10zł/100km, jak również cena benzyny utrzyma się w okolicy 7zł/l). Okres ten skróci się odpowiednio jeśli dodamy dodatkowe trasy.

          Pi-razy-oko dobrze liczę?
          Można doliczyć koszty eksploatacji na niekorzyść spalinowego.

          Niedawno brałem pod uwagę EV dla siebie i robiłem podobne wyliczenia, ekonomicznie wychodzi bardzo na korzyść EV (ładowanie w garażu, nie na drogich ładowarkach publicznych).

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. mnie jakoś do elektryków ciągle nie przekonuje ich zasięg , dawidy 20/07/22 15:13
            ale może dlatego, że przyzwyczajony jestem, że swoim autem robię 1500km na jednym tankowaniu

            Znając też ogólne zamotanie mojej żony, to pewnie często by była sytuacja typu "ojej, trzeba jechać, a zapomniałam naładować" ;)

            102594

            1. Niestety, zasięg na trasie bardzo mocno cierpi , NimnuL-Redakcja 20/07/22 16:39
              w mieście EV czuje się świetnie, bo rekuperacja swoje robi.

              Ogólnie mówi się, że średnio EV wciąga około 18-20kWh / 100km, ale na autostradzie to zużycie wzrasta już do 24-25kWh (choć znalazłem info, że nawet bliżej 30)
              http://techzle.com/...evs-go-if-you-drive-130-km-h

              https://www.speakev.com/...eds-consumption.166974/

              https://www.researchgate.net/...ion_fig2_279630933

              Więc auto za 200-250tys. PLN z akumulatorem 65-75kWh zawoła o ładowanie już po 300km - dla mnie to jest duży problem, bo auta używam niemal wyłącznie na trasach, większość to jednodniowe, weekendowe lub urlopowe wypady, nierzadko wypad jednodniowy lub weekendowy to 200km w jedną stronę po autostradzie/eSce, więc brak możliwości swobodnego zrobienia takiej pętli na jednym 'baku' jest kłopotliwe. Urlop to 400-700km w jedną stronę (standard).
              Do miasta - obecnie na spalinowego w ogóle bym nie spojrzał.
              Być może za 3-4 lata sytuacja się zmieni i powszechne będą akumulatory 100kWh w autach za 200k pln, wówczas bez wahania zmienię obecne auto. Wcześniej - wątpię.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. Naprawę te 15minut na stacji , Hitman 20/07/22 19:50
                lub wolniejsza jazda Cię zbawi? Zostanie Ci stówka oszczędności na paliwie na otarcie łez. Tym bardziej, że nie należysz do osób lewy pas i podłoga..

                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                każdy z nas.

                1. Na stacji nie ma oszczędności , NimnuL-Redakcja 20/07/22 20:16
                  ponad 2zł za 1kWh (obecnie taniej, obniżka wakacyjna) czyli 100km na trasie za około 50zl - niewiele taniej jak na benzynie.
                  Przy dalszym wyjeździe na urlop, pół godziny na trasie to oczywiście nie stanowi problemu, można to połączyć z bio-przerwą, ale jak robię krótki wypad za miasto, to już nie chcę marnować czasu. Tym bardziej, że zdarza się, że jadę w miejsca poza dużymi obszarami miejskimi i tam pojawia się brak lub znacznie mniejsza ilość szybkich ładowarek.

                  Z pewnością to kwestia przyzwyczajenia i uważnego planowania trasy. Wypożyczyłem raz EV na wypad 420km w jedną stronę i musiałem nadłożyć 1h trasy żeby doładować, bo w końcowym odcinku nie było stacji. Mogłem zrobić to po drodze, ale źle zaplanowałem ;)
                  Przywykłem do wolności jaka daje mi benzyna, byle większa wioska i jakiś dystrybutor z pistoletem się znajdzie.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. z abonamentem , Hitman 21/07/22 09:00
                    masz 1,53 - w dodatku mówimy o doładowaniu zasięgu na 100km z całej trasy 400-500km - ja widzę oszczędności. Nie wiem w jakie głusze jeździsz ale prąd a tym samym jakieś gniazdko przeważnie jest i powoli opcja wolnego doładowania jest a nawet zaznaczana w ofercie turystycznej. Zresztą siła ( 3fazy) to nie rzadkość na wsi więc idzie się dogadać a płacąc złotówkę za kilowat nikt nie będzie stratny.. A stacje benzynowe są różne i rozumiem ludzi, którzy nie tankują gdziekolwiek..

                    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                    jest niemożliwe. W praktyce robi to
                    każdy z nas.

                    1. Nie rozumiem , NimnuL-Redakcja 21/07/22 09:27
                      co mi na trasie da gniazdko w wiejskim domu lub hotelu, w którym nie ma dedykowanej stacji ładowania EV? Bardzo niewiele miejscówek (w sumie jedna dotąd) oferowała możliwość ładowania EV. W pozostałych musiałbym robić patologię z przedłużaczy.

                      Teoretyzuję jednak, mam mikroskopijne praktyczne doświadczenie z EV. Ogólnie nie mam jeszcze ciśnienia na zmianę auta (obecne ma 6 lat i 65k km na odo), ale w najbliższych latach na pewno zmiana nastąpi i nie widzę siebie kupującego już auto z silnikiem spalinowym, nawet jeśli interesujący mnie EV będzie miał zasięg 400km. Po prostu zmienię styl jazdy i się dostosuję.

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                      1. to Ci da że nie stracisz czasu , Hitman 21/07/22 10:16
                        na pobycie na stacji ładowania i nie będziesz musiał korygować trasy pod nią - tylko jedziesz bezpośrednio do pkt docelowego ( o ile jest w zasięgu Twego autka) Przedłużacz mi nie wadzi a dużo obiektów ma jakieś gniazdko na zewnątrz - co nie zmienia faktu, że póki co raczkuje ten temat z dostępnością.

                        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                        jest niemożliwe. W praktyce robi to
                        każdy z nas.

                        1. Tak czytam Waszą dyskusję... , JE Jacaw 21/07/22 12:55
                          ...i sam w sumie potwierdzasz obawy kolegi NimuL'a. Spalinowym jedziesz i tyle, w elektryku musisz planować, zastanawiać się, dogadywać się itd.

                          Kupujesz wypaśne auto, za kupę szmalu, mające kupę super funkcji i potem na trasie musisz kombinować, auto ma super przyspieszenie, rewelacyjny moment obrotowy... a tym jedziesz 90km/h na autostradzie, bo zasięg drastycznie może spaść.

                          Ja nie neguję sensu elektryków, to jest zapewne przyszłość i oferuję naprawdę super możliwości np. rewelacyjny napęd na 4 koła, bez reduktorów, blokad itp. Jednak piętą achillesową są tu akumulatory, czas ładowania i dostępność ładowarek. Ja mieszkam w bloku i w okolicy wiem, że są 2 ładowarki, a mówimy tu o Katowicach. Ostatnio byłem w Pieninach (Sromowce Niżne) i tam nawet bankomatu nie było. Ogólnie lubię wyjeżdżać właśnie w rejony jak najbardziej dzikie i z takim elektrykiem byłby tam często problem. Po mieście pewnie super sprawa, jak ma się dom, gdzie można go ładować, ale trasa lub dla kogoś z bloku to tak średnio.

                          Socjalizm to ustrój, który
                          bohatersko walczy z problemami
                          nieznanymi w innych ustrojach

                          1. dwie kwestie , Hitman 21/07/22 17:25
                            Nie twierdzę, że elektryk to panaceum i środek lokomocji dla każdego. Mieszkasz w Bieszczadach, w bloku jeździsz po zadupiach zapomnij o elektryku koniec i kropka..
                            Z drugiej strony wszyscy zapominają: a ile przejedziesz na baku w 300-500 konnej benzynie bawiąc się przyspieszeniem? , o kosztach nie wspomnę.
                            Następna kwestia - nagle okazuje się, że każdy robi wypady po 500km co weekend co przy obecnej cenie paliwa i autostrad - pomijam koszty zakwaterowań daję ładnych parę tysi co miesiąc. Ja dawno wyleczyłem się z wakacyjnych podróży po 1-2k km autem - wolę latać..
                            I pozostaje podstawowa kwestia ekonomia - zamiast auta za 100tys elektryk za 200tys to dobra inwestycja bo oszczędności spłacają wyższą ratę.. no cóż pkt nie pozbieramy i nie wykorzystam kuponów na tańsze paliwo o całe 30-40groszy ;))
                            Mógłbym jeszcze dodać reszte tematów, która kompletnie nie obchodzi posiadaczy elektryków - dpf'y, wtryski, sprzegła, tarcze i klocki - niech każdy sobie policzy ile wydaje na swego "kunia" mechanicznego rocznie i ile musi miesięcy w roku na to robić - szczególnie gdy jest to marka premium - bo wiadomo, że seicento z gazem nic nie pobije ale chyba nie o to chodzi..

                            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                            jest niemożliwe. W praktyce robi to
                            każdy z nas.

                            1. wczoraj czytałem , Wedrowiec 21/07/22 18:22
                              o płynie chłodzącym do baterii w kii :)

                              https://www.auto-swiat.pl/...-prawie-2-tys/s8lmlbn

                              prawie 2-3K za wymianę, raz na 2 lata. Czyli koszt przeglądu "normalnego" auta.

                              "Widziałem podręczniki
                              Gdzie jest czarno na białym
                              Że jesteście po**bani"

                              1. Są inne marki , Hitman 21/07/22 19:10
                                Bez żadnych przeglądów. Zresztą podaj mi cenę przeglądu dowolnej marki premium w podobnej cenie zakupu.. Tak więc nawet takie zagrywki są do przeżycia..

                                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                                każdy z nas.

                                1. jakie marki , Wedrowiec 21/07/22 19:26
                                  nie mają obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych?

                                  "Widziałem podręczniki
                                  Gdzie jest czarno na białym
                                  Że jesteście po**bani"

                                  1. Tesla? , Hitman 22/07/22 08:22
                                    123

                                    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                                    jest niemożliwe. W praktyce robi to
                                    każdy z nas.

                                    1. Tesla to nie marka premium , NimnuL-Redakcja 22/07/22 09:08
                                      cena premium, wewnątrz Dacia :)

                                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                      siedziałbym przed komputerem przy
                                      świeczkach.

                                      1. powtarzasz urban legends , Hitman 22/07/22 09:26
                                        oczywiście nie jest to jakość wielkiej trójcy ale dużo się zmieniło - za to dacia w wykonaniu elektrycznym to żart..

                                        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                                        jest niemożliwe. W praktyce robi to
                                        każdy z nas.

                                        1. Jeździłem Teslą S , NimnuL-Redakcja 22/07/22 09:54
                                          siedziałem w modelu 3. Według mnie nie ma sensacji w żadną stronę, ale do marek motoryzacyjnych premium nie ma podejścia. Być może odpowiednie doposażenie Tesli robi większą różnicę.

                                          W żadnym miejscu nie czuć, że to auto kosztuje ćwierć miliona. Oczywiście przyrównanie do Dacii było przerysowanym żarcikiem.

                                          Swoją drogą nie wiem kto zaklasyfikował Model 3 do klasy D (na wiki), to przecież auto o rozmiarach modeli klasy C.

                                          https://www.otomoto.pl/...-nowa-2022-ID6ENbLP.html


                                          alternatywy:
                                          BMW i4 eDrive40 Model M Sport 340 KM
                                          Volvo XC 40 P8 AWD Core
                                          Kia EV6
                                          Volkswagen ID.5 77kWh Pro Performance

                                          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                          siedziałbym przed komputerem przy
                                          świeczkach.

                                          1. którą eSką? , Hitman 22/07/22 13:57
                                            bo było ich z 10 jak nie lepiej i jaki rocznik. Dużo tesla zyskuje z białym niepraktycznym wnętrzem..
                                            Nie ma co patrzeć na ceny i wymagać cudów w środku ale jak lubisz takie porównania to zerknij na bmw i3 za 183tys albo niewiele tańszy leaf a z ciekawostek to cayenne za bańkę nie ma bez kluczykowego dostępu w standardzie ;))
                                            Tesla 3 ma b. duży bagażnik w swej klasie ale segment D współczesny to to nie jest..
                                            Twoje alternatywy to niestety droższe protezy aut elektrycznych - id5 200konny to żart w tej cenie, bmw to ciekawa alternatywa - ale 2,3 tony na kółkach i tunel środkowy zbyt bardzo wieje przeszczepem ze spalinówki, kia ev6 najciekawsza bo volvo to przerost formy nad treścią nie ekonomiczne auto o słabym zasięgu z wadami w stylu brak ile jeszcze przejadę kilometrów czy 20% baterii starczy na 100 czy 30 km.. porażka

                                            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                                            jest niemożliwe. W praktyce robi to
                                            każdy z nas.

                                            1. S z 2016 albo 2017 roku , NimnuL-Redakcja 22/07/22 16:13
                                              wersja 85 albo 100 (z napędem na obie osie).
                                              Wydawała mi się w środku pusta, trochę jak makieta, jak symulator arcade w salonach gier. Nowocześnie jak diabli, ale pusto i spartańsko.

                                              Widzę, że się interesujesz moto. Ja tylko teoretyzuję. Jedyne czego będę w przyszłości unikał to modeli konwertowanych na EV, gdzieś czytałem, że mają zdecydowanie gorsze parametry jezdne, prowadzi się je gorzej niż modele od podstaw projektowane jako EV.
                                              Tak czy inaczej prędzej czy później stanę przed wyborem EV, liczę że rynek moto będzie wówczas nieco bardziej przejrzysty.

                                              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                              siedziałbym przed komputerem przy
                                              świeczkach.

                                  2. Hmmm... , ligand17 26/07/22 11:26
                                    BMW? iX3 kupiony na początku roku, najbliższa planowana wizyta w serwisie październik 2023.

                            2. " zamiast auta za 100tys elektryk za 200tys" , NimnuL-Redakcja 22/07/22 07:32
                              Nadal nie mogę rozgryźć rynku moto pod kontem porównywania modeli. Pomiędzy EV, a ICE kosztujących tyle samo nie można postawić znaku równości, bo to są inne klasy pojazdów, ale jak duża ich dzieli różnica - nie jestem w stanie rozgryźć.

                              Czy pomiędzy ICE za 150k i odpowiednikiem EV za 200k można postawić znak równości? Producenci tak motają z wyposażeniem i modelami, że się całkowicie pogubiłem.
                              Mi wychodzi, że ICE za około 200k to już wstęp do premium (BMW seria 3, Mercedes CLA), podczas gdy EV w tej cenie jeszcze nie (Skoda, Opel).
                              Z drugiej strony Opel Astra potrafi kosztować 150k pln co do niedawna było nie do pomyślenia. Rynek moto stanął na głowie i kręci bączki.

                              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                              siedziałbym przed komputerem przy
                              świeczkach.

              2. a splainowego nie cierpi ? , faf 22/07/22 19:30
                sorry ale przy 220 to mi ciągnie 17l ropy - bajki o 4l na 100 to cisną boomerzy w passerati

          2. tutaj celowałbym , Hitman 20/07/22 15:31
            w większą baterię - bo:
            - łatwiej będzie kiedyś odsprzedać
            - lubię mieć zapas na wypadek W ( objazdy\ remonty, wypadki, chore dzieci i inne wypady ( basen, zajęcia dodatkowe czy zakupy - a nawet większe awarie sieci, które nie pozwolą doładować auto w nocy.. i tym samym je uziemią lub ograniczą wykorzystanie.
            Do plusów zaliczyłbym jeszcze bus pasy i darmowe parkowanie i statystycznie mniejszą awaryjność

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. buspasy i parkowanie , Wedrowiec 20/07/22 16:01
              do końca 2025 o ile nie zmienią przepisów

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

              1. Zmienią , P_M_ 22/07/22 05:10
                Tym szybciej, im więcej elektryków przybędzie. Nie innej opcji.

        2. ten się ładuje ze słońca , faf 22/07/22 18:48
          https://aptera.us/

          ze słońca nałapie do 60km zasięgu - niby nic ale ...
          na max baterii wyciąga do 1000mil

          słowo klucz- niskie opory - toczenia i aredynamiczne - wada - mała kubatura przez to - 2 osoby - bagażnik choć spory to płaski i płytki

          podoba mi się pomysł z QR kodami na częściach - to link to manuala wideo -how-to - a części od producenta - nie wymuszają serwisu - ich plan biznesowy zakłada że to auto na dekady - przewidują upgrade - skorupa jedynie zostaje

          brzmi ciekawie - wygląda jak ufo - na dojazd do pracy solo - why not ?

          1. bomba , GULIwer 24/07/22 18:11
            właśnie na dojazdy do pracy. A pod pracą ci się samoładuje stojąc na parkingu :)

            I'm only noise on wires

          2. Trumna z solarami :D , NimnuL-Redakcja 26/07/22 08:12
            pomijam, że to obecnie jest tylko render, a nic co jeździ po drogach ...

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. taka sama trumna jak smart :P , faf 26/07/22 08:48
              stref zgniotu nie ma - ale mocny kokon i kształt - może jak Kubica wypsniesz się kostusze
              nie jest renderem
              https://www.youtube.com/watch?v=I-KdsjVQhu0

              jedynie chcą przejść na wiekszą skalę , starają się o homologację EU

              1. tu porównanie dobre , faf 26/07/22 09:33
                https://www.youtube.com/watch?v=e4Oyu8Y5cKo
                3 takich wynalazków co na słońce jeżdżą :)
                Sion taki...praktyczny ale wygląda łomatkoposko co za pudło

              2. Przynajmniej w Smarcie ocierka parkingowa nie oznacza urwanego koła ;-) , NimnuL-Redakcja 26/07/22 09:35
                takim pomysłom nie kibicuję, ale np. zadaszone, publiczne parkingi z fotowoltaiką, do której można się podpiąć - jak najbardziej. Choć wad tego rozwiązania także nie sposób odmówić.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

          3. Taaaa , ligand17 26/07/22 11:23
            Obecna generacja paneli fotowoltaiczinych pozwala na wytworzenie 350-400W z pojedynczego panelu o wymiarach ok. 160x100cm.
            Założenia:
            - samochód ma 4m długości i 1,8m szerokości i jest pokryty panelami w 80% od góry
            - panele wraz z systemem ładowania mają wydajność 90% (tzn. 90% mocy nominalnej trafia do baterii)
            - zużycie energii samochodu to 18kWh/100km
            Zadanie: jak długo należy ładować samochód z ogniw na dachu, żeby móc przejechać 60km?

            1. ~11-13 godzin , NimnuL-Redakcja 26/07/22 12:39
              ale w optymalnym położeniu Słońca, czyli pewnie realnie 2 słoneczne dni ;-)

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

            2. Taaaa nie odrobiłeś lekcji :) , faf 26/07/22 13:54
              Aptera przy 100km/h zużywa <4kWh na 100km
              cały myk w oporach - toczenia - 3 koła to mniej niż 4 a nadwozie ma mały przekrój czołowy i kształt kroplowaty daje Cx ....0.13 gdzie tesla ma 0.26
              dlatego przy tak smiesznym zuzyciu panele fotowoltanicne coś dają - niedużo ale coś - Musk powiedział że w Tesli nie opłaca się - pobór energi jest tak duży a powierchnia samochodu tak mała - że nie ma to sensu - skóra nie warta wyprawki.

              oczywiście te 60km zasięgu dodanego ze słonka to tylko taki bajer - ale zawsze
              jest wada - na parkingu pod Walmartem to się może naładuje - w eurpoejskich miastach - raczej cięzko - zabudowa wysoka = cień - stanie ci dostawczak obok - słońce zasłoni przez część dnia, cień z bilbordu/drzewa = brak pełnej mocy z paneli pomimo MPPT - wątpie aby każde ogniwo miało własny sterownik.
              więc ten panel to coś co warto bo miło mieć - jak w BMW solar dach co akumulator laduje :P


              jeśli kształt aptery jest zaletą w kwestii oporów areodynamicznyc - to jest konkretną wadą użytkową - 2 osoby i plaski bagażnik - za fotelami jest trochę miejsca aby np fotelik dziecięcy tam wepchać -ale to nie jest auto rodzinne - mam peugeota 206cc - kanapa z tyłu to tylko dla inwalidów wojennych - po odkręceniu protez nóg i nie mogą miec więcej niż 160cm wzrostu :) jak chesz zamknąć dach


              mnie podoba sie idea tego że producent zaklada że skorupa ma być na dekady - to jest eko ! a wyposażenie jest modyfikowalne - modułowe . części z QR codami - link do video How2 - aby samodzielnie lub w nieautoryzowanym warsztacie wymienić część (a nie ASO tylko i wyłącznie)


              na polskich drogach pozostaje kwestia nierówności - 3 koło jedzie po garbie a przednie w koleinach :P

              ja obserwuje to z ciekawością - lepsze to niż chińskie wynalazki - wykonanych z babusowej maty zywic epoksydowych :P pry stłuczce się rozpadnie o ile wcześniej nie zginiesz do wyziewów chemii - a gwara to maj friend widzieć się do brama, dalej cię nie znać

              1. Dyskusja zaczęła się od normalnych EV dla ludzi , NimnuL-Redakcja 26/07/22 14:56
                normalnych, z bagażnikiem, bezpiecznych, pojemnych, wygodnych...
                W jaki sposób ta Aptera staje w szranki w kwestii użytkowej do jakiegokolwiek normalnego EV a'la Leaf czy Volt?
                Aptera to co najwyżej akademicka ciekawostka, a nie praktyczna implementacja EV.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

    2. no ja bym się pochlastał , DrLamok 20/07/22 16:27
      Przez 15 lat miałem do pracy 7km, po drodze ze 3 skrzyżowania...

      Obecnie niby 200km w jedną stronę ale pokazuje się tam raz na 2 miesiące

    3. dziwi Cię to? , Nikita_Bennet 31/07/22 11:40
      od ok 2010 roku do wiosny tego roku robiłem średnio w jedną stronę 100-140km (zależy od remontów dróg bo czasem niektóre zamknięte). Taka praca i nie ze złota a dla wielu ważne abyś w niej był a nie coś umiał itp.
      Fakt że w zeszłym roku powiedziałem dość i teraz mam 11km w jedną stronę.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  4. Z bardzo dużym uczuciem , sofolok 20/07/22 14:54
    Przestrzegam przed Kia Ceed III Hatchback 1.6 CRDi MHEV 136KM
    W firmie mamy 15 szt. pierwszy nie przejechal 20kkm i padly napinacze paska rozrzadu. do tej pory 12 było lub jest w serwisie.

    Brak cześci do wymiany, wymieniene są na identyczne. Po tym doświadczeniu omijalbym osobiście KIA lub szczegolnie silniki z MHEV.

    Problem jest taki że przy odzyskiwaniu energi wywoływane sa takie napręzenia iz w najgorszym przypadku doszło do przekręcenia rozrzadu.

    Pozdrawiam

    Pozdro.

    1. potwierdzam , phyllo 21/07/22 06:24
      swojego slużbowego Ceeda III kombi 1.6 CRDi MHEV odebrałem 3 dni temu z serwisu. Auto spędziło tam 1,5 miesiąca a dodatkowo ~2 tyg. stało pod domem w oczekiwaniu na termin w serwisie. Podobno już maja nowe częsci pozbawione wady - stąd takie oczekiwanie. W serwiie moje było jednym z kilku z tą samą usterką. Jak przy przyjmowaniu do serwisu na pytanie o przebieg odpowiedziałem "23700" to gośc pod nosem powiedział "to i tak dużo przejechało...". Liczę na to że rzeczywiście wymienione elementy są pozbawione wady i nie czeka mnie powtórka... i nic innego co uniemożliwi jazdę ;)

  5. Swace , wrrr 20/07/22 16:01
    115k katalogowo w podstawowej wersji (ktora nie jest wcale bieda-wersja) wiec pewnie da sie cos jeszcze ugrac - polecam obejrzec i sie przejechac (to corolla hybrid w innych plastikach;)

    https://suzuki.pl/auto/samochody/Swace

    1. nawiasem mowiac , wrrr 20/07/22 16:23
      wysoki pojazd - w domysle suv - nie jest bezpieczniejszy od standardowych pojazdow, wrecz przeciwnie (srodek ciezkosci)

      manual tez nie jest ekonomiczniejszy badz dynamiczniejszy (jesli takie pobudki stoja za ta decyzja) porownujac do wspolczesnych automatow, jest tylko i wylacznie tanszy (+ wyklucza pelne hybrydy wiec i tak nie uciekniesz przed automatyzacja;)

  6. jak rozumiesz "nieduży przebieg"? , Holyboy 20/07/22 22:09
    15, 30, 60, 90 tys. km?

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

    1. do 30tys km , dawidy 20/07/22 23:02
      tak rozumiem

      102594

  7. rozgladalem sie dzis juz szerzej za roznymi markami , dawidy 20/07/22 23:03
    i te ceny to jakas masakra.. widze, że z budżetem 100tys to szalu nie ma

    102594

    1. No nie ma , P_M_ 22/07/22 05:14
      5letnia skoda za 100.000pln nie jest niczym szczególnie rzadkim w ofertach. Nowe są niewiele droższe, ale czas oczekiwania bliżej nieznany.

    2. Niestety, na przestrzeni 4 lat , Kenny 22/07/22 05:53
      auta w zasadzie podrozaly o 100%. To co kiedys kosztowalo niecale 100k, teraz kosztuje 170-180k.

      .:Pozdrowienia:.

  8. Huyndai - obczaj co tam mają obecnie, moim zdaniem najlepiej wyposażone , ReMoS 21/07/22 06:54
    auto w stosunku co do ceny/progu cennika - włącznie z podgrzewanymi fotelami od najniżej wersji (myślę o Tucsonie).

    Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
    uwierz mi.

    1. o proszę: , ReMoS 21/07/22 06:58
      https://www.otomoto.pl/..._search_expanded%5D=true

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

      1. W życiu, plastikowe badziewie udające SUV'a. , fiskomp 21/07/22 07:45
        Siedziska twarde, że po 100KM doopa odpada.

        1. Ja tam sobie chwalę , ReMoS 21/07/22 12:07
          zwłaszcza z silnikiem 180KM.

          Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
          uwierz mi.

          1. tez jestem fanem azjatyckiego duo , Kenny 21/07/22 12:52
            kia/hujdaj - uwazam ze swietny stosunek cena/wyposazenie/jakosc.

            PS. Nie slyszalem wczesniej o tych problemach z MHEV, dobrze wiedziec.

            .:Pozdrowienia:.

  9. 180km dziennie w manualu? , Tomasz 21/07/22 08:56
    brać coś z automatem i aktywnym tempomatem.

    Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

    1. aktywny mam, , Wedrowiec 21/07/22 09:23
      od dawna nie używam. Usypia. Jakiś czas temu stwierdziłem, że im więcej tych udogodnień tym gorzej w trasie. Po prostu człowiek usypia.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

      1. A ja używam tylko w korkach lub na drogach gdzie się ciągnie jeden za drugim , DJopek 21/07/22 09:51
        Wtedy jest Lux bo noga z boku i się ciągnę.
        Na autostradach czy ekspresówkach w Polsce kompletnie nie ma sensu bo przeważnie lewy pas zapiernicza ponad limit (więc trzeba stosunkowo szybko uciekać nawet jak się jedzie zgodnie z przepisami), a prawy pas z reguły jedzie za wolno niż dozwolona prędkość i bardzo nierównomiernie jeżeli chodzi o prędkości więc trzeba przeskakiwać i wyprzedzać.

        1. No ja nie mam ale na długich trasach chciałbym mieć , XTC 21/07/22 10:14
          Bo zwyczajnie noga mnie zaczyna po kilku godzinach boleć.
          Jakkolwiek też uważam, że jazda na auto usypia, dodatkowo prowokuje żeby czasem np nie zwolnić i mam wrażenie, że może być przez to potencjalnie odrobinę bardziej niebezpieczna.

          Linux

          1. Polecam, super sprawa , JE Jacaw 21/07/22 13:00
            W zeszłym roku zmieniłem auto i teraz mam tempomat aktywny (w manualu), na który zawsze chorowałem. Wcześniejszym autem jeździłem 10 lat i cały czas powtarzałem, że następne musi mieć tempomat. Teraz mam i jestem nim zachwycony - właśnie z takich powodów jak piszesz, czyli noga mnie bolała przy dłuższych trasach.

            Pewnie jakbym miał jeszcze automat to byłoby już super hiper, bo wtedy byłby do wykorzystania właśnie w korkach, no ale cóż i tak się cieszę z tego co mam.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

        2. u mnie niestety od , Wedrowiec 21/07/22 11:01
          30 km/h więc w korkach nic nie daje :/

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

          1. Mój też ale wystarczy jak go załączę powyżej 30km/h to później działa aż do zatrzymania , Tomasz 21/07/22 11:44
            lub toczy się z prędkością byle > 0km/h

            Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

            1. U mnie chyba nie ma minimum , DJopek 21/07/22 17:16
              Załączam go nawet przy 10 km/h, ale nie wiem czy można na niższej prędkości..
              Na plus to utrzymuje odległość aż do zatrzymania do 0, a później aby ruszyć z zera wystraszy kliknąć RES na kierownicy i rusza do ostatnich ustawień - szkoda że sam nie rusza ale j tak nie jest źle bo nogi odpoczywają :)

              1. Sprawdziłem dziś z ciekawości , DJopek 25/07/22 09:21
                Tempomat aktywny mogę włączyć od 1km/h ale minimum się ustawia na 32km/h - jednak to niczemu nie przeszkadza bo auto normalnie funkcjonuje tyle że nie da się ustawić ew. prędkości papamobile :)

          2. Tobie to dobrze ;-) , JE Jacaw 21/07/22 13:02
            Też chciałbym mieć od 30km/h lub niżej, a mam od 40km/h - przy czym to manual, ale i tak jestem bardzo zadowolony, chociaż ten próg mógłby być ciut niższy, bo miałem przypadek, że chciałem go załączyć na 30km/h i niestety nie da rady.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

            1. spróboj tempomat załączyć na tych 40 , faf 22/07/22 19:35
              a potem obniżaj - ja tak mam - nie da się zaskoczyć poniżej 40 -ale obniżyć 40 się da - na strefę 30 jak znalazł ...

              ja w zabudowanych jade ~55 na tempomacie - i wiecie co ? moge dać pełno filmów z rejestratora przód/tył - z jaką pianą na pysku mnie wyrzedzają - nie jeden/ dwóch .... 3/4 pojazdów minimum - i jadą dalej minimum 70 ale 20% popiernicza z 90 - urok krajówek przez wiochy

    2. bez przesady , dawidy 21/07/22 14:10
      to jest 90km rano i 90 wieczorem
      z czego połowa z tych 90 jest po esce, a druga po ruchliwej krajówce

      102594

    3. Ha, ja robię między 100 a 600km dziennie , Bitboy_ 23/07/22 08:33
      i w życiu nie kupię automatu.
      No chyba że ze skrzynią jak w BMW serii M czy Audi w RS6.
      Ale takich nie montują w zwykłych osobówkach więc dziękuję postoję.
      Za to tempomat na długich trasach jest niezastąpiony bo inaczej się jedzie jak upośledzony, zamiast trzymać jedno tempo przez odcinek 100-200km, to jedziesz chwilę 105km/h, za chwilę 98km/h, po 5min 108km/h, to wkurza.
      A tak pyk wrzucam najwyższy bieg, ustawiam np 110km/h i przez godzinę czy więcej - nie dotykam nogami żadnego pedału.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. Zależy gdzie jeździsz. W jaki sposób wykorzystasz automat z BMW serii M w mieście? , Tomasz 24/07/22 11:11
        Ja jak jeździłem po śląsku Bytom, Tarnowskie, Katowice to miałem średnią prędkość 30km/h i nie, nie zamulałem bo lubiłem posłuchać jak V6 wkręca się na obroty.
        Na krajówkach faktycznie przydałby się szybszy automat, niż ten który mam/miałem (Aisin AM6), nieco pomaga wrzucenie trybu sport, wtedy trzyma wyższy bieg (a także kiera szybciej reaguje, inaczej pracuje zawieszenie itd)

        Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

        1. W taki, że mam ciągłą kontrolę nad tym jaki bieg jest aktualnie , Bitboy_ 24/07/22 12:20
          wrzucony (manetki), to jak manual ale bez sprzęgła i machania wajchą.
          A nie zdaje się na tempy i mułowaty mechanizm automatyczny który mnie wkur**a po 10min jazdy.
          Zresztą kiedy robię małe przebiegi dzienne typu 100km, to robię po centrum miasta i okolicach, a kiedy robię te dłuższe (200-600km), to w 80% jednak autostrady.
          Tak więc ekstremalna mieszanina. Na czym mi zależy to jednak ciągła kontrola nad tym jaki bieg jest aktualnie wrzucony.
          W manualu mam ciągłą i absolutną kontrolę, a i biegi zmieniam bardzo szybko, kwestia wprawy, w standardowym automacie to jest absolutny dramat.
          Rozmawiamy stricte o skrzyni, temat wspomagania czy zawieszenia to inne bajki.

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. w maździe , Wedrowiec 25/07/22 09:18
            masz manetki i masz tryb manual :)

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

  10. Osobiście , ligand17 25/07/22 00:24
    poleciłbym coś w stylu:
    https://www.otomoto.pl/...6ELjZR.html#gallery-open
    albo:
    https://www.otomoto.pl/...8d-m-sport-ID6Eyg7I.html
    tudzież:
    https://www.otomoto.pl/...wany-w-aso-ID6EMnlQ.html (już ponad budżetem, ale może trafi się lepsza oferta).
    Autko niezbyt duże, ale 2 foteliki z tyłu się mieszczą i nie trzeba amputować nóg, automat super sprawa, silnik bardzo oszczędny i (o dziwo) raczej się nie psuje. A bardzo wygodne, dla kobiety w sam raz.

    1. o widzisz , dawidy 25/07/22 08:28
      takich auto w ogole nie brałem pod uwagę, ale chyba przyglądnę się im bliżej
      dzięki

      102594

      1. Moja żona takim jeździ u jest zachwycona , patinka 27/07/22 09:45
        Mamy go od nowości. Silnik 1.6. Do tej pory z silnikiem nic się nie działo ale lubi wypić trochę oleju.

        1. jesli mowiesz o VTi lub THP uzywanymi rowniez przez PSA , Kenny 27/07/22 10:02
          to to sa najgorsze silniki w historii motoryzacji... :) Pija jak zule, a lancuchy rozrzadu z powodu wadlitych napianczy wytrzymuja 40kkm, i jestem tego przykladem bo wymienialem dwa razy. Na szczescie mialem VTi, bo w THP to nawet wymiana potrafila nie przyniesc rezultatow i silnik chodzil jak mlockarnia.

          .:Pozdrowienia:.

          1. Faktycznie Prince 1.6 , ligand17 27/07/22 12:29
            zwany THP nie był zbyt udanym silnikiem. Ale BMW już go od dawna nie stosuje - zamiast tego wkłada R3 1.5. Do serii 1 wraz z automatem to jest bardzo fajne połączenie. Nawet większa 3 z tym silnikiem na lokalnych drogach porusza się całkiem sprawnie.

          2. Tak, to vti czyli Prince , patinka 27/07/22 23:11
            Na razie 7 lat po mieście i 55k przebiegu bez problemów z rozrządem. Silnik pięknie się zbiera i niewiele pali, zwlaszcza w trasie a z 8 biegowym automatem bmw chodzi jak marzenie. Tylko to spalanie oleju ..

  11. Kia Niro pierwsza generacja , josh 5/08/22 18:36
    Nowa to trochę drożej niż 100tys, ale może jakaś z małym przebiegiem z polskiego salonu by się znalazła.

    Bardzo fajne auto, jestem w stanie po drogach krajowych zdobić trasę 85km poniżej 4l/100km (prędkość 50-90km/h). W mieście to już w ogóle bajer, bo to hybryda.

    Fajnie się prowadzi, dynamiczne (jak na swoje warunki).

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2022, TwojePC.PL