Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » P@blo 18:56
 » resmedia 18:55
 » laciak88 18:55
 » Shark20 18:53
 » wrrr 18:50
 » Matti 18:48
 » JE Jacaw 18:46
 » Draghmar 18:45
 » Dexter 18:43
 » PeKa 18:41
 » Bati 18:40
 » DYD 18:30
 » abes99 18:29
 » DJopek 18:26
 » past 18:24
 » Fl@sh 18:23
 » Kenny 18:19
 » dulik 18:17
 » burz 18:14
 » GULIwer 18:11

 Dzisiaj przeczytano
 38471 postów,
 wczoraj 45432

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2023
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Gwarancja, rękojmia - lodówka Hisense , Rybeck 7/01/23 20:58
Witam,

wielu tu obeznanych życiowo z różnymi sytuacjami.
27.04.2021 kupiłem lodówkę Hisense w Media Expert. 28.02.2022 lodówka się zepsuła. Jako, że chciałem skrócić okres naprawy do minimum to zamiast do sklepu, reklamowałem wprost do producenta. Po miesiącu naprawili. Niestety właśnie znowu się zepsuła. Objawy są takie same jak poprzednio. Co teraz zrobić? Najchętniej poprosił bym o nową. Niestety producent na stronie pisze:

"Nabywcy przysługuje prawo do wymiany urządzenia na nowe, wolne od wad, jeżeli w okresie gwarancji zostanie wykonanych pięć istotnych napraw, a urządzenie nadal będzie wykazywało istotne wady potwierdzone przez Autoryzowany Punkt Serwisowy. Nieskorzystanie przez nabywcę z uprawnienia do naprawy lub wymiany urządzenia skutkuje wygaśnięciem uprawnień z gwarancji."

Jak to ugryźć, żeby zrobić to jak najszybciej i najmniej boleśnie dla mnie.

Ludzie dzielą się na 10 kategorie:
-ci co rozumieją kod binarny
-ci co go nie rozumieją

  1. czy mogę zgłosić rekojmię do sklepu , Rybeck 7/01/23 21:07
    posiłkując się tym, że pierwsza wada została stwierdzona w ciągu 10 miesięcy od zakupu? A co za tym idzie żądać wymiany na nową?

    Ludzie dzielą się na 10 kategorie:
    -ci co rozumieją kod binarny
    -ci co go nie rozumieją

    1. Głowy nie dam , JE Jacaw 8/01/23 11:24
      Wydaje mi się, że rękojmia i gwarancja to dwa różne "światy". Jeśli za pierwszym razem skorzystałeś z gwarancji to raczej przy składaniu teraz rękojmi nie możesz się powołać na tamtą usterkę. Czyli masz oczywiście prawo skorzystać z rękojmi (bo skorzystanie z gwarancji tego prawa nie likwiduje), ale w trybie rękojmi byłaby to raczej pierwsza usterka. Oczywiście sprzedawca może tę naprawę gwarancyjną uznać, ale chyba nie musi.

      Niedawno się zmieniły przepisy w tym zakresie, ale prawo nie działa wstecz (a przynajmniej nie powinno), więc Twoja rękojmia jeszcze idzie na starych zasadach, czyli obejmuje wprawdzie 2 lata, ale tylko w pierwszym roku nie musisz udowadniać wady. Czyli obecnie musiałbyś chyba wykazać, że wada istniała w dniu zakupu lodówki, aczkolwiek sklep może iść na rękę i nie wymagać tego.

      A teraz musiałby się wypowiedzieć jakiś prawnik, czy moje rozumienie przepisów jest prawidłowe i czy czegoś nie pomieszałem. :-)

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

  2. zmiany rękojmi od 2023 , Artaa 8/01/23 12:08
    https://www.podatki.biz/...konsumenta_32_51725.htm

    trochę wyjaśnia

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2023, TwojePC.PL