Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » PiotrexP 05:59
 » Demo 05:49
 » Killer 05:20
 » NWN 04:34
 » Martens 04:30
 » Chavez 04:29
 » cVas 04:05

 Dzisiaj przeczytano
 8720 postów,
 wczoraj 34100

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Piesi powinni mieć pierwszeństwo przed tramwajami , Demo 6/02/20 17:37
co złego się może stać?

https://www.wiocha.pl/...,Kobieta-w-ciazy--tramwaj

napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(

  1. pierwszeństwo na czerwonym świetle? , Matti 6/02/20 18:22
    Nie wypaczaj idei udzielenia pierwszeństwa na pasach. Przecież to obejmuje przejścia bez sygnalizacji.

    1. oczywiście ironizuję , Demo 6/02/20 18:30
      ale sytuacja podobna do tej z ciężkimi samochodami.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

    2. Pierwszeństwo to pierwszeństwo , ligand17 6/02/20 18:34
      zawsze znajdą się tacy, którzy będą święcie przekonani, że mogą wleźć na pasy i wszystkie pojazdy natychmiast się zatrzymają i im ustąpią. Bo przecież prawa fizyki to tylko wymysł jakiejś "kasty" naukowców...

      1. ok, tylko nie rozumiem skąd , Matti 6/02/20 18:47
        ten kwik, jeśli chodzi o udzielenie pierwszeństwa pieszym? Ja rozumiem, że w miastach za kółkiem jeździ dzicz, ale czas ją ucywilizować.

        1. Kwik jest , ligand17 6/02/20 19:37
          bo ostatnio zrobił się to bardzo nośny medialnie temat, szczególnie po wypadku na Sokratesa w Wawie. Zapewne ten ostatni z Żyrardowa też niestety dołoży cegiełkę. Zatem rządzący, zapewne chcąc sobie zapewnić bonusowe punkty w sondażach wyborczych, pieją teraz, że wprowadzą prawo, że pieszy ma mieć zawsze pierwszeństwo na pasach.
          A co do tej "dziczy" za kółkiem to jest dokładnie tak samo, jak we wszystkich innych przypadkach: z jednej strony masz natłok wszelkiej maści kierowców, z drugiej natłok wszelkiej maści pieszych z phombie na czele, z trzeciej - przestarzałą infrastrukturę, która niekoniecznie zdaje egzamin w dzisiejszych czasach. A do tego znak naszych czasów - wszechobecny pośpiech i roszczeniowe podejście. Wynik jest po prostu wypadkową tych czynników.

          1. Tylko zauważ, że , Matti 6/02/20 19:42
            pieszy nie musi zdawać egzaminu na PJ i nie dysponuje narzędziem, które może kogoś zabić. Więc to od kierowców należy wymagać więcej. Jak dasz dziecku broń, to będziesz miał do niego pretensje, że kogoś zastrzeliło?

            1. Tylko zauważ, że , ligand17 6/02/20 21:28
              pieszego te obowiązują przepisy PoRD, czy tego chce, czy nie. Zgoda, nie musi zdawać egzaminu, ale przepisy dotyczące przekraczania jezdni poznaje w szkole podstawowej. A wcześniej obowiązek nauki i odpowiedzialność ciąży na rodzicach.

              1. tych 3 debili też miało rodziców, , Matti 7/02/20 08:37
                w dodatku mają prawdopodobnie prawa jazdy: https://youtu.be/YoLVrlfLc2c?t=536

                1. Nie używam , ligand17 7/02/20 18:39
                  Youtube, więc nie widziałem filmów, które podlinkowałeś. Zakładam, że jest to coś w stylu Stop Cham albo Polskie Drogi, gdzie prezentowane są patologiczne zachowania kierowców. Jeżeli tak, to jedynie podkreśla to moje stanowisko - "praw fizyki Pan nie zmienisz", nawet ustawą.

                  1. Cóż, Twoja strata. , Matti 8/02/20 10:18
                    W kompilacjach uświadczysz może 5% zdarzeń wskazujących na złe zachowanie pieszego. Reszta to błędy kierowców, czyli ludzi, którzy powinni znać przepisy.

                    1. I w takiej właśnie , ligand17 8/02/20 10:53
                      sytuacji ktoś wpadł na idiotyczny pomysł, żeby pieszy miał pierwszeństwo jeszcze przed pasami...

                      1. może to pomoże? , Matti 8/02/20 13:00
                        posiedzi jeden z drugim za zabicie człowieka na pasach, to reszta zmądrzeje.

                        1. Ty naprawdę , ligand17 8/02/20 15:38
                          uważasz, że zabijanie przypadkowych osób i wsadzanie innych do więzienia dla przykładu jest w porządku?

                          1. ... , pwil2 9/02/20 14:03
                            Może ma sadystyczne skłonności.

                            5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
                            5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
                            1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

              2. jeszcze jeden przykład , Matti 7/02/20 08:47
                https://youtu.be/vgJIBl_u6nU?t=393

          2. Martwisz się na zapas , NimnuL-Redakcja 6/02/20 19:53
            w przepisach nie bylo i nie będzie wzmianki o "bezwzględnym" pierwszeństwie.
            - Teraz pieszy znajdujący się już na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem.
            - Skrajności się zawsze trafią.
            - Niech kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami (prędkość, ostrożność) i będzie lepiej, a to jednocześnie oznacza:
            ---- kierowca przed przejściem dla pieszych zwolni
            ---- kierowca przed przejściem nie wyprzedzi ani nie ominie innego pojazdu
            ---- kierowca zachowa odstęp od poprzedzającego pojazdu, dostosuje prędkość do warunków drogowych (nie tylko atmosferycznych), zadba o stan techniczny samochodu i swojego umysłu

            To na kierowcy ciąży największa odpowiedzialność, a często to on najmniej myśli.

            A że pieszy ma się nie zachowywać jak zombie to inna sprawa, tylko że jeśli w/w punkty kierowca spelni to błąd lub głupota pieszego będzie miała mniejsze lub żadne skutki.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. To nie jest martwienie na zapas , Pawelec 6/02/20 20:21
              chodzi o to że jak dasz pieszym pierwszeństwo już przy zbliżaniu się to pieszy odbierze to tak że w sumie to już nie musi myśleć i uważać - niech się kierowca martwi. Już teraz z phombie jest problem ( z ludźmi starszymi też) a jak wprowadzimy takie prawo to ilość śmiertelnych wypadków tylko wzrośnie. A tak właściwie to przejście przez tory dla normalnych pociągów to to samo co pasy. Hmmm - dlaczego pociągi są wyłączone????? IMHO nie chodzi o stricte bezpieczeństwo a o punkty w wyborach politycznych "bo my COŚ robimy".
              Mam lat 40 i parę. Mnie wraz z całą klasą zaprowadzili na przejście dla pieszych i nauczyli oglądania się. Jak nie uważałem i gadałem to dostałem liniją po łapach. A w domu po poskarżeniu się była poprawka. Żyję. I wiem że na Powązkach jest specjalna alejka "dla tych co mieli pierwszeństwo". Tak samo nauczyli mnie że się nie je i nie pije w zbiorkomie. I nie rozmawia głośno. Teraz tego nie uczą. Albo nie wymagają. A dodatkowo chcą ustawowo wprowadzić przepis "że niech kto inny się martwi".
              Tu nikt nie jest bez winy. Kierowcy zapierdalają - a nie czekaj - jeżdżą szybko ale bezpiecznie. A piesi pomimo że są w pewnym momencie uczestnikami ruchu drogowego nic nie muszą tylko mogą.

              Tom Drwal
              LAS Ltd.

              1. Nie będzie tak jak piszesz , NimnuL-Redakcja 6/02/20 20:25
                a kierowca niech zwalnia poniżej prędkości dopuszczalnej i będzie ok.

                Kierowców boli, że maja jechać wolniej? Tak trudno się zatrzymać i pozwolić przejść pieszemu? Nie bardzo rozumiem w czym problem, a na co dzień jestem pieszym i kierowcom.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. -om = -ą , NimnuL-Redakcja 6/02/20 20:27
                  końcówka zła, bardzo zła.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Nim - jeszcze 20 lat! , Pawelec 6/02/20 21:15
                    porównujesz do naszych kierowców nacje które w temacie motoryzacji wyprzedzają nas o 20 lat że o zasobności kieszeni nie wspomnę. To naprawdę musi trochę upłynąć żebyśmy jako kierowcy ochłonęli tą nową techniką samochodów. Że samochód może jechać 200 i to nie jest wyczyn jak dla Poloneza. I że przejeżdża 400kkm i to nie jest wyczyn. Że nie muszę się spieszyć bo się z nikim nie ścigam. ITD ITP. Tego co leży w mentalności nie zmieni się ustawą. Nas Polaków nauczyły tego lata zaborów i komuny. A teraz muszą minąć lata i (niestety) wymrzeć spaczone pokolenia. AAA i nieuchronność WYSOKIEJ kary. Polacy za granicą pokornieją.
                    Ten przepis IMHO to (jakby powiedział mój śp. Dziadek) jakby małpie dać brzytwę a potem wymagać tylko ogolonej brody.

                    Tom Drwal
                    LAS Ltd.

                    1. Wywód ... , Muchomor 7/02/20 10:49
                      ... zupełnie prawidłowy, a wniosek odwrotny od wynikającego z przytoczonej argumentacji. Pokrętna ta twoja logika, jak cholera. Przecież, to co wypisałeś dobitnie uwidacznia, że taki przepis jest bardzo potrzebny i musi być bezwzględnie egzekwowany. Polscy kierowcy należą do najbardziej morderczych w Europie, to są fakty, nie odczucia. Na każdym kroku pokazują też, że muszą mieć przepisy nie zostawiające wątpliwości, ani pola do własnej ich interpretacji, w dodatku obiecujące surowe kary (najlepiej finansowe) za łamanie ich.
                      Póki co, to statystyka pokazuje, że tą małpą z brzytwą są kierowcy. Kwik bierze się stąd, że trzeba będzie temperować własne ego, schować w buty przekonanie o własnym jedynym logicznym pojmowaniu zasad ruchu i liczyć się w końcu z innymi. Co gorsza, z pieszymi. Nie dziwię się, że wielu to nie w smak.
                      W przeciwieństwie do ciebie, ja uważam, że jak coś działa za zachodnią granicą i świat się tam wszelkiej maści "kierownikom" na głowy nie zawalił, to może działać też u nas i też się nie zawali. Chcesz czekać 20-lat wiedząc ilu pieszych rocznie nasi "kierownikowie" zabijają? Zgadzam się, że na świecie jest za dużo ludzi, ale takiego cynizmu się nie spodziewałem.

                      Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                      Boardowiczów

                      1. Zmienisz zdanie chociaż Ci tego nie życzę. , Pawelec 7/02/20 12:46
                        Zmienisz jak Ci takie phombie wylezie tuż przed maskę, T staniesz dęba a ten za tobą nie zdąży i wjedzie Ci do tylnych siedzeń. Powiesz - naprawię z jego OC. Zgoda. To zmienisz zdanie jak to Ty będziesz tym ostatnim. Nie dość że napiszesz oświadczenie (zwyżka OC przez kilka lat) to jeszcze własną bryczkę masz do naprawy. Bo przecież od tego co wtargnął OC nie wymagaj bo mieć nie musi.
                        Inna sprawa. Od kilku lat jest przepis że pieszy po zmroku ma chodzić z odblaskami. Uderz się w pierś i powiedz procentowo ilu pieszych tak widziałeś. 5%? 15%? Nie więcej. I tu też dbanie o bezpieczeństwo pieszych leży na kierowcach. I właśnie dlatego nie zgadzam się na dalsze dokładanie myślenia za innych. A dlaczego tramwaje i pociągi nie muszą ustąpić pieszemu? W teorii taki sam uczestnik ruchu. Po prostu chcę aby i pieszy i rowerzysta miał świadomość i obowiązki wynikające z poruszania się po drodze. Bo tak jak auto nie może ot tak sobie jeździć po chodniku to to samo dotyczy pieszych na jezdni nawet na przejściu.
                        A rowerzyści jadący po jezdni powinni mieć obowiązkowe OC i za jego brak nawet jednorazowy kara jak dla posiadacza auta. I tak jestem liberalny bo powinni mieć wszyscy bo jak ci taki ze ścieżki na maskę wskoczy przy twoim prawoskręcie to też zmiękniesz.

                        Tom Drwal
                        LAS Ltd.

                        1. Aleś namieszał. , Muchomor 7/02/20 16:45
                          Pociągi uczestnicy ruchu?? A tramwaj też musiałby ustępować, w świetle nowych przepisów, o ile nie ma sygnalizacji, co się nie zdarza. Dodajmy, że to pierwszeństwo nie będzie bezwzględne - sygnalizacja dalej obowiązuje.
                          Zbaczasz strasznie od pierwotnych argumentów, jakbyś chciał mnie zasypać kontrą... Tak to nie działa.
                          Rację masz tylko odnośnie smartfonowych zombie, bo uważam to za bardzo negatywne zjawisko i, że powinno być tępione równie gorliwie.
                          Mimo wszystko, wydaje ci się, że jesteś jedynym, który prowadzi i, że tylko ty masz takie doświadczenia?? Wciąż jestem za nowym przepisem i, czy ci się podoba, czy nie, on wejdzie.

                          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                          Boardowiczów

                    2. re: , rooter666 7/02/20 16:04
                      sam sobie przeczysz, nie żadne pokolenie nie musi wymrzeć bo ten sam zapierdalacz jadący przez polskie miasto "szybko ale bezpiecznie" zawsze +30 do tego co na znakach to po przejechaniu za Odrę już potrafi jechać jak przepisy nakazują bo :
                      1. boi się wysokiego mandatu w ojro
                      2. że przy okazji kontroli przetrzepią mu gruza i na lawecie zjedzie do warsztatu zamiast do celu podróży ;]

                2. hipotetyczna sytuacja , Demo 6/02/20 21:38
                  kierowca zwalnia zbliżając się do pasów, blisko krawężnika stoi osoba zamyślona/ w telefonie/ whatever i nagle wypada na ulicę nie patrząc i mamy bum.

                  W chwili gdy odpowiedzialność jest po obu stronach możemy przynajmniej analizować:

                  czy kierowca jechał przepisowo, czy zwolnił, czy pieszy się rozejrzał, czy stał chociaż frontem do przejścia sygnalizując, że chce przejść czy może dupą odwrócony i gadał sobie przez tel...

                  Osobiście nie mam nic przeciwko przepuszczaniu pieszych ale jestem przeciwny wyłączeniu ich z odpowiedzialności.

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. Nie bardzo, bo , NimnuL-Redakcja 6/02/20 22:05
                    jeśli zmieni się przepis, że kierowca powinien ustalić pierwszeństwa pieszemu już stojącemu przy przejściu, to ów kierowca powinien się zatrzymać, więc sytuacji z wejściem pod koła by nie było. Teraz też trzeba ustalić pierwszeństwa, umożliwić wejście na pasy i bezpieczne z nich zejście. Niewiele się zmieni. Pienią się ci co najgorzej jeżdżą, dla tych normalnych właściwie nic się nie zmieni.

                    Demo, po raz kolejny fantazjujesz: jeśli był tyłem ustawiony to jak wszedł? ;)

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. serio nie miałeś przypadków , Demo 6/02/20 22:21
                      że podjeżdżasz do przejścia, widzisz z 200 metrów kogoś kto stoi przy krawężniku i jak jesteś 2m od pasów to ten ktoś nagle rusza żeby przejść? Mam takie cyrki min. 2/ miesiąc, a to pewnie dlatego, że bardzo mało jeżdżę.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                      1. Nigdy nie trafił mi się taki przypadek , NimnuL-Redakcja 7/02/20 07:16
                        raz pijak wszedł mi nagle przed samochód, ale bez problemu zahamowałem, bo jechałem wolno, że trzy razy wbiegły dzieci tuż przed samochód ale bez problemu się zatrzymałem, bo w obrębie przejścia dla pieszych, szczególnie tam gdzie widzę przychodnia w okolicy zwalniam, bo taki minimalnie i jestem czujny.
                        Raz lub dwa wyszedł mi pieszy przed samochód zza źle zaparkowanego dostawczaka (tuż przy pasach) - żaden problem - byłem już prawie zatrzymany, bo w takiej sytuacji NIGDY nie przeszkadzam, bez pewności, że nie ma pieszego.

                        Powtarzam, nie będzie tematu jeśli będziecie jeździli ostrożnie i z Pelagianism dostosowanymi do ograniczeń i warunków drogowych.
                        Pamiętajcie też, że ograniczenie prędkości to prędkość MAKSYMALNA, jeśli nie dajecie rady ogarnąć świata z tą prędkością to jeździjcie wolniej.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

                        1. no mnie się też nigdy nie zdarzył wypadek , Demo 7/02/20 07:26
                          bo zachowuję mocno przesadną ostrożność. Notorycznie jednak widzę pieszych zatopionych w telefonach, z kapturem na łbie, kompletnie nie patrzących czy coś jedzie. Nie mam nic przeciwko ostrym przepisom wobec kierowców, ale zdjęcie odpowiedzialności z pieszego to jakiś absurd.

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                          1. Nikt z nikogo nie zdejmie odpowiedzialności , NimnuL-Redakcja 7/02/20 07:37
                            nikt nie da bezwzględnego pierwszeństwa pieszym.
                            Przepisy się zmienią i dostosują do tych na zachodzie. Mentalność kiedyś dogoni przepisy i będzie lepiej.

                            BTW ja sam chodzę ze słuchawkami i kapturem, czasem smartfon w dłoni - być może z punktu widzenia kierowcy jestem zombie (bo kaptur, bo nie widać twarzy, bo słuchawki, bo smartfon świeci się w ręce), ale się rozglądam i jestem ostrożny. Perspektywa kierowcy nie zawsze musi dać właściwy obraz rzeczywistości. Poza tym jeśli już kierowca widzi takiego pieszego to doskonale - ma okazję być czujniejszy i ostrożniejszy, nawet jeśli ta ostrożność i czujność ma być w imieniu pieszego.

                            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                            siedziałbym przed komputerem przy
                            świeczkach.

                            1. ciągle mówisz o prawidłowym zachowaniu , Demo 7/02/20 07:48
                              i absolutnie popieram. Ja mówię o sytuacji jak już dochodzi do wypadku. W takiej sytuacji kierowca generalnie ma przesrane, nieważne ile środków ostrożności zachował.

                              A wg mnie jeśli by się okazało, że pieszy nie zachował elementarnej ostrożności powinien co najmniej na równi ponosić odpowiedzialność.

                              napisalbym swoj config,ale sie nie
                              zmiescil:(

                3. Nierealne , Chrisu 6/02/20 22:19
                  a kierowca niech zwalnia poniżej prędkości dopuszczalnej i będzie ok.

                  Jak masz 6 przejść na odcinku 300 metrów, to jak będzie ruch wyglądał?

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. Realne , NimnuL-Redakcja 7/02/20 07:06
                    skrajny przypadek przytaczasz z odcinkiem drogi z 6 przejściami co 50m, mimo wszystko masz problem jechać tam 40km/h (zwykle w takich miejscach jest ograniczenie prędkości większe niż standardowa pięćdziesiątka) lub mniej jeśli jest duży ruch pieszych? To tylko 300m. Zbawi cię to? Przecież jeśli jest duży ruch pieszych to z automatu masz obowiązek dostosować prędkość do tych warunków. Czy jestem jedynym kierowcą w Polsce który to rozumie u tak jeździ?

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. Nie wiem po jakiej Polsce jeździsz , Chrisu 7/02/20 07:54
                      ale to wcale nie jest skrajny przypadek.

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    2. ja po wrocławiu , ili@s 7/02/20 09:36
                      na 200m mam 4 przejscia - jedziesz 20/h i nie masz szans wyhamowac. po obu stronach ulicy idzie ciąg pieszych - co ktorys skręca na przejście. Teraz musi sie zatrzymac i dopiero wejsc na przejscie, a po zmianie nie bedzie musial. Powiem wiecej - wg nowych przepisow pieszy zblizajacy sie do przejscia ma pierwszenstwo - wiec powinienem stanać przy pierwszym przejsciu i poczekac do ok godz. 20 az na chodniku skonczy sie ruch pieszych bo zawsze ktorys bedzie 3m od zebry....

                      1. o toto mam na myśli , Demo 7/02/20 09:40
                        123

                        napisalbym swoj config,ale sie nie
                        zmiescil:(

                      2. jakoś nie zauważyłem takich przypadków we Wro, , Matti 7/02/20 12:13
                        za to codziennie widzę auta na Szewskiej, które nie jadą bynajmniej przepisanych 20km/h jak przystało na strefę zamieszkania. O łamaniu zakazu ruchu nawet nie wspomnę.

                  2. W czym wina pieszych? , Muchomor 7/02/20 11:19
                    W opisanym przez ciebie przypadku, to nie nowy przepis jest problemem, bo już w świetle obowiązujących przepisów masz obowiązek tak robić. Jechać wolno i spodziewać się niespodziewanego! Wiesz czemu? Bo masz 6 przejść na odcinku 300m.
                    Walcz z debilami co projektują takie potworki, a nie z pieszymi.
                    Twoja logika i próby wytłumaczenia niechęci do nowego przepisu sytuacją zupełnie z nim nie związaną, dobitnie pokazują, że jesteś gościem, od którego nie można oczekiwać rozsądku i szacunku dla innych uczestników i, że musisz być niejako tresowany rygorystycznymi przepisami i karami.
                    Chopie, czy ty się czujesz rozgrzeszony z zasuwania tym odcinkiem bez oglądania się na pieszych, bo ktoś zaprojektował ci potworka na często uczęszczanym odcinku?? Bo taki wydźwięk ma twój post.

                    Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                    Boardowiczów

                    1. czytanie, zrozumienie, domysły... , Chrisu 7/02/20 12:44
                      Nie jest teraz tak. Teraz jak stoisz przed przejściem dla pieszych i ich przepuszczasz, a kolejny pieszy jest te 5 metrów od niego, możesz przejechać. Jeśli wejdzie ten przepis, nie będziesz mógł przejechać - bo "będzie zbliżał się do przejścia".

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. Nie ... , Muchomor 7/02/20 13:57
                        ... widzę problemu. Będziesz tak robił i też w końcu przebolejesz. Może nawet co dobrego z tego wyniknie.

                        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                        Boardowiczów

                        1. jak wygląda ruch na zachodzie , Demo 7/02/20 14:07
                          w stolicach/ wielkich miastach gdzie ruch pieszy jest nieustanny i zawsze jest jakiś pieszy w pobliżu? Pytam, bo nie wiem. Widzę 2 opcje:

                          - kierowcy stoją i korkują całe miasto czekając 15-30-50 min aż będzie pusto (nierealne)

                          - wciskają się jak tylko się robi luka łamiąc tym samym przepis a w przypadku wypadku z góry dostają po dupie.

                          Żeby nie było, ja mieszkam na totalnym zadupiu. Mnie to wisi tak naprawdę. Niech się martwią Ci z dużych miast. Ale jestem ciekaw jak to faktycznie działa.

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                      2. ... , pwil2 9/02/20 14:18
                        Nie masz co walczyć z mentalnością ludzi, którzy nie mają prawka. Tacy są najbardziej oderwani od rzeczywistości i praw fizyki.

                        5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
                        5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
                        1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

                  3. ... , pwil2 9/02/20 14:14
                    Trzeba będzie zlikwidować 3/4 przejść dla pieszych, a przed nimi zrobi się barierki, by pieszy musiał przejść 10m zanim dotrze do krawędzi jezdni.

                    5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
                    5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
                    1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

                4. też tego nie rozumiem, , Matti 7/02/20 08:30
                  co za problem puścić pieszego, czy bardziej uważać w rejonach przejść dla pieszych? Ale jak ktoś lubi jeździć 90 km/h po mieście, to faktycznie może być to dla niego problem. Ale prędzej czy później pójdzie taki pierdzieć w pasiaki...

                  1. ale przecież nie o to chodzi (przynajmniej w moim przypadku) , Chrisu 7/02/20 08:41
                    są przejścia, są piesi. Pieszy podchodzi ja się zatrzymuję. Proste.
                    Chodzi o to, że ludzie są jacy są. Jeden spojrzy czy może wejść na przejście inny wgramoli się prosto pod auto. Chodzi o to by jednak spoglądali i tyle...

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                5. ... , pwil2 9/02/20 14:09
                  Widać, że nie masz prawka. Jakie możesz mieć pojęcie o prowadzeniu?

                  5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
                  5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
                  1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

              2. Jeszcze jedno , NimnuL-Redakcja 6/02/20 20:33
                dlaczego w Niderlandach i Niemczech (akurat tam mi się rzuciło w oczy) auta zatrzymują się przed pieszym, który dopiero dochodzi do przejścia i nikt nie widzi z tym problemu, a w Polsce to ma być problem? Jesteśmy gorsi niż tamci? Głupsi? Bo raczej nie. Za to kochamy narzekać i wyolbrzymiać, szukać dziury w całym i nie lubimy zmian.

                Mam nadzieję, że kultura jazdy w Polsce ulegnie jednak poprawie, bo póki co jest jak kolega wyżej napisał - dzicz. Być może za dekadę lub dwie nie będzie już wstydu.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. nie , endern 6/02/20 20:37
                  u nas mamy emerytow samobojcow ktorzy skacza pod koła tylko po to by szybciej przejsc na druga strone. Natomiast kierowcy nigdy nigdzie sie nie spiesza.

                  Dokładnie jak Najsztubem i trafioną przez niego babcią.

                2. jest jedno ALE , Chrisu 6/02/20 22:25
                  w tych krajach najczęściej jest tak, że w centrum masz strefę 30, 50-70 w mieście na "średnicówkach". U nas tego nie ma - 50 w całym mieście i tyle...

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. Nie prawda , NimnuL-Redakcja 7/02/20 07:22
                    ale widocznie po innej Polsce jeździmy.
                    Poza tym nie ma obiadku jazdy z prędkością maksymalna, jeśli kierowca nie jest w stanie panować nad sytuacją. Ujmą na honorze będzie jeśli pojedziesz wolniej niż ograniczenie, szczególnie na odcinku z dużym ruchem pieszych? Miasta to jest obszar dla pieszych, auta są tam gościnnie. Autostrady i ekspresówki są naturalnym środowiskiem dla samochodów.

                    Kończę dalszą dyskusję w tym temacie, już podobne tematy były i mam wrażenie że rozmawiam ponownie o tym samym z tymi samymi rozmówcami.
                    A bandytów i dziczy wśród kierowców nie ubywa.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                3. w niemczech NIE MA zebry , ili@s 7/02/20 09:46
                  jak jest powyzej 30/h dozwolone. na ulicach sa dwie linie ze znakiem i tam pieszy nie ma pierwszenstwa - musi nacisnac guzik zeby przejsc . zerknij sobie do google map jak to wyglada w jakimkolwiek miescie niemieckim. Nie ma tez co 50m przejs dla pieszych.

                  1. raczej nie zerknie. W Niemczech nie ma GSV :( , Chrisu 7/02/20 10:42
                    123

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. Jak nie ma jak jest? , ligand17 7/02/20 17:29
                      O proszę, przykładowe przejście dla pieszych przez drogę 2x2+:
                      https://www.google.pl/...Adi8aQ!2e0!7i13312!8i6656

                      1. ale nie tak jak u nas ;) , Chrisu 7/02/20 20:28
                        w tej okolicy masz praktycznie tylko Frankfurt...
                        https://www.google.pl,8.4811855,10z

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              3. Dokładnie , ligand17 6/02/20 21:28
                tak...

              4. " dlaczego pociągi są wyłączone" , Matti 7/02/20 08:28
                Serio pytasz czy trolujesz? Wiesz jak długo hamuje pociąg?

                1. taki oto cukierek , Demo 7/02/20 14:09
                  https://www.facebook.com/...deos/2613249162292884/

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. co Ty pokazujesz? No co? Lepiej Ci? , Chrisu 7/02/20 16:02
                    przecież to tylko w Polsce jest dzicz, łamanie prawa itp. Jak mogłeś pokazać, że gdzie indziej też tak jest? No jak?

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. ano, męczennictwo to nasz sport narodowy , Demo 7/02/20 16:42
                      a mityczny zachód jak bardzo by się nie sypał zawsze będzie lepszy.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                  2. No i? , Matti 8/02/20 10:05
                    Co to ma wspólnego z tematem? Filmiki z kierowcami, którzy łamią szlabany też Ci mogę wrzucić.

                    1. cały temat został b. mocno wypaczony , Demo 9/02/20 13:13
                      idea moja była taka, że piesi nie powinni żyć w świadomości, że są panami i władcami na drodze/ chodniku. Że ciąży na nich równa odpowiedzialność za własne zdrowie/ życie.

                      Tymczasem poszedł totalny lincz, że kierowca ZAWSZE jest winny. Sam filmik pokazuje, że nie tylko u nas piesi odstawiają numery.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                      1. Nope, Demo, nie poszło co tym razem , NimnuL-Redakcja 9/02/20 13:53
                        pchasz ślepo teze, z którymi to nikt nie dyskutował:
                        - gdzie widzisz, że ktoś tu twierdzi, że kierowca zawsze jest winny?
                        - gdzie widzisz, że ktoś to twierdzi, że tylko w Polsce piesi odstawiają cyrk?

                        Rozpocząłeś dyskusję w sposób delikatnie ujmując bez sensu, bo rzuciłeś przykład zwykłego wypadku z błędu pieszego - biegnący pieszy przez przejazd na czerwonym świetle wprost pod tramwaj to wątpliwy argument przeciwko przepisowi, który mam nadzieję, wkrótce wejdzie.

                        Przeczytaj z uwagą co piszą rozmówcy i odnieś się do tego.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

                        1. NinnuL, będzie jak z jazdą na światłach. , Chrisu 9/02/20 14:20
                          będzie jak to zwiększyło bezpieczeństwo, ale nikt badań nie przedstawi. Tylko, że tu subiektywnych badań nie trzeba będzie przedstawiać. Wystarczą statystyki. Co powiesz jeśli ilość potrąceń na pasach wzrośnie np o 50%? Znowu będzie wina kierowców?

                          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                          1. Będzie wina kierowców , NimnuL-Redakcja 9/02/20 14:39
                            jeśli nie zmienią nawyków, bo to jak się teraz zachowują kierowcy w obrębie przejść dla pieszych jest przerażające.
                            Myślisz, że piesi to samobójcy? Nikt normalny nie wejście bezpośrednio na jadący samochód - ale wypadki będą się zdażały, taka jest natura wypadku. Problem w tym, że kierowcy jeżdżą za szybko, w okolicy przejść dla pieszych nie mają nawyków zwalniać i być czujnym. Za to mają w nawyku jechać ponad limit prędkości, wyprzedzać się i omijać na/przed przejściem.

                            Kończąc - każdy przypadek i wypadek zawsze był i będzie traktowany indywidualnie. Mam dwóch znajomych w dochodzeniowce z dużym doświadczeniem w drogówce i dawno temu z nimi ten temat omawiałem. Problemem na naszych (i tak Demo, nie tylko naszych, ale raczej bardziej na wschód niż zachód) dróg jest zachowanie kierowców, a nie pieszych (tak, oni też popełniają błędy i gafy). Tyle, że to nie oni swoim ciałem kogoś zabiją to to kierowca zabije ich. Stąd też właściwe przesunięcie odpowiedzialności (ale nie bezwzględne!).

                            "Innymi słowy zacytuję tu bardzo mądra wypowiedź szalenie baterii człowieka, czyli siebie samego :-)
                            - Niech kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami (prędkość, ostrożność) i będzie lepiej, a to jednocześnie oznacza:
                            ---- kierowca przed przejściem dla pieszych zwolni
                            ---- kierowca przed przejściem nie wyprzedzi ani nie ominie innego pojazdu
                            ---- kierowca zachowa odstęp od poprzedzającego pojazdu, dostosuje prędkość do warunków drogowych (nie tylko atmosferycznych), zadba o stan techniczny samochodu i swojego umysłu."

                            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                            siedziałbym przed komputerem przy
                            świeczkach.

                            1. te ostatnie rady to bardzo mądre , Demo 9/02/20 17:50
                              i właśnie o to mi chodziło, by przy ich zachowaniu gdy dojdzie do wypadku nie było domyślnego założenia: wina kierowcy.

                              napisalbym swoj config,ale sie nie
                              zmiescil:(

                          2. Dalszej polemiki nie prowadzę , NimnuL-Redakcja 9/02/20 14:49
                            trzymam kciuki za rychłe zaostrzenie przepisów i kar dla kierowców .
                            A za Ciebie i Demo trzymam kciuki, żebyście w więzieniu nie wylądowali lub kogoś nie uszkodzili.

                            Czy wam się to podoba czy nie ten przepis wejdzie. Czy będzie bezpieczniej? Rydwany ognia i husaria za ich kółkiem boi się tylko kar pieniężnych, a nie przypisów, więc...

                            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                            siedziałbym przed komputerem przy
                            świeczkach.

                            1. Nim, o mnie się nie martw , Chrisu 9/02/20 14:53
                              nie życzę Tobie, byś zmienił zdanie przez zdarzenie ze swoim udziałem (bo bliskiemu pewnie i tak nie uwierzysz).

                              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                              1. Uogolniasz pod teze , endern 9/02/20 15:59
                                To ze sa lidzie ktorzy beda lezli pod kola bo teraz beda "mogli" wiadomo. Ale wg mnie takich ludzi jest znikoma ilosc, do tego jak nim powiedzial, ludzie z definicji nie sa samobojcami, beda oni to robic w przypadkach wzglednie bezpieczych.
                                Poza tym gie tovbedzie mialo miejsce? Tam gdzie nie ma w poblizu sygnalizscji swietlnej. To tez zmniejsza prawdopodobienstwo takich sytuacji.
                                Poza tym to klasyczna selekcja naturalna. Bedzie wzrost na poczatku a potem problrm sie ustabilizuje ;)
                                Ale tych przypadkow i ludzi w moim odczuciu jest zdecydowanie mniej niz skala wypadkow jakie sie zdarza przez to ze zwyczajnie kierowcy jezdza za szybko i nie uwarzaja.

                                A retoryka/szantaz emocjonalny ze Nim zobaczy jak mu samemu ktos wlezie pod kola jest zenujaca. Bo po pierwsze nic nie w nosi do merytorycznej dyskusji o faktach i wariantach. Pozactym jak to ty zabijesz jskiegos pieszego, to ns podstawie czego udowodnisz poza swlim przeswoadczenoem ze ta osoba tak sie zachowala wlasnie jako rezultat zmiany tych przepisow? Dochodzenie zrobisz co wiedziala? I co to zmirni dla niej skoro bedzie martwa?

                                1. A retoryka/szantaz emocjonalny ze Nim zobaczy jak mu samemu ktos wlezie pod kola jest zenu , Chrisu 9/02/20 17:27
                                  ale przecież to on twierdzi, że będę rozjeżdżał pieszych ;)

                                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                        2. a co miało pójść? , Demo 9/02/20 17:29
                          Film z tramwajem nie był przypadkowy. Masa tramwaju jest swoja i nijak nie wyhamuje w krytycznym momencie. Tak samo ciężarówka czy inne obciążone auto. Czerwone światło tylko dodało smaczku, jak piesi nie myślą.

                          Dla mnie przepis powinien wyglądać tak:

                          kierowca ma obowiązek ustąpić pieszemu CHCĄCEMU PRZEJŚĆ, pieszy ma obowiązek zachować ostrożność (te podstawowe pierdy typu rozejrzeć się lewo i prawo).

                          Jak jest wypadek i na kamerce samochodowej/ monitoringu miejskim widać:


                          A) Kierowca nie zwolnił i rąbnął kogoś przechodzącego na pasach- ewidentnie jego wina

                          B) Kierowca zbliża się do pasów ale pieszy stoi i bawi się telefonem, a nagle wypada na przejście bez rozejrzenia się lewo/ prawo i wpada pod auto, sprawa do rozpatrzenia, ale ni cholery odgórna wina kierowcy.

                          C) Pieszy wpadający na drogę w miejscu niewyznaczonym- wina mocno po stronie pieszego, ale z pewnym udziałem odpowiedzialności kierowcy

                          Sam chętnie poddałbym się takiemu prawu mimo, że chodzę dużo więcej niż jeżdżę a i do husara za kółkiem mi daleko.

                          Jest kupa sytuacji gdzie nawet dostosowując prędkość do warunków droga hamowania może się znacznie wydłużyć, jak np. sucha droga a w jakimś zacienionym miejscu 2 metrowa zamarznięta nawierzchnia, czy świeży ślad oleju który zostawił poprzednik na światłach 2 min wcześniej. Kierowca nijak nie ma szans przewidzieć czegoś takiego. Rozkładając odpowiedzialność na pieszych i kierowców zmniejszamy realnie szanse wypadku. Pozostawiając wszystko w rękach kierowców chcemy naginać prawa fizyki.

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                          1. No przecież , ligand17 10/02/20 16:13
                            dokładnie w tą stronę idą prace nad zmianą prawa:
                            - kierowca będzie miał obowiązek zwolnienia, zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszemu będącemu na przejściu lub na nie wchodzącym
                            - pieszy przed wejściem na przejście będzie musiał się upewnić, że może bezpiecznie wejść na przejście (nie wejdzie pod nadjeżdżający samochód, nie wyjdzie zza przejeżdżającego samochodu tak jak to jest już dzisiaj)

                            1. tylko pytanie. CO W TYM NOWEGO? , Chrisu 10/02/20 18:09
                              Oprócz ustąpienia pieszemu zbliżającemu się do przejścia?

                              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                              1. Nic. I o to chodzi , ligand17 10/02/20 20:34
                                że ktoś wreszcie podszedł do tematu racjonalnie i zaproponował rozwiązanie, które daje dodatkową swobodę pieszym, równocześnie nie przerzucając winy automatycznie na kierowców.

                                1. z ostatnim fragmentem Twojej wypowiedzi nie mogę się zgodzić... , Chrisu 10/02/20 21:48
                                  retoryka wprowadzenia tych przepisów jest IMO taka - teraz wam kierowcy pokażemy!

                                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                                  1. Trochę tak , ligand17 11/02/20 07:42
                                    trochę nie. Retoryka rządu była właśnie taka, jak piszesz - "teraz zrobimy kierowcom z d... jesień średniowiecza". Ale prace legislacyjne posuwają się jednak w stronę bardziej racjonalnych zapisów.

                                    1. tylko wiesz jak u nas bywa... , Chrisu 11/02/20 11:48
                                      prawo nie jest pisane wprost, tylko pisane by je interpretować...

                                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                                      1. Owszem , ligand17 11/02/20 21:54
                                        ale jeżeli jest napisane, że pieszy ma obowiązek się upewnić czy może wejść na przejście to lepsze to, niż nic.

              5. ... , pwil2 9/02/20 14:08
                Ostatnio jednego dnia w stolicy pod tramwaje weszło troje starszych ludzi. Nie sądzę, by motorniczy byli szaleńcami polującymi na ludzi.

                5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
                5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
                1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

          3. nie, jestes w błędzie i serwujesz bzdeto retorykę , endern 6/02/20 20:10
            Niewiadomo jakich doświadczeń nie miałem, ale są wystarczająco wiarygodne:
            - 3 miesiące w Danii
            - 7 miesięcy w USA
            I powiem Ci, że zjawiska dziczy na naszych drogach tak powszechne, w tych krajach praktycznie nie występują!
            Mandaty i bezględność - i się skonczy bydło na drodze które rozumuje tylko w kategorach koni pod maską i tego że mu się gdzieś spieszy. A jak się zwróci uwagę to jeszcze będzie darło mordę.
            Bardzo szybko da sie ich wychować, kwestia tylko chęci.
            W normalnych poważnych krajach nie ma z tym problemu.

            1. jedyna dzicz jaka , endern 6/02/20 20:55
              zaobserwowalem w usa, to mnie gdy czasem kusi mnie by pojechac poboczem o szerokosci prawie pasa gdy samochody stoja na dwupasmowce. Ino żona stwierdza bym wiochy nie robił.

            2. Tego nawet , ligand17 6/02/20 21:29
              nie skomentuję, bo nie jestem w stanie zniżyć się do tego poziomu...

              1. kluczowe , endern 6/02/20 21:31
                bys przemyślał

                1. Ważniejsze , ligand17 6/02/20 21:54
                  żebyś dorósł i zmądrzał. Wtedy będziemy mogli podyskutować.

              2. Ależ ... , Muchomor 7/02/20 11:02
                ... robiłeś to wielokrotnie, więc powiedziałbym raczej, że to on zniża się do waszego. I robiłeś to w sposób nie pozostawiający wątpliwości, że powyższe wpisy mogą dotyczyć ciebie, albo, że aprobujesz ten stan rzeczy.
                Tu się nie da delikatnie. Trzeba dosadnie, bo wciąż do was nie dociera, że to wy stanowicie zagrożenie dla innych, a pieszy jest jakimś mniej uprawnionym bytem.

                Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                Boardowiczów

                1. co masz na myśli mówiąc "Wy"? , Demo 9/02/20 17:32
                  Stawiam, że 99.9% uczestniczących w dyskusji są zarówno pieszymi jak i kierowcami.

                  Karanie kierowców za wypadek ma być lekiem na zmniejszenie ich ilości, a dlaczego karanie pieszych za wtargnięcie na jezdnię jest takie złe?

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. Demo. , Muchomor 9/02/20 19:12
                    Nie mam siły z tobą dyskutować, bo unikasz clue problemu jak możesz, coś sobie dopowiadasz, nadinterpetujesz i najwyraźniej piszesz o innym projekcie niż ja.
                    Z całym szacunkiem, odpuszczę sobie.

                    Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                    Boardowiczów

                    1. luzik , Demo 9/02/20 19:29
                      zawsze doceniam takie wycofanie się zamiast uciekanie się do personalnych wycieczek.

                      pzdr

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

        2. ... , pwil2 9/02/20 13:58
          Po prostu w miastach powinno się używać sygnalizacji świetlnej i po problemie. Przy okazji optymalizuje się ruch, bo za jednym razem przechodzi kilka osób, a nie pojedynczo.

          5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
          5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
          1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

  2. ... , pwil2 9/02/20 14:15
    A tak będą wyglądały przejścia dla pieszych:
    https://lowiczanin.info/...ads/2017/08/kladka4.jpg

    5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
    5600H/64GB/RTX3060 12700/96GB D5
    1350P/64GB_D5 30TB_SSD A7m3

    1. Hehehe. , Muchomor 9/02/20 16:44
      Ja bym tam jeszcze takie niskie pod nogi poprzecznie poukładał, żeby przechodzili tylko ci co uważają, a broń pambu smartfonowe zombie.

      Stary Grzyb :-) Pozdrawia
      Boardowiczów

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL