Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 5 marca 2009 
    

Intel Atom do samochodów i telefonów internetowych


Autor: DYD | 08:40
(20)
Firma Intel ogłosiła, że w celu zdobycia kolejnych segmentów rynku dodaje cztery nowe wersje procesorów Intel Atom i dwa nowe kontrolery systemowe do swojej linii produktów biznesowych. Nowe produkty z serii Intel Atom Z5xx oferują opcje temperaturowe klasy przemysłowej, a także różne rozmiary obudowy lepiej przystosowane do samochodowych urządzeń informacyjno-rozrywkowych, telefonów multimedialnych, ekotechnologii oraz innych zastosowań przemysłowych. Intel Atom to najmniejszy procesor Intela z najbardziej energooszczędnymi tranzystorami.

Intelowski dział systemów osadzonych, który liczy sobie już 30 lat, skupia się na maszynach i urządzeniach, które oferują funkcje obliczeniowe i internetowe, ale nie są tradycyjnymi komputerami biurkowymi, laptopami ani serwerami. Intel oferuje 7-letni cykl użytkowania w dziedzinach, które wymagają rzadszego odświeżania produktów, takich jak IVI.

Seria procesorów Intel Atom Z5xx przeznaczona jest nie tylko do systemów samochodowych, ale również do nowej kategorii internetowych urządzeń komunikacyjnych, które Intel nazywa telefonami multimedialnymi. Rozmiar obudowy i pobór mocy procesorów z serii Intel Atom Z5xx sprawia, że nadają się one idealnie do telefonów multimedialnych, które zapewniają usługi komunikacyjne oparte na protokole IP oraz łatwy dostęp do aplikacji, takich jak e-mail, wiadomości tekstowe, informacje o pogodzie, YouTube, horoskopy i cyfrowe albumy fotograficzne.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. za pozno (autor: AZet | data: 5/03/09 | godz.: 10:03)
    AMD juz jest w AGD, w odkurzaczach i zelazkach.

  2. AZet (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 10:25)
    W samochodach to faktycznie kiepski biznes teraz, bo jest kryzys w branzy, ale taki komputer pokladowy na windows w kazdej skodzie to dopiero bylby szpan.

  3. Taa, jeszcze w samochodach nam x86 potrzeba... (autor: KuTeR | data: 5/03/09 | godz.: 10:43)
    Są lepsze rozwiązania (wyspecjalizowane układy) do takich zastosowań. Do netboków też są lepsze platformy, skąd wniosek, że Atom jest do wszystkiego - czyli do niczego...

  4. morgi (autor: bmiluch | data: 5/03/09 | godz.: 10:44)
    szpan ...

    mi przypomina się te słynne:

    Windows w samochodzie:
    otworzyć poduszkę powietrzną? TAK/NIE


  5. ... (autor: trepcia | data: 5/03/09 | godz.: 11:20)
    Czekam na blue screen'a na wyświetlaczu w samochodzie ;-) A później na otwarcie wszystkich poduszek i włączenie alarmu. Ciekawe kiedy hakerzy zaczną hakować samochody?

  6. Chip tuning to już "hakowanie" oprogramowania (autor: Pandora | data: 5/03/09 | godz.: 11:25)
    ...

  7. Procesory (autor: AZet | data: 5/03/09 | godz.: 11:34)
    w samochodach sa juz obecne od jakiegos dluzszego czasu.
    Wiec nie jest to zadna nowosc.
    Jak ci walnie uklad to nie odpalisz,ale sa potrzebne jesli silniki maja byc jakie sa.
    Era zwyklego sterowania mechanicznego odeszla do lamusa.


  8. bmiluch (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 11:41)
    Sa takie zawody, gdzie w samochodzie spedzasz polowe czasu pracy i wiecej, wiec pod reka komputerek zasilany akumulatorem z wozu w sam raz i dlaczego nie windows, skoro to popularne jest scierwo.

  9. @morgi (autor: agnus | data: 5/03/09 | godz.: 11:53)
    Chyba nie chodzi o to że nie mogłoby być Windows. Chodzi o to że Windows akurat w tym przypadku (jak i Netbooki) nie jest konieczny. Można walnąć Ubuntu czy inny specjalizowany soft i będzie dobrze. Nie przesadzajmy z wpychaniem Windows wszędzie gdzie tylko można.

  10. hehe to raczej linuxowcy (autor: Wedrowiec | data: 5/03/09 | godz.: 12:47)
    na siłę chcą wciskać wszędzie swoje łubuntu czy inne szajsy wszędzie gdzie się da ;-)

  11. A dlaczego nie produkować komuterów PC (autor: ditomek | data: 5/03/09 | godz.: 13:07)
    do samochodu w obudowie dzisiejszych odtwarzaczy multimedialnych (czyli napęd, wysuwany dotykowy ekran ekran LCD)
    po zastosowaniu SSD start systemu w kilkanaście sekund, pełna wstrząsoodporność. Naprawdę duże możliwości, nawigacja multimedia, wszystko


  12. .:. (autor: ryj3k | data: 5/03/09 | godz.: 14:29)
    Aleście się rozhulali :), Fantazja niesie... :)

    OK Windows w samochodzie, jak najbardziej, bo czemu nie. Windows do odtwarzania filmów i muzyki, czemu nie. Jednak na komputer pokładowy nie można załadować windowsa!! Są od tego specjalizowane systemy i jeśli jakaś firma postanowi odpalić komputer pokładowy na windowsie sprowadzą na siebie falę krytyki.

    Nie chodzi nawet o stabilność systemu, bo ta jest coraz wyższa, nawet u mnie ostatnio vista wskazuje na niezawodność na poziomie 9.5-9.7. Chodzi o to że w samochodzie do tego co robi komputer pokładowy nie potrzeba Windowsa:). Myślę, że z tymi Atomami w samochodach chodzi wlasnie o nawigację czy komputery do innych multimediów.


  13. Niekoniecznie (autor: AZet | data: 5/03/09 | godz.: 15:45)
    ilosc sensorow oraz wymagana predkosc reakcji rosnie, a za tym musi podazac jednostka obliczeniowa.
    Windows czy linux w samochodzie to glupota w zastosowaniu fabrycznym, bo po co montowac program na ktorym ma pracowac ...program?


  14. Sens leży głębiej (autor: Grelcio | data: 5/03/09 | godz.: 17:02)
    Po to, żeby odciążyć programistów nakierunkowanych na budowę programów "multimedialnych" z takich rzeczy jak haltowanie procesora, zarządzanie sprzętem czy obsługa rysowania. Dla mnie najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby stworzenie typowo samochodowej podstawki przez wszystkich producentów samochodów, a później wykorzystywanie jej w wielu markach z odmiennym oprogramowaniem, odmiennym interfejsem graficznym i odmiennymi funkcjami. Coś na kształt Win Mobile - jeden system, wiele marek, wiele "nakładek" (m.in Omnia)

  15. X86 (autor: Golem | data: 5/03/09 | godz.: 17:34)
    x86 w samochodach to jest to wlasnie na co kazdy czeka, nie chodzi tu tylko o windows czy linux bo to se mozna z laptopem jezdzic od 20 lat czy urzyc od dawna dostepnych plyt o malym rozmiaze, ale tylko jesli zaawansowane funkcje sterowania zostana zrobione na x86 to oznaczac to bedzie pelna mozliwosc modyfikacji ze wzgledu na architekture tak dobrze kazdemu znana !

  16. ryj3k (autor: morgi | data: 5/03/09 | godz.: 19:58)
    Zadna fantazja ta seria Atomow Z jest klasy embedded i juz zostala uruchomiona produkcja, w ciagu kilku lat mala zylka zlota parenascie mld sztuk pojdzie w tango i sa zamowienia.

  17. Windows czy linux do samochodu? (autor: zyggy | data: 6/03/09 | godz.: 10:06)
    Nie ma sensu rozwodzić się który system jest lepszy do samochodu. Do systemów rozrywki i nawigacji każdy producent wybiera taki system, jaki jest dla niego wygodny. Natomiast do sterowników niezbędny jest system czasu rzeczywistego, taki jak. np. Lynx czy VxWorks

  18. tak czytam i chyba wiem (autor: ditomek | data: 6/03/09 | godz.: 12:17)
    o co niektórym chodzi.
    Jeśli ktoś na serio myśli ze można dać Atomowi (i Microsoftowi) władzę nad autem to nie wiem w jakim świecie żyje.
    Zajmuje się automatyką (a tej o wiele bliżej do aut niż technologii X86)
    Atom w samochodzie jak najbardziej, do rozrywki, nawigacji, wizualizacji parametrów,
    Kontrola silnika i systemów bezpieczeństwa to zadanie dla dedykowanych procesorów DSP i tak dużej jak to możliwe realizacji funkcji w formie hardware'owej.
    Temat sterowania autem za pomocą x86 to tylko popisy grupy zapaleńców na pustyni w USA.

    Jak ktoś ma kontakt z technologia x86 to pewnie może sobie myśleć ze skoro taki proc daje rade windzie i multimediom to i da rade z takim autem czy inna rzeczą - nic bardziej mylnego. A ludzi którzy tak sądzą odsyłam do internetu na poszerzanie wiedzy o procesorach i systemach sterowania.


  19. ditomek (autor: morgi | data: 6/03/09 | godz.: 14:13)
    No popatrz, a o x86 z poczatku wszyscy tak mysleli, a tu zalewa wszystko i wszedzie, kto wie czy na Ksiezycu czy na Marsie juz nie bylo, a teraz czas na powodz chipow na swiecie.

  20. znaczy ze co? (autor: ditomek | data: 6/03/09 | godz.: 14:45)
    Ze wg Ciebie pomysł x84 jako głównego sterowania silnikiem i systemami bezpieczeństwa to dobry pomysł i w sumie prędzej czy później trafi do naszych aut?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.