Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 3 marca 2011 
    

AMD odda w ręce użytkowników Maya 2011 nową wtyczkę


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 19:47
(19)
Na konferencji Game Developer's (GDC) firma AMD zapowiedziała opublikowanie nowej wtyczki dla programu Autodesk Maya 2011. Oprogramowanie to wykorzystuje standard OpenCL i silnik Bullet Physics. Z założenia ma pomóc rozwinąć rynek gier komputerowych, pozwalając grafikom tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane i realistyczne animacje. Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11.

Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, między innymi należących do serii FirePro modelu V8880 zbudowanego w oparciu o układ Cypress.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. i oby takich newsów było jak najwięcej (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 19:52)
    :-)

  2. ... (autor: Aamitoza | data: 3/03/11 | godz.: 19:59)
    no i fajnie, teraz tylko pytanie kiedy.

  3. huehue (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 20:15)
    3 slowa sprzeczne z rozwojem i rynkiem gier, nowe nazwy powymyslali i co to dalo, lolaboga gry siedza na dx, a nie openach.

  4. @morgi (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 20:21)
    CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM!!!

    tu OpenCL jest narzędziem do tworzenia animacji wykorzystywanych w gierkach pod DX :-)

    poza tym mamy:
    "Plug-in pozwala również w łatwy sposób tworzyć zaawansowane interakcje z udziałem fizyki pomiędzy obiektami na scenie przy wykorzystaniu API DirectCompute w DirectX11."


  5. @up/edit (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 20:22)
    poza tym to się zaczynaj przyzwyczajać.

    Twoje zadanie na TPC będzie coraz cięższe ;-)


  6. @Wedelek (autor: pomidor | data: 3/03/11 | godz.: 20:45)
    Chodzi o zwrot "Dużym plusem w tym przypadku ma być wsparcie dla open-source'owego OpenCL i renderingu z użyciem kart graficznych. Oczywiście mowa o kartach AMD, ..."
    Możesz to bardziej rozjaśnić ? Przecież NV też może renderować i wspiera OCL.


  7. @pomidor (autor: Promilus | data: 3/03/11 | godz.: 20:49)
    Klient Folding@Home GPU3 też jest w całości w OpenCL już, ale Radeonów JESZCZE nie wspiera (a dokładniej kod pewnie działa, ale są zablokowane na czas ukończenia testów/poprawek). Plugin może w ten sam sposób blokować non-amd. Z drugiej strony może to też śmigać na nvidii a całe zdanie być nadinterpretacją redaktora.

  8. pomidor (autor: morgi | data: 3/03/11 | godz.: 22:01)
    Chodzi o towar 'uzywany' czyli z drugiej reki, beda wsparcie dodawac po Nvidii, jako ze i trudniej i mniej wydajnie.

  9. @Ketchup (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:09)
    nVidia miała swoją wtyczkę do AD Maya już rok wcześniej, ale niestety nie wspiera OpenCL.
    Wtyczka wspomaga tylko efekty zamkniętego PhysXa (ta od AMD otwarty na wszystkie graty Bullet Physics):

    http://developer.nvidia.com/...sx_dcc_plugins.html


  10. #8 ... (autor: Qjanusz | data: 3/03/11 | godz.: 22:11)
    nie pal więcej towaru używanego z drugiej ręki...
    Sam widzisz że tak jest trudniej i mniej wydajnie...


  11. AMD (autor: Gigant | data: 4/03/11 | godz.: 00:36)
    ładuje tony kasy w promocje otwartych standardów OpenCL i Bullet bo to przyszłość.

    CUDA i PSIKS mogą się schować. Jak zwykle AMD postawiło na właściwego konia.


  12. no morgi (autor: cyferluu | data: 4/03/11 | godz.: 01:27)
    nie popisałeś sie błyskotliwością ani znajomością tematu w komentarzach do tego newsa...

    FAIL


  13. @11. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 03:29)
    No właśnie jakby ładowali tony kasy to nie byłyby to standardy zupełnie nieznane w środowiskach które mają największy potencjał do bycia zainteresowanymi tą tematyką... tego samego nie można powiedzieć o nvidii ze swoim... i dobrym i beznadziejnym jednocześnie CUDA.

  14. @8. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 04:04)
    Jeśli opencl na kartach nvidii będzie (a jest) mniej wydajny niż w cuda, to wynika to tylko z debilnego bronienia własnego standardu poprzez tworzenie sztucznego argumentu... jak dorośniesz to będzie wiedział z czego to wynika...

  15. Poczekajmy. (autor: BeHQ | data: 4/03/11 | godz.: 10:01)
    Miło byłoby zobaczyć coś innego niż Psyhix. Zawsze większy wybór dla Nas. Teraz jest tylko jedno, albo nic.

  16. @BeHQ (autor: Promilus | data: 4/03/11 | godz.: 10:20)
    http://www.youtube.com/watch?v=ItR87QtdBr4
    Nie żeby to było jedno i drugie akcelerowane przez GPU. Ale teraz blender może korzystać z luxrendera opencl (gpu i cpu) oraz właśnie bullet physix w opencl. Są możliwości? Ano są. I nie ograniczają się do kart nvidii.


  17. Mariosti (autor: morgi | data: 4/03/11 | godz.: 16:33)
    CUDAcznosc zaczyna sie i konczy na sprzecie Nvidii, kiedy odejda w niepamiec skonczy sie CUDAcznosc i cala reszta, ktora z grubsza jest kopia tego co robi Nvidia, szkoda ze to kasa na marne, w duzej mierze Nvidii.

  18. @17. (autor: Mariosti | data: 4/03/11 | godz.: 19:47)
    Jak skończy się cudaczność to tylko ona się skończy... DC i OCL pozostaną w najlepsze... OCL szczególnie bo gpu to tylko jeden z wielu typów urządzeń go wspierających...

  19. Fisyks zdechnie jak EAX, czy Glide (autor: Qjanusz | data: 6/03/11 | godz.: 17:21)
    wszystko co trzyma się PCB jedynego słusznego producenta, zdycha prędzej czy później...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.