Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 15 czerwca 2011 
    

Przedstawiciel ARM na konferencji AMD


Autor: Wedelek | źródło: Legit Reviews | 08:47
(21)
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami na AMD Fusion Developer Summit 2011 pojawił się i przedstawiciel firmy ARM, która jest konkurentem koncernu z Sunnyvale. Mowa o nie byle kim, bo o Jem'ie Davies'ie, który w ARM piastuje stanowisko wiceprezesa do spraw nowych technologii. Zaproszony gość wygłosił prezentacje w której nakreślił przyszłe plany swojej firmy i zaprezentował nowy procesor graficzny o nazwie Mail-T604 i o wydajności około 68 GFLOPS. Zaprezentowany element podczas pracy zużywa około 1W energii.

Przedstawiciel ARM ubolewał także nad faktem że AMD nie zdecydowało się produkować SoC zbudowanych w oparciu o architekturę, którą rozwija jego firma i wyraził nadzieję, że w przyszłości sytuacja ta ulegnie zmianie. Jednocześnie Jem stwierdził, że zarówno ARM jak i x86 w przyszłości będą podążać tą samą drogą, a wspomnianą przyszłością są układy typu Fusion (heterogeniczne).

Poruszono również temat problemów związanych z dalszym rozwojem układów krzemowych, w przypadku których dalsza miniaturyzacja jest coraz bardziej uciążliwa. Według pana Davies'a "ciemna strona krzemu" związana między innymi z problemami zasilania nowych procesorów będzie się nadal pogłębiać, coraz bardziej utrudniając rozwój kolejnych technologii produkcji i wymuszając wyłączanie nieaktywnych elementów procesora. Oczywiście prawo Moore'a nadal będzie działać, ale czas potrzebny na opracowanie procesów z mniejszymi tranzystorami będzie się wydłużać i np. 7nm układów nie zobaczymy przed 2020 rokiem.




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 68Gflops? (autor: Alonzo Vega | data: 15/06/11 | godz.: 09:29)
    jesli do brze pamietam PS3 ma łącznie moc 2GFlops?

  2. a nie... (autor: Alonzo Vega | data: 15/06/11 | godz.: 09:30)
    ponad 200GF

  3. Niech tak ARM nie żałuje (autor: pomidor | data: 15/06/11 | godz.: 09:57)
    że AMD ich nie chce, bo to żadna strata. Hamulcowe AMD tylko by im popsuło wizerunek. Powinni skakać z radości że ich wybrała Nvidia i inni producenci. Oni mają dużo lepsze podejście do tworzenia produktów, co oznacza szybką popularyzację standardu i zadowolonych użytkowników.

    Co do procesu to nie będzie tak źle. 7nm będzie dostępne przed 2020, przynajmniej u Intela.


  4. @Alonzo Vega (autor: hideox | data: 15/06/11 | godz.: 10:01)
    procesor Cell w ps3 ma 218Gflops a cała konsola ma łącznie 2Tflops

  5. @4. (autor: Mariosti | data: 15/06/11 | godz.: 10:30)
    Taaa, 90% z tego 2TFlops nie jest programowalne, więc zastanów się jeszcze raz co jest faktycznie mocą obliczeniową...

  6. Nie dotykajcie "pomidora" (autor: dratom | data: 15/06/11 | godz.: 10:48)
    bo się zarazicie bakterią E.coli ;)

  7. hmm (autor: Seba78 | data: 15/06/11 | godz.: 10:49)
    Co to znaczy nieprogramowalne. To jest ta moc obliczeniowa czy jej nie ma?

  8. ... (autor: Teriusz | data: 15/06/11 | godz.: 11:53)
    Tylko jedno ale... Nie można cały czas iść w wyłączanie poszczególnych sekcji procesora twierdząc, że nie można go w całości non stop zasilać. Musi powstawać coraz to więcej aplikacji wielowątkowych, które to będą wykorzystywały wszystkie dostępne rdzenie w procku, a ma ich być coraz więcej. Dlatego dni dla krzemu już są policzone i zaczyna być on już powoli kulą u nogi nowoczesnych układów.

  9. @7. (autor: Mariosti | data: 15/06/11 | godz.: 11:59)
    Są sprzętowe efekty które do wykonania na programowalnych shaderach wymagałyby bardzo dużej mocy obliczeniowej, ale programista nie może ich modyfikować, ani używać w jakimkolwiek innym celu niż postprocessing grafiki, dlatego są w gruncie rzeczy bezużyteczne, ale fajnie wyglądają na papierze.

  10. @ad. (autor: Mariosti | data: 15/06/11 | godz.: 12:01)
    No i mówiąc o mocy obliczeniowej kart graficznych mówi się w zasadzie tylko o mocy obliczeniowej shaderów, nikt nie wspomina o jednostkach teksturowania, rop'ach, jednostkach od geometrii itd. bo nie można ich wykorzystywać uniwersalnie...

  11. niby konkurencja... (autor: Qjanusz | data: 15/06/11 | godz.: 13:10)
    a występują jako partnerzy.
    Najs.


  12. Co za debile (autor: Gigant | data: 15/06/11 | godz.: 14:09)
    myśleli że AMD będzie ich procki licencjować mając Bobcata wydajniejszego na wat od Cortexa A9. Może niech lepiej ARM zacznie licencjować procki AMD?

  13. @Gigant (autor: Qjanusz | data: 15/06/11 | godz.: 14:19)
    wcale nie są debilami.
    Szukają po prostu kolejnego partnera do upychania rynku. AMD zapodaje na tych samych falach, więc współpraca mogłaby być owocna.

    ARM i Bobcat absolutnie nie są konkurentami. Tak samo jak Fiat 500 nie jest konkurentem Jeepa Cherokee.


  14. C13- porownanie troche nieudane (autor: josefek | data: 15/06/11 | godz.: 15:03)
    AMD ze swoimi Fusion coraz bardziej zbliza sie do SOC a ARM moze tylko moc powiekszyc wiecej rdzeni dodajac , w wszystko bedzie od MSFTv zalezxalo jak letki ten Windows( potrafia zrobic...
    Kazde przejscie na lepsza technologie bedzie pozwalalo coraz wiecej funcji na APU umiescic i tez caly uklad ulepszyc...Problemem AMD jest jak ilosc 100 milionow sprzesdanych ukladow rocznie przekroczyc...


  15. Qjanusz (autor: Gigant | data: 15/06/11 | godz.: 15:47)
    Ale co ty myślisz, że AMD jest głupie? Mając własną i wydajną architekture jak Bobcat ze wsparciem środowiska x86 mają licencjować dziadowskiego ARMa?

    Zastanów się tak logicznie po co im to? Przecież jakby zaczeli licencjować Cortexa A9 do swojego Fusiona to by stracili:

    1. wydajność
    1. wsparcie x86
    2. mniej kasy by zarabiali
    3. byli uzależnieni od ARM
    4. nie mieli wglądu w architekture
    5. brak szybkich reakji i wsparcia softwerowego

    Tak więc debili ARM szuka wśród AMD?


  16. @15 (autor: bmiluch | data: 15/06/11 | godz.: 16:51)
    jeżeli chodzi o rynek mobilny to ARM nie jest taki zły

    analizując 2 Twoje punkty:

    - wydajność - patrząc na iPad2 - ARM ma wystarczającą;
    - wsparcie x86 - programy napisane pod, W8 itd. i tak będą wymagały oddzielnych wersji na Tablety; inne wymagania i składniki będzie mieć edytor graficzny na PC a inne na tablet; tak samo będzie się to odnosiło do interfejsu uzytkownika, ceny i docelowej grupy użytkowników - wniosek - może i będzie jeden wspólny W8 na tablety i PC, ale będzie lepiej i tak stworzyć 2 oddzielne programy użytkowe


  17. Gigant (autor: agnus | data: 15/06/11 | godz.: 18:28)
    Ale coś musi być na rzeczy skoro wpuszczają ARM na swoja konferencję. Współpraca nie musi oznaczać rezygnacji z x86. Skoro idą w wyłączanie rdzeni, równie dobrze możemy miec za kilka lat w "APU": cpu x86, cpu RISC, GPU i cholera wie co jeszcze. Zamknięte w jednej obudowie. Podczas serfowania po necie ARM, podczas pracy x86, podczas gry GPU - to tylko przyklad.

  18. Spójrzcie na to szerzej! (autor: Seba78 | data: 15/06/11 | godz.: 18:34)
    Tu chodzi o coś bardziej poważnego - Open Cl, przetwarzanie na GPU itd. W pewnych zakresach firmy te będą konkurować, ale zdecydowanie opłaca im się wspólnie wspierać pewne tematy. Konkurencja przecież nie wyklucza współpracy - zwłaszcza w przypadku tworzenia pewnych standardów, trendów czy technologi. To może być klucz do sukcesu dla tych firm - zwłaszcza w walce z Intelem.

  19. Seba78 (autor: Markizy | data: 15/06/11 | godz.: 18:46)
    właśnie może tutaj chodzić o openCL żeby pokazać jak wielu współpracuje firm nad nim, co powinno skłonić programistów do korzystania z tych bibliotek, co dało by pewną uniwersalność w pisaniu.

  20. Szykuje się miazga (autor: Gigant | data: 16/06/11 | godz.: 19:13)
    AMD ma nową architekture GPU która zrywa z VLIW na rzecz SIMD jak u CPU. AMD normalnie z GPU zrobiło w pełni programowalne CPU.
    http://www.hardware.fr/...ure-futurs-gpus-amd.html


  21. @4:) (autor: freak78 | data: 17/06/11 | godz.: 09:50)
    a niby skąd te 2 TFLOP mocy? cell ma około 200 gflop zgoda, ale dochodzi tam też chip nvidii który odpowiada karcie 7900 GTX a ile mocy ma GF 7900 GTX? czytałem specyfikację Playstation 3 i tam sobie zaprzeczają, bo piszą że grafa ma moc 1,8 Tflop a za chwilę piszą że to odpowiada 6800 ultra w sli lub jednej karcie 7900 GTx, a coś mi się nie chce wierzyć że 2 karty 6800 ultra mają 1,8 Tflopa... no ale tak napisali kiedyś ładne liczby co by konsolowcy się cieszyli:)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.