Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 30 czerwca 2011 
    

Procesory SandyBridge-E i podstawka LGA 2011 opóźnione?


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 23:40
(36)
Według najnowszych informacji dostępnych w sieci, najnowsze 4 i 6-rdzeniowe procesory firmy Intel o nazwie kodowej SandyBridge-E, dedykowane dla nowej podstawki Socket LGA 2011 nie trafią na rynek w bieżącym roku. Początkowo układy miały pojawić się na rynku na przełomie 3 i 4 kwartału, jednak według informacji portalu VR-Zone ich debiut nastąpi dopiero w styczniu 2012 roku. Oficjalny powód opóźnienia nie jest jeszcze znany. Nowe procesory będą produkowane w 32-nanometrowym wymiarze technologicznym i wyposażone w 4-kanałowy kontroler pamięci DDR3.

Układy będą współpracować z chipsetem Intel X79 oraz zupełnie nową 2011-pinową podstawką Socket LGA 2011.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. SUPER (autor: Conan Barbarian | data: 1/07/11 | godz.: 00:02)
    Dosłownie SHIT!
    Czyli o 22nm też można zapomnieć w 2012 - to pewne!
    Wnerwiłem się na koniec dnia. Co za jajo!


  2. SB-E (autor: rainy | data: 1/07/11 | godz.: 00:10)
    Jeżeli ta informacja się potwierdzi, to mamy chyba przykład "interesującej" współpracy Intela oraz AMD.

  3. rainy (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 00:27)
    masz rację, ale ich rozumiem, po co się wychylać skoro na tym co mają jest duże prawdopodobieństwo że nadal będą na szczycie wydajności
    AMD przecie podobnie zrobiło przy Fermi od nV


  4. @up (autor: Conan Barbarian | data: 1/07/11 | godz.: 00:29)
    Tak niech robią a po kilku latach ARM ich zje.

  5. @04 (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 00:49)
    a czy to coś złego?
    niech się pozagryzają, robią co chcą, jeśli tylko na rynku jest konkurencja sprzętu i oprogramowania to dla nas użytkowników jest dobrą wiadomością a nie złą :)
    konkurencja to postęp, gdyby nie swego czasu lepsze procki od AMD nie byłoby c2d, można tak wymieniać dziesiątki przykładów :)


  6. @05 (autor: Conan Barbarian | data: 1/07/11 | godz.: 00:59)
    Masz rację - jakoś ten Intel tak mi się utrwalił, że nie zobaczyłem w tym nic dobrego. Niech się zatem pozagryzają.

  7. taaak! ;) (autor: Teriusz | data: 1/07/11 | godz.: 01:14)
    Kupujmy telewizory z ARM, tablety z ARM, komórki z ARM. Niech rosną w siłę ;)))

    Byle tylko okazało się, że jest to prawdziwa walka, a nie jakiś Wrestling :/


  8. i poco jak moga w dalszym ciagu stare drogo sprzedawac (autor: josefek | data: 1/07/11 | godz.: 07:26)
    wielki konkurent tez nic nie ma, a BD ,lopata zastapili...

  9. po co gnać (autor: insomnia | data: 1/07/11 | godz.: 07:54)
    Zwolennicy intela milczą? AMDowcy mogliby nawymyślać, że pewnie problemy z wydajnością, architekturą... Myślę jednak, że to zaplanowane przystopowanie, bo AMD jest w tyle i po ich nowych prockach zapowiada się to samo.

  10. up. (autor: Krax | data: 1/07/11 | godz.: 07:58)
    no wlasnie po co wprowadzac nowa podstawke jak i tak trzepia klientow po tylkach zmieniajac je jak renkawiczki....ech tak rypac w tylek to tylko monopolisci...
    co rodzina procow nowa podstawka


  11. up. (autor: Krax | data: 1/07/11 | godz.: 08:00)
    zobaczymy jakie zacofane procki wyladuja w nowych konsolach

  12. 11^^ (autor: insomnia | data: 1/07/11 | godz.: 09:36)
    W konsolach nadrabiają świetnym oprogramowaniem, które w dużo większym stopnie wykorzystuje potencjał sprzętu, np. Xbox 360 ma 512 MB (współdzielonych przez procesor główny i układ graficzny) a gry wyglądają tylko nie wiele gorzej niż na współczesnych PC. Tak, więc jak oni wykorzystają nawet dzisiaj dostępne układy to będzie o klasę wyżej niż PC nam daje ...niestety.

  13. insomnia (autor: Aamitoza | data: 1/07/11 | godz.: 09:55)
    gry na konsolach wyglądają jak gry na pc w 720p i średnich lub srednio-niskich detalach.

  14. konkurencja (autor: krzysiozboj | data: 1/07/11 | godz.: 09:56)
    Ale po co by to mieli robić? Mają monopol w topowych rozwiązaniach, nie lepiej na półkę gotowe rozwiązanie na gorsze czasy a spokojnie pracować nad następną generacją? AMD nie ruszy to to bedzie normalka, kompletny zastój i tyle. W grafice mamy konkurencje to mamy i szybki rozwój. A słabe AMD nie jest złe, nie mają kłopotów z urzędem antymonopolowym - pisze i jakbym morgiego kopiował :))

  15. po llano... (autor: marioking | data: 1/07/11 | godz.: 09:59)
    intel w ogole sie dla mnie liczy!

  16. Tik Tok (autor: ekspert_IT | data: 1/07/11 | godz.: 10:44)
    A miałem nadzieję, że intel mimo wszystko będzie się w miarę trzymał cyklu tik-tok. Wiadomo, że produkcja może się trochę opóźniać bo to w końcu bardzo skomplikowane projekty. Z drugiej strony po udanym core 2 duo i następnie pierwszym i7 myślałem, że intel będzie kontynuował passę. Niestety tak się nie stało. Sandy bridge mnie zawiódł - spodziewałem się większego, zapowiadanego wzrostu wydajności. A teraz intel w ogóle się nie trzyma harmonogramów. Nie żeby AMD było święte (bardzo opóźnione Bulldozery - teraz to boją się nawet ustalić daty premiery :) ) ale mimo wszystko idzie naprzód i nowe procki wchodzą na rynek (32nm llano, sukcesywnie wprowadzane nowe serie radeonów). Intel niestety nie namiesza na rynku ze swoimi zintegrowanymi grafikami w prockach, a szkoda, bo wygląda na to że w segmencie APU firma AMD będzie monopolistą...

  17. ekspert_IT (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 11:05)
    Panie Ekspert od IT... coś pokręciłeś ;) z tym Tick-Tock
    Tick - to zmiana procesu technologicznego
    Tock - to zmiana architektury
    co roku jedno "tyknięcie" i się tego trzymają, a na ile dokonują zmian w architekturze procesorów i jaki to daje przyrost wydajności to już inna sprawa ;)
    historia nie tak odległa i prawo Moore się kłania ;)


  18. trudno dociec prawdy (autor: Seba78 | data: 1/07/11 | godz.: 11:08)
    Ale wiadomo, że zysk tym większy im dłużej uda się sprzedawać starą technologię. Zasadniczo o to chodzi w biznesie aby przedłużać cykl życia produktu dokąd się tylko da. Nakłady zostały już poniesione i obecnie to obcinanie tylko kuponów. Tak więc paradoksalnie im dłużej AMD nie pozbiera się to tym lepiej Intel będzie zarabiał na niewprowadzaniu nowych produktów. Podejrzewam, że obecnie Intel kontroluje sytuację i dopasowuje swój cykl wydawniczy do konkurenta.

  19. ekspert_IT (autor: biuro74 | data: 1/07/11 | godz.: 11:33)
    pokrecil nie tylko ze znaczeniem, ale i z tlumaczeniem, ktore na polski przeklada sie jako tik-tak.

  20. biuro74 (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 11:44)
    w końcu ekspert od IT a nie zegarmistrz :), może nigdy nie widział i nie słyszał tykającego staromodnego zegara ;)

  21. Czyli juz wiedza, że Buldożer bedzie wtopą AMD (autor: Michał_72 | data: 1/07/11 | godz.: 11:46)
    i że będzie można spokojnie uprawiać "skimming" korzystając z obecnej oferty.

    Mój Phenom 955 spokojnie wytrzyma kolejne dwa lata- zmienię chłodzenie na lepsze niz boxowe i tyle


  22. ... (autor: Aamitoza | data: 1/07/11 | godz.: 11:50)
    niby skąd wiedzą? A no tak, mają tajnych szpiegów i jamesa bonda.

  23. Aamitoza (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 11:54)
    do szpiegostwa przemysłowego nie jest potrzebny agent z podwójnym zerem (00x), czyli prawem do zabijania xD

  24. Opóźnienie... (autor: freak78 | data: 1/07/11 | godz.: 12:13)
    Też mam wrażenie, a właściwie dwa wrażenia, pierwsze to jak kiedyś nawet gdzieś pisałem, bodajże na PCLABie, że Intel czeka na Bulldozera, aby potem wydać swoje procki, ciekawa sprawa BLDZ się opóżnia, i nagle LGA 2011 się opóźnia... A drugie wrażenie to takie, że faktycznie jakoś nie widzę sonyvaio, pomidora i innych morgich cosik, jak news był o AMD to zaraz coś pisali...:)

  25. szpiegostwo przemysłowe to codzienność... (autor: Seba78 | data: 1/07/11 | godz.: 12:18)
    Myślicie, że np firmy motoryzacyjne nie znają produktów konkurencji? każda firma kupuje modele konkurencji i rozkłada je na czynniki pierwsze. Myślicie, że dlaczego w każdym aucie technologie są tak podobne i każde auto podobnie jeździ? nie inaczej jest w elektronice i każdej innej branży! Jest prawie pewne, że intel już dawno posiada sample AMD i odwrotnie. Skoro jakiś chińczyk wrzucający sreeny i filmiki do netu je ma to tym bardziej wielka korporacja.

  26. @22- a to stąd wiedzą, (autor: Michał_72 | data: 1/07/11 | godz.: 12:22)
    że siedzą tam ludzie z wiedzą i doświadczeniem.
    i wiedzą dość dokładnie, o ile nowa rewizja może poprawić wyniki Buldożera.


  27. ... (autor: Aamitoza | data: 1/07/11 | godz.: 12:37)
    każda firma kupuje modele konkurencji i rozkłada je na czynniki pierwsze.

    No i teraz powiedź mi jak Intel może kupić produkt którego jeszcze na rynku nie ma (sample nie są wyznacznikiem wydajności, bo są blokowane bardzo często i nie pokazują realnej wydajnosci). A do tego rozłożyć go na czynniki pierwsze? ;)


  28. Aamitoza (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 12:48)
    a pomyślałeś, że partnerzy otrzymują procki dużo wcześniej, uczestniczą często w pracach projektowych, czy sądzisz, ze wszyscy są lojalni? zawsze się znajdzie ktoś pracujący na dwa frontu, i to bez znaczenia czy dla Intela czy dla AMD, tajemnicą poliszynela jest, że obie firmy tak postępują
    prócz tego zanim nastąpi premiera, produkcja idzie pełną parą od jakiegoś czasu, procki po premierze masz przecie dostępne prawie natychmiast w sprzedaży na całym świecie
    to nie nV z papierowymi premierami :P
    nie zapominaj również, że obie te firmy mają umowę o wzajemnej wymianie patentów by standaryzować układy, po to by taki M$ nie musiał pisać oddzielnych wersji programów dla Intela i AMD


  29. sławekPl (autor: Aamitoza | data: 1/07/11 | godz.: 13:12)
    Tylko, że przy projektowaniu układów powstaje kilka wersji i producent wybiera tę opcję która oferuje najlepszy ... że tak to określę współczynnik wszystkiego. ;) Bo owszem, może być jedna opca wydajniejsza, ale na przykład różnica w kosztach jest niewspółmierna do różnicy w wydajności. Lub też wydajność zegar w zegar wyższa, ale osiąga mniejsze zegary. Na dobrą sprawę dopiero w marcu AMD wybrało ostateczny projekt. Od tego czasu wypuścili ES'y B0 - które jak wiadomo byłu uwalone i poblokowane, B1 nie spełniał oczekiwań widocznie i dopiero B2 który od niedawna jest robiony ma niby je jako tako spełniać. (w przypadku Llano ju B0 spełniał minimalne wymagania i wypuścili go na rynek, ale patrząc na TDP i OC, to prawdopodobnie za jakiś czas zobaczymy poprawione rewizje B1 czy B2.

    Więc być może intel już miał dostęp do B2, ale sprawa wygląda tak, że od dawna wiadomo, że bulldozer zagrozić sandy bridge E nie miał. Miała być 50% wyższa wydajność od modelu z 2 rdzeniami mniej. więc w sytuacjach maksymalnie wykorzystujących wielowątkowość wydajność na poziomie zbliżonym do gulftowna... a przecież taki 2600K jest bardzo blisko gulftowna. - SB-E mają być 50% szybsze od 2600K, więc to nie była by żadna konkurencja, tym bardziej, że ciągle mają gulftowna w ofercie jako najmocniejszy procesor, a do tego niedawno wypuścili nowy modle. Do tego już jakiś czas temu wyciekły planowane ceny i bulldozer ma być w cenie aktualnych platform intela.


  30. aamitozA (autor: Sławekpl | data: 1/07/11 | godz.: 13:30)
    no widzisz, dokładnie wyjaśniłeś dlaczego Intel nie ma interesu obecnie wprowadzać do sprzedaży nowych procesorów
    swoja drogą klientów pewnie by się znalazło mniej niż 1% sumując ogólną ich sprzedaż układów, ale wszyscy miauczą jakby już mieli zaraz po premierze ustawiać się w kolejce po nie i nowe płyty :)


  31. Amitoza (autor: rcicho | data: 1/07/11 | godz.: 14:14)
    piszesz tak jakby Intel bardzo przejmował się procesorami AMD. Tak nie jest. Bardzo mozliwe, że sami stwierdzili, że nie ma sensu gonić z nowymi procesorami skoro dotychczasowe bardzo dobrze się sprzedają i Intel na tym swietnie zarabia. Bardzo też mozliwe, że także chcą lepiej dopracować nowe procki aby żadnej wtopy nie było. Oni naprawdę nie muszą (na razie) przejmować się Buldozerami nawet gdyby były wydajniejsze o 50% od Sandy Bridge.

  32. Amitoza (autor: PCCPU | data: 1/07/11 | godz.: 14:34)
    Ciekawe czy Intel wiedział jaką ma wydajność K7 przed premierą.

  33. PCCPU (autor: Markizy | data: 1/07/11 | godz.: 15:26)
    chyba miałeś na myśli K8.

    Co do intela to jak by nie patrzyć podstawka jest ogromna a dodatkowo chcą ja przeznaczyć dla serwerów i entuzjastów którzy będą katować te procki (w przeciwieństwie to AMD G34), wiec jak by była tu wpadką to reputacja intela prawdopodobnie poważniej by ucierpiała niż przez wadliwe mostki do SB. A najwięcej problemów mogą im sprawić piny w podstawce, tak żeby zawsze dobrze dociskały procka (co przy OC ma kolosalne znaczenie).


  34. Markizy (autor: PCCPU | data: 1/07/11 | godz.: 15:46)
    Pewnie wysokiej wydajności K7 w Intel- u się niespodziewali więc puźniej już K8 ich interesował.

  35. @PCCPU (autor: pomidor | data: 1/07/11 | godz.: 16:49)
    Oczywiście że Intel wie co szykuje AMD. Mają wielomiliardowy biznes i głupio było by to narażać z powodu niewiedzy. Pewnie w AMD pracują ukryci informatorzy, którzy na bieżąco wysyłają raporty do niebieskiej centrali. Kto wie, być może nie ograniczają się tylko do informowania, ale także do sabotażu, np: kasowanie plików w genialnymi rozwiązaniami, tworzeniu badziewnych rozwiązań i przekonywaniu szefów że będą rewelacją, osłabianiu morale pozostałych pracowników, intrygi, romanse, zdrady, pomówienia, podpowiadanie zakupu ATI itd
    To by tłumaczyło dlaczego AMD tak rzęzi.


  36. @35 (autor: popierdulka1234 | data: 5/07/11 | godz.: 01:23)
    krecik z ciebie??? jest może :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.