Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 5 sierpnia 2011 
    

IGP Intela otrzyma wsparcie dla DirectX 11.1 w 2013 roku


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 11:38
(7)
Mimo że na rynku układów graficznych niepodzielnie rządzi Intel, to jednak wszystkie sprzedawane przez niego układy to IGP, które od kilku lat są montowane w procesorach tego producenta. Intela nie można więc nazwać pionierem w branży układów graficznych, ale też z drugiej strony IGP GMA z każdą generacją są coraz lepsze i aktualnie są już w stanie zapewnić komfortową pracę użytkownikom o niewygórowanych wymaganiach. Producent nie może jednak całkowicie zignorować postępu w grafice komputerowej która odbywa się dzięki innym firmom.

Dlatego też IGP montowane w zapowiedzianych na marzec lub kwiecień przyszłego roku układach Ivy Bridge będzie w końcu wspierać biblioteki DirectX11, a układ ten powiększy grono certyfikowanych aplikacji profesjonalnych o 8 nowych w tym: ProEngineer, Maya, 3ds Max oraz Softimage XSI.

O ile więc Intel ze sporym opóźnieniem wprowadzi najnowsze API Microsoftu, to już z wersją 11.1 ma być znacznie lepiej, a ta wersja bibliotek będzie wraz z OpenGL 3.2+ wspierana przez IGP montowane w Haswell'u. Niestety producent nie przewiduje wsparcia dla OpenGL 4.1, toteż użytkownicy pracujący z niektórymi aplikacjami wciąż będą musieli GMA Intela omijać szerokim łukiem, stosując karty graficzne konkurencji.





 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no gratki (autor: Krax | data: 5/08/11 | godz.: 15:55)
    szkoda ze tak pozno....ale podobno jak ma sie pieniadze to niema rzeczy nie do nadrobienia-zobaczymy

  2. a gdzie OpenCL (autor: Jarek84 | data: 5/08/11 | godz.: 18:13)
    Mają bardzo dobrze zoptymalizowane SDK pod swoje procki grafika dalej 100lat za konkurecją ;)

  3. Grafika do drukowania pulpitu? (autor: Plackator | data: 5/08/11 | godz.: 19:12)
    ...

  4. W 2013... (autor: LoneStarr | data: 5/08/11 | godz.: 22:10)
    Będzie DX 13 ;)

  5. DX11 (autor: RusH | data: 6/08/11 | godz.: 10:53)
    na 6 szaderach!

  6. Z innej beczki (autor: ekspert_IT | data: 6/08/11 | godz.: 17:19)
    Wejdzie za chwilę RAGE na OpenGL - może spowoduje to powrót do innowacyjności branży gier jeśli chodzi o engine, wykonanie, efekty, etc. i to wszystko na WIndows XP.
    Moim zdaniem DirectX 9 z którym mamy do czynienia od ostatnich 5 lat oraz konsolizacja gier jest winna temu, że gry wyglądają ładnie, ale 95% z nich to tytuły beznadziejne. Takiego Dooma czy Enemy Territory to można było grać i grać godzinami, dniami, tygodniami i nawet po kilku latach z przyjemnością się powraca do tych tytułów. Doom3 wprowadził nową jakość grafiki - bijącą mój ulubiony UT2003/2004 :) Mam nadzieję, że RAGE engine zaoferuje efekty DX11 na OpenGL pod Windows XP - może byłby to moment przełomowy i gry wychodziłyby lepszej jakości i bardziej dopracowane?


  7. ekspert_IT (autor: Markizy | data: 6/08/11 | godz.: 21:03)
    ci takiego nie nastąpi do czasu aż dzieciarnia/i nie tylko nie zrozumie ze gra to nie tylko ładna grafika, ale też ważna jest fabuła i złożoność gierki.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.