Od 2008 roku właścicielem silnika przeznaczonego do tworzenia zaawansowanych symulacji fizycznych, głównie w grach, czyli Havok jest Intel. Pomimo to narzędzia tego mogą używać wszyscy i w przeciwieństwie do PhysX'a działa ono na kartach graficznych wszystkich producentów, a nie tylko Intela czy Nvidia (Phys'X na konfiguracjach bez karty graficznej Nvidia korzysta z CPU). Ale "niebiescy" nie zamierzają jak widać poprzestać na fizyce i postanowili przejąć firmę Trinigy, odpowiedzialną za rozwój silnika 3D o tej samej nazwie.
Powód takiego zachowania jest oczywisty. Intel chce przyciągnąć deweloperów, tak by powstawało coraz więcej tytułów, które są zoptymalizowane dla IGP w procesorach Intela obecnej i przyszłej generacji. Zachowanie firmy z Santa Clara podkreśla jak ważnym elementem staje się GPU i w którym kierunku pójdzie rozwój procesorów w najbliższych latach.
K O M E N T A R Z E
ehh (autor: Wyrzym | data: 10/08/11 | godz.: 15:03) ja nic nie czaje
"i w przeciwieństwie do PhysX'a działa ono na kartach graficznych wszystkich producentów"
i zaraz
"(Phys'X na konfiguracjach bez karty graficznej Nvidia korzysta z CPU)"
to mozna uzywac tego physixa jak sie nie ma geforce czy nie? :>
Kenjiro (autor: Kenjiro | data: 10/08/11 | godz.: 15:07) @1: Można używać, ale nie z użyciem karty graficznej, tylko na procesorze. Generalnie nie było by problemu, tylko PhysX jest tak napisany, że działa kiepsko na CPU (w przeciwieństwie np. do Havoka).
hymmm (autor: Wyrzym | data: 10/08/11 | godz.: 15:39) to nawet nie widzialem ze to dziala jak sie nie ma karty nvidi, wiedzialem ze mozna na cpu odpalic ale myslalem ze musial byc geforce obecny.
trinity = kupa (autor: RusH | data: 10/08/11 | godz.: 17:46) te wszystkie rpzyklady wygladaja jak zaczerpniete z playstation2
peace of mind, regular updates (autor: XTC | data: 10/08/11 | godz.: 22:01) faktycznie jakaś bieda i zaklinanie rzeczywistości.
mimo że nie jestem zwolennikiem zbuczka graficznego by Intel (autor: Qjanusz | data: 11/08/11 | godz.: 09:52) to krok ten wg mnie jest pięknym posunięciem Intela.
Nie jest tajemnicą że przyszłość to APU i Intelowe wersje "APU". Każde dziecko wie że AMD musi wzmacniać x86, a Intel IGP.
Niebieski odrobił pracę domową wprowadzając QuickSynca i czekające na implementację DX11. Ruch opisany w newsie, pięknie komponuje się do całej graficznej strategii procków Intela.