Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 4 października 2011 
    

Windows 7 wyprzedza Windows XP


Autor: Zbyszek | źródło: TechSpot | 19:36
(25)
Według danych firmy analitycznej StatCounter najnowszy system operacyjny Microsoftu - Windows 7 jest już najbardziej popularny na rynku i pod względem udziałów wyprzedził dotychczas cieszący się największym powodzeniem Windows XP. Słupki popularności obu systemów wyminęły się w okolicy 40% - udziały Windows 7 poszybowały ponad ten poziom, a Windows XP spadły poniżej. W efekcie w ostatnich dniach września z „siódemki” korzystało 41,78% Internautów, natomiast ze starszego Windows XP już tylko 37,2%. Trzecią pozycję z wynikiem 11,7% zajmował Windows Vista.

Analitycy StatCounter zaznaczają jednak, że powyższe dane nie są kompletne ponieważ uwzględniają jedynie komputery podłączone do globalnej sieci, i część starszych maszyn z Windows XP będących wciąż w użytku może być nieujęta w prezentowanych danych.

Ponadto warto zaznaczyć, ze dane prezentowane przez StatCounter odbiegają od raportów innych firm analitycznych, według których jeszcze w sierpniu różnica w udziałach rynkowych pomiędzy Windows 7 i Windows XP wynosiła ponad 10% na korzyść tego drugiego. Dla porównania według StatCounter w tym samym okresie przewaga Windows XP nad „siódemką” wynosiła tylko 2-3 punkty procentowe.

Z oficjalnym ogłoszeniem detronizacji Windows XP należy zatem wstrzymać się do momentu potwierdzenia tego faktu przez inne raporty.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. pięknie (autor: josh | data: 4/10/11 | godz.: 19:56)
    Nie ma to jak "zdrowa" konkurencja na rynku...

  2. zgadzam się (autor: arco2006 | data: 4/10/11 | godz.: 21:21)
    ja w domu mam 2 kompy na Win7 i tak się przyzwyczaiłem do 7 że XP nie chcę już widzieć i teraz zadaje sobie pytanie jak mogłem na XP pracować.
    Lepiej mi się pracuje na 7. Jak dla mnie bardzo mało kłopotliwy, a BSODy to tylko widziałem jak procka podkręcałem.
    A teraz to sobie pooglądam na necie jak to było w XP:
    http://x86code.com/bsod.bmp


  3. Ja czekam na Win8 (autor: ekspert_IT | data: 4/10/11 | godz.: 21:43)
    Mam nadzieję, że będzie tak jak zapowiadają - wreszcie godny następca xp: http://www.tomshardware.com/...-tablet,3029-6.html

  4. win8 (autor: bmiluch | data: 4/10/11 | godz.: 21:52)
    kafelki, wstążki, sklepik MS, iluzoryczna zgodność desktopów z tabletami (kto ma zamiar używać tabletowy system sprzedaży i interfejs na desktopie?)

    jak dla windows to same nieporozumienia


  5. @ekspert_IT (autor: AbrahaM | data: 4/10/11 | godz.: 22:14)
    jeśli win8 będzie taki, na jaki wygląda (w oparciu o to co MS udostępnił), to żadna siła mnie nie zmusi do jego użycia - ani ew. "podobnych" następców..

  6. Windows 7 wyprzedza Windows XP (autor: Conan Barbarian | data: 4/10/11 | godz.: 22:16)
    Nic podobnego!
    Na laptopie nie można (brak sterów pod XP), ale na kompach PC Win7 zainstalowałem po WinXP i tym sposobem XP jest nadal w rezerwie.


  7. VISTA - wykres (autor: Conan Barbarian | data: 4/10/11 | godz.: 22:18)
    Jakim cudem wykres dla Visty lekko się wznosi?!
    Ten podobny do wirusa pomiot M$ powinien być zapomniany tak samo jak proce Intela w 32nm ze zbuczkiem (produkowane przed SB).


  8. @07 (autor: Plackator | data: 4/10/11 | godz.: 23:09)
    vista z SP2 nie jest zła, chociaż pracować na poważnie się na niej nie da i tak -_-

  9. Oh, OH! (autor: mFuker | data: 5/10/11 | godz.: 01:26)
    Akurat teraz mam robotę w firmie, gdzie +/- działa 520 różnych kompów w sieci. Z ciekawości zajrzałem na jakich OS-ach pracują. Co się okazało... ?

    Okazało się ,że 77,01% komputerów posiada XP PRO. W7 to tylko 10,72%, a pozostałe to mieszanka 2k, 2k8, Vista. 7-ka szturmuje ostro! Nie ma co.

    Firmę stać na całkowity upgrade do 7-ki, ale po co? Ludzi trzeba przeszkolić, bo to nie firmaj Jaśka a korporacja. Trzeba sprawdzić zgodność oprogramowania z nowym systemem, bo przecież licencje muszą zarabiać, itd., itp. Może jeszcze z rok i coś wreszcie i realnie pokona XP-ka. Jak na razie jest to nieśmiertelny system i bezproblemowy.


  10. ad @9 (autor: elzear | data: 5/10/11 | godz.: 06:57)
    Zgadzam sie z Toba. U mnie w pracy jest podobnie. Wlasnie sprawdzilem sobie ile kompow mam zarejestrowanych w AD :) 450 z czego 440 to XP. :):) Od roku zastanawiamy sie nad upgrade do 7 ale jakos nie bardzo mi sie to jeszcze widzi :) Komputer w pracy ma dzialac i tyle... Ja najchetniej to bym przeszedl na linuxy :) no ale... ludzie i oprogramowanie...

  11. ad9 ad10 (autor: kretos | data: 5/10/11 | godz.: 09:34)
    tak bo te wasze firmy to 99% calego rynku komputerow i mozna na tej podstawie wysnuc wnioski. Ja tez pracuje w duzej firmie gdzie wiekszosc to XP co nie zmienia faktu, ze od dwoch lat instaluje sie tylko W7 na nowych komputerach. Widzicie cos w newsie o firmach mFukera i elzeara? To dane z rynku globalnego i to sie musialo w koncu stac bo XP juz nie jest sprzedawany a nawet jakby byl to do nowego sprzetu nie kupuje sie 10 letniego systemu.

  12. @up 11 (autor: mFuker | data: 5/10/11 | godz.: 10:49)
    Napisze jeszcze raz ;)

    Moze jeszcze z rok i cos wreszcie i realnie pokona XP-ka. Wymiana go na 7-ke nikogo nie napala podnieceniem, ze wzgledu na ludzi, ktorzy musza go obsluzyc. Kto i co uzywa w domu to jego.

    Upgrade sprzetu procz naglych wypadkow robis sie mniej-wiecej co 5-7lat. Takze zanim nowy sprzet dotrze do wszystkich pracownikow z nowym OS-em, tak bedziemy miec SP3 dla W8 i cos nowego w przygotowaniu.

    A ta niemoja firma to panstowa firma, ktora to wlasnie idealnie podlega pod profil globalny, bo firm myslacych w ten sam sposob i zarzadzajacych podobnie zasobami IT jest mnostwo :) Zmiany sa, ale nie nagle. Na pewno nie takie jakby chcial tego Microsoft.

    A ja dopiero teraz rozwazam przesiadke na 7-ke do uzytku prywatnego. I to tez tak sie spiesze, ze az... :) Moze w tym miesiacu, moze w przyszlym?


  13. @07 (autor: mikay | data: 5/10/11 | godz.: 11:10)
    nie wiem o co Ci chodzi. jak sie tylko pojawia temat Visty to juz wiadomo, ze bedziesz na nia pluc. Pracujesz moze na niej, czy tez jedziesz na opiniach ludzi sprzed sp1. Zainstalowalem ja w styczniu 2009 i do dzis nie musialem jej przeinstalowywac. wszystko chodzi tak jak powinno, nie mam zadnych problemow ze sterownikami do urzadzen, z ktorych korzystam. Mam tez lapka na 7 i jakos nie widze wielkich roznic w pracy na jednym i na drugim systemie (no moze poza czasem uruchamiania sie, tutaj 7 rzadzi). Poza tym wole chyba starsze rozwiazania jakie sa w Viscie, ktora pod pewnymi wzgledami przypomina starsze windowsy

  14. @12 (autor: kretos | data: 5/10/11 | godz.: 11:23)
    Napisze jeszcze raz ;)

    Co z tego ze w firmie, w ktorej pracujesz jest taka sytuacja? News jest o globalnych udzialach i tam W7 juz wyprzedzilo XP. Rynek korporacyjny rzadzi sie innymi prawami - tam jest wieksza inercja bo naklady jednorazowe wieksze i to ma byc inwestycja a nie zabawa. Poza tym park sprzetowy w firmie polskiej i zagraniczej to rozne swiaty.


  15. @14 (autor: mikay | data: 5/10/11 | godz.: 12:06)
    U mnie w firmie w zasadzie czekaja na zielone swiatlo, zeby zastapic xp siodemka. Poki co trwa wymiana office'a z 2003 na 2007/2010. Kwestia czasu bedzie wprowadzenie 7.

    Ponadto w wielu, zwlaszcza mniejszych firmach zamiast pc-tow kupuje sie lapki z preinstalowanymi siodemkami. to tez jest jakis trend


  16. @mikay (autor: Conan Barbarian | data: 5/10/11 | godz.: 16:29)
    Cały świat, a Microsoft najlepiej, wie czym była Vista. Było to nieporozumienie, co widać po jej notowaniach i zaniku na rynku. Z tymi argumentami nie ma co polemizować. Z Vistą miałem smutne spotkania i nie znam osobiście nikogo, kto byłby z tego szajsu zadowolony. Vista to typowy produkt BETA, który nigdy nie powinien być pakowany w pudełka. Win7 jest w miarę dopracowanym systemem i zdobył sobie uznanie.
    O wymianie Office 2003 na 2007/2010 lepiej głośno nie mówić, gdyż zysku niewiele.


  17. @Barbarian (autor: mikay | data: 6/10/11 | godz.: 08:10)
    Znaczy sie znasz Viste z opowiesci :) Chcialbym uslyszec co takiego zlego jest w Viscie SP2 i jestem przekonany, ze nic takiego nie uslysze. Jedynie wyswiechtane slogany jakie powtarza sie od lat od ludzi, ktorzy cos tam kiedys widzieli. MS postapil jak postapil, bo mial w tym swoj biznesowy cel. Vista nie miala od poczatku dobrej prasy i MS to wykorzystal do promocji 7 i zrobil to po mistrzowsku. To niewazne, ze oba produkty naprawde w codziennym uzytkowaniu niewiele sie roznia. Vista ma byc be, zeby 7 sie sprzedawala i jak widac to przynosilo zamierzony efekt jak tylko 7 wchodzila na rynek. Powtarzam raz jeszcze mam oba systemy i jak dla mnie przyjemniej pracuje sie na Viscie, ktora chodzi u mnie bez reinstalki od stycznia 2009r.

    A office 2010 coraz bardziej mi sie podoba, ponadto jest on konieczny w mojej pracy ze wzgledu na wymagania wdrazanego systemu.


  18. @mikay (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/11 | godz.: 09:11)
    Znam Vistę z doświadczenia, które chcę zapomnieć. Co było w niej złe? Niemal wszystko! Jedynie interfejs wydawał się przez pierwsze 15 minut świetny, dalej już były tylko dni i tygodnie zmagań, na szczęście nie na moim kompie, gdyż wyleciała z niego po 2h przebywania na zawsze.
    Moje zdanie o tym parszywym systemie podziela zdecydowana większość ludzi na świecie, co było widać w Internecie.
    Jedyny pozytywny wkład Visty to Windows Server 2008, który już sugerował, że kierunek jest dobry, ale realizacja (Visty) była fatalna.
    Gdyby Vista była cacy, to Win7 byłby niepotrzebny.


  19. @18 (autor: mikay | data: 6/10/11 | godz.: 11:21)
    czy uzywales Visty po ktoryms SP? tak sie zapytam z ciekawosci. Bo wydaje mi sie, ze nikoniecznie. Poza tym, czy komp byl na tyle mocny, zeby udzwignac Viste? I napisz mi moze co konkretnie bylo zle, bo skoro niemal wszystko, to jakim cudem podoba Ci sie 7? przeciez w wielu miejscach jest identyczna jak Vista :) Pytalem sie wielu ludzi plujacych na Viste, co konkretnie im nie pasuje, nie bardzo potrafilo powiedziec :)

    "Gdyby Vista była cacy, to Win7 byłby niepotrzebny."idac tym tropem to MS powinien zatrzymac sie na xp :)

    Napisalem Ci juz jak bylo z 7. Vista zla nie jest, ale dostala latke fatalnego systemu. MS cos musial zrobic, zeby zatrzec zle wrazenie. Porazke marketingowa przekul na sukces, promujac tak naprawde niewiele rozniacy sie "nowy" system . Swietne zagranie (chyle czola przed dzialem marketingu MS) na ktore zlapalo sie wielu ku uciesze giganta z Redmont :)


  20. @mikay (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/11 | godz.: 11:29)
    Nie dotrwałem do SP1 i tego nie wiem jak jest z SP1 i nie chcę wiedzieć.
    Vista była straszna, zamulona, puchnąca na dysku i bez obsługi sieci (kompromitacja z przesyłaniem danych).
    Nie mam wątpliwości, że M$ chce wymazać jej istnienie.
    Dodatkowo ten gniot był wciskany na siłę w laptopach o co były zaciekłe boje.
    To był najgorszy system w historii M$, a widziałem je wszyskie.


  21. @UP 20 (autor: mFuker | data: 6/10/11 | godz.: 12:53)
    Po SP2 Vista dziala. Przed SP-kami bylo z nia bardzo duzo problemow. Generalnie kubel g.wna. SP-ki bardzo poprawily dzialanie tego systemu.

    ps.zapomniales napisac, ze Widows Millenium Edition byl gorszy od Visty. I nic tego problemu nie rozwiazalo, ani nie naprawilo jak to mialo miejsce po SP1 i SP2 dla Visty :)


  22. @20 (autor: mikay | data: 6/10/11 | godz.: 13:47)
    No coz, nie masz zatem wiekszego pojecia o czym piszesz :) Vista sprzed SP to zupelnie inny system niz ta po. Zostalo Ci wrazenie i wlasnie takim ludziom MS w arcymistrzowski sposob wcisnal zmodyfikowana Viste SP2 pod inna nazwa :) Naprawde czapki z glow przed marketingowcami z MS.

    Ciekawe czy rownie milo wspominasz xp tego przed sp :) jakie toto bylo mile, jak pieknie sie na tym uruchamialy starsze programy, jakie toto mialo wymagania w stosunku do tego co wymagal 98SE :) Rzeczwistosc xp w momencie jego pojawienia sie wcale nie byla taka rozowa


  23. @mikay (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/11 | godz.: 22:07)
    Tak się składa, że mam dostęp do systemów M$ legalny i bez wciskania, więc tylko przeczekałem Vistę na XP i tyle. Natomiast XP był od samego początku dobry, o niebo lepszy niż pierwsza Glista.

  24. @Conan Barbarian (autor: mikay | data: 7/10/11 | godz.: 08:51)
    xp od poczatku byl dobry? :DDD jasne, a swistak siedzi... chyba nie uzywales go od poczatku, bo ja tak i wiem ile nieparlamentarnych slow polecialo pod jego adresem, gdy kolejna aplikacja nie chciala sie na nim uruchomic :). Z mojej strony EOT, bo nie ma o czym rozmawiac, Ty uzywales Visty sprzed SP, ja uzywam po, a to sa zupelnie inne systemy :)

  25. Elo ;) (autor: mFuker | data: 7/10/11 | godz.: 10:54)
    Pierd... i jednak. Kupielm W7U ;) Obnizam udzialy XP na rynku od tego weekendu ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.