Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 8 listopada 2011 
    

Chipsety AMD 1070 i 1090FX w przyszłym roku


Autor: Zbyszek | źródło: DonanimHaber | 19:50
(30)
W przyszłym roku firma AMD wprowadzi na rynek dwa nowe chipsety. Będą to: AMD 1070 oraz AMD 1090FX dedykowane dla przyszłych procesorów z podstawką Socket AM3+. Układy zastąpią obecne 970, 990X oraz 990FX, w odróżnieniu od których będą m.in. obsługiwać więcej portów SATA 6.0 Gbps. Główna różnica pomiędzy AMD 1070 a 1090FX będzie dotyczyć natywnej obsługi USB 3.0 (tylko 1090FX) oraz liczby obsługiwanych złącz PCI-Express na karty graficzne - jedno x16 lub dwa x8 (elektrycznie) w AMD 1070 oraz dwa x16 lub cztery x8 w 1090FX.

Nie wiadomo jeszcze czy nowe chipsety będą obsługiwać magistralę PCI-Express w wersji 3.0. W złącza najnowszej generacji będą wyposażone Radeony serii 7000, dlatego można spodziewać się, że obsługa PCI-Express 3.0 pojawi się również w nowych chipsetach.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie wiadomo ? (autor: biuro74 | data: 8/11/11 | godz.: 20:07)
    Na razie z obrazkow wynika, ze nie bedzie obslugi PCIe 3.0, a nie, ze nie wiadomo. Moze zmienia zdanie chlopaki w przyszlosci, ale default=NO tymczasem. Albo moze kroi sie nowy chipset na boku ?

  2. Niech lepiej dodadzą (autor: pomidor | data: 8/11/11 | godz.: 21:45)
    obsługę Ivy Bridge, to może będą się sprzedawać w rozsądnych ilościach.

  3. pomidor (autor: ghost12 | data: 8/11/11 | godz.: 21:54)
    masz rację, od kiedy tylko intel produkuje chipsety pod swoje procesory, nie było żadnego porządnego, myślę że Ivy Bridge na 1090FX byłby hitem.

  4. Kiedys (autor: biuro74 | data: 9/11/11 | godz.: 01:02)
    mozna bylo w plycie miec oryginalnego Intela, albo tez i procesor od Advanced MicroDevices. Ciekawe, kiedy chlopaki wpadna na ten pomysl, ze jedna podstawka wszystkim bedzie sie lepiej oplacac :)

  5. biuro74 (autor: Sławekpl | data: 9/11/11 | godz.: 02:18)
    możesz o tym pomyśle zapomnieć
    Intel oraz AMD nie udzielają już licencji na produkcję chipsetów pod swoje najnowsze procesory
    to nie te czasy kiedy miałeś do wyboru do koloru chipsety innych firm niż AMD oraz Intel, czyli SiS, VIA i nV


  6. nie rozumiem po co nowe chipsety pod AM3+ (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 08:06)
    skoro w AM3+ niczego obecnie ani w bliższej przyszłości sensownego nie włożymy.

    innymi słowy pisząc, co po kondomie impotentowi...


  7. @Qjanusz (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 08:56)
    Moze AMD zrobi z buldozerami porzadek i wypuszczajac rewizje trzecia, o ktorej sie roi w sieci. Albo pojawi sie nowsza wersja ulepszonego procesora i bedzie wkoncu wydajna.
    To jak z phenomenami, najpierw wpadka a pozniej dobry produkt.

    Dla osoby kupujacej nowy komputer na AMD, moze z latwoscia kupic jedna z nowszych plyt i wsawic starego procka, a ze nowy cipset ma pewne plusy, oproc jednego braku starego typu zlacza do nagrywarek.

    Czy wszystcy zauwazyli ze stare phenomeny II poszly w gore, w niektorych sklepach to nawet powyzej 25% od starej ceny. I to w ciagu 2 miesiecy.
    Tak niestety wychodzi jak AMD dala wtope z buldozerami.


  8. A intel juz zaplanowal nowa podstawke (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 09:50)
    No jak wyzej wprowadzaja podstawke LGA 1150. Tak sobie kase nabija na podstawkach i chipsetach.

    http://www.benchmark.pl/...wka_LGA_1150-37537.html


  9. @VP11 (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 10:20)
    Na sukces poprawionego Phenoma złożyły się wysokie ceny Intela i zadziwiająco niskie płytek pod AM2+ i AM3. Suma sumarum dało to optymalny zakup w swojej cenie - jedyna i niezaprzeczalna zaleta drugich Phenomów.

    Tu po pierwsze nie wierzę w nagłe olśnienie nowej architektury Bldz, po drugie procki Intela jakby nie patrzeć drogie nie są, a po trzecie cena płyt AM3+ nie jest tak atrakcyjna jak podczas wcześniejszego rozdania.

    W AM3+ będzie można zainwestować dopiero po wypuszczeniu procka z dobrą wydajnością. Slajdy, zapowiedzi i ploty nie wystarczą.


  10. @9. (autor: Mariosti | data: 9/11/11 | godz.: 10:33)
    No tak, 170zł za płyty na AM3+ to strasznie drogo, a "olśnienie" buldozera? Napisałeś to na serio? Zupełnie nowa architektura, rozwijana w czasie w którym amd radziło sobie kiepsko, już w pierwszej odsłonie pokazuje wiele bardzo mocnych stron mimo wielu ewidentnych problemów, a ty na serio sugerujesz że nie widzisz jak potężny potencjał rozwoju ma ta architektura? Marnieją te twoje komentarze.

  11. @10 (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 11:21)
    170? oświeć mnie i zapodaj linka do cennika.

    Bulldozer? Architektura była rozwijana przez 5 lat? 6? Więcej? Pierwsza odsłona totalnie minęła się ze slajdami i "przeciekami". Stara architektura często jest wydajniejsza.

    Nie przekreślam totalnie Bulldozera - napisałem wyraźnie "bliższej przyszłości". Napisze to jeszcze raz: obecnie inwestycja w AM3+ to inwestycja totalnie chybiona.


  12. @Qjanusz (autor: Rajq | data: 9/11/11 | godz.: 11:41)
    pieklo zamarzlo - ty krytykujesz AMD? to napewno ty a nie wcielenie pomidora ;) Co do chipsetow to nie wnosza absolutnie nic. wlasciwie to nawet samo amd ma problem z chwaleniem nowosci... bo nie ma sie czym chwalic :) Powiem inaczej dla mnie to Kotlet 9xx

  13. Po co AMD rozwija AM3+? (autor: Marcel | data: 9/11/11 | godz.: 11:42)
    Zmiany względem serii 9xx są kosmetyczne a do tego mają (opracowaną bo dopiero wprowadzą) nową podstawkę FM2 której też niczego nie brakuje. BD muszą poprawić, to też wiadomo więc można by NB władować do poprawionego proca i na FM2 to posadowić. Jeden chipset to mniejsze koszta opracowania, tańsze płyty i dla ludzi zachęta bo łatwiejszy byłby upgrade np z Trnity do lepszego BD2 (jak u Intela na LGA1155 od Gxxx/i3 do i7). Na segment performance z BD (czy BD2) raczej też się nie rzucą więc osobne podstawki to chory pomysł.

  14. up... (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 13:04)
    @Qjanusz
    chcesz to moge popdac za 160 www.proline.pl/?p=ASUS+M5A78L-M+LX
    lub 180 www.proline.pl/?p=MSI+760GM-P23

    pewnie i moze taniej cos by sie znalazlo. Chodzi tylko o to co potrzebujesz na plycie miec

    @Marcel
    czyli zaczynaja robic to samo co Intel. Ale nikt nie mowi Ci kopowanie najnowszego cipsetu w przypadku AMD, Intel tez daje kilka rozwiazan pod ten sam procesor.


  15. @14... (autor: PrEzi | data: 9/11/11 | godz.: 14:10)
    ...A czy te plyty obsluza BLD ?
    Raczej watpie.
    Przypiecze sie przy pierwszym starcie Buldka.
    MSI 760GM-P23 nie widze tez na liscie obslugujacych oficjalnie nowy procek AMD (jest za to wersja P21).


  16. @15. (autor: Mariosti | data: 9/11/11 | godz.: 15:06)
    Socket AM3+, FX Processor ready. Tak więc lepiej nie powątpiewaj tylko czytaj.

  17. @PrEzi (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 15:06)
    A nie lepiej byloby przeczytac na stronie Asusa, zanim wstawisz niegatywna opinie??

    Prosze lektura http://www.asus.com/...MD_AM3Plus/M5A78LM_LX/#CPUS

    wsrod FX nie duzo, ale komos wystarczy
    FX-4100(FD4100WMW4KGU),3.6GHz,4C,95W,rev.B2G,AM3+
    FX-6100(FD6100WMW6KGU),3.3GHz,6C,95W,rev.B2G,AM3+
    FX-8100(FD8100WMW8KGU),2.8GHz,8C,95W,rev.B2G,AM3+
    FX-8120(FD8120WMW8KGU),3.1GHz,8C,95W,rev.B2G,AM3+


  18. @PrEzi (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 15:09)
    Bo sklep dodal te plyty 2-3 miesiace albo i wiecej przed pojawieniem sie procesorow. No i nie wiedzieli co wpisac. A pozniej jak zwykle zapomnieli poprawic

  19. ok, (autor: PrEzi | data: 9/11/11 | godz.: 15:15)
    point taken - nie dopatrzylem FXow wmieszanych gdzies posrodku listy ;)

  20. @VP11 (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 15:23)
    no to piękny przykład zapodałeś skonstruowany na... 760G :-)

    To są płytki na których co najwyżej uruchomisz Bulldozera, ale absolutnie nie wykorzystasz zmian w architekturze względem poprzednich konstrukcji. Jedna z tych płytek nie posiada nawet PCIe x16
    Są to generalnie płyty poprzedniego rozdania (AM2+/AM3) o których pisałem wcześniej, z tym że posiadają dorobionego garba umożliwiającego wciśnięcie Bulldozera.

    Tu masz natywny odpowiednik MSI:
    http://www.skapiec.pl/...3/comp/1589254_techniczne

    Co do Asusa, to połowa serwisów nie wierzy że można tam wcisnąć Bulldozera. Looknij na specyfikację i max TDP:
    http://www.skapiec.pl/...3/comp/2368846_techniczne


  21. @20. (autor: Mariosti | data: 9/11/11 | godz.: 15:36)
    Błądzisz człowiecze, im więcej komponentów systemu mamy zintegrowanych z procesorem tym mniejsze znaczenie dla wydajności ma chipset i nie będzie żadnego problemu w korzystaniu z możliwości bulldozera na 760G. To że w benchmarkach niektórych 990FX będzie kilka procent lepszy nie oznacza że 760G "ogranicza procesor".

  22. add (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 15:43)
    zresztą zobacz na screenie z newsa, jakie chipsety są przeznaczone pod FXy.

    Rozumiem że mając dobry telefon z WindowsMobile, mogę odpalić emulację Androida i pograć z Angry Birds. Ale nie wyobrażam sobie kupowania do tego celu fona z WinMo. Zakup tych płytek to taka właśnie pokrętna droga do uzyskania celu, który powinien być osiągnięty zupełnie inaczej.


  23. @22. (autor: Mariosti | data: 9/11/11 | godz.: 15:46)
    Ale już zakup takich płyt do Phenoma II X6 był wg ciebie ok? Zdecyduj się wreszcie.

  24. up... (autor: VP11 | data: 9/11/11 | godz.: 16:01)
    @Qjanusz
    Masz racje, ze AMD pisze ze dla lepszego uzycia Procesora wybieraj chpsety 9xx. Ale w odroznieniu od Intela masz wybor wiekszy. Nalezy pamietac ze to sa plyty zmodyfikowane o nowy socet.

    Ale czy wiesz ze nowy chipset nie obsluguje ATA ?? A ktoras ze starszych plyt masz mozliwosc polaczenia. A szkoda ze nie przewiedzieli, bo kupujac nowy sprzet mozesz uzyc starej dobrej nagrywarki.

    Ale kto co lubi, nowa plyte za 400 czy stara za 200. Jak komos brakuje kasy to wezmie za 200 i procek sredni. I ma wszystko dzialajace.


  25. ... (autor: Qjanusz | data: 9/11/11 | godz.: 16:15)
    #21
    "nie będzie żadnego problemu w korzystaniu z możliwości bulldozera na 760G"
    Na pewno.. Również na ten przykład Turbo Core 2.0 będzie śmigał tak jak na chipsecie dedykowanym :-)

    #23
    ??? Zakup TOPowego Phenoma na płytę z TDP max 95W bez możliwości OC??? Gdzie tu widzisz sens?

    #24
    Fakt, wybór jest większy i osobiście korzystam z tego garściami. Piszesz płyta za 200 i procek średni - tu się zgadzam. Ale zdecydowanie jestem przeciwny pomysłom zakupu płyty za 170 pln i procka z segmentu Performance.
    AMD 760G przeznaczony jest na rynek Entry.
    760G i FX to Trabant ze spojlerem od Evo. Da się? Oczywiście że da.


  26. @25. (autor: Mariosti | data: 9/11/11 | godz.: 18:10)
    Zdecydowana większość użytkowników komputerów ich nie podkręca więc dla większości ma to sens.

  27. @Qjanusz (autor: VP11 | data: 10/11/11 | godz.: 07:30)
    Tu sie z toba zgadzam, ale taki procek x6 lub BD z czasem potanieje i mozna jego wstawic do srodka w zamian x2 z odblokowanymi rdzeniami. Ogolnie bedzie wzrost wydajnoscia, a fizycznie zmieniles tylko procek. U intela rozbudowa wymaga wymianyprawie calego kompa. Aby AMD nie poszedl te droga.
    I tu jest zasadnicza roznica.


  28. ... (autor: Qjanusz | data: 10/11/11 | godz.: 08:24)
    #26
    zdecydowana większość kupi do tej value płytki adekwatny procek za 300 pln i nie będzie szarżowała z segmentem Performance, który i tak wydajniejszy niż Phenom nie będzie.

    #27
    patrząc na bieżące ceny Athlon/Phenom które już powinny potanieć, nie chciałbym czekać z tą płytką na znaczące obniżki FXów.

    Co do polityki Intela, to zapewne nie jest idealna dla przeciętnego składacza komputerów, ale przynosi firmie określone zyski mające bezpośrednie przełożenie na JAKOŚĆ oferty. Tu chyba nie ma o czym dyskutować.
    AMD skupiło się na zachowaniu kompatybilności oferty, która była ofertą atrakcyjną w swojej cenie za czasów Athlon II/Phenom II, oraz nie wiadomo jaka w przypadku najnowszych FXów.
    Dochód AMD z takiej oferty jest średni lub marny. R&D kuleje a powiązane kapitałowo działają jak im się podoba.

    Oceniając ofertę Intela, patrzyłbym z tej właśnie szerszej perspektywy.


  29. edit. (autor: Qjanusz | data: 10/11/11 | godz.: 09:16)
    ...a powiązane kapitałowo FABY działają jak im się podoba.

  30. @28. (autor: Mariosti | data: 10/11/11 | godz.: 17:20)
    Ekhem:
    "Na sukces poprawionego Phenoma złożyły się wysokie ceny Intela i zadziwiająco niskie płytek pod AM2+ i AM3."

    Na AM3+ też masz bardzo tanie płytki, a jak wzrośnie uzysk i wyjdzie kolejna rewizja bulldozerów to też będzie więcej ich modeli w ciekawych cenach i może np z poprawnie działającą pamięcią podręczną.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.