Radeon HD 7900 ze znaczną poprawą wydajności Teselacji
Autor: Zbyszek | źródło: XtremeNews | 12:36
(3)
Teselacja czyli dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze to jeden z bardziej istotnych elementów bibliotek DirectX 11. To co miłe dla oka jest jednak dość męczące dla kart graficznych, które po włączeniu sprzętowej teselacji notują wyraźny spadek ilości generowanych klatek. Z problemem walczą producenci optymalizując budowę oraz zwiększając wydajność teselatorów - specjalnych jednostek do obliczeń geometrycznych zaszytych w architekturze kart. Nie inaczej będzie w przypadku najnowszej serii Radeon HD 7900 firmy AMD.
Nowa generacja kart przyniesie nawet 4-krotny wzrost wydajności teselacji, co ma przełożyć się na 50-100% większą liczbę klatek w grach po jej włączeniu. Jak zwykle dużo zależeć będzie od tzw. współczynnika teselacji mówiącego o tym na ile mniejszych wielokątów dzielony będzie jeden większy. Nowa seria przyniesie około 2-krtony wzrost wydajności teselacji dla niskich współczynników, około 3-krotny dla współczynników 8-11 oraz 3,5-4 krotny dla współczynników 12 i większych.
Wcześniej podobne zmiany wprowadzono w serii Radeon 6900 debiutującej przed rokiem, kiedy wydajność teselacji zwiększono o 50-150%, a przeciętnie 2-krotnie.
2-krotny wzrost, 3x wzrost, 4x... (autor: Teriusz | data: 16/12/11 | godz.: 19:21) Time will tell
@Teriusz (autor: franc# | data: 19/12/11 | godz.: 15:37) no tak czas pokaże, ale mnie zastanawia jak to jest możliwe, żeby zrobić x4 i przyspieszyć 50-100% w FPS? To tak jak by GPU nie zajmowało sie niczym innym jak tylko przetwarzaniem trójkątów, a przeca to jest już mniej niż 25% całego procesu przetwarzania sceny :/ Niemożliwe :P ale tajm łyl tel.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.