Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 16 grudnia 2011 
    

Radeon HD 7900 ze znaczną poprawą wydajności Teselacji


Autor: Zbyszek | źródło: XtremeNews | 12:36
(3)
Teselacja czyli dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze to jeden z bardziej istotnych elementów bibliotek DirectX 11. To co miłe dla oka jest jednak dość męczące dla kart graficznych, które po włączeniu sprzętowej teselacji notują wyraźny spadek ilości generowanych klatek. Z problemem walczą producenci optymalizując budowę oraz zwiększając wydajność teselatorów - specjalnych jednostek do obliczeń geometrycznych zaszytych w architekturze kart. Nie inaczej będzie w przypadku najnowszej serii Radeon HD 7900 firmy AMD.

Nowa generacja kart przyniesie nawet 4-krotny wzrost wydajności teselacji, co ma przełożyć się na 50-100% większą liczbę klatek w grach po jej włączeniu. Jak zwykle dużo zależeć będzie od tzw. współczynnika teselacji mówiącego o tym na ile mniejszych wielokątów dzielony będzie jeden większy. Nowa seria przyniesie około 2-krtony wzrost wydajności teselacji dla niskich współczynników, około 3-krotny dla współczynników 8-11 oraz 3,5-4 krotny dla współczynników 12 i większych.

Wcześniej podobne zmiany wprowadzono w serii Radeon 6900 debiutującej przed rokiem, kiedy wydajność teselacji zwiększono o 50-150%, a przeciętnie 2-krotnie.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wedelek (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 15:00)
    wrzucił ten slajd i jeszcze inne tu
    http://twojepc.pl/news25505.html


  2. 2-krotny wzrost, 3x wzrost, 4x... (autor: Teriusz | data: 16/12/11 | godz.: 19:21)
    Time will tell

  3. @Teriusz (autor: franc# | data: 19/12/11 | godz.: 15:37)
    no tak czas pokaże, ale mnie zastanawia jak to jest możliwe, żeby zrobić x4 i przyspieszyć 50-100% w FPS? To tak jak by GPU nie zajmowało sie niczym innym jak tylko przetwarzaniem trójkątów, a przeca to jest już mniej niż 25% całego procesu przetwarzania sceny :/ Niemożliwe :P ale tajm łyl tel.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.