Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 15 grudnia 2011 
    

20 grudnia datą oficjalnej premiery APU A8-3870K i A6-3670K


Autor: Zbyszek | źródło: DonanimHabner | 15:40
(34)
Już za niecały tydzień, 20 grudnia firma AMD oficjalnie wprowadzi na rynek dwa nowe układy APU stworzone z myślą o entuzjastach. Będą to modele A8-3870K oraz A6-3670K z odblokowanym mnożnikiem i podstawką Socket FM1. Układy będą taktowane o 100 MHz wyższym zegarem bazowym od dotychczas oferowanych APU A8-3850 oraz A6-3650, produkowane w 32nm procesie technologicznym i wyposażone w cztery rdzenie z architekturą K10.5+ (Husky) oraz zintegrowany dwukanałowy kontroler pamięci DDR3-1866 i układ graficzny z obsługą bibliotek DirectX 11.

Model A8-3870K (3,0 GHz, TDP 100W) będzie dysponował układem graficznym Radeon 6550D z 400 procesorami strumieniowym i zegarem 600 MHz. APU A6-3670K (2,7 GHz) skorzysta z układu Radeon HD 6530D (320 procesorów strumieniowych, 443 MHz) i będzie wyróżniał się wskaźnikiem TDP 65W.

W chwili obecnej nie są znane jeszcze ceny procesów jednak najprawdopodobniej będą identyczne jak dotychczas oferowanych modeli A8-3850 (135 USD) i A6-3650 (115 USD), które potanieją tuż po wprowadzeniu wersji 3870K i 3670K


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD znowu kopiuje z Intela (autor: pomidor | data: 15/12/11 | godz.: 17:03)
    Nazwy bardzo podobne do Ivy Bgidge. AMD z nazwami jest pół roku do przodu przed Intelem, za to z wydajnością są 5 lat do tyłu.

  2. Up1 Ale tylko z wydajnością CPU (autor: pitersan007 | data: 15/12/11 | godz.: 17:28)
    Ale tylko z wydajnością CPU jak ktoś chce APU to z całą pewnością wybierze AMD jak na razie lideruje na tym polu, jeśli komuś chodzi o CPU to nie będzie się zastanawiał i wybierze intela.

  3. patrząc na wydajność samych CPU/APU gierkach i markach (autor: Qjanusz | data: 15/12/11 | godz.: 17:28)
    CPU Intela nie jest godne nawet stać na półce sklepowej obok odpowiednika APU

    Zresztą niebiescy już obniżyli wróżby ze swoimi przychodami dzięki APU. Obawiam się że to początek serii konsternacji w ichnych posiedzeniach zarządu.


  4. tak (autor: Dzban | data: 15/12/11 | godz.: 17:29)
    jakieś 11 lat

  5. co za pitolenie głupot (autor: Seba78 | data: 15/12/11 | godz.: 17:47)
    Niestety, czarno na białym widać, że w typowych zastosowaniach core i5 jest z tyłu. Co ten pomidor pierdoli za głupoty? co to w ogóle za koleś? skąd on się tu wziął? kiedyś był by wstyd wychylać się z taką głupotą.
    Na tych core nie można sobie spokojnie obejrzeć filmu, bo skaczą klatki, nie można porządnie i wydajnie zwirtualizować systemu, nie mówiąc już o zagraniu w cokolwiek!


  6. 2 rdzenie intela w cenie 4 rdzeni (autor: Plackator | data: 15/12/11 | godz.: 17:59)
    od AMD :P

  7. szkoda tylko (autor: daver | data: 15/12/11 | godz.: 19:21)
    ze te 4 rdzenie sa G warte. W "codziennych" zastosowaniach dostaja w dupe od Pentiumow. Do gier nie nadaja sie zadne "integry", pomijajac desperatow, wiec to takie procki dla wszystkich i nikogo. Ot slajdy szukajace frajerow. http://www.xbitlabs.com/...on-intel-core-i3_5.html

  8. Co dziennie to ja gram. daver (autor: LogiMen | data: 15/12/11 | godz.: 19:59)
    I ja też mam linka przedstawiającego co nieco z twojej strony

  9. Jam (autor: LogiMen | data: 15/12/11 | godz.: 20:00)
    http://www.xbitlabs.com/...on-intel-core-i3_7.html

  10. kupiłem sobie intela do pracy, dwa razy... (autor: Seba78 | data: 15/12/11 | godz.: 20:10)
    jak by mi za pierwszym razem było mało. Skaranie! teraz pracuję na konkurencji i w końcu wszystko jest normalnie. Marketing co niektórym totalną sieczkę z mózgu zrobił. I nie ważne jak jest naprawdę... W co którejś płycie intela problemy z zwalniającym dźwiękiem, problemy z gubieniem klatek, problemy z wirtualizacją. K... ze wszystkim po kolei. Do łądu z tym gównem dojść nie można. A sterowniki do grafiki to już jest koszmar! Z AMD nigdy takiego chłamu nie było. A że wyniki w jakiś debilnych wyreżyserowanych benchmarkach wychodzą tak a nie inaczej... Wystarczy podmienić nazwę procesora i nagle wynik wychodzi inaczej. Jakie wodogłowie trzeba mieć aby nie widzieć co i jak. Kara za praktyki monopolistyczne była za niska. Intel powinien rok w rok płacić grubą kasę a nie jednorazowo. Za każdy rok swojego lecenia w chuja.

  11. wspolczuje (autor: daver | data: 15/12/11 | godz.: 20:20)
    codziennie grac w medium na 1280. Nawet przy takich ograniczeniach 50% gier nie zapewni plynnej rozgrywki.
    BTW. Grajac codziennie wydajesz przynajmniej kilkaset zl na miesiac na gry (biorac pod uwage, ze przecietny tytul przechodzi sie w kilka godzin), a skapisz na sprzet?


  12. Daver (autor: quadcore | data: 15/12/11 | godz.: 20:37)
    przecież na apu llano idzie lajtowo zagrać :D

  13. Niezłe te procki... (autor: losarturos | data: 15/12/11 | godz.: 21:03)
    będą jeszcze lepsze od FX-4100 :-)

  14. C3-brawo, wlasnie to moglem dzisiaj osobiscie sprawdzic (autor: josefek | data: 15/12/11 | godz.: 21:34)
    i nie tylko to, aby ten sam typ komputera z intelem kupic, ,ktory by A8 odpowiadal, trzeba conajmniej 140 euro wiecej wydac...szkoda tylko ,ze AMD tyle nieudanych bubli tez musi sprzedac, bo roznice cen przy kompletnych , tej samej firmy Acer mod 5560 z roznymi Llanami tak roznie kosztuje, ten z A4 -399 Euro, ten z A6-459 Euro, a ten z A8 i troche wiekszym HD- 599 Euro, dane Euronics Milano...

  15. Daver (autor: ghost12 | data: 16/12/11 | godz.: 08:26)
    a jeśli LogiMen gra codziennie dajmy na to w League of legend to ile musi wydać zł miesięcznie? Gwarantuje ci że APU zapewnia komfortową rozgrywkę w wielu grach, szczególnie tych online, o których na i5 można raczej tylko pomarzyć.

  16. "Gwarantuje ci" (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 08:42)
    ze najwiecej "graczy" siedzi na integrze Intela... w biurze przy pasjansie. Naprawde chcesz pitolic od rzeczy?

    Do czterordzeniowych i5 (i wyzej) bierze sie minimum GTX560 lub odpowiedniki (integry mogloby tam w ogole nie byc).


  17. C16- tym razem ci nie wyszlo (autor: josefek | data: 16/12/11 | godz.: 09:06)
    a ile I5 z GTX560 kosztuje....

  18. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 09:10)
    masz racje i nie masz racji.

    Dlaczego najpopularniejsze modele kart graficznych to są te do przedziału 300zł ? (próżno tutaj szukać GTX560 i pochodnych). Dlaczego nvidia rozwija swoją tegre z gpu co ma 12SP ?przecież to jest odpowiednik najtańszych gpu jakie były jeszcze dwa lata temu, teraz maja 24 i to głów dla tego że AMD wprowadza swoje APU.

    Na koniec taki zwykły teścik
    http://pclab.pl/art47967-12.html zauważ że użyto tutaj pamięci 1333 zamiast 1866, nie wszyscy grają w maksymalnych detalach a wielu graczy nie wie co to AA i AF wiec nigdy tego nie ustawiają, o ile to pierwsze faktycznie zabija grafiki to drugie tylko trochę je obciąża. Wiec skąd to przekonanie ze trzeba coś pokroju do gtx560 do gier. Wszystko jest zależne od potrzeb, budżetu i oczekiwań. A i w przypadku AMD mamy bonus że możemy dopiąć zewnętrzną grafikę w CF spróbuj to na intelu zrobić.


  19. josefek (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 09:22)
    kosztuje ~10-12 gier (nowosci).

    Markizy, tegre tu mieszasz? Zupelnie inny rynek.
    Jak sobie kupisz karte za 300zl to bedziesz chodzil miedzy polkami i zerkal na wymagania sprzetowe, zamiast na gry, w ktore CHCESZ zagrac. Granie w low/mq na 1280 jest dla desperatow. Pierwsza gra z Twojego linku w tak nedznych warunkach ma niegrywalne ~20fps. Juz lepiej sobie konsole sprawic.


  20. no tak ale... (autor: vd81 | data: 16/12/11 | godz.: 09:23)
    troche mi sie smiac chce jak czytam ta cala dyskusje. Byc moze APU amd jest nawet bardzo dobre w swoim segmencie ale jaka jest logika kupowania np A8 ktory kosztuje teraz ok 550-600pln skoro za 260zl jest pentium G630 na SB+ w przedziale 300pln jakiegos radeona 6670 lub odpowiednik nvidii
    (i nie pisac mi ze plyty pod amd sa tansze bo akurat cenowo fm1 vs s1155 wypada blado) i wydajnosc znacznie wieksza zarowno proca jak i karty.


  21. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 10:01)
    http://www.modernwar.pl/...ania-rekomendowane.html

    http://click.pl/...eset---wymagania-sprzetowe.html

    http://gamecorner.pl/...agania_sprzetowe__DLC.html

    http://www.starcraft2.net.pl/...StarCrafta_II.html

    http://gamezilla.komputerswiat.pl/...battlefield-3

    http://www.cdaction.pl/...wymagania-sprzetowe.html

    Tylko szkoda że według powyższych wszystko odpali na apu i będzie działać lepiej lub gorzej w zależności od reszty konfiguracji (sprzętu i softu). Wiec gdzie to chodzenie miedzy półkami i czytanie specyfikacji ? Częściej się krąży miedzy półkami żeby znaleźć coś ciekawego.

    A dodatkową jedną gierka się podpierasz że nie grywalna jak pozostałe 3 są jak najbardziej. Tylko że na konsoli nie będziesz pracować a na APU tak, i można popadać tutaj w dwie skrajności, ale wydajność APU i tak jest większą od tego co ma PS3 i Xbox wiec szukasz dziury w całym. APU nie jest dla ludzi którzy grają 7 dni w tygodniu, tylko dla ludzi którzy lubią sobie pograć od czasu do czasu.


  22. C20- ja w dalszym ciagu mam na mysli segment mobilny (autor: josefek | data: 16/12/11 | godz.: 10:02)
    bo stacjonalrny albo tym w pracy, wymagajacym zostawiam( grafika, CAD/CAM) albo tez prawdziwym graczom....

  23. #21 (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 10:04)
    Tegre podałem po to żeby pokazać że nvidia wie że ten dział rynku low-end najbardziej dochodowy umiera wiec trzeba sobie znaleźć inną cześć równie dochodową, gdzie dalej będzie to mały układ przynoszący duże zyski a sprawdzający się w tym segmencie.

  24. Markizy (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 10:27)
    "A dodatkową jedną gierka się podpierasz że nie grywalna jak pozostałe 3 są jak najbardziej"

    Jak to podpieram? Sam podales link, pierwsza gra z brzegu - niegrywalana. Reszta jedzie na ustawieniach minimalnych w 1280x720!!! To nawet nie jest smieszne.

    Widze, ze dales do listy BF3. ROTFL. Nie mow, ze znow na low w smiesznej rozdzialce? A i tu pewnie caspian/64 niegrywalny. Szkoda kasy i gry. Co kto lubi, sprzeczac sie nie bede.


  25. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 11:28)
    jaki procent graczy ma gtx460 i wyzej? 10-15%? stawiam w ciemno ze karty o wydajnosci i nizej ma 40% graczy. to ze gre odpalisz minimum to i tak niezle tym bardziej ze to sa nowe gry a nie sprzed 5 lat. wiec po co pitolisz na okraglo ze sie do gier nie nada, pograsz tylko kupujac takie uklady trzeba miec swiadomosc ze nie w ustawieniach maksymalych, blizej tych minimalnych bedziesz. a nazekania graczy na to ze gry slabe sa i krotkie wziely sie glownie stad ze chca miec kosmiczna grafike w nich, czego prawie nie mozna pogodzic z ciekawa fabula i optymalizacja w nich. A ze latwiej powstawiac wodotryski niz tworzyc fabule i optymalizacje tworzy gry takie a nie inne.

  26. @25 (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 11:35)
    i ciagle zapominasz o cf jaki mozna stworzyc z apu, podnoszac wydajnosc ponad 2 krotnie czasem.

  27. Ale to jest naprawde Twoja sprawa (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 12:26)
    jak lubisz grac. Statsy mowia, ze ludzie maja calkiem przyzwoity sprzet, a wymieniona grafa jest druga z najpopularniejszych wsrod graczy. Jesli dobrze czytam, APU ma 0.08%
    http://store.steampowered.com/...directx/?sort=pct


  28. @up (autor: Qjanusz | data: 16/12/11 | godz.: 13:40)
    statsy mówią że całkiem popularna jest grafa Mobile Intel 4 Series Express

    Zajebiście imponujący konfig do gierek. Gdzie tam APU do niego.


  29. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 14:24)
    tylko karty na poziomie llano stanowią tam ponad 13% , i są to dane tylko użytkowników zarejestrowanych a ilu z nich nie jest ?

    I w zestawieniu tym nie ma również kart zgodnych tylko z DX9 a tych też obecnie sporo jest na rynku , chociaż systematycznie ubywa.

    Co do skalowania z CF tak na marginesie
    http://pclab.pl/art46753-16.html


  30. no wiec sam policzyles (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 19:50)
    ze jest ich mniejszosc. Gracze z kartami ponizej DX9? Raczysz zartowac...

    A propops CF. I tak oto za 900zl masz nadal z d..py procesor i z d..py grafike. Gratuluje rozsadnie wydanej kasy.


  31. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 20:28)
    sugerujesz że kart typu x1950 i 7900 oraz 7600 się już do niczego nie nadają ? A zestawienie ze steama nie jest najbardziej reprezentacyjne ponieważ pokazuje że AMD ma niecałe 40% rynku kiedy jest inaczej, jak i też spora cześć graczy nie zarejestrowała sie tam.
    przy a3850
    procek + 6450 =700zl
    procek + 6570 =800zl
    przy a3650 wszystko taniej o 100zl.

    To że ceny lecą w kosmos nie moja wina, tylko dziadowskiego systemu ekonomi. A za powyższa kwotę dostanie od 460 do 560Ti lub 6850/70, a gdzie reszta sprzętów.


  32. tak, sugeruje (autor: daver | data: 16/12/11 | godz.: 20:53)
    ze dla gracza x1950 i 7900 oraz 7600 jest to trash, produkt do utylizaji.

    >> A zestawienie ze steama nie jest najbardziej reprezentacyjne ponieważ pokazuje że AMD ma niecałe 40%

    No jasne, ze nie jest reprezentacyjne. Wszyscy wiemy, ze wiekszosc rynku ma Intel.

    >> procek + 6450 =700zl...

    Caly czas operujesz na low endzie. Szkoda kazdej zlotowki.


  33. daver (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 23:07)
    niektorzy musza zl wydawac na cos innego niz tylko komp, a druga sprawa powyzsze polaczenie daje 2 krotnie wieksza wydajnosc, nie mowiac o polaczeniu z 6570. Co do kart z dx 9 mocno przeginasz, karty te koncza swoj zywot ale ciagle sa na rynku. Intel nie posiada kart graficzych tylko igp! apu tez ale to nie o to chodzi. Sporod moich znajomych nikt nie ma konta na steamie wiec automatycznie sie nie licza jako gracze? kupuja i sciagaja (darmowe on-line) i graja. Wiec w kwesti polski steam sie nie bardzo sprawdza, zreszta polacy (ogol)sa duzo biedniejsi od zachodu wbrew politykom wiec i zestawy sa do gier slabsze (glownie 6770 i gtd450), a sporadycznym graczom wystarczy llano, tak jak przez dlugi czas ludzie grali na pochodnych 8600. i przedewszystkim z cieciem detali.

  34. @33 (autor: Markizy | data: 16/12/11 | godz.: 23:11)
    jak by nie bylo zapotrzebowania na takie uklady nikt by ich nie robil, a intel do pasjansa nie wzmacnial by igp!

    komentarzem odnosnie rynku troche przegiolem, ale faktem jest ze kart graficznych intel nie sprzedaje.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.