Microsoft pracuje nad ekranem dotykowym z czasem reakcji 1ms
Autor: Zbyszek | źródło: Engadget | 18:31
(9)
Każdy użytkownik tabletu, smartfona czy innego urządzenia z ekranen dotykowy doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważne jest to, aby czas reakcji urządzenia na wydawane polecenia był jak najkrótszy. Obecnie barierę w tym względzie stanowi nie szybkość działania urządzenia czy jego procesora, ale opóźnienie reakcji ekranu dotykowego. Tymczasem naukowcy z Microsoft Applied Science pracują nad rozwiązaniami, które pozwolą zmniejszyć czas reakcji ekranów dotykowych do zaledwie 1 milisekundy. Symulowaną szybkość działania takiego ekranu porównano do ekranów charakteryzujących się opóźnieniem o wartości 100, 50 oraz 10 milisekund.
Chociaż czas reakcji współczesnych ekranów dotykowych jest akceptowalny dla większości użytkowników, to jednak zdaniem Microsoftu ekrany o opóźnieniu 1ms byłyby przydatne dla osób, które na co dzień korzystają z aplikacji graficznych, natomiast z punktu widzenia przeciętnego użytkownika mogłyby podnieść komfort użytkowania urządzeń.
K O M E N T A R Z E
Zaraz (autor: ZeXeL | data: 12/03/12 | godz.: 18:45) wpadnie Apple i powie, że to ich i mają na to 4 patenty.
Informacja nieprawdziwa (autor: mat48 | data: 12/03/12 | godz.: 19:32) "Kolejny artykuł na temat, z którego ludzie wyciągają pochopne wnioski. Microsoft jedynie badał opóźnienia ekranów, a nie stworzył ekran dotykowy z opóźnieniem 1ms. Te filmiki to symulacja, przeczytajcie dokładnie artykuł i najlepiej nie z tej strony, a z tej: http://www.theverge.com/...ce-touch-research"
źródło: http://www.wykop.pl/...eniem-1-ms/#comment-9140009
zle przetlumaczony/zrozumiany news (autor: RusH | data: 12/03/12 | godz.: 20:37) wrzuce to co napisalem na hackaday gdzie tez zle zrozumieli tego newsa :)
summary is WRONG – they arent talking about sampling at 1KHz, but about processing delay
If you google phone screen lag you wont find a SINGLE iphone video :) but over a hundred Android vids showing this
this delay is absent on Apple devices – this is why Android phones need 4 cores and still feel slow.
Chodzi o opoznienie pomiedzy odczytem polozenia a wyswietleniem czegos na ekranie jakie wprowadza UI.
Scierwa na Androidzie maja opoznienie 4-6 KLATEK animacji za kliknieciem.
Wyobrazcie sobie myszke komputerowa ktora czeka 100ms (6 klatek przy 60Hz odswiezania ekrany) zanim wysle dane o polozeniu. Teraz wyobrazcie sobie gre FPS taka myszka :D bedzie to rownoznaczne do gry z pingiem 100ms versus gra po lanie.
Tak wyglada obecna sytuacja w androidzie.
@RusH (autor: Blazakov | data: 12/03/12 | godz.: 21:05) Opóżnienie ekranu to jeszcze nic w porównaniu z niemal półsekundowym buforem dźwięku...
to nie opoznienie ekranu (autor: RusH | data: 12/03/12 | godz.: 21:40) tylko opoznienie w przetwarzaniu danych
tz kod UI dostaje info o palcu/kliknieciu/czynnosci/czymstam
dane siedza w buforze przez x klatek
dopiero po x klatkach dane trafiaja do obrobki i znowu trwa to x kolejnych klatek
dopiero po 5-6 klatkach cos zaczyna sie dziac :/
wiec sie wcale nie dziwie jesli to samo dzieje sie z dzwiekiem