TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 11 kwietnia 2012 |
|
|
|
Nowy Xbox będzie mieć 16-rdzeniowy CPU IBM PowerPC? Autor: Wedelek | 12:12 |
(22) | W przeciągu ostatnich kilku miesięcy w internecie pojawiło się kilka sprzecznych informacji na temat specyfikacji technicznej nowej konsoli Microsoftu o kodowej nazwie Durango. Co ciekawe we wszystkich informacjach czytamy że nowy Xbox 720 otrzyma jedną z kart graficznych AMD Radeon wyprodukowaną w 28nm procesie produkcji na bazie architektury GCN. No ale sam GPU sprawy nie załatwia, bo konsola musi mieć jeszcze procesor, który tym razem ma być bardzo mocny, głównie z powodu Kineckta 2, który ma mieć przypisany na stałe co najmniej jeden rdzeń.
Co najmniej, bowiem z najnowszych informacji wynika, że CPU w Xboxie trzeciej generacji ma mieć aż 16 rdzeni/wątków IBM PowerPC, z których cztery będą ponoć przypisane kontrolerowi ruchu. Oczywiście jest to jedynie plotka, chociaż prawdopodobna, bo przecież konsole do gier nie są wymieniane co roku na nowe i muszą posłużyć kilka lat. Dlatego też im wyższa jest ich w przewaga nad PC'tami w momencie premiery, tym lepiej. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ibm (autor: Aamitoza | data: 11/04/12 | godz.: 12:27)
Jak już to 16 wątkowy, ale 4ro rdzeniowy (power7). I wredy 1 rdzeń będzie dla kontrolera.
16rdzeniowy power7 to 2,5 miliarda tranzystorów, więc nawet w 28nm będzie przynajmniej 500m2 (570mm2 ma 8 rdzeniowiec w 45nm), a 16 rdzeni PPE z obecnego xboxa to było by z dodatkowym cachem ponad miliard tranzystorów - więc nadal sporo. Za to 4 rdzenie Power7 0,6 miliarda i około 100mm2. Więc najbardziej optymalnie jak na konsole.
- czyli nowa plotka głosi że x86 nie będzie (autor: hideox | data: 11/04/12 | godz.: 12:36)
hehe czekamy na kolejne plotki
- w takim wypadku (autor: Kosiarz | data: 11/04/12 | godz.: 13:09)
to bedzie to najprawdopodobniej cos a'la 730 albo 740 ( http://en.wikipedia.org/wiki/POWER7 ) no chyba ze skoncza POWER8 co w gruncie rzeczy jest wykonalne. Zastanawia mnie tylko jak to wplynie na wydajnosc w stosunku do x86/64x no i TDP :) bo z portami gier na chwile obecna jeszcze daja rade
- oby to byl kit (autor: Mario2k | data: 11/04/12 | godz.: 14:32)
Totalna glupota , powinni z tymi konsolami zblizyc sie jak najbardziej do srodowiska PC zeby developerom latwiej bylo pisac gry wieloplatformowe .
- @up (autor: Franz | data: 11/04/12 | godz.: 14:51)
żebys mial wybor i zakupil ta tansza wersje pc ? tak to sie nie da :)
- hmm (autor: bartek_mi | data: 11/04/12 | godz.: 16:09)
niw wirze w cuda - po co im problemy jakie byly z portami na ps3?
zrobia znowu pieca w pudelku
- Dla AMD pewnie złe info (autor: franc# | data: 11/04/12 | godz.: 17:24)
no i patrząc na PS3 większość ludzi myśli: znowu ten sam błąd popełnią co Sony. Ale prawda jest taka, że Cell-a oprogramować juz potrafią, a przewaga jaką ten CPU ma nad x86, to jest oczywista oczywistość :P
Niech idą w kierunku Power7/8...
- @Mario2k to nie glupota tylko zamkniety system... (autor: gantrithor | data: 11/04/12 | godz.: 18:33)
deweloper zrobi gre na platforme gdzie na grze zarobi.
Po co robic gry na kompa jesli przed premiera kopie pelnej gry pokazuja sie na torrentach?
Dzieki konsolom rynek gier przynosi wieksze zyski niz przemysl filmowy.
Czemu sony czy microsoft ma sie zblizac do standardu PC skoro oni chca miec gry wylacznie na wlasne systemy?
Trudno programowac? kiedys trzeba sie nauczyc a ze ps3 i xbox sa juz na rynku kilka lat to wiekszosc producentow juz opanowala mniej wiecej jak wykorzystac moc obliczeniowa systemow i teraz producenci mieli by znowu inwestowac w doksztalcanie programistow bo sie zmieni system? malo prawdopodobne.
- TwojePC- to jak Bild am Sontag (autor: josefek | data: 11/04/12 | godz.: 18:37)
kazda plotka dobra jest, aby byc poinform,owany to warto tez PCLab czytac...
- Dlaczego nie mogą umożliwic xbox'owi wymiany modułow? (autor: Obidion | data: 11/04/12 | godz.: 21:08)
Powinni zrobic dostep do slotow gdzie miesci sie grafika- tak aby mozna bylo co powiedzmy 2 lata- wymieniac grafike na nowsza- wiecej jednostek obliczeniowych itd... wtedy powiedzmy gralo by sie na wiekszych detalach w nowsze gry i nie trzeba byloby obcinac widocznosci jak w GTA4. Gry wtedy mogly by byc oznaczane kategoria karty grafiki- 1, 2, 3 albo A B C
- kosiarz (autor: Aamitoza | data: 11/04/12 | godz.: 22:06)
730 to 2x1,2miliarda tranzystorów (i 2x570mm2 w 45nm - w 28nm była by połowa z tego. Więc nie ma najmniejszych szans. Szansa jest na połowę jednego chpiu power7.
- duzo rdzeni ppc (autor: RusH | data: 12/04/12 | godz.: 06:45)
bylo by super dla klocka, ale tragicznie dla portow na pc, wystarczy popatrzec na GTA ktore bylo mocno zoptymalizowane pod 4 rdzenie i na poczatko byl bol zeby w to grac na pc. ekstrapolujac bedzie tragedia jesli deweloperzy zaczna optymalizowac pod 10 rdzeni :o
co nie zmienia faktu ze najwieksza tragedia bedzie jesli sie okaze ze nowy klocek ma <2GB ramu (nie liczac vramu)
- ... (autor: Deathraw | data: 12/04/12 | godz.: 08:32)
Zgodzę się, że dawanie więcej niż 4 rdzeni i mniej niż 2gb RAM mija się z celem.Zresztą nie wiem jak można w konsolach oszczędzać na pamięci?Przecież obecnie to chyba najtańsze co jest od czego wydajność sprzętu zależy.16 rdzeni power pc(nawet jak będzie tyle) coś czuję że nie uda im się wykorzystać.Przenoszenie tych gier będzie potem dla programistów męczarnią, a jako jedną z ważniejszych rzeczy jakich życzyli sobie developerzy przy następnej generacji konsol była ich podobna architektura.Pytanie też jak MS by się z dev kitami spisało.Czy nie mielibyśmy powtórki z ps3, gdzie przez pierwsze 2 lata większość gier tylko główny rdzeń wykorzystywało, a jednostki SPU się kurzyły, bo nikomu się nie chciało nic z nimi robić.
- @Obidion (autor: anon1984 | data: 13/04/12 | godz.: 11:28)
Sam nie mam konsoli, ale w takim wypadku znikły by trzy najważniejsze zalety tych urządzeń :
1)Optymalizacja pod ściśle określony sprzęt.
2)Stałość konfiguracji - chcesz zagrać w X kup moduł Y.
3)Łatwość obsługi - po instalacji modułu X włóż płytę i zainstaluj sterowniki.
Taka konsola by się nie różniła niczym od komputera, w końcu wymagana była by wymiana prawie wszystkich komponentów -zdr.
- @Deathraw (autor: Drow | data: 13/04/12 | godz.: 20:26)
Odnosnie ceny pamieci, to wiesz.. do konsoli nie ida zwykle najzwyklejsze ddr3 z rynku PC.
@Obidion: a po co dodawac mozliwosc rozbudowywania konsoli? Zeby developerzy znowu mogli popasc w lenistwo i olac optymalizacje kodu, czyli cos, czego na rynku PC praktycznie nie ma?
- do konsoli nie ida zwykle najzwyklejsze ddr3 z rynku PC. (autor: RusH | data: 13/04/12 | godz.: 20:39)
i to jest blad, niech dadza 256MB XDR fefnascie, ale niech obok niej bedzie 2-4GB taniej jak barszcz DDR3
- @RusH (autor: Drow | data: 13/04/12 | godz.: 22:31)
nie wime czy blad, decyjze podejmuja ludzie, ktorzy wiedza w tym temacie troche wiecej niz ty czy ja, wiec cos pewnie jest na rzeczy.
- @Drow (autor: Deathraw | data: 14/04/12 | godz.: 08:51)
Nawet jeśli nie idą najzwyklejsze ddr3(xbox miał gddr3) to czy różnica w cenie jest przy takiej masówce na tyle duża żeby na tym oszczędzać?Konsol sprzeda się łącznie kilkadziesiąt milionów i wątpię żeby przy takiej ilości koszty produkcji większej ilości pamięci przekroczyły kilkanaście dolarów.
- @Deathraw (autor: Drow | data: 14/04/12 | godz.: 12:48)
ale na poczatku nikt nie sprzedaje takich ilosci. Paredziesiat mln to mozesz mowic po 5-6 latach od premiery, do tego dochodza pozniejsze rewizje, ktore to dopiero obnizaja cene produkcji.
X1 nawet nie przywoluj, bo to byl komputer, nie konsola, w dodatku byl drozszy w produkcji, niz x360.
Anyway, po co ta goraczka w ogole? Nowa generacja bedzie miala tej pamieci na bank minimum 2 GB. Czy to duzo czy to malo.. PCtowcom zawsze to bedzie malo, natomiast obecna generacja ma 512mb i po tylu latach nadal daje rade.
- @Drow (autor: Deathraw | data: 14/04/12 | godz.: 15:13)
Oczywiście że to będzie po paru latach dopiero, ale teraz już tak jest że pierwsze rewizje konsol są opychane poniżej kosztów i potem odbijają sobie na grach.Owszem-konsole mają 512mb teraz i dają radę, aledawałyby lepiej jakby chociaż o połowę więcej pamięci miały.Oczywiście zamknięta architektura robi swoje, ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy i niestety mała ilość ram w obecnych konsolach mocno podcina im skrzydła i je ogranicza.Nigdy nie widziałem żeby twórcy narzekali na to że x360 czy ps3 mają za słabe procesory/układy graficzne, natomiast na małą ilość pamięci już niejedni narzekali.Sam fakt że psvita ma 2 razy więcej ram niż ps3 daje już do myślenia.
- @Deathraw (autor: Drow | data: 14/04/12 | godz.: 19:11)
porownujesz PSVita, czyli konsole mlodsza o jakies.. 65-6 lat od PS3 i sie dziwisz, ze ma wiecej pamieci? Give me a break..
Mowie - nowa generacja stacjonarnych konsol ramu bedzie miala na pewno odpowiednio wiecej, choc ne liczylbym tutaj od razu na 6-8GB ramu jak to niektorzy maja nierealne nadzieje..
- @Drow (autor: Deathraw | data: 14/04/12 | godz.: 21:03)
Porównuję konsolę przenośną z currentgenem stacjonarnym, nie widzę też możliwości, żeby gry na psvita wyglądały lepiej niż na ps3.Skoro tak to po co w psv więcej ram niż w ps3 mimo tego, że gry wyglądają gorzej i potrzebują mniejszej rozdzielczości?Nie ma co się oszukiwać.Zarówno Sony jak i MS dały na tym polu ciała i dali nieco za mało RAM.O ile w x360 można jeszcze dowolnie ram dodzielać, o tyle przy ps3 to już duży problem.Na 6-8 GB też bym nie liczył, ale 3-4 byłoby już dobrze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|