Nowa wersja silnika Cry Engine 3 i pakietu deweloperskiego dostępna
Autor: Wedelek | 08:19
(17)
Niemiecki producent gier komputerowych, Crytek umieścił na swoich serwerach najnowszą wersję pakietu deweloperskiego wykorzystującego silnik CryEngine 3. Nowy SDK przynosi lepsze wsparcie dla funkcji zaszytych w API DirectX 11, w tym tesselacji, która może być nanoszona na modele postaci, dzięki czemu siatka jest gęstsza, a całość ma mniej kantów i wygląda bardziej naturalnie. Co więcej sama tesselacja może być teraz adaptatywna, czyli im bliżej jesteśmy danego modelu 3D tym jego siatka ma więcej podziałów i jest bardziej szczegółowa.
Crytek chwali się także ulepszonymi algorytmami odpowiadającymi za tworzenie materiałów, w tym za nanoszenie tzw. "mapy wybojów" i "mapy przemieszczeń" oraz za uzyskiwanie tzw. głębi ostrości. Ponadto nowe są algorytmy odpowiadające za tworzenie realistycznych fal, refleksów/odbić renderowanych w czasie rzeczywistym, systemów cząstek i uszkodzeń szklanych powierzchni. Także system tworzenia ścieżek obsługiwanych przez klasy sztucznej inteligencji uległ poprawie, podobnie jak mechanizm odpowiedzialny za generowanie świateł i ich wpływ na otoczenie.
Nowy pakiet deweloperski, z silnikiem oznaczonym symbolem 3.4.0 można pobrać za darmo TUTAJ.
K O M E N T A R Z E
@Wedelek (autor: AckbloM | data: 16/04/12 | godz.: 09:22) "Głębi pola" (depth of field)? Chyba powinno być "głębi ostrości". Refleksów renderowanych też brzmi jakoś dziwnie, nie lepiej: "odbić renderowanych"?
szkoda tylko (autor: Rajq | data: 16/04/12 | godz.: 09:34) ze Developerzy nawet palcem nie kiwna zeby takie efekty w grach zrobic. Wiedza zarznelo by to kazda konsole a na gry pconly nie dostana kasy od wydawcy. i kolo sie zamyka. Grafika stoi od kilku lat niemal w miejscu. Teraz z tego marazmu otrzasnal sie Epic i moze oni pokaza co UE4 i PC potrafia wyrenderowac na monitorach. Bez kompromisow, bez ogladania sie na casualowych konsolarzy.
Fajne! (autor: Kosiarz | data: 16/04/12 | godz.: 09:41) Wyglada po prostu bardzo ladnie. Dalej jednak niektore elementy ociekaja sztucznoscia. Twarze chociaz sa ok :)
Epic sie nie obudzil (autor: RusH | data: 16/04/12 | godz.: 10:50) Juz ostatni engine Unreal byl pisany od podstaw na telefony :D, a to ze mozna gre tak napisana podkrecic zeby jakos wygladala na pc jest tylko jednym z bonusow http://www.youtube.com/watch?v=L3NwYj-zgJk
A ja dalej ubolewam nad optymalizacją... (autor: Grelcio | data: 16/04/12 | godz.: 12:08) Nawet tak cudny CryEngine3 na okrągło tesluję wodę, która jest pod ziemią. Po co? Nie wiem, chyba po to żeby zmniejszać fps'y i dogrzewać mieszkania. W piątek kupiłem BF'a trójkę, i co? Na i7, 8gb ramu, dysku ssd i M460GTX mam 10-15fps. Dziękuję, postoję.
@5. Paaaanie (autor: Kosiarz | data: 16/04/12 | godz.: 12:38) 460 to w triple SLI na wyzsze detale :D
ja dla odmiany mam problem z procem do BF3
@6. (autor: Mariosti | data: 16/04/12 | godz.: 13:09) A mi w BF3 na 1920x1200 HD5770@925MHz+Phenom II dają radę trzymać trzymać w okolicach 50 fps, na low oczywiście, ale i tak grafika wygląda dobrze, a liczy się grywalność.
@Grelcio (autor: Marek1981 | data: 16/04/12 | godz.: 13:27) A którego i7 masz. Wiem że 1 generacja nie nadawała sie do gier w wysokich rozdzielczościach. Przez 15-30min zapierdzielało a potem takie przycinki że szok. Nie wiem czy poprawiono w nowszej wersji kontroler pamięci.
@ 5 (autor: hasel | data: 16/04/12 | godz.: 15:21) pytanie czy ta ciągła teselacja wody to kwestia silnika czy zjeb***go projektu gry? tego pewności nie mam biorąc pod uwagę kanciaste betonowe barykady uliczne, które są teselowane jak mało co...
A BF3 nie chodzi tak źle.. mi na 6870, C2Q i 4 GB RAMu leci SP na ultra. MP już nie ale w very high daje rade. Masz po prostu słabą grafę..
~o~ (autor: Grelcio | data: 16/04/12 | godz.: 19:15) @9 - Niestety, winny jest silnik gry. Woda jako powierzchnia "zero" wciąż jest pod mapą, nawet jeżeli zrobimy mapę... bez wody. Skutecznie zmniejsza to liczbę FPSów, problem jak był tak pewnie jest i cholera wie kiedy będzie naprawiony. To samo tyczy się wspomnianych przez Ciebie barykad - są teslowane jak nie wiem co mimo, iż nie przedstawiają żadnej wartości dla oka.
@8 - podkręcony 720QM.
@6 - nie chcę mieć wysokich detali. Chcę po prostu mieć przynajmniej te 30FPS na multi, nie gram w gry dla grafy ;)
nasowa sie pytanie ........ (autor: Mario2k | data: 16/04/12 | godz.: 19:55) Ile lat przyjdzie nam czekac na gry z w/w efektami ?
2 moze 3 lata ?
Z drugiej strony Crysis 3 ktory powinien wyjsc w przyszlym roku powinien zawierac owe efekty , moze czesc z nich zawita w Bad Company 3 ?
A mnie się nic nowego nie podoba (autor: agnus | data: 16/04/12 | godz.: 20:02) Patrzę i widzę z deka lepszą grafę ale żeby mi szczękę urwało. To ewolucja...
Może za 20 lat doczekam się czegoś mocniejszego.
W Eye of the Beholder2 też jest fajna grafa :)
at8 (autor: antrax | data: 16/04/12 | godz.: 20:27) Ja mam i7920@3GHz i radka 6950@6970 i BF śmiga na max detalach
ANTRAX (autor: Mario2k | data: 16/04/12 | godz.: 22:13) Max detale ;) i pewnei Full HD :)
i pewnie tata ma tractor kunia itp
@up (autor: antrax | data: 16/04/12 | godz.: 22:42) może u ciebie ma ja wiem na czym gram
@up (autor: Mario2k | data: 17/04/12 | godz.: 11:02) Ok niech bedzie ze masz plynnie powiedzmy 33klatki na sekunde ale kunia tez pewnie masz.
i znowu woda (autor: mandred | data: 17/04/12 | godz.: 20:46) po kiego? Mają zamiar stworzyć grę w której jesteśmy Jezusem i chodzimy po wodzie? Popracowali by nad lądem albo chociaż brzegami jezior itp bo wyglądają rodem jak z mario.
Na filmie mamy to co lubię najbardziej, woda pojawiająca się ze skał świetne, mamy tez bardziej realistyczne niszczenie szyb, świetnie tylko, że w dalszym ciągu ma się wrażenie że mury są zrobione z chińskiej tektury
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.