Autor: Wedelek | źródło: Softpedia, Tech Power Up, Guru | 14:48
(7)
Wczoraj do sieci wyciekły informacje na temat nowego układu graficznego Nvidii - GK110, który jest pełną wersją mikroarchitektury Kepler. Układ ten produkowany jest z w 28nm procesie produkcji, który pozwolił upchnąć na powierzchni około 600 mm^2 aż 7,1 miliarda tranzystorów. TDP kart graficznych z tym chipem wyniesie około 300W, a trafi on do najnowszych akceleratorów Nvidii dla profesjonalistów z rodziny Tesla. Według najnowszych informacji w modelu Tesla K20 chipowi GK110 będzie towarzyszyć aż 12GB pamięci typu GDDR5, ale pojawią się również wersje z 24GB RAM'u.
Pozostałe, słabsze karty z tej rodziny będą z kolei dysponować co najmniej 6GB pamięci RAM, dzięki czemu na pewno nie zabraknie miejsca na dane.
GPU w tych konstrukcjach będzie połączone z pamięcią 384-bitowym interfejsem, a za poprawność przesyłanych informacji odpowiadać ma zaawansowany system kontroli ECC. Gdy dane te dotrą do rdzenia graficznego, to ich obróbką zajmie się aż 2880 (5x3x192) procesorów strumieniowych, zgrupowanych w ramach pięciu bloków GPC (Graphics Processor Cluster), które z kolei są zbudowane z bloków SMX. Na pojedynczy GPC przypadają w sumie trzy takie elementy (SMX). Za przydział konkretnych jednostek do zadań odpowiada technologia Hyper-Q, która pozwala wykonywać równolegle wiele różnych obliczeń na jednym GPU.
Sama Nvidia chwali się, że jej architektura Kepler jest bardzo wydajna, a nowe Tesle to najmocniejsze karty graficzne na świecie, przeznaczone dla profesjonalistów. O dumie Nvidii z ich nowej architektury najlepiej świadczą zapewnienia przedstawicieli tej firmy, że nowe GPU są jednymi z najlepszych w ich historii oraz poniższy pokaz możliwości Keplerów w obliczeniach animacji w czasie rzeczywistym z użyciem raytracingu.
K O M E N T A R Z E
Jak do tek pory (autor: Jarek84 | data: 17/05/12 | godz.: 15:03) na przechwałkach się kończy, GK110 jeszcze nikt nie widział - będąc szczerym to w GPGPU GK104 jest lane nawet przez Radki 78xx.
@1. (autor: GL1zdA | data: 17/05/12 | godz.: 15:18) Tylko że GK110 ma zupełnie inne możliwości w zakresie DP niż GK104 - dla tego pierwszego DP:SP to 1:3, dla drugiego 1:24.
Jarek84 (autor: Markizy | data: 17/05/12 | godz.: 15:19) tak ale nie chwalą się nie potrzebnie ze szybko wyjdzie kiedy wiele wskazuje ze jest to bardzo trudne.
Ciekawe jak ten potworek się zaprezentuje na tle poprzednich wersji tesli :)
@2. (autor: Jarek84 | data: 17/05/12 | godz.: 15:36) Tylko, że jak już wspomniałem GK110 jeszcze nie ma, a na końcówkę bieżacego roku AMD już pichci SeaIslands z GCN 2.0 - swoją drogą obie architektury obliczeniowe od zielonych jak i czerwonych stają się do siebie bardzo podobne :)
@2. (autor: pio2 | data: 18/05/12 | godz.: 09:45) Tu nie chodzi tylko o uposledzone DP w GK104 (bo jet to produkt konsumencki) ale też ogólnie słabą wydajność w obliczeniach ogólnych (w graficznych jest bardzo dobra). Nvidia zmniejszyła jego elastyczność zarządzaniu zasobami i przeniosła to do kompilatora (sterowników). W grafice nie ma problemów, ale w wielu ogólnych algorytmach układ się dławi.
Co myyslecie o zmiennym zachowaniu kropli ? (autor: VP11 | data: 18/05/12 | godz.: 12:38) E czy napewno tak razlatuje sie kropla w powietrzu wody jeszcze do uderzenia ??
2:09 kropla moze naturalnie rozbija sie, 2:39 jakos badzro dzwnie, 2:50 temu potwierdzenie.
Wedlug mnie cos dziwnie licza.
te dziwne krople (autor: RusH | data: 19/05/12 | godz.: 01:09) sa dziwne bo nvidia uprawia swoje wlasne prawa fizyki i w 2:40 zaczyna spadac kropla i nagle spada na nia z gory nastepna (spadajaca szybciej, moze oddzialywuje na nia dodatkowo grawitacja spoconego czola pana Jen-Hsun Huanga)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.