Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 3 września 2012 
    

Wydajność FX-8350 na bazie Piledrivera według OBRa


Autor: Wedelek | źródło: OBR | 11:07
(28)
Jeszcze w tym roku AMD odświeży swoją rodzinę procesorów FX, zastępując architekturę Bulldozer jej ulepszoną wersją o kodowej nazwie Piledriver. Podobnie jak przed debiutem pierwszej generacji tych układów, tak i teraz do sieci trafiają przedpremierowe, nieoficjalne testy nowych procesorów, autorstwa użytkownika o nicku OBR. Warto nadmienić, że wśród entuzjastów, na bieżąco śledzących rynek podzespołów, wzbudza on nie małe kontrowersje. OBR twierdzi, że w jego ręce wpadła próbka inżynieryjna modelu FX-8350, wyposażona w cztery moduły Piledriver (8 rdzeni), taktowane zegarem 4,0GHz (4,2GHz z Turbo), która zastąpi procesor FX-8150 o zegarze 3,6GHz (4,2GHz z Turbo).

Oba procesory są wyposażone w 8MB pamięci podręcznej L3, ich TDP to 125W, a wykonano je w fabrykach Global Foudries z użyciem procesu litograficznego 32nm.

W testach, oprócz procesorów wzięła udział płyta główna ASUS Crosshair V Formula-Z z gniazdem AM3+,moduły pamięci RAM typu DDR3, pracujące z częstotliwością 2333MHz od Kingstona, oraz GeForce GTX 660 Ti, a procesory AMD były chłodzone przez układ Noctua i zasilane przez zasilacz Anteca.

Jak oba procesory wypadły w testach możecie zobaczyć poniżej, przy czym zaznaczam, że do wszystkich wyników należy podchodzić z odpowiednią rezerwą



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. całkiem nieźle... (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 11:26)
    ale jak na proc za ok 700 pln

    ORB może spodziewać się pozwu za strony Intela za pomalowanie FX4100 na niebiesko. Obelga przeokrutna...


  2. Chciałbym (autor: Pijar | data: 3/09/12 | godz.: 11:27)
    także podejść z zalecaną rezerwą do wyników testów w 3dMarkach i grach ale niestety nie ma do czego podchodzić.

  3. A na czapce... (autor: mFuker | data: 3/09/12 | godz.: 11:40)
    ...wybite 2011r.

  4. @1. (autor: Mariosti | data: 3/09/12 | godz.: 11:51)
    No tak, zdecydowanie wydajniejszy procesor od 4rdzeniowego i5 za 900zł tylko dlatego że ma nalepkę amd wg ciebie powinien być sprzedawany taniej od słabszej konkurencji. Gratulacje.

  5. no no (autor: piwo1 | data: 3/09/12 | godz.: 12:35)
    calkiem niezle to wyglada. oby w grach tylko sie poprwili zdecydowanie a bylaby to na prawde bardzo ciekawa oferta.

  6. @4 . (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 12:40)
    Raz wydajniejszy, raz wolniejszy. "Zdecydowanie" to słowo, które postawiłbym obok słowa "przesadzone" i Twojego posta.
    Rzuć okiem jeszcze na TDP, tylko te realne w testach, a zobaczysz ile wg mnie warte jest zacofanie AMD w tej kwestii.


  7. to prawda zacofane jest (autor: piwo1 | data: 3/09/12 | godz.: 12:51)
    tego nie neguje. ale dla kogos kto licza sie osiagi w stosunku do ceny moze to byc oferta rozsadna. tak kazda amerykanska fure by trzeba bylo zezlomowac bo wszystko to zacofane. ale niektore corvetty nawet milo przyspieszaja mimo ze w porowaniu z porsche pala jak smok.
    ale ogolnie masz racje. pytanie co dla kogo bardziej przemawia do rozumu. wieksze tdp co bedzie go ksoztowac rocznie 50zl czy cena wieksza o 300zl na starcie.


  8. @piwo1 (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 13:04)
    to nie kwestia tylko większej kasy wydanej na rachunek za prąd. To kwestia kupna lepszego (droższego) chłodziwa do AMDka. To kwestia hałasu wiatraka, zbijającego temperaturę gorącego FXa, w końcu to kwestia temperatury zionącego gorącem kompa z FXem w środku, oferującego i tak gorszą wydajność niż konkurencja.

    Corvetta to fajne autko dla dłubaczy i zapaleńców. Klientela AMD (FX) to pewnie ten sam rodzaj człowieka, tylko że w przypadku autka masz mega fun po wciśnięciu pedała do podłogi, a gdzie ten fun w przypadku FXa? Nalepka???


  9. @Qjanusz (autor: rainy | data: 3/09/12 | godz.: 13:15)
    Radziłbym z ostrożnością podchodzić do tych wyników przynajmniej z dwóch powodów: po pierwsze ten czeski troll nie cierpi wręcz nienawidzi AMD, a po drugie są przesłanki wskazujące, iż może to być nowsza rewizja Zambezi, a nie Pildriver (Vishera).

  10. Rośnie wydajność (autor: insomnia | data: 3/09/12 | godz.: 13:31)
    tyle, że wynika to ze wzrostu taktowania o 400 Mhz. Wygląda to jak u intela z 3 generacją core i5 - zwiększenie taktu i 2-5 % wydajności w górę, tyle że intel może sobie człapać w rozwoju a AMD powinno zapier..ać aż do zapalenia tenisówek.

  11. @rainy (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 14:09)
    sam byłem sceptyczny co do ORBa za jego wywody utwierdzające że FX to kiszka, jeszcze przed premierą tych procków. Później była premiera i okazało się że kto miał rację?

  12. @Qjanusz (autor: rainy | data: 3/09/12 | godz.: 14:41)
    I to już wystarcza, żeby uznać go za wiarygodnego?

    Tutaj masz co niektóre "smaczniejsze" cytaty z jego bloga:
    "First VGA based on Kepler - launch April. Performance is unbelievable, this is a new G80. HD 7970 is like a toy against this VGA".

    "AMD in shit again, Radeon HD 7970 totally defetaed ... by smaller chip with 256-bit membus."

    "Radeon HD 7970 is shitty card (with horrible sales), you already know it."

    I mógłbym znaleźć tego znacznie więcej, pozostaje tylko pytanie po co?

    Btw, odnośnie tego testu, masz takiego oto intersujące oświadczenie: "Disclaimer: This is not tested by OBR itself, but by chinese owner of this web".


  13. Qjanusz (autor: piwo1 | data: 3/09/12 | godz.: 14:41)
    chyba masz racje.
    ja tam w wyniki wierze. sa calkiem prawdopodobne.ani nie za niskie ani nie za wysokie.ot takie akurat.


  14. @rainy - jak sam widzisz, dyskusja schodzi na manowce... (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 15:05)
    wrócimy do rozmowy jak już 8350 będzie w sprzedaży. Porozmawiamy o cenie, osiągach i konkurencji tego procka.

    Będę super zadowolony, jeżeli teraz się mylę.


  15. @11 (autor: Plackator | data: 3/09/12 | godz.: 15:09)
    Tylko bulldozer wg. orba to była kiszka, na miarę
    FX'a nvidii, lub gorzej.


  16. News z 2010 roku (wrzesień). (autor: Majster | data: 3/09/12 | godz.: 15:50)
    Firefox 4 bez wersji 64-bitowej:

    http://pclab.pl/news43153.html

    Cytat z newsa:

    "Brak oficjalnej stabilnej wersji 64-bitowej dla Windows i Linux jest już pewny, cały czas rozważane jest jeszcze porzucenie wsparcia dla starych procesorów nieobsługujących instrukcji SSE2. Co prawda ich pierwsze implementacje maja już 10 lat, jednak procesory bez SSE2 były sprzedawane jeszcze dużo później. Może się więc okazać, że właściciele komputerów z, na przykład, popularnymi swego czasu Athlonami XP, z nowego "Liska" nie skorzystają."


    Natomiast jeśli chodzi o AMD, to obsługa SSE2 pojawiła się dopiero wraz z premierą A64, czyli końcówka 2003 roku. Athlony XP i wszystkie Bartony wspierały maksymalnie SSE. Dla porównania - procesory Pentium 4 pojawiły się na rynku dokładnie 20.11.2000 roku i one już obsługiwały instrukcje SSE2.

    http://www.tomshardware.pl/cpu/20001120/index.html


    AMD było i jest strasznie zacofane. Jeszcze w 2006 roku ludzie kupowali na Allegro różne Bartony za koszmarne pieniądze, totalnie przepłacając.

    Tacy są właśnie potencjalni klienci. AMD-kowcy trochę jak naiwniacy dający się robić w jajo firmie, która wyprowadziła niejedną tandetę na rynek (razem w Via i Sis - oczywiście). Ale widać ludziom to "smakuje".

    Z Bulldozerami, Piledriverami itp. może być podobnie... minie trochę czasu i nikt nie będzie dawał wsparcia dla takich procków. Potem okaże się, że wszyscy którzy kupili coś od AMD, znowu zostali wyrolowani. To tylko kwestia czasu jak AMD (może trochę nieśmiało) przyzna, że z FX-ami zaliczyli niezłą wtopę. Tak jak w przypadku MS - najpierw "fachowcy" zrobili Viste, następnie wypchali ją na rynek a na końcu przyznali bez ogródek, że to była pomyłka.

    http://www.dobreprogramy.pl/...tualnosc,18376.html


  17. @16 (autor: quadcore | data: 3/09/12 | godz.: 16:25)
    Ale pamiętaj że AMD nie wprowadziło sobie arch. buldozer od własnego "widzimisie". Jest to architektura przygotowana pod HSA tak samo jak GCN.

  18. @Majster (autor: rainy | data: 3/09/12 | godz.: 16:29)
    Może jestem trochę niewyspany, ale przyznaję, że nie zrozumiałem błyskotliwości Twojego wywodu.

    Chcesz mieć pretensję do AMD o to, że Mozilla (czy jakikolwiek inny twórca oprogramowania) postanowił/postanawia porzucić wsparacie dla starych CPU?

    Przypominam Ci, że instrukcje SSE/SSE2/SSE3/SSE4 są dziełem Intela i w procesorach AMD pojawiły się dzięki umowie o wymianie technologii jakie te firmy mają/miały podpisaną.

    Analogia z Vistą jest raczej kiepska, gdyż z SP2 jest to zupełnie porządny system, nie mówiąc już o tym, że AMD jest bardzo daleko do pozycji rynkowej Microsoftu.


  19. @Majster (autor: rainy | data: 3/09/12 | godz.: 16:35)
    Jeszcze jedno: nie wiem jak "zacofanie" AMD ma się do faktu, że jacyś użytkownicy preferowali kupować w 2006 roku Bartona w miejsce dużo lepszego Athlona 64.
    Sorry, ale za ich gnorację nie jest ono odpowiedzialne.


  20. @6. (autor: Mariosti | data: 3/09/12 | godz.: 16:48)
    "Raz wydajniejszy, raz wolniejszy."
    Taki to względem i5-2500 jest FX 8150, a ten nowy FX ze względu na same zegary będzie minimum 10% wydajniejszy.

    "To kwestia kupna lepszego (droższego) chłodziwa do AMDka. To kwestia hałasu wiatraka, zbijającego temperaturę gorącego FXa, w końcu to kwestia temperatury zionącego gorącem kompa z FXem w środku"

    No cóż, intel już ten problem rozwiązał wprowadzając ivy bridge z taką opornością cieplną że w obudowie masz chłodno a procesor się gotuje... Pomijam już kwestię taką iż nikt lepszego chłodzenia do fx'a kupować nie będzie niż użytkownicy inteli, bo te chłodzenia są projektowane na oddawanie znacznie większej ilości ciepła niż potrafią oddać fabrycznie taktowane procesory.


  21. @16 "Tak jak w przypadku MS - najpierw "fachowcy" (autor: Pijar | data: 3/09/12 | godz.: 16:54)
    zrobili Viste, następnie wypchali ją na rynek a na końcu przyznali bez ogródek, że to była pomyłka."
    Pomijając że Win7 to poprawiona Vista, to daj Boże, by AMD też oświadczyło że Buldożer to była pomyłka a następca jest O.K.. Z marketingowego punktu widzenia Mikrosoft składając takie oświadczenie zadziałał bardzo racjonalnie i skutecznie. I nie ma znaczenia czy SP2 dla Visty jest dobry czy nie (to docenią tylko posiadacze Visty). Cała reszta nabywców natomiast, ma dzięki temu poczucie że kupując Win7 -kupuje coś znacznie lepszego od Visty - i tym chętniej zakupu dokonuje. Wszyscy są więc zadowoleni: MS ma sprzedaż a nabywcy satysfakcję. Nie zmienia to faktu że byłoby miło gdyby nowa rewizja Buldożera okazała się faktycznie 10 % wydajniejsza, niezależnie czy i jakie oświadczenie w tej sprawia złoży AMD.


  22. #15 - a tak nie jest? (autor: Qjanusz | data: 3/09/12 | godz.: 17:34)
    @Majster - To że teraz AMD daje ciała z FXami, wcale nie umniejsza osiągnięć tej firmy z czasów XP i Bartonów. AMD tak bardzo było zacofane, że aktualnie nowoczesny Intel korzysta z rozszerzenia 64 bit opracowanego nie przez siebie, ale właśnie przez AMD.

  23. Majster (autor: Markizy | data: 3/09/12 | godz.: 17:48)
    intel święty też nie jest, wpadka z chipsetami do SB, następnie wpadka z układem graficznym który miał problem z filmami, nie mówiąc o prescotach które nie były ani chłodne ani wydajne. Oraz to że intel wydymał użytkowników przy podstawce LGA1366 oraz LGA1156.

    No ale AMD robi to samo, tylko że im się więcej wybaczają bo niby mali. Ale jak to mówią głównie na zachodzie biznes jest biznes. Wiec nie ważne kto każdy chce wyciągnąć z klienta ile się da.


  24. AMD (autor: Conan Barbarian | data: 3/09/12 | godz.: 18:26)
    Jeśli chodzi o AMD, to z pewnością kupię ich ostatniego proca z linii dla PC - na pamiątkę. Był już taki moment, że wydawało się iż Phenom to ostatni proc AMD, ale jakoś się wykaraskali.
    Ktoś z kasą (Apple lub CHRL) powinien kupić AMD, zainwestować solidnie i postawić tę firmę na nogi.


  25. FX... (autor: PCCPU | data: 3/09/12 | godz.: 18:39)
    Mark Papermaster z AMD przyznał że Bulldozer od początku powinien być tym czym będzie Steamroller.

  26. ........ (autor: Marek1981 | data: 3/09/12 | godz.: 20:26)
    Szału nie ma, a szkoda bo by nam wszystkim się to opłacało.

    Pijar - Vista chodzi szybciej i stabilniej niż 7. Tylko należy ją odchudzi/dobrze skonfigurować
    Gdyby nieograniczenia win2000 to nadal bym na nim siedział.

    Conan - ja zawsze kupuję dla siebie procki AMD, jest taniej stabilniej, brak problemów z kontrolerem pamięci,dyskami/RAIDem.

    PCCPU - to nic nie zmieni, wydajnościowo nadal będą odstawać od Intela, tyle że nie mają tylu błędów (redaktorzy z branży IT jakość nie podają takich szczegółów!!!) Ja tam wole mieć proca 20% wolniejszego, ale co będzie mi pracował dobrze cały czas (5-20 uruchomionych aplikacji).


  27. @Majster (autor: Marek1981 | data: 3/09/12 | godz.: 20:34)
    Ja miałem Bartona i sobie chwaliłem. Co mnie teraz obchodzi że FF w 2010 przestał wspierać starsze rozszerzenia gdy ja od 7-8 lat siedzę na x86-64....

    Nie rozumiem podejścia, jakbym miał teraz pretensję że moja stara grafika ( leży w szafie) ati radeon 9550 nie dał rade udźwignąć Crysisa w directX10


  28. @Marek1981 (autor: Conan Barbarian | data: 3/09/12 | godz.: 23:02)
    Kupiłem więcej procków AMD niż Intela, ale obecnie Intel w prockach do blaszaka tak odskoczył, że jeśli chcę mieć power, to wybór pada na Intel (obecnie Core i5 2500). Czasem jeszcze, gdy bardziej chodzi mi o cenę (w przypadku kompa do www), biorę coś od AMD i jest OK. Ostatnio z ciekawości kupiłem Semprona 140 (za marne 120zł) i bez problemu odpaliłem drugi rdzeń oraz przetaktowałem na 3,3GHz - ten procek ma nawet wsparcie do wirtualizacji.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.