TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 25 września 2012 |
|
|
|
Wyniki Norton Cybercrime Report, straty do 4,8 mld zł Autor: DYD | 16:18 |
(5) | Firma Symantec opublikowała doroczny raport na temat cyberprzestępczości - Norton Cybercrime Report. Oparto go na jednym z największych na świecie badań opinii na temat przestępczości internetowej, wymierzonej w użytkowników indywidualnych. Jego celem jest zrozumienie jak cyberprzestępczość oddziałuje na konsumentów i w jaki sposób rozwój technologii wpływa na ich bezpieczeństwo. Norton Cybercrime Report 2012 powstał w oparciu o informacje uzyskane od ponad 13 000 dorosłych respondentów z 24 krajów, w tym z Polski. Z obliczeń wynika, że w ostatnich 12 miesiącach koszty bezpośrednie (oszustwa, kradzieże i naprawy) związane z globalną cyberprzestępczością wymierzoną w konsumentów wyniosły na całym świecie 110 mld dolarów, a w Polsce - 4,8 mld zł (1,4 mld USD).
W każdej sekundzie ofiarą cyberprzestępstw pada 18 dorosłych osób. W skali globalnej oznacza to ponad półtora miliona ofiar dziennie. Bezpośrednio pokrzywdzeni tracą średnio 197 dolarów rocznie. W Polsce kwota ta wynosi aż 672 zł. W ostatnich 12 miesiącach z cyberprzestępczością zetknęło się na całym świecie 556 milionów dorosłych (w tym 7,2 mln Polaków). To prawie połowa osób korzystających z Internetu.
Tegoroczne badanie wskazuje na rozwój "nowych" form cyberprzestępczości, ukierunkowanych na sieci społecznościowe i urządzenia mobilne. Aż 39% użytkowników sieci społecznościowych było już ofiarami przestępstw w tych sieciach (w Polsce 42%). Tylko w ciągu ostatniego roku, co piąta dorosła osoba na świecie korzystająca z Internetu (21%) padła ofiarą przestępstwa w sieci społecznościowej lub mobilnej (w Polsce 16%).
Warto uwypuklić kilka niepokojących faktów globalnie i w Polsce:
- 15% użytkowników sieci społecznościowych podaje, że ktoś włamał się na ich profil i podszywał się pod nich (w Polsce 9%),
- co dziesiąty użytkownik sieci społecznościowej przyznaje, że stał się ofiarą oszustwa typu "scam" lub fałszywego łącza w sieci społecznościowej (w Polsce 8%),
- 75% użytkowników Internetu ma świadomość, że cyberprzestępcy działają w sieciach społecznościowych, ale tylko 44% (40% w Polsce) używa rozwiązania chroniącego przed zagrożeniami w sieci społecznościowej
- prawie jedna trzecia użytkowników mobilnych (31% na świecie, 34% w Polsce) otrzymała wiadomość tekstową od nieznanego nadawcy, z propozycją kliknięcia podanego łącza lub wybrania nieznanego sobie numeru w celu odebrania "poczty głosowej".
Norton Cybercrime Report 2012 pokazuje, że większość internautów podejmuje podstawowe kroki w celu zabezpieczenia siebie i swoich informacji osobistych, np. usuwa podejrzane wiadomości e-mail i unika podawania swoich danych osobowych online. Jednak inne ważne środki ostrożności są ignorowane: 40% respondentów nie używa skomplikowanych haseł lub nie zmienia ich odpowiednio często (w Polsce 42% internautów), a ponad jedna trzecia nie sprawdza symbolu kłódki w przeglądarce przed wprowadzeniem online poufnych informacji osobistych, takich jak dane konta bankowego.
Ponadto z tegorocznego raportu wynika, że wielu dorosłych internautów nie zdaje sobie sprawy jak bardzo zmieniły się formy cyberprzestępstw w ciągu ostatnich lat i jakie są naprawdę skutki oddziaływania złośliwego oprogramowania (na przykład wirusów) na komputer. Aż 40% dorosłych użytkowników na świecie (w Polsce 46%) nie wie, że szkodliwe oprogramowanie może działać w ukryciu, co utrudnia zorientowanie się, że komputer został zainfekowany.
Ponad jedna czwarta (27%) dorosłych internautów na świecie (16% w Polsce) deklaruje, że została powiadomiona o potrzebie zmiany hasła do zagrożonego konta e-mail. Użytkownicy wysyłają, odbierają i przechowują niemal wszystko w Internecie: od prywatnych zdjęć (50%), po korespondencję i dokumenty związane z pracą (42%), wyciągi bankowe (22%) i hasła do innych kont online (17%) - dlatego konta e-mail mogą być potencjalną furtką dla przestępców szukających zarówno informacji osobistych jak i firmowych.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- jakie sa koszty (autor: RusH | data: 25/09/12 | godz.: 16:39)
przestojow spowodowanych mieleniem nortona w tle?
- ... (autor: reev | data: 25/09/12 | godz.: 19:38)
mieleniem i zużyciem prądu... ten produkt nie jest eco!!!
- Norton wspomaga instrukcje przemysłu energetycznego (autor: Pio321 | data: 25/09/12 | godz.: 20:10)
i Al-Kaidy. CIA też.
- Czyli raport... (autor: MBR[PL] | data: 25/09/12 | godz.: 21:55)
by zastraszyć ludzi i promować produkty Nortona, takiej jak Norton 360 itp. (mam jedną starą licencję - NIGDY WIĘCEJ - już wole darmowe Comodo). Podano chociaż w tym raporcie jaka część tych oszustw w PL to zwykłe oszustwa np: na Allegro, gdzie żaden pakiet Internet Security nic nie pomoże?
A tak swoją drogą - jak patrzę na rozwiązania niektórych banków online to mam wrażenie, że chcą one iść cyberprzestępczości na rękę. Taki np: Deutsche Bank Online nie umożliwia ustalenia osobnych limitów karty dla płatności online, telefon oraz z fizyczną prezentacją karty, ustalając wspólny limit, dla wszystkich domyślnie 5000 zł, a za zmianę (tylko możliwa przez telefon) KAŻE SOBIE PŁACIĆ. Jak dla mnie porażka, aż trudno było mi w to uwierzyć bo od lat praktycznie każdy bak umożliwia ustalenie odrębnych limitów/zablokowanie kanału płatności (kto np: korzysta z płatności przez telefon w PL - to nie USA), tak samo jak wskazane jest zablokowanie płatnośći z karty online jeśli ma się kilka kart z różnych banków i tylko jednej używa do płatności online traktując jako elektroniczną portmonetkę (sam do tego używam karty mBanku). Nie mówiąc już o wspólnym limicie dla przelewów i płatności kartą - IMHO porażka, bo jak ustali się np: 500 zł to dla wszystkich kanałów - zarówno dla karty jak i nie wykona przelewu na większą kwotę. Żal.
- MSE+Firewall od comodo (sam firewall) (autor: 5eba | data: 26/09/12 | godz.: 19:28)
i tak od lat na wszystkich kompach :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|