TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 2 listopada 2012 |
|
|
|
Microsoft pracuje nad 64-bitowym Windowsem RT Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 10:34 |
(7) | Co prawda pierwsze procesory na bazie 64 bitowych rdzeni Cortex-A53 i Cortex-A57 (architektura ARMv8) nie pojawią się na rynku wcześniej niż w 2014 roku, ale Microsoft już teraz rozpoczyna prace nad nowym Windowsem RT, który byłby w stanie wykorzystać ich potencjał. Duży odstęp czasu jaki dzieli nas od premiery układów na bazie architektury ARMv8 sprawia, że implementację 64bitowych procesorów ARM zobaczymy najprawdopodobniej dopiero w Windowsie 9. Starania ze strony Microsoftu oraz niedawna zapowiedź AMD (Opterony na bazie ARM) pokazują jak bardzo architektura ARM rośnie w siłę, na co pozytywnie wpływa stosunek wydajności do ilości pobieranej przez te układy energii.
ARMv8 to krok milowy w rozwoju tej architektury, a dzięki implementacji 64-bitowych instrukcji dla procesora będzie możliwa obsługa większej ilości pamięci RAM niż 4GB, na co czeka Microsoft. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- >8GB RAM (autor: franc# | data: 2/11/12 | godz.: 10:59)
kiedyś (maks. rok temu) ktoś nazwał Cevata Yerli z CRYTEK kretynem, bo powiedział, że konsole muszą mieć 8GB ramu, żeby to co oni chcą pokazać się ziściło. Wygląda na to, że gość ma niezłe wtyki :). W sumie daje to 32x więcej pamięci niż poprzednia generacja - spory skok. PS2/32MB -> PS3/256MB. Oczywiście zakładam, że to CPU RAM a nie VRAM.
- franc# (autor: Markizy | data: 2/11/12 | godz.: 11:36)
to nie jest 32x więcej, tylko dużo więcej bo to jest 2^64 obecnie czysta abstrakcja, a 32 razy więcej ramu dostaje już przy 36bitach jak się nie mylę.
- @2: (autor: JanTomasz | data: 2/11/12 | godz.: 14:23)
Nom, matematyka kłamie!!!11oneoneone
256 Mb * 32 = 8 192 MB = 8 Gb
256 Mb * 2^64 = 4722366482869645213696 MB = 4096 jottabajtów
- @02 (autor: Plackator | data: 3/11/12 | godz.: 13:42)
Markizy, chyba coś piłeś, ale źle u mnie z czytaniem ze zrozumieniem.
Z tego co zrozumieć można
8192/256 nierówne 32
8192/256 równe 2^64
Zaadresowanie całych 2^64 można aktualnie abstrahować
I przy 36 bitach dostajemy już możliwość zaadresowania 8GB ramu (przy 33 bitach dostajemy tą możliwość, w sumie każdy 1 bit zwiększa nam możliwość zaadresowanej pamięci o 2x, aktualnie z tego co pamiętam, maksymalnie jest wykorzystywane 48 bitowe adresowanie pamięci)
Markizy nie pij, bo ci na dobre to nie wychodzi!
- Plackator (autor: Markizy | data: 3/11/12 | godz.: 16:29)
a nie jest tak że adresuje się po jeden B (bajt) co daje 1B *2^32 =4096MB?
To że procki mogą adresować 2^64 wiadomo od dawna, ale do dziś jest to czysto abstrakcyjna ze względu na wielkość, i dlatego procki mają przycięte do 40bit w stacjonarkach i serwerach 48bit jak się nie mylę.
I w poście 2 machnąłem się bo 32razy więcej zaadresujemy przy 37bitach.
- w sumie (autor: Markizy | data: 3/11/12 | godz.: 16:32)
można to jeszcze uprościć
przyjmując następująco
pierwsze 2^10 daje nam k
drugie 2^10 daje mam M
trzecie 2^10 daje nam G
2^30 mamy 1GB * 2^2 = 4G
A jak pisałem jednostką podstawową jest bajt to daje nam 4GB.
- i jeszcze jedna uwaga (autor: Markizy | data: 3/11/12 | godz.: 16:34)
ale to mój błąd,
w serwerach niektórych faktycznie może jest do 48bitow, ale stacjonarki maja ograniczenie do 36bit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|