Będzie jeden 3DMark dla Windows, Androida oraz iOS
Autor: Zbyszek | źródło: FutureMark | 16:55
(6)
Firma FutureMark zaprezentowała materiał wideo będący zapowiedzią nowego benchmarku z serii 3DMark, który ma pojawić się pod koniec tego roku. Nowy 3DMark pozwoli na sprawdzenie wydajności układu graficznego nie tylko komputerów stacjonarnych i notebooków, ale również praktycznie dowolnego urządzenia mobilnego. Benchmark będzie kompatybilny z systemami Windows, Windows RT, Android od 2.2 w górę oraz iOS od wersji 4.0 w górę. Co więcej, wyniki uzyskiwane na każdym rodzaju urządzenia będzie można ze sobą bezpośrednio porównywać co oznacza, że możliwe będzie sprawdzenie jak nasz smartfon lub tablet wypada w porównaniu do karty graficznej w komputerze PC.
Na urządzeniach mobilnych z procesorami ARM program będzie korzystał z API OpenGL ES 2.0, natomiast na urządzeniach z Windows z DirectX 11. Do testowania wszystkich rodzajów urządzeń służyć będzie demo Ice Storm, działające w trybie OpenGL ES 2.0 lub DirectX 9 w przypadku klasycznych komputerów. To właśnie to demo jest prezentowane na zamieszczonym niżej filmie, na którym można zobaczyć między innymi tablety Apple iPad, Microsoft Surface, Nexus 7 i ASUS Transformer Prime oraz smartfony Samsung Galaxy S III i iPhone 5.
W nowym 3D Marku znajdzie się także oddzielny test o nazwie Fire Strike dedykowany tylko dla komputerów z systemem Windows 7 lub 8 i w pełni korzystający z DirectX 11, który będzie obejmował dwa dema graficzne, test fizyki oraz test łączony CPU i GPU. Fire Strike nie będzie można uruchomić na urządzeniach mobilnych.
K O M E N T A R Z E
Jedno krótkie pytanie. (autor: Tig3r | data: 15/11/12 | godz.: 17:00) Po co?
By androidowe trole... (autor: Wolf | data: 15/11/12 | godz.: 17:07) Mogly potrzepac...
Jak się ma lat 15-20 (autor: agnus | data: 15/11/12 | godz.: 17:19) to się człowiek tym jara. Potem latka lecą i takie benchmarki przestają mieć znaczenie.
Panowie, trochę zrozumienia dla młodszych! :)
Jeśli ma to być jeden i ten sam benchmark (autor: Tormiasz | data: 15/11/12 | godz.: 17:49) To na wszystkich platformach nie powinno być używane jedno API (OpenGL), aby uzyskać jednakowe wyniki? Czy nie ma to różnicy?
@4. (autor: Krotock | data: 15/11/12 | godz.: 20:23) Też o tym pomyślałem. Moim zdaniem jest różnica i to nie ma w takim razie najmniejszego sensu. Inna sprawa, że przecież na każdej platformie to nie jest jedna i taka sama aplikacja. To są oddzielnie od podstaw stworzone aplikacje, które mogą być różnie zoptymalizowane pod różne systemy.
@5. (autor: Mariosti | data: 15/11/12 | godz.: 22:10) Różne systemy, różne sterowniki, różne metody zarządzania warstwą fizyczną. Nie da się zrobić dokładnie tego samego testu na tak różne środowiska, ale mimo to zapewne taki test od futuremark'a jest zdecydowanie bardziej miarodajny niż np linpack na maszynie wirtualnej itp ;]
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.