Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 19 grudnia 2012 
    

ABC Data wchodzi na rynek gier wideo i konsoli


Autor: DYD | 12:15
(5)
Jeden z największych w Polsce dystrybutorów IT w swoim dzisiejszym komunikacie ogłosił, że zamierza poszerzyć swoją ofertę produktową o nową grupę produktów jakimi będą konsole i gry wideo. ABC Data będzie starała się odegrać istotną rolę w rozwoju tego segmentu rynku. "Dzięki ściśle określonemu planowi działania zarówno w aspekcie sprzedaży jak i marketingu jesteśmy na dobrej drodze, aby stać się ważnym "graczem" i wnieść swój wkład w rozwój tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej dzięki współpracy z kluczowymi producentami konsol i gier. Przed nami kolejne ważne decyzje" - powiedział Łukasz Tetkowski, Business Development Manager.

Rynek gier komputerowych i sprzętu do grania należy obecnie do najbardziej dynamicznie rosnących, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Według raportu DFC Intelligence, jego wartość w 2012 r. wzrośnie do 67 mld USD. Analitycy zakładają, że w 2017 r. ten rynek będzie warty już 82 mld USD.

Według analityków firmy badawczej Newzoo, wartość polskiego rynku gier komputerowych może w tym roku wynieść około 400 mln dolarów. Dla porównania wartość amerykańskiego rynku gier w 2012 r., Newzoo szacuje na 21,9 mld USD. Z przeprowadzonego badania wynika, że w gry komputerowe gra już 11,8 mln Polaków. Jednak tylko 53% z nich za nie płaci. To niższy odsetek niż na rynkach rozwiniętych, co pozwala sądzić, że z czasem będzie się on zwiększał.

Podobnie jest z rynkiem konsol. USA i Japonia zostały przez te platformy zdominowane, a zachodnia część Europy znajduje się na krzywej wschodzącej. W Polsce te platformy są jeszcze mało popularne, ale to szybko się zmienia.

Z badania Newzoo wynika, że 58% polskich graczy gra na komputerach PC, 59% na portalach społecznościowych, a 67% na sprzęcie mobilnym. Konsole wykorzystuje 43% badanych graczy. To właśnie oni przynoszą producentom gier największe dochody - generują bowiem 25% przychodów tej branży. Wersje gier, oferowane na tradycyjnych nośnikach, na komputery PC oraz Mac osiągają łącznie 18% przychodów. Warto jednak pamiętać, że wg Newzoo konsole już w 2010 r. generowały ponad 40% przychodów branży. W Polsce szacuje się, że już 5 mln osób gra na konsolach, a ich liczba będzie stale rosła.

"Choć prognozy różnych firm badawczych różnią się od siebie, to nie ma wątpliwości, że polski rynek gier rośnie bardzo dynamicznie. Warto pamiętać, że ta branża, ze względu na swoją specyfikę i grupę docelową jest bardzo aktywna i stale wprowadza i urozmaica swoją ofertę. I tak na przykład, już w przyszłym roku możemy spodziewać się premier konsol nowej generacji, które po cichu zapowiadają producenci sprzętu" - dodaje Łukasz Tetkowski.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tak od lat jest (autor: hideox | data: 19/12/12 | godz.: 12:19)
    pecety mało gier sprzedają o wiele więcej piracą a na konsolach jest dokładnie odwrotnie, jedyny wyjątek na pc to blizzard (który sprzedaje gry w dużych ilościach na pc), ale sam blizzard to za mało

  2. konsola (autor: popierdulka1234 | data: 19/12/12 | godz.: 13:31)
    to zuo, u mnie nie zagości :P

  3. no dobra chcą wejść na ten rynek (autor: Teriusz | data: 19/12/12 | godz.: 13:55)
    ale nic nie ma mowy w jaki sposób. Ze sprzętem czy tylko grami?

  4. pewnie (autor: Monku | data: 19/12/12 | godz.: 15:23)
    kupią kilka kontenerów z już produkowaną jakąś konsolką chińską. Zamawiając powyżej 1 kontenera sprzętu już można sobie zażyczyć umieszczenie dowolnego logo na produkcji. I będziemy mieli kolejnego "polskiego" producenta elektroniki.
    Co widać np. na przykładzie tabletów i nie tylko.
    Jedynie może ktoś zarobi na spolszczeniu tego czegoś. Albo chińce już i to robią na miejscu u siebie :(


  5. Agent Smith... (autor: Majster | data: 21/12/12 | godz.: 19:30)
    w filmie Matrix powiedział: I hate this place, this zoo, this prison, this reality, whatever you want to call it.

    Co ciekawe, firma analityczna nazywa się Newzoo. Nieźle, nieźle... :)

    Da się zauważyć, że ludzie są traktowani jak jakaś błahostka. Traktowani są w ten sposób: Kali jeść, Kali pić, małpka obgryzać banana. Stąd ogłupiacze w telewizji, żadnej edukacji i wartościowych rzeczy tylko pierdoły. To samo konsole... zero myślenia tylko najprostsze odruchy, co chwila podpowiedzi co trzeba zrobić w danej grze. Trailer z nowego Tomb Raidera bardzo dobrze to pokazuje, aż przykro patrzeć.

    http://www.youtube.com/watch?v=E_Uk5WrREzQ

    No, no właśnie... właśnie teraz naciskaj krzyżyk, naciskaj. O tak tak, teraz dobrze. Ja pitole... :(

    Konsole to typowe gry arcade, im bardziej prymitywne tym lepsze. Jak zobaczyłem jeden zwiastun z nowego Tekkena, to się przeraziłem. Praktycznie ten sam prymityw, nie wiele się zmieniło od czasu Tekkena 3 na PSX-a. Nie mówiąc już o Mortal Kombat vs. DC Universe sprzed kilku lat. Wygląd postaci w cut scenkach... porażka. Gdy zobaczyłem Raidena już wiedziałem w jakim kierunku to wszystko zmierza.

    Na zakończenie: przypomniał mi się film Transformers i scena z podskakiwaniem na jakiejś macie lub czymś podobnym. Teksty: shut up grandma... albo "bo wypiję twój soczek", bezcenne.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.