TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 21 marca 2013 |
|
|
|
Microsoft dba o zdrowie, bądź ergo-pozytywny Autor: DYD | 13:22 |
(19) | Microsoft mający w swoim portfolio bogatą gałąź produktów hardware bez których komunikacja z komputerem była by ciężka, w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska zachęca do ergonomicznego stylu pracy z klawiaturami i myszkami. Już co piąty internauta spędza przed komputerem ponad 6 godzin dziennie, a 91% badanych zdarzało się odczuwać przy tym zmęczenie oczu, bóle pleców czy nadgarstków. Microsoft rozpoczyna akcję "Bądź ergo-pozytywny!", w ramach której będzie upowszechniać wiedzę na temat ergonomii pracy z komputerem.
Jednym z elementów kampanii jest zlecone TNS Polska badanie opinii sprawdzające, jak polscy internauci korzystają z komputera i jaką posiadają wiedzę na temat ergonomii stanowiska pracy.
W ramach akcji Microsoft będzie prowadził działania edukacyjne, informujące o tym, jak w prosty sposób zaaranżować ergo-pozytywne środowisko pracy, jak zniwelować dolegliwości towarzyszące pracy przy komputerze (bóle pleców, szyi, nadgarstków) i jak dobrać odpowiadające nam produkty. Ponadto od dziś w wybranych sklepach najbardziej ergonomiczne klawiatury i myszy Microsoft są oznaczone naklejką "Bądź ergo-pozytywny!"
Akcji "Bądź ergo-pozytywny!" towarzyszy badanie przeprowadzone na zlecenie Microsoft przez TNS Polska . Jego wyniki pokazują, że 21% użytkowników Internetu spędza przed komputerem więcej niż 6 godzin dziennie, 37% respondentów 3-5 godzin, a 36% badanych 1-2 godzin. Wśród najczęściej wykonywanych czynności przy komputerze znalazło się przede wszystkim surfowanie po Internecie (37%), komunikacja z innymi użytkownikami (22%) oraz pisanie i tworzenie dokumentów (14%). Co ciekawe najniżej znalazło się korzystanie z mediów społecznościowych - jedynie 8% użytkowników wskazało to jako najczęstszą czynność wykonywaną przy komputerze - oraz granie (6%).
Badanie pokazało, że trzech na czterech internautów korzysta z laptopa i komputera stacjonarnego. Jednak laptop zdecydowanie częściej wykorzystywany jest do celów prywatnych (67%), a komputer stacjonarny do celów zawodowych (45%). 13% badanych zadeklarowało korzystanie z tabletu. Tablety zdecydowanie częściej wykorzystywane są w celach prywatnych i to szczególnie przez osoby młode, przed 24 rokiem życia.
Ankietowani nie utożsamiają komfortu pracy z ergonomią. Większość badanych - aż 72% - uznała, że klawiatura ma wpływ na komfort pracy, podobnie zresztą mysz, którą wskazało 66% internautów. Jednak tylko co piąta osoba stwierdziła, że czynnikami wpływającymi na zdrowy tryb pracy przy komputerze jest sposób w jaki te urządzenia zostały zaprojektowane. Ponadto jedynie 3% respondentów określiło swoje klawiatury jako ergonomiczne.
Badania Microsoft potwierdzają, że źle stworzone stanowisko pracy z komputerem niesie za sobą wiele dolegliwości. Najwięcej respondentów wskazało na zmęczenie oczu (79%). Co czwartego respondenta bolą nadgarstki, a połowa badanych skarży się na bóle pleców - 52% oraz bóle szyi - 46%.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- najbardziej ergonomiczna (autor: RusH | data: 21/03/13 | godz.: 15:08)
jest przesiadka z windowsa na OSX czy chodzby Androida
- no już dobrze (autor: Krax | data: 21/03/13 | godz.: 15:55)
już dobrze....
nie musisz trolować wszyscy doceniają twój wysiłek... dziwie się tyko że nie walnąłeś jakimś linuksem.
"przesiadka z windowsa na OSX" jeszcze w życiu się tak nie śmiałem, oczywiście wszystko legalnie?
chyba nigdy niemiałeś na studiach przedmiotu ergonomia i higiena pracy.
- raczej (autor: RusH | data: 21/03/13 | godz.: 17:34)
ty nigdy nie miales doczynienia z prawdziwymi zywymi ludzmi :)
pokaz swojej mamie osxa i win8, zgadnic co ogarnie
- niestety jakość tych ergonomicznych rozwiązań M$ (autor: Sławekpl | data: 21/03/13 | godz.: 19:20)
pozostawia wiele do życzenia
samo wygięcie w lekki łuk klawiszy to nie wszystko, muszą być one wykonane z dobrej jakości materiałów, po kilku miesiącach ścierają się napisy na klawiszach a spacja działa jak chce :P
- Sławekpl (autor: Remedy | data: 21/03/13 | godz.: 19:32)
Ktoś Ci płaci za opowiadanie tych bzdur? Mam klawiaturę którą widać na obrazku... a raczej bardzo podobną bo tej tutaj ktoś "sfotoszopował" 3 zielone diody pod spacją i jest tylko 1 zamiast 4. Ten model (ten o którym mówię) to Microsoft Ergonomic Keyboard 4000. Mam ją od końca 2006 lub początku 2007 roku, nie pamiętam dokładnie. Faktem jest natomiast to, że tworzywo na klawiszach się wypolerowało (nominalnie jest delikatnie porowate i matowe) a napisy jak wyglądały tak wyglądają, są niezniszczalne. Nie straciły absolutnie nic ze swojej wyrazistości. Sama klawiatura też działa bez zarzutu od tych ładnych kilku lat. Nie podoba mi się tylko sposób w jaki działa wciskanie spacji na samym jej narożniku. Wciska się, ale nie jest to szczyt elegancji.
Nie zgodzę się jednak z głupotami na temat jakości sprzętu od Microsoftu. To jeden z najlepiej wykonanych i długowiecznych sprzętów. Niechlubnym wyjątkiem były pierwsze generacje X360.
- Microsoft (autor: Conan Barbarian | data: 21/03/13 | godz.: 19:51)
Uważam, że plucie na M$ nie jest uzasadnione. To prawda, że były wpadki poważne (ME, Vista) a nawet niewybaczalne (Netscape), ale jednak przez kilka dziesięcioleci firma wytyczała szlak dla IT i ogólna moja ocena to 4+.
Co do Windows, to jest to system nadal najlepszy i jeśli tylko nie spierdzielą Win9 tak jak to ma miejsce w Win8, to będzie nadal liderem pod wieloma względami.
Około 2015 nastąpi masowa inwazja x86 w smartfony i Win Phone powinien powoli wypierać Androida. Tak to widzę.
- Remedy & Conan Barbarian (autor: Sławekpl | data: 21/03/13 | godz.: 20:38)
kupiłem zestaw Microsof Wireless Entertainment Desktop 7000 jak tylko się pojawiły w Polsce, swego czasu pomijając wersję aluminiową to był jeden z droższych produktów, ścieranie się napisów wystąpiło już po kilku miesiącach, myszka zdechła po 2 latach, klawisz spacji reanimowałem kilka razy aż w końcu zdechł
w tej cenie takie coś nie powinno występować, jeśli w topowych produktach jest takie dziadostwo to nie chcę nawet wiedzieć jak jest w tańszych
także Remedy nikt mi nie płaci, ja zapłaciłem za bubel
gdyby nie te wpadki to sam układ i rozwiązania mnie odpowiadały ale M$ nie ma w ofercie równie uniwersalnego następcy, zresztą nie wiem czy bym się zdecydował na kolejny ich produkt, teraz mam Enermax Aurora i jestem zadowolony a kosztowała mnie ta klawa połowę tego co kilka lat temu zapłaciłem za bubel M$
jak jest z jakością produktów M$ to poczytaj na forach czy nawet opinie w sklepach internetowych, pod większością produktów są opinie krytykujące trwałość
typowa chińska tandeta tylko ze znanym logo :P
- ahahahaha (autor: RusH | data: 21/03/13 | godz.: 20:56)
ja to widze troche inaczej, 2015 to bedzie masowa inwazja ARMa na desktopy :)
- @RusH (autor: Conan Barbarian | data: 21/03/13 | godz.: 21:22)
Pytanie czy desktopy w 2015 będą jeszcze miały znaczenie?
Intel na przestrzeni dwóch lat dokona masakry ARM-a albo straci swoją pozycję.
- Sławekpl (autor: Remedy | data: 22/03/13 | godz.: 00:42)
Mam zupełnie odmienne doświadczenia. Przez 6 lat korzystałem bardzo intensywnie z IntelliMouse Explorer 4.0 w tym tłuczenie w Q3A dzień w dzień. Klawisz prawy padł dopiero po 6 latach. Kumpel ma kamerkę Microsoftu (nie pamiętam już modelu) od chyba 2000 roku a dżojstik od bodaj 1998. Wszystko nadal chodzi.
- Remedy ich sprzęty sprzed kilku lat (autor: Sławekpl | data: 22/03/13 | godz.: 01:22)
są trwałe i pochodzą jeszcze kolejne lata, ale nowsze to już inna bajka
- yyyy (autor: Krax | data: 22/03/13 | godz.: 09:52)
nie na tym polega ergonomia że myszka ci zdechła....
rush... nie da się w ramach jednej platformy przesiąść z win na osx(nie da się legalnie)
a więc nie na każdym sprzęcie sobie to cudo ergonomii zainstalujesz...
zresztą sam interfejs nie jest chyba zbyt szybki(nie mam porównania z aktualną wersją).
i z tego co pamiętam sprzęt appla najbardziej lubią chyba graficy.
poza tym nie wiem jak jest teraz, ale parę lat temu znajomy miał w pracy problem z jednostką serwerową(nie wiem ile lat temu to było:P) padł mu dysk.... ale nie mógł on rozebrać komputera i wysłać tylko dysku, przyjechał serwis(po tygodniu) żeby im ten dysk wymienić.
a co do ludzi...
co to jest prawdziwy żywy człowiek ("prawdziwymi zywymi ludzmi ")?-jestem chyba trochę za głupi na dyskusję z linuksowcem bo nie ogarniam tej riposty...
zresztą w sumie sam nie wiem, od kiedy używamy słów ergonomiczny względem systemu operacyjnego?
- 'słów ergonomiczny względem systemu operacyjnego?' (autor: RusH | data: 22/03/13 | godz.: 13:12)
odkad M$ przeprojektowal swoje UI pod tablety i kaze ci macac ekran na desktopie :)
6 godzin z rekami w gorze, a jak M$ sie postara to i kinekta wcisna w win blue(screen)
- Klawiaturka połamana jest (autor: konto_usuniete | data: 22/03/13 | godz.: 13:19)
rewelacyjna - mam takie cztery - jedną w robocie (jako jedyny z prawie 100 osobowego zespołu) i 3 w domku przy kompie i laptopach - jeszcze żadnej nie zatłukłem.
- @SlawekPL (autor: rmarcin | data: 22/03/13 | godz.: 13:47)
A na pewno kupiłeś oryginalny sprzęt? Bo ja miałem "szczęście" kupić podróbę. Nie widziałem, że to podróba aż w pracy kupili mi oryginał
- rmarcin oryginał, z oficjalnej dystrybucji w Komputroniku (autor: Sławekpl | data: 22/03/13 | godz.: 15:10)
zresztą jaką podróbkę? to wszystko jest i tak robione w Chinach, a że kupisz bez hologramu? na co on komu, po to by uzasadnić dwa razy wyższą cenę?
Krax nauczy się czytać wpisane słowa a później się wypowiadaj
napisałem o jakości i trwałości produktów a nie o ergonomii, zresztą jeśli trwałość jest niska to z tej ergonomii wiele pożytku nie będziesz miał
- ... (autor: MBR[PL] | data: 22/03/13 | godz.: 15:42)
Parę razy próbowałem się przestawić na takie łamańce w tym MS Curve/Ergonomic i za każdym razem odbiłem się. Powód jest prosty: nawet pomijając konieczność poczatkowego "nauczenia" się takiej klawiatury (co w przypadku 20 lat pianie bezwzrokowego nie jest takie oczywiste) to IMHO jest to rozwiązanie dla osób, które korzystają z jednego komputer, maks. 2-3 z takim samym układem. Jesli trzeba stale pracować na kilkunastu-kilkudziesięciu różnych klawiaturach (desktopy, laptopy, serwery, klawiatury do tabletów itp) to ciągłe przestawianie się między łamańcem a standardową, prostą qwerty jest bardzo męczące. Główną zaletą prostej jest własnie to, że znajduje się na 99% komputerów i nie trzeba się przestawaiać, o ile producent nie zastosował jakiegoś niestandardowego układu typu ściśnięty monoblock, pionowy układ bloku insert-pg down jak w części logitechów itp.
A to że standardowo nie jest dołączona teraz kosztująca w produkcji kilkadziesiesiąt centów podkładka pod nadgarstki to inna sprawa - też się temu dziwie i np: na kilka zestawów Logitech Internet Cordless PRO owszem jest to jako opcja, ale standardowo nie dołączona i nie widziałem by ktoś to kupił oddzielnie. To coś takiego w standardzie ma nawet moja prywatna Smasung SDM4500P, którą bardzo lubię właśnie za tą podkładkę oraz dodatkowe klawisze - w połączeniu z AutoHotKey rewelacyjna sprawa, a kosztowała ułamek ceny opisywanych rozwiązań (~50 zł)
- Różnica (autor: rmarcin | data: 22/03/13 | godz.: 20:33)
Między podróbą i oryginałem polega na jakości. Jest to spora różnica, nie ścierają się przyciski i zupełnie inaczej działają.
@17
Przez ostatnie 5 lat pracowałem w domu na łamańcu, a w robocie na zwykłej. Da się.
- rmarcin to jest teza wymyślona przez (autor: Sławekpl | data: 23/03/13 | godz.: 00:52)
marketing M$ aby wytłumaczyć buble które sprzedają
do pierwszej partii zapłacą za lepsze materiały a jak się sprzedaje i recenzujący napiszą pochlebne opinie to kolejne już są z gorszych - ale masz rację, można użyć eufemizmu i nazwać to podróbką pierwszej serii :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|