Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 29 marca 2013 
    

Nowy silnik graficzny od Activision zaprezentowany podczas GDC 2013


Autor: Wedelek | źródło: Vr-Zone | 11:18
(19)
Kolejne odsłony Call Of Duty zbierają cięgi za powtarzalność schematów oraz słabej jakości grafikę, którą generuje leciwy silnik pamiętający czasy pierwszego Modern Warfare. Activision, odpowiedzialny za wspomnianą serię jeszcze do niedawna milczał jak zaklęty i nie chciał odpowiadać na pytania dotyczące nowego silnika, który miałby napędzać przyszłe odsłony cyklu Call Of Duty. Czas przeszły został tu użyty nie bez przyczyny, bowiem podczas tegorocznej imprezy Game Developer's Conference (GDC 2013) po raz pierwszy został zaprezentowany nowy silnik graficzny, który będzie napędzać kolejne gry od Activision.

Tak naprawdę prezentacja możliwości technicznych silnika graficznego dotyczyła tylko jednego, ale bardzo ważnego aspektu – renderingu i animacji twarzy bohaterów, których spotkamy w grze. Trzeba powiedzieć, że cały pokaz wywarł na widzach olbrzymie wrażenie i jeśli pozostałe elementy będą równie dobrze odwzorowane, to Activision w końcu pod względem grafiki będzie mógł stanąć w szranki z produktami stworzonymi na bazie FrostBite i CryEngine. Nim przejdziemy do kwintesencji, czyli obrazków i filmiku, warto jeszcze nadmienić, że demo zostało odpalone na komputerze wyposażonym w GeForce GTX 680 i karta ta była w stanie wygenerować 180 FPSów.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Twarz robi wrażenie, ale chyba nikt z branży nie upadnie na kolana (autor: Jerry Boy | data: 29/03/13 | godz.: 12:54)
    Trochę więcej trzeba pokazać :) Dziś - w czasach dynamicznych świateł i cieni, tysięcy cząsteczek, symulacji fizyki i zniszczeń - jedna buźka wiosny nie czyni. Do tego chciałbym zobaczyć narzędzia dla developerów bo w tej branży najlepsze ma Epic Games w silniku Unreal (i do tego ogromne wsparcie na UDN).

  2. Czarna dziura (autor: skalak23 | data: 29/03/13 | godz.: 13:55)
    Wszystko fajnie dopóki model nie otworzy ust w środku zionie czarna dziura.

  3. W newsie brakuje jednej bardzo istotnej rzeczy: (autor: Krzem | data: 29/03/13 | godz.: 15:09)
    Render odbywa się w czasie rzeczywistym. Moim zdaniem osiągnięcie niemałe. Ale faktycznie, skład odpowiedzialny za usta mógł by popracować dłużej :) Już nie tylko o odcienie chodzi ale te ciosane krawędzie wewnętrzne...

  4. Można dyskutować na temat wielkości tego osiągnięcia. (autor: Jerry Boy | data: 29/03/13 | godz.: 16:32)
    To fajnie wygląda, ale gra to nie tylko gadające głowy. Zobacz nowe demo UE4 renderowane na żywo na tej samej karcie graficznej: http://youtu.be/kr2oHPSJ0m8

  5. hmmm (autor: Mario2k | data: 29/03/13 | godz.: 17:48)
    Gwarantuje wam ze oni nie wprowadza takiej jakosci w swoich grach do co najmniej polowy 2014 roku , co innego rendering jednej glowy a co innego kilku plus otoczenie , ich silnik siega korzeniami ubieglego wieku :/

  6. heh (autor: Star Rider | data: 29/03/13 | godz.: 18:04)
    nawet jak wprowadzą to będzie "fajna" głowa głównego bohatera plus "stare" reszty postaci... jak w Larze TreeFX, jedna miała włosy, a reszta kuloodporny żel do włosów na głowie...

  7. apropo (autor: Star Rider | data: 29/03/13 | godz.: 18:10)
    co oni tacy wszyscy łysi... ;)

  8. Bo pewnie z realistycznymi włosami potrzebowaliby SLI :) (autor: Jerry Boy | data: 29/03/13 | godz.: 18:56)
    Mam nadzieję jednak, że napisali narzędzia od nowa bo ten ich dotychczasowy silnik to był modyfikowany ID Tech 3, który swoje najlepsze lata miał dekadę temu ;)
    Co z tego, że dopisują do niego nową funkcjonalności, skoro narzędzia dla developerów są archaiczne jak Windows 95 i Corel 3.0.


  9. ale przeciez to juz bylo (autor: RusH | data: 29/03/13 | godz.: 21:48)
    L.A. Noire

  10. nie rozumiem malkontenctwa (autor: pitero | data: 29/03/13 | godz.: 23:30)
    Te twarze wyglądają rewelacyjnie, progres odwzorowania skóry i mimiki olbrzymi, nawet z czarną jamą w ustach. Cieniowanie wymiata, świetna iluzja rzeczywistości. Większy problem obecnie ze złożonością gier, nawet RPG i ARPG, są słabsze niż 14-letni SS2, który był chodził bez mydła na C300.

  11. a co na to idSoftware i jasio karmak? (autor: franc# | data: 30/03/13 | godz.: 00:40)
    Jakoś cicho o ichnich dokonaniach ostatnio... Wiem - pewnie John "myśli", a jak cos wymyśli, to zrobi 3-godzinne przedstawienie, w którym powie nam jak będą wyglądały gry za kilka lat... A wystarczy wpisac twojepc.pl w przeglądarce i pooglądać te genialne przy plastikowym silniczku id5 twarze :P

  12. @RusH (autor: Soulburner | data: 30/03/13 | godz.: 01:59)
    w LA Noire było zaawansowane motion capture twarzy aktorów. Tutaj mowa jest o całkowicie proceduralnym generowaniu twarzy i mimiki.

  13. soul nie bardzo (autor: RusH | data: 30/03/13 | godz.: 03:44)
    na filmiku jest mocap, angielska jezyk trudna jezyk:

    "The original high resolution data was acquired from Light Stage Facial Scanning and Performance Capture by USC Institute for Creative Technologies, then converted to a 70 bones rig, while preserving the high frequency detail in diffuse, normal and displacement composite maps."

    rewelacja ma polegac na odwzorowaniu skory w roznym oswietleniu, robi sie to renderujac kilka warstw jedna pod druga


  14. a to faktycznie (autor: Soulburner | data: 30/03/13 | godz.: 10:17)
    nie doczytałem, dałem się wprowadzić w błąd na pewnym forum i widocznie niepotrzebnie się tym jarałem. Pozostaje czekać na nowego Faceposera od Valve ;)

  15. @pitero --> malkontenctwo (autor: loccothan | data: 30/03/13 | godz.: 10:32)
    Bo oni są Obłudnikami, a jak wyjdzie giera to sie na dzielni będzie chwalił jaki to on ma sprzęt i jaka grafa w grach jest ;-)
    Albo jak ktoś się pomyli w słowach to odrazu podchwyci żeby się inni śmiali i nie brali na serio tego co On ma do powiedzenia ! Tzw. Pokolenie Homo-Debilus i tyle, wychowane na pseudo wzorcach z tzw. "kultowych" filmów wyśmiewających prawdziwe zasady i Etykę na rzecz Obskuranctwa... PZDR PL (REAL PL)


  16. @ Jerry Boy (autor: Krzem | data: 30/03/13 | godz.: 15:19)
    Nie doceniasz ludzkiej pracy :) Raz że uzyskali niespotykany wygląd skóry, a dwa - ilość odwzorowanych mięśni mimicznych. A podany przykład silnika UE4 nie robi większego wrażenia w porównaniu z poprzednikiem. Już lepszym przykładem był by CryEngine 3...

  17. W grach (autor: LoneStarr | data: 30/03/13 | godz.: 19:15)
    W grach twarz jest widoczna przez chwilę, potem jest cumshot lub headshot

  18. Lone dlateog powstal la noire (autor: RusH | data: 31/03/13 | godz.: 00:03)
    gdzie 90% czasu spedzasz na czytaniu twarzy

  19. @franc (autor: ray | data: 3/04/13 | godz.: 08:58)
    Z Carmacka to Ty się chłopcze nie śmiej. To jeden z najbardziej szanowanych w branży ludzi. Pisał gry kiedy Ty jeszcze uczyłeś się czytać, więc nie podskakuj skoro sam nie masz odpowiedniej wiedzy i umiejętności.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.