Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 2 maja 2013 
    

Premiera procesorów FX-4350 i FX-6350 oraz nowego logo


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 09:26
(24)
Firma AMD wprowadziła na rynek dwa nowe procesory serii FX, zaprezentowała ich nowe logo oraz obniżyła ceny. Nowe, debiutujące procesory to modele FX-4350 i FX-6350. Układy są produkowane w 32-nanometrowym procesie technologicznym, zgodne z podstawką Socket AM3+ i oparte o architekturę Piledriver. Pierwszy z nich ma dwa moduły z czterema rdzeniami i jest taktowany standardowym zegarem 4,2 GHz (do 4,3 GHz z Turbo). Procesor ma zintegrowany kontroler pamięci DDR3 oraz 4 MB pamięci podręcznej drugiego poziomu (2x2 MB) i 8 MB trzeciego poziomu. Cena wynosi 122 USD.

Drugi z nowych modeli, FX-6350 kosztuje 132 USD, ma trzy moduły z sześcioma rdzeniami i pracuje z częstotliwością 3,9 GHz standardowo i do 4,2 GHz w trybie Turbo. Procesor ma 6 MB pamięci podręcznej drugiego poziomu i 8 MB trzeciego poziomu. Wskaźnik TDP obu układów wynosi 125W.

Jednocześnie AMD wprowadziło nowe logo serii FX oraz obniżyło ceny niektórych procesorów FX, APU Trinity i Llano oraz Phenom. Z oferty wycofane zostały także wszystkie procesory serii Phenom II X2, X4 i X6 poza modelem Phenom II X4 965 BE. Nowe ceny wynoszą:

FX-8350 - 199 USD (cena bez zmian)
FX-8320 - 153 USD zamiast 169 USD
FX-6300 - 112 USD zamiast 132 USD
FX-4300 - 108 USD zamiast 122 USD
Phenom II X4 965 BE - 81 USD zamiast 91 USD
APU A8-5600K - 91 USD zamiast 101 USD
APU A8-5500 - 91 USD zamiast 101 USD
APU A6-5400K - 57 USD zamiast 67 USD


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Oznacza to że (autor: Pijar | data: 2/05/13 | godz.: 11:11)
    po pierwsze FX-y słabo sie sprzedawały a Phenom II 965 nieźle (nadal produkowany) po drugie AMD dopracował już rewizję FX-ów na tyle że może pozwolić sobie na podniesienie zegarów dzięki czemu będą może w końcu wydajniejsze od Phenoma. Niestety nadal nic nam to nie mówi na temat Steamrollera.

  2. dalej nędza i bida (autor: Rakieta Pazdziocha | data: 2/05/13 | godz.: 11:33)
    te proce po podkręceniu do 5GHz, dalej dostają w dupę od i5. Tylko typowy fanatyk amd może to kupić, niestety.

  3. @02 Aż tak źle to jednak nie jest. (autor: Pijar | data: 2/05/13 | godz.: 12:55)
    W grach osiągają przeważnie mniej klatek ale nadal mają wystarczającą płynność. W innych zastosowaniach są konkurencyjne. Reasumując - wystarczają do wszystkiego a są tańsze. Z takiej perspektywy, warto się zastanowić czy zakup znacznie droższego Intela nie jest przypadkiem przejawem owczeg pędu.

  4. @03 (autor: Plackator | data: 2/05/13 | godz.: 12:58)
    W niektórych grach są szybsze, a po wprowadzeniu nowych konsol mogą być naprawdę konkurencyjne.

  5. Jak tu sie milo i spokojnie... (autor: PrEzi | data: 2/05/13 | godz.: 14:14)
    ...zrobilo po zbanowaniu sizeera (tak przynajmniej mi sie wydaje, albo gimbus na majowke pojechal).

    A co do oplacalnosci to wydaje mi sie, ze AMD jest, bylo i tym bardziej po obnizkach - bedzie oplacalne od intela.
    I zgadzam sie z @3/4 - wystarczy nie uzywac kompilatora pod intela i juz wszystko smiga sprawnie pod AMD.


  6. @ PrEzi (autor: Zbyszek.J | data: 2/05/13 | godz.: 15:46)
    kompilacje pod daną architekturę potrafią bardzo wiele zmienić. A że większość jest kompilowane pod Intela...

    Po uwzględnieniu architektury FX-ów w kodzie, tak wygląda ich wydajność: http://www.spidersweb.pl/...-lepsze-od-intela.html


  7. @05 (autor: mbe | data: 2/05/13 | godz.: 17:14)
    Srajzeer-a nie ma bo pojechał z rodzicami na majówke.

    Obecnie zastanawiam się nad wymianą mojego llano na:

    #1. Jaguar + hd8670/hd7730 (ew nowszy odpowiednik z serii hd8xxx)

    #2. FX-4xxx + hd7730 (j.w.).


  8. mbe (autor: Markizy | data: 2/05/13 | godz.: 19:36)
    #2 lepiej 750k + 7750gddr5

  9. @08 (autor: mbe | data: 2/05/13 | godz.: 20:40)
    Tylko tamte dwie opcje wchodzą w gre

  10. Może ktoś mi doradzi!!!!! (autor: LogiMen | data: 2/05/13 | godz.: 22:07)
    Mam teraz athlona x4 640 i chciałbym zmienić na coś lepszego jakieś propozycje ? Dodam że ma to być AMD grafika to HD 7770

  11. up. (autor: Krax | data: 2/05/13 | godz.: 23:23)
    trochę nie czaje.. to co chcesz kupić proca, karte czy apu?

  12. @Zbyszek.J (autor: sizeer | data: 3/05/13 | godz.: 05:53)
    śmieszne jest to podniecanie się jedną kompilacją gry stworzoną przy współpracy z AMD. Kupowanie prądożernego FX-8350 dla jednej gry, gdzie ilość klatek jest podobna do tych na Intelu, na setki innych to głupota. Tutaj macie uczciwe testy: http://www.purepc.pl/...ych_amd_i_nvidia?page=0,10

  13. @Zbyszek.J (autor: sizeer | data: 3/05/13 | godz.: 06:06)
    AMD kupiło Crysisa 3: http://www.in4.pl/...3%B3lpracy_z_Crytek,26220.htm

  14. @10 (autor: djXone | data: 3/05/13 | godz.: 13:35)
    Ja zakupiłem fX-6300 m. in. ze względu na nie duży pobór prądu i dobrą cenę i jestem mega zadowolony. Procek w idle przy praktycznie zerowych obrotach wiatraka ma ok 24 stopni. Praktycznie nigdy nie dochodzi do sytuacji obciążenia 100% dlatego nawet go nie podkręcam, wszystko chodzi płynnie i sprawnie, mając otwarte 2 gry przechodzę między nimi natychmiast bez zająknięcia, do tego w tle Opera co zajada sobie 1,5 GB RAMu (ok. 50-70 kart), spotify, IE z filmami i pełno aplikacji w trayu (nic nie zamykam, żeby sobie pograć).

    Jedynie muszę sobie grafę zmienić, myślę też o tej co napisałeś, bo jest bardzo energooszczędna a za niedużą cenę fajna wydajność, w sam raz by za rok kupić coś nowego z serii 8xxx


  15. djXone (autor: LogiMen | data: 3/05/13 | godz.: 16:16)
    Radka mam Vertex3D Radeon HD 7770 1GB 1150MHz Edition X-Edition V3 cały zestaw pobiera mi w MW3 1920x1080 na max detalach od 160 do 200 W i działa bardzo płynnie. Jeszcze potrzebuje procesor bo x4 640 trochę ogranicza gpu A tu wyniki 3dmark http://www.3dmark.com/3dm/412837

  16. @up (autor: mbe | data: 3/05/13 | godz.: 19:29)
    Zainwestuj w FX-6350 jak spadnie mu podatek od nowosci.

  17. @up po co? (autor: djXone | data: 3/05/13 | godz.: 22:16)
    zobacz jaki ma TDP! 125W a tylko 100Mhz szybszy, 6300 ma TDP 95W ;)

  18. @19 (autor: mbe | data: 3/05/13 | godz.: 23:08)
    po pierwsze bazowy zegar jest wyzszy o 400mhz a wyzsze tdp pomoze przy OC.

  19. @up (autor: djXone | data: 4/05/13 | godz.: 02:12)
    Wiesz w specyfikacji proca 6300 jest coś dziwnego dlatego pisałem o 100Mhz, ponieważ mi nigdy nie pracuje na 3500 tylko 6x 3800 i turbo 4100, chyba, że to wina mojej płyty głównej, ale wszystko mam na domyślne.

  20. @more (autor: djXone | data: 4/05/13 | godz.: 02:21)
    dodam, że w AMD OverDrive podaje Target Speed 3500, ale jak się włączy to zielone kółko to jest cały czas all 3825, dlatego nie wiem o co chodzi z tym 3500
    Skacze między wartościami:
    1400, 2000, 2500, 3800


  21. @3 no tak (autor: loccothan | data: 4/05/13 | godz.: 17:42)
    W sumie masz rację, AMD jak zawsze jest tanią alternatywą i tyle ;-)
    Po drugie należy pamiętać że AMD trzeba podkręcać na 2 sposoby - 1. FSB na min 230 i 2. Normalnie zegarem. Tak jak ja mam 3.5GHz z szyną 246 FSB przy napięciu 1.25v (Phenom II x6 1100 BE) wyedy czip AMD pokazuje swą moc a w różnych testach na webie tego nie ma, zostawiają 200FSB i jadą do 4.5 Ghz i się dławi przepust ogólny Platformy. Ten kto ma FX-a niech tak zrobi jak powiedziałem sam się przekona PZDR


  22. @04 także.. (autor: loccothan | data: 4/05/13 | godz.: 18:07)
    .. masz rację, bardzo wiele się zmieni po wprowadzeniu konsol, które bądź co bądź maja architekturę modułową i są z-focusowane na wielowątkowość rdzeni. Już teraz czytam na różnych anglojęzycznych forach że bardziej przyszłościowo jest zakupić FX 8350 lub min. 8320, a Intel i tak zaczyna swa inwazję na rynel Noteboków ze swoim enegooszczędnymi procami, a ani im się śni zmniejszać ceny swoich produktów lol , sprawdźcie ceny proców AMD i Intela na przestrzeni 10 lat a zobaczycie że niebiescy zawsze kazali se płacić jak za przysłowiowe zboże. PZDR

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.