Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 10 czerwca 2013 
    

Xbox będzie wymagał połączenia z siecią – nowa polityka Microsoftu


Autor: Wedelek | źródło: Electronista | 07:46
(34)
Od jakiegoś czasu w sieci głośno jest wokół nowej konsoli Microsoftu, ale bynajmniej nie chodzi tu o wykorzystane do budowy Xboksa One APU firmy AMD, na bazie ośmiu rdzeni x86 Jaguar i GPU z rodziny Radeon (architektura GCN), ale o konieczność stałego podłączenia konsoli do globalnej sieci. Zamieszanie wokół następcy „trzysta sześćdziesiątki” urosło do tak dużych rozmiarów, że Microsoft zdecydował się w końcu wyjaśnić wszelkie nieścisłości. Niestety wyjaśnienia producenta raczej nie przypadną do gustu użytkownikom, bo okazuje się, że spełniła się większość z „czarnych scenariuszy”.

Po pierwsze Xbox One będzie wymagał stałego połączenia z Internetem w momencie instalowania nowej gry, którą będzie można albo nabyć w stacjonarnym sklepie, albo ściągnąć z sieci i aktywować ją otrzymanym przy zakupie kluczem. Microsoft na tym nie poprzestał i wprowadził do Xboksa mechanizm, który będzie automatycznie blokować dostęp do zainstalowanych na dysku gier, jeśli ich klucz licencyjny nie został poddany rutynowej weryfikacji, która będzie musiała być przeprowadzana co najmniej raz na 24 godziny. Innymi słowy konsola będzie musiała mieć połączenie z globalną siecią co najmniej raz w ciągu dnia, bo inaczej nie będziemy mogli w nic zagrać.

Nieco lepiej będzie wyglądać sytuacja w przypadku odsprzedaży gier, bo taki proceder będzie akceptowany przez Microsoft i będziemy mogli bez przeszkód sprzedawać gry, w które już nie gramy. Wraz z premierą Xboksa One w życie wejdzie nowa polityka dotycząca gier, która umożliwi współdzielenie jednej kopii gry przez maksymalnie dziesięciu posiadaczy kont Live, przy czym aby to zadziałało wszystkie konta muszą być ze sobą powiązane (użytkownicy muszą być przyjaciółmi w usłudze Live) przez okres co najmniej 30 dni. Microsoft zaznaczył również, że gry będą powiązane z kontem Xbox Live, a nie z konsolą, więc jeśli mamy dwie konsole, to możemy bez problemu współdzielić pomiędzy nie bibliotekę naszych gier. Co prawda Microsoft nie powiedział tego wprost, ale nie ma się co łudzić, że w ten sposób będzie można grać wspólnie z przyjaciółmi, w tym samym czasie, w jedną z zakupionych na spółkę gier. Jeśli chcemy oszczędzać, to musimy się liczyć z tym, że w zakupioną na spółkę grę jednocześnie grać może tylko jedna osoba.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Totalna inwiligacja (autor: Apollo129 | data: 10/06/13 | godz.: 08:56)
    Jako potencjalny klient jest oburzony. Już nawet nie zachwala się plusów jakie potencjalnie mogą wynikać z połączenia on-line.
    Muszę być podłączony i JUŻ!

    Jak chce być podłączony to mogę być podłączony (wartość dodana). A jak nie chce to se mogę konsole (wcale nie tanią) za podstawkę do kwiatów używać:(... PRZEGIĘCIE.

    Może Sony się opamięta... nie tędy droga.

    To że piracą, no i co? Za duże straty są czy jak? Za mało się zarabia? Rynek gier to bardzo duże pieniądze.


  2. Niestety (autor: mbe | data: 10/06/13 | godz.: 09:00)
    ale M$ w walce z sony juz jest na straconej pozycji.

  3. @Temat (autor: PrEzi | data: 10/06/13 | godz.: 09:16)
    Jesli Sony bedzie mialo luzniejsza polityke dotyczaca DRM, uzywanych gier itd. to mnie tym razem "kupili", choc do tej pory bylem fanem X-klocka.

  4. zamiast polityka przeczytałem pomyłka (autor: doxent | data: 10/06/13 | godz.: 10:17)
    I to rzeczywiście będzie pomyłka czyli strzał w stopę MS.

  5. MS ma zle wspomnienia po ostatnich (autor: Wyrzym | data: 10/06/13 | godz.: 10:36)
    xklocach, piracili na potege, konsola zostala zlamana odrazu. Sony widze pewniejsze siebie, ps3 jako tako nie zlamali, pojawialy sie oczywiscie sposoby, ale kolejne aktualizacje naprawialy sprawe.

  6. Apollo... (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 12:56)
    ty nie wiesz co oznacza to słowo... albo wiesz i jesteś paranoikiem...
    masz synchronizować dane z konsoli co 24 godziny... może być włącznie z dostępem mobilnym z tego co słyszałem...

    co do stałego połączenia z internetem.. większość raczej z tym problemu nie będzie miała, aby mieć stały dostęp... pozatym są z tego korzyści gdyby ktoś pisał aplikację chmurową pod xboxa.. to część użytkowników nie mogła by korzystać, a takto.. przynajmniej raz dziennie dostanie push notification... a na temat ps4 wiemy jeszcze mniej niż na temat xbox one...

    co do Sony... jak dla mnie oni zawsze mieli bardziej medialne konsole... więc żebyś się nie zdziwił...

    najwięcej pyskówy na microsoft jest i tak z ust ludzi którzy w życiu tej konsoli nie zamierzali kupować...


  7. hmm (autor: Paweł27 | data: 10/06/13 | godz.: 13:45)
    Dokładnie. Każdy broni się jak może przed stratami finansowymi. Co w tym dziwnego? Jak dla mnie taka polityka mi pasuje.
    Największym problemem byłoby ciągła potrzeba połączenia konsoli z siecią, bo czasem bywa tak że bierze się konsolką na jakieś zadupie bez netu i po zawodach, a tak 24h po aktywowaniu i można grać.


  8. Bah (autor: Yog-Sothoth | data: 10/06/13 | godz.: 14:54)
    @temat
    Odnośnie odsprzedaży gier to nie będzie to takie "bez przeszkód" - w notce MS jest jak byk że odsprzedaż będzie możliwa O ILE wydawca się na to zgodzi. GL

    @piobzo
    Jakiś strasznie łagodny jesteś dla Xbone'a, ja nie widzę żadnych zalet z przymusowego połączenia z siecią, bo jeśli chcę update'y czy inne bzdety to sam się z nią połączę. I kij ich to powinno obchodzić czy masz łącze 100mbit /mobile czy łączysz się za pomocą 0202122 - nadal jest to kłoda pod nogi.

    @Paweł27
    Mnie nie interesują straty finansowe wydawców/MS tak jak ich nie interesują moje problemy. Zauważyłem że spora część osób lubi bronić korporacyjne interesy co jest dość dziwne zważywszy na to że są konsumentami.


  9. @08 (autor: Paweł27 | data: 10/06/13 | godz.: 15:13)
    Każdy może być lub już jest producentem, więc wszyscy na tym mogą skorzystać. W Google Play co mądrzejszy developer wie jakie są sposoby na ominięcie płatności i cieszenie się pełną wersją. Dlaczego ja czy ty, mamy wykonywać pracę, coś tworzyć, by potem ktoś z tego za darmo korzystał? W innym przypadku większość by kupiła jeżeli spełniało by to ich oczekiwania.

    Sam w ten sposób sprawdzam aplikacje w pełnych wersjach, bo 15 minut na zwrot kasy to w większości przypadków trochę mało, ale potem albo wywalam apkę, albo za nią płacę, przecież to często kilka złotych Większość pewnie by sobie korzystała do czasu, aż by się im znudziła. A tak, jest sprawdzenie co dziennie lub często już za każdym jej uruchomieniem i kombinatorzy dostają po uszach.


  10. moim zdaniem MS wali sobie w kolano (autor: grubas | data: 10/06/13 | godz.: 15:22)
    czytuje z 13-03-2013r. - dotyczy tylko Mazowieckiego.
    "Na liście przygotowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej jest 41 958 miast, miasteczek, wsi i osad, a łącznie wszystkich miejscowości jest w Polsce niecałe 57,5 tysiąca. Wieś Łukowo na Mazowszu całkiem wykluczona, Rzyczkowo w Wielkopolsce trochę ponad 5 proc. mieszkańców podłączonych do szybkiej sieci, Rucianka, osiedle w mazurskim mieście Młynary, też bez jednej linii szerokopasmowej"... itd
    Więc głupotą jest wymagany bezwzględnie dostęp on-line bo wielu z potencjalnych nabywców nie kupi One bądź wybierze inne rozwiązanie właśnie ze względu na ten mankament.


  11. @10 (autor: Paweł27 | data: 10/06/13 | godz.: 15:51)
    Raz na dobę włączysz tethering w telefonie na minutę i po kłopocie ;)

  12. dokladnie (autor: Wyrzym | data: 10/06/13 | godz.: 16:12)
    pamietaj, ustawiaj powiadomienie w telefonie jakbys pixy bral bo inaczej nie pograsz. Co dzien rano o dwunastej pobudka na wakacjach i na dach lecimy z kazkiem lapac zasieg zeby nam sie konsola nie wykapucynila.

    @piobzo
    A najwiecej obroncow tej durnej polityki to od ludzi ktorzy lubia jak im MS zaglada przez kinecta miedzy slonina ? czy takich co nienawidza Sony?


  13. @12 (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 16:24)
    potencjalnych nabywców, po prostu...

    większą inwigilacje masz w wyszukiwarce googla i ich personalizacją reklam, niż na wszystkich urządzeniach z windows...

    nienawiść do sony... no tak "media" to zło... więc nazywać coś "medialnym" to wyzywać... wież lub nie ale było sporo grono ludzi, którzy kupili ps3 bo odtwarzał filmy na bd


  14. moze uda im sie paru malolatow (autor: Kosiarz | data: 10/06/13 | godz.: 16:52)
    zachecic tym ''kupowaniem na spolke'' ale zdecydowanie podzielam opinie przedmowcow... strzal w stope. a co jak ktos NIE CHCE byc podlaczony do netu za kazdym razem jak gra w singa?

    Sony ma naprawde niesamowite pole do popisu a znajac japonskie podejscie do biznesu to mamy szanse na produkt w gusta konsumenta. Chociaz bylem zawzietym przeciwnikiem konsol to tak teraz planuje chwycic nowego PSa i od czasu do czasu ze znajomymi w mortala albo wyscigi jakies pograc.


  15. Kosiarz (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 17:20)
    kiedyś na spotkaniu naukowym koła .net, odnośnie programowania wp7 padło pytanie, "co jeśli ktoś chce wykonywać jakieś obliczenia w tle"... prowadzący się dziwił i powiedział "po co pan ma to robić? jeśli coś jest na tyle zasobożerne aby liczyć się w tle i konsumować prąd, nie lepiej wysłać to aby zostało policzone przez chmurę"... jeśli Microsoft chce wykorzystywać obliczenia chmury w niektórych grach, to chyba nie dziwi fakt, że chcą aby konsola była podłączona podczas pracy? i te gry na bank będą miały drm, bo siły nie ma aby się dało bez...

    korzyści, są olbrzymie, jak ktoś z komentujących powiedział,
    "With such phenomenal amounts of power available, Xbox One is potentially some two-and-a-half times more powerful than PS4 and able to go toe to toe with expensive top-end gaming PCs."

    ale w tym wypadku już potrzebujemy ciągłego podłączenia, co jednych odstrasza, ale pewnie dla sporej ilości ludzi internet w mediacenter to nie problem, a xbox w domyśle mediacenter wyprze... nie jest to rozwiązanie wygodne.. ale taką koncepcje przyjęli i widać się tego trzymają...


  16. Z tego co wyczytalem to musisz byc podlaczony do sieci na stale... (autor: gantrithor | data: 10/06/13 | godz.: 17:35)
    bo konsola co godzine sprawdza orginalnosc systemu konsoli czy aby nie jest przerobiona a co 24 godziny nalezy sie laczyc zeby wogole nie wygasla opcja grania na konsoli do gier... zaraz zaraz opcja grania na konsoli do gier moze wygasnac? czy to nie brzmi dziwnie?

  17. up. (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 17:39)
    tylko w przypadku jak grasz w swoje gry na nie swojej konsoli musisz logować się co godzinę ...

  18. ad17 (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 17:40)
    czyli na tak zwanym koncie online.. ciekawee musisz być online aby grać online...

  19. za 5 minut (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 17:58)
    zaczyna się konferencja online microsoftu... zobaczymy oficjalnie jakie tytuły będzie można pograć na jedyneczce...

  20. up. (autor: Krax | data: 10/06/13 | godz.: 18:01)
    http://www.gamespot.com/...osoft-press-conference/

  21. @15 czym innym sa obliczenia w tle (autor: pandy | data: 10/06/13 | godz.: 18:14)
    nie wymagajace czasu rzeczywistego a czym innym interakcja z uzytkownikiem ktora wymaga czasu rzeczywistego - rozrywka interaktywna korzystajaca z mocy obliczeniowej (rozproszonej) z natury rzeczy bedzie musiala koncentrowac sie na obnizeniu opoznien (latency) a to oznacza rezygnacje z jakosci (kompresja danych w sposob stratny to nieunikniona utrata jakosci).

    Chmury to przede wszystkim swietny temat dla marketingowcow i w duzej mierze zamieniaja sie w realnych zastosowaniach w mgle...


  22. up. (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 18:28)
    wiadomo pewnie też czytałeś
    http://www.eurogamer.net/...cloud-transform-gaming


  23. @All (autor: PrEzi | data: 10/06/13 | godz.: 19:03)
    Powiem Wam - obroncom MS i korporacji tak.
    Kupilem Xklocka 360. Kupowalem uzywane gry z Second Handu, bo na takie mnie bylo stac. Przed kupnem gry wypalalem ja i sprawdzalem. Fajna - kupno, kiszka - do smieci.
    Dzieki temu oszczedzilem niemaly grosz.
    Koniecznosc polaczenia z netem dyskwalifikuje dla mnie ta konsole, i nikt ale to nikt nie znajdzie dobrych argumentow na to "wymuszanie" polaczenia.
    DRM + restrykcyjne zasady obiegu gier tzw. second-hand spowoduja upadek tej konsoli.
    Lub spowoduje to rozrost przerobek pokroju RGH. Tak czy tam MS strzelilo sobie w stope.


  24. ojej niemozliwe (autor: RusH | data: 10/06/13 | godz.: 19:54)
    przeciez nie bedzie online! nie bedzie oplat za odsprzedaz gier

    nie bedzie nic nagrywane przez kamere, nie bedzie biometrii

    nie bedzie permanentnej inwigilacji

    przeciesz wszyscy mi to mowiliscie miesiac temu :D


  25. siedzicie sobie (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 20:25)
    i gdybiecie zamiast konferencje oglądnąć...
    hehe zaliczyli wpadkę:D... ale pokaz był bardzo dobry... gry jak i system korzystania z chmury wygląda fajnie... nie mogę się doczekać prezentacji ps4... jakie tytuły pokaże sony... cena xboxa to 499$, 499 Euro i 429 funtów... czyli 20$ więcej niż za 360


  26. up. (autor: piobzo | data: 10/06/13 | godz.: 20:35)
    przy okazji zaprezentowano nową rewizję xboxa 360 która premierę miała dziś...

  27. hardkorowi gracze (autor: franc# | data: 10/06/13 | godz.: 22:07)
    BĘDĄ hejtować MS-a, który OPRÓCZ mediacenter jest również konsolą do gier. Choć nie wiem jak bym MS-a lubił, do gier PS4 będzie lepsze... No ale ja już dziadek i w gry gram sporadycznie, a bardziej wolę inne zastosowania jak choćby zabawa kinectem, który wreszcie działa.
    Zobaczymy za rok, która konsola w ilu egzemplarzach się sprzeda... Na razie to fusy...


  28. @RusH (autor: Yog-Sothoth | data: 10/06/13 | godz.: 23:04)
    Nie będzie bo MS tak powiedział ;)
    Serio ktoś wierzy w takie zapewnienia jeśli ten sprzęt byłby używany do inwigilacji (PRISM)?


  29. połączenie (autor: Krax | data: 11/06/13 | godz.: 11:00)
    dziwią ludzie którzy kupują smartphone i blokują wymianę danych... nie rozumiem i nie ogarniam... z konsola jest tak samo.

    skad ten wniosek że ps4 będzie lepsze do gier?


  30. czas pokaze (autor: jimmyq | data: 11/06/13 | godz.: 17:06)
    Narazie jak zawsze wojna tak MS/Sony jak i Android/IOS itp. Czas zweryfikuje co będzie. Sony mialo troche czasu na zmiane podejscia bo na pierwszej konferencji pokazali gry a nie sam system. W USA czyli glowny rynek X1 net jest w 99% domostw i tak jak na zachodzie europy - tam ludzi stac na gry ktore czesto sa tansze niz w naszej ubogiej POLSCE. Dlatego problem podlaczenia czy netu wystepuje w krajach 4go swiata jak u nas. Zycze obu konsolom powodzenia bo to tylko napedzi rynek i dalszy rozwoj.

  31. tylko u.s.a (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 08:40)
    Konsola sie nie sprzeda w euroie. Jak wiadomo, kolejna generacja konsoli Sony PlayStation będzie korzystała z jednostki AMD, a kolejne przecieki potwierdzają podobną specyfikację konsoli Microsoft Xbox. Silnik fizyczny Havoka działa natomiast na układach graficznych zarówno od AMD, jak również od NVIDII. Zapowiedziane oprogramowanie zużywa podobno znacznie mniej zasobów sprzętowych, a szczególnie pamięci z utylizowanej gry ze wsparciem OpenGL w PS4 :-) Xbox1 korzysta tylko DX11.1 co powoduje zasobozernosc i obciazenie gry z zasobami sprzetowymi :-)

    Plusem dla PS4 jest Havok i zapowiedział najnowszą generację swojego oprogramowania, które jest ponoć efektem pięcioletniej ciężkiej pracy deweloperów. W piętnastoletniej historii firmy jest to trzecia duża generacja silnika fizycznego. Produkt Havoka to spora konkurencja dla technologii NVIDIA PhysX.
    Zanim po internecie rozlały się domysły, firma wystosowała oświadczenie prasowe czego możemy się spodziewać. Nowa wersja silnika Havok została bardzo zoptymalizowana, potrzebuje dużo mniej pamięci, oferuje większą wydajność i jest lepsza w użytkowaniu. Postęp ma być co najmniej dwukrotny, a zużycie pamięci - aż 10-krotnie mniejsze.Próbkę nowej wersji mieliśmy już w trakcie pokazu PlayStation 4 w ubiegłym miesiącu. Brawoooo Sony ....PS4 Havok górą! :-) AMD kusi Sony :-)


  32. Msyf dziekujemy (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 16:01)
    Micromiękki dziękujemy za Politykę i inwiglację systemu w konsoli.To nie jest konsola do gier to tylko multimedia TV.

    Kup PS3 i zamień na PS4 bez stałego połączenia :-) Więcej gier. Lepszy Pad ruchomy Pat Eye :-)i graj swobodnie z kazdym gaczem :-)
    albo
    Kup PC i zamień na AMD APU.


  33. specyfikacja (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 16:05)
    PS4 z kolei korzysta PlayStation 4 OS z optymalizacją gier OpenGL i OpenCL Filmy, muzyka, strumieniowanie, zdjęcia pozwala PlayStation Store (strumieniowanie gry podczas pobierania)30-dniowy limit, 1 wymiana na grę bez ograniczeń i gry Gry muszą pochodzić od autoryzowanych sprzedawców bez ograniczeń z dodatkiem exy dla graczy PlayStation Plus (50 dolarów/rok): gry online, wczesny dostęp do wersji Beta, kolekcja gier (12 od razu + 1 co miesiąc) zaletą konsoli mamy Obsługiwane - Ustream (aktywowane poprzez przycisk "Share", interkatywne strumieniowanie na żywoz funkcją przewijania czego nie ma takiej funckji jak Xboxone. Nowa wersja silnika Havok została bardzo zoptymalizowana, potrzebuje dużo mniej pamięci, oferuje większą wydajność i jest lepsza w użytkowaniu. Postęp ma być co najmniej dwukrotny, a zużycie pamięci - aż 10-krotnie mniejsze, szybsze i bardziej zoptymalizowana do gier pod kątem nowego silnika Havok aż dwukrotnie mocniejsze niż na PC

    Specyfikacja jest mocniejsza AMD GCN 1152-SPU, 1,84 TFLOPS AMD APU Liverpoll w cenie 399.99 euro


  34. @22 (autor: pandy | data: 15/06/13 | godz.: 12:01)
    Akurat tego tekstu nie ale w mojej firmie bylo poidejscie do spraw zwiazanych z cloudgamingiem i generalnie okazalo sie ze maksimum mozliwosci graficznych to przecietna grafika zblizona do mozliwosci ipada i to nie najnowoczesniejszego.
    Niestety nie da sie pokonac ograniczen fizyki.
    Oczywiscie ludzie od marketingu czy managerowie czesto maja sposob myslenia ktory najlepiej opisuje takie porownanie (nie mojego autorstwa) "to sa tacy ludzie ktorzy mysla ze skoro jedna kobieta moze urodzic dziecko w ciagu 9 miesiecy to 9 kobiet bedzie w stanie skrocic ten proces wlasnie dziewieciokrotnie i dziecko urodzi sie po miesiacu" - ten typ myslenia w polaczeniu z ogolnie niska kultura techniczna powoduje ze powstaja rzone cloud - ja na wlasny uzytek zastepuje slowo cloud slowem mist.
    Mamy wiec mistgaming i mistcomputing.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.