Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 19 czerwca 2013 
    

Frostbite 3 wykorzysta pełen potencjał układów AMD


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 09:34
(28)
Portal IGN poinformował na swoich łamach wpis z którego dowiadujemy się, że silnik Frostbite 3 będzie silnie zoptymalizowany pod kątem współpracy z produktami AMD, a podzespoły innych firm zostaną potraktowane „po macoszemu”. Jak można się spodziewać wywołało to prawdziwą burzę z piorunami i skłoniło Electronic Arts i producenta z Sunnyvale do komentarza. EA w wydanym oświadczeniu przekonuje, że zamierza tworzyć swoje gry tak, by optymalnie wykorzystywały moc wszystkich dostępnych na rynku kart graficznych i procesorów, bez względu na logo producenta.

Jednocześnie przyznano, że ze względu na wykorzystanie APU w konsolach nowej generacji EA dołoży wszelkich starań, by silnik Frostbite 3 wykorzystywał pełnię możliwości mikroarchitektur GPU i CPU firmy AMD.

Pierwszą grą zoptymalizowaną pod kątem układów producenta z Sunnyvale będzie Battlefield 4, przy którego produkcji AMD bardzo mocno współpracuje z EA, czego producent Radeonów nie kryje.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. BF4 tak mocno zoptymalizowane pod amd (autor: RusH | data: 19/06/13 | godz.: 10:01)
    ze az pokazywane na intelu i nvidii bo wedlog M$ to sa dlasnie dev kity XO :D

  2. wreszcie (autor: robgrab | data: 19/06/13 | godz.: 10:25)
    Wreszcie zobaczymy od podstaw napisany pod amd silnik i pełen potencjał tego sprzętu. Ale obawiam się że przez braki jednostek fpu i tak będzie to lepiej chodziło na intelach :).

  3. @robgrab (autor: S4P3R | data: 19/06/13 | godz.: 10:31)
    "od podstaw napisany pod amd silnik" - no, "to się kurwa chyba zdziwisz" :P

  4. wystarczy (autor: Jarek84 | data: 19/06/13 | godz.: 10:50)
    że fizyką (a trochę jej mają - chociażby mnogość rozwlających się budynków) dociążą GPU czy to DX compute czy Openl i pogrzebią nad optymalizacją pod GCN i już to wystarczy, żeby nazwać silnik zoptymalizowanym - opłaci się to i EA i AMD - Ci pierwsi będą mieli optymalizacje pod wszystkie wpółczesnych gpu (siedzacych czy to w konsolach czy w pc), Ci drudzy mozliwa przewag nad NV w ich grach.

  5. Nurtuje mnie (autor: morgl | data: 19/06/13 | godz.: 11:13)
    pewna kwestia. EA chwali się Frostbite 3. Xboksowcy strasznie jarają się Titanfall wydawanym przez EA na Xbox One z układem AMD. To dlaczego Titanfall nie używa Frostbite 3 a Source kupione od Valve? (Twórcy coś gadali, że tylko Source może zapewnić im 60 kl./s na konsolach).

  6. ^^^ (autor: Dagor | data: 19/06/13 | godz.: 11:51)
    EA jest wydawca, nie producentem Titanfall. Za tą grę odpowiada Respawn Entertainment, więc używają sobie silnika jaki im odpowiada i na jaki ich stać.

  7. Bylo by ciekawie (autor: mbe | data: 19/06/13 | godz.: 11:58)
    jak by sie okazalo ze jedyny sluszny wybór. (czyt. chipzilla i NChinczyk) okazalo sie jedynym nie slusznym wyborem na rok growy (tak wlasnie wymyslilem to slowo) 2014r.

  8. po co optymalizować silniki? (autor: ghs | data: 19/06/13 | godz.: 13:17)
    niech podwyższą ceny na wszystkie swoje produkty jak to zrobili dla richland'a. cena z kosmosu nada ich produktom prestiżu i aury wyjątkowości. fama że dobre wino musi kosztować jest tak samo ważna jak jakość tego wina

  9. wiadomo ;_) (autor: loccothan | data: 19/06/13 | godz.: 16:27)
    Było od początku jak tylko Pokazano specyfikację Next_genów, Teraz i przez najblizsze lata AMD będzie lepszym i Tańszym Wyborem niźli konkurencja ! Brawo AMD ;-) Ciszy że SONY wybrało AMD-64 Jaguar !

  10. @9 może i lepszym (autor: Dather | data: 19/06/13 | godz.: 17:59)
    w najbliższych kilku latach, ale nie powiedziałbym że tańszym gdyż AMD tez potrafi obrosnąć w piórka i kazać sobie słono płacić.

  11. robgrab (autor: Mario2k | data: 19/06/13 | godz.: 18:26)
    Od podstaw napisany silnik wychodzi raz na 10 lat wiec mas marne szanse zeby sie go szybko doczekac :)

  12. RusH (autor: piobzo | data: 19/06/13 | godz.: 18:27)
    a masz jakieś dowody, że bf4 był pokazywany na intelu i nv... bo z bez dowodu... że te tytuły były odpalane.. na konkurencji, to robisz pomówienia... wiemy tylko, że na jednym stoisku odpalane były gry.. z pcetów... ale podczas grania na tych stoiskach,,, nie było nawet konsoli...

    nie zapędzaj się tak z oskarżeniami...


  13. up. (autor: piobzo | data: 19/06/13 | godz.: 18:52)
    bo się zmienisz w redaktora it....

  14. @piobzo (autor: anemus | data: 19/06/13 | godz.: 18:54)
    nie musi - m$ sam się do tego przyznał, że to były dev-kity wyglądające jak pc i zawierający w środku ekwiwalent xboksa (znaczy pc ;P )

  15. piobzo (autor: Markizy | data: 19/06/13 | godz.: 19:38)
    a masz dowód że była to jednak konsola a nie pcta z intelem i nvidia ?

    Co do intela niektórzy sie doszukali mocowań z dwóch gniazda procesora dla pamięci ram.


  16. mam (autor: piobzo | data: 19/06/13 | godz.: 21:31)
    dowód a taki np, że słyszałem o komputerze hp... a widziałem obudowę corsaira, z ich układem chodzenia... czyli 1. manipulacja faktami co do zdjęcia z targów, to wypowiedzi tłumaczeń stosują się do innego faktu niż zdjęcia... bo nie wiem czy widziałeś komputery hp, ale oni używają swoich obudów... poza tym już pokazywałem materiały z faktycznymi konsolami, a nie jesteś w stanie udowodznić, że ci gracze nie grali na konsolach tylko na pecetach... więc puki nie jesteś wstanie udowodnić, że tak było na wszystkich stoiskach zakładam, że tam gdzie xbox leżał sprawa wyglądała inaczej, gdyż na materiałach przez ciebie dostarczonych jasno widać, że gra lata ale xboxa ni widu ni słychu...

    potem jest zdjęcie innego stoiska z xboxami, że niby każde stoisko wygląda tak samo...


  17. AMD znane jest z tego, że czasami potrafi wypracować sobie (autor: Qjanusz | data: 19/06/13 | godz.: 21:59)
    porządny grunt do odniesienia rynkowego sukcesu, po to tylko żeby za chwilkę zostać totalnie wyprzedzonym przez konkurencję. Na szczęście firma pozbyła się kilku kretów z pokładu, więc jest spora szansa że aktualnie wypracowane podwaliny sukcesu, przełożą się w końcu na wyniki finansowe.

    Co do tytułu newsa, to zapewne robi to nie tylko EA. Optymalizacja pod APU = natywne binarki pod wszystkie next geny i PC. Prosty przepis na sukces i duże oszczędności. Na PC Intel z całą pewnością i tak mniej wydajny niż AMD nie będzie. Co do nVidii, to może być dość nie ciekawie, ponieważ już teraz na sofcie nie zoptymalizowanym pod GCN potrafi dostać nieźle po tyłku - a to źle.
    Nie pisząc już o tym, że psiksy wogóle stracą jakąkolwiek rację bytu - to z kolei bardzo dobrze.


  18. up. (autor: piobzo | data: 19/06/13 | godz.: 22:00)
    e tam titan wszędzie da rade

  19. Jak widać mamy na TPC nowego króla troli :-( (autor: zartie | data: 19/06/13 | godz.: 22:15)
    j.w.

  20. @piobzo (autor: Qjanusz | data: 19/06/13 | godz.: 22:18)
    niestety nie poradzi sobie z 99,98% przypadków budżetu przeznaczonego na zakup/rozbudowę PC

  21. up. (autor: piobzo | data: 19/06/13 | godz.: 23:18)
    masz argumenty z którymi nie da się niestety polemizować...

  22. @18 (autor: mbe | data: 19/06/13 | godz.: 23:27)
    Jeśli nowe gry dostana sporo fizyki natywnie obsługiwanej przez GCN to nawet titan nie da rady z hd7850. Już teraz NV nie rodzi sobie z softem obsługującym OCL ale nie obsługujacym CUDA.

  23. szczerze (autor: Jarek84 | data: 20/06/13 | godz.: 00:54)
    keplery są "zrobione" po gry, w GPGPU to nawet GD110 radzi sobie w porównaniu do nich bardzo dobrze. Porównując budżet tranzystorów to w kwestii GPGPU keplery nie mają startu do GCN.
    Proszę spojrzeć co w C++ AMP - ostatni wykres robi z titanem GTX 7970...
    http://www.anandtech.com/...performance-unveiled/4


  24. a z ciekawych porównań jeszcze (autor: Jarek84 | data: 20/06/13 | godz.: 00:58)
    http://www.tomshardware.com/...tation,3474-22.html

    http://www.tomshardware.com/...tation,3474-21.html

    Drugi link i procesoowane obrazu - GCN masakruje Keplera


  25. up. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 01:32)
    nie jest to taki problem, w sumie, bo opencl to otwarty standard, więc jeśli nvidia będzie chciała, może optymalizować swoje architektury pod niego, jednak macie racje w wypadku gpgpu sytuacja różowo dla nvidii nie wygląda na dzień dzisiejszy... i niestety będą się bić głównie ceną na rynku dla komputerów pc jeśli opencl zacznie dominować... ale to dopiero kwestia, roku 2014;) i paru następnych, wszak pierwsza wersja opencla została przedstawiona w roku 2009, prawda, że może potoczyć się wystko znacznie szybciej (wreszcie coś ruszy), jak bardzo jednak ciężko spekulować...

    ale pewne jest to, że ich piętą achillesową jest opencl.. nowe konsole mogą się trzymać na rynku nawet do roku 2020/21, co za tym idzie plany optymalizacji pod opencl były by przyszłościowe i sensowne... inaczej może być to na tyle chudych 7 lat, że nvidia może stracić sporą część rynku pc lub nawet niepodległość na rzecz któregoś z gigantów...
    ale to tylko w wypadku w którym developerzy naprawdę zaczęli by korzystać masowo z gpgpu realne zieloni mają jeszcze czas a strategie z pewnością mają już gotową.

    Ale może być i tak, że stanie się odwrotnie, na rynku pc całkowitą dominację przejmie nvidiia.

    W każdym razie, physixa na konsolach nie był nigdy, a na pc się jakoś pojawił, także myślę, że nawet jeśli będzie to mała grupka dalej część tytułów będzie takich w których to amd będzie dostawać baty...
    mam taką nadzieję, ba radeony poszły w górę i sobie liczą od jakiegoś czasu już, to nie jest ta agresywna polityka cenowa jaką amd biło się swojego czasu z nvidią


  26. @up (autor: mbe | data: 20/06/13 | godz.: 08:46)
    Chciec a móc to roznica. Powiedz mi jak NV ma zoptymalizowac Kaplery nie majac przygotowanej pod OCL arch.

    PhysX to najwiesza wtopa rynku IT - 5gier rocznie, co to jest.


  27. up. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 13:21)
    spokojnie przecież się nie obudzą jutro, i powiedzą "o nie jesteśmy w d****"; tak jak napisałem wprowadzenie na skalę masową opencla to nie jest kwestia dnia, w 2014 zaczną się masowo pojawiać na rynku gry na nowe konsole, ile z nich będzie korzystać z dobrodziejstw opencl, wydaje mi się że nie więcej jak 1/10... słyszeliśmy, że w nowym bf'ie maja być elementy tła jak ptactwo liczone przez opencl, ale czy tak samo jest w wersji na konsole nie jestem pewien...

    więc myślę, że nvidia ma jeszcze przynajmniej rok, półtora, na korekty i optymalizacje pod tym względem, i nie zdziwiłbym się gdyby już coś w tym zakresie się robiło


  28. Ultra HIGH (autor: darkowal | data: 22/06/13 | godz.: 11:17)
    BF3 on A10 6800k With HD 7750 Crossfire! :-)

    http://youtu.be/xxVOP3vtnR4


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.