Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 20 czerwca 2013 
    

Microsoft się ugiął i zmienił politykę dotyczącą Xbox One


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 10:15
(69)
Po ogromnej fali krytyki nowej polityki Microsoftu dotyczącej gier dla Xboksa One gigant z Redmond postanowił wycofać się z dotychczasowych planów i dokonał zwrotu o 180 stopni. Najkrócej rzecz ujmując Microsoft wycofał się ze wszystkich krytykowanych rozwiązań, w tym z konieczności stałego podłączenia do internetu co wiązało się z restrykcyjnymi zabezpieczeniami DRM. Ostatecznie po zainstalowaniu i aktywacji gry będziemy mogli grać w nią w trybie offline, tak jak miało to miejsce dotychczas.

Bezpowrotnie zniknie też konieczność odnawiania licencji co 24 godziny, co miało obowiązywać zarówno gry ściągnięte z serwerów Microsoftu, jak i kupione w stacjonarnym sklepie. Ten sam los spotkał podział regionalny, którego nie będzie i np. zakupioną w USA konsolę oraz gry będziemy mogli bez przeszkód używać w innych częściach świata, w tym w Polsce.

Microsoft oficjalnie zezwala również na odsprzedaż, wypożyczanie, oraz ofiarowanie posiadanych przez nas gier innym osobom. Teraz pozostaje tylko czekać aż Microsoft obniży cenę Xboksa One i będziemy mogli, jako użytkownicy, odtrąbić pełne zwycięstwo.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. LOL klasyczny zwrot o 360 stopni, (autor: ReMoS | data: 20/06/13 | godz.: 10:30)
    REALY BIG ZMIANA!
    :p


  2. "... dokonał zwrotu o 360 stopni." (autor: steve | data: 20/06/13 | godz.: 10:32)

    Czyli co, wrócili do punktu startu?

    Po mojemu powinno być: "... dokonał zwrotu o 180 stopni."


  3. I co z tego (autor: mbe | data: 20/06/13 | godz.: 10:33)
    skoro smród. padliny sie za nimi ciągnie...

  4. @up (autor: Wedelek | data: 20/06/13 | godz.: 10:34)
    Oba są logiczne stara +180stopni=nowa+180 stopni = powrót do starej, czyli w sumie 360 stopni. Mówi się, że zatoczyli koło, ale w sumie w stosunku do nowej polityki jest o 180 stopni:)

  5. microsoft się ugioł i... (autor: Krax | data: 20/06/13 | godz.: 10:36)
    stracił kolejne klienta... miałem czekać... bo miało być warto, nowe funkcje sieciowe konsoli bardzo mi się podobały...
    co to ma być? żeby odzyskać klientów których stracili, właśnie stracili tych klientów którzy chcieli konsole kupić. cóż prawa rynku...motłoch zawsze dopina swego...
    coż po fajnie zapowiadającym się urządzeniu postało ps4 z inną brzydką naklejką... do tego droższe, cięższe, większe i wymagające podłączenia kinecta.
    teraz już wiem że niema na co czekać i należy kupić ps4 w preorderze.


  6. @5 które funkcje sieciowe (autor: Demo | data: 20/06/13 | godz.: 10:44)
    tak Ci się podobały?

  7. Tak czy siak (autor: ZeXeL | data: 20/06/13 | godz.: 10:45)
    za późno. Już sobie opinię wyrobili. TV TV TV TV TV

  8. @Krax (autor: Pleban | data: 20/06/13 | godz.: 10:45)
    Sorry za stwierdzenie - ale coś pitolisz...
    Jakie pozytywne funkcje sieciowe były a teraz ich nie ma? 24h online check? Przypisanie gry do konsoli? Może "pożyczanie" gier?


  9. Ktoś wierzy w te bajki? (autor: zartie | data: 20/06/13 | godz.: 10:52)
    Kierunek został wytyczony, będą robić to co zaplanowali, tylko małymi kroczkami.

  10. sluszne zagranie (autor: Kosiarz | data: 20/06/13 | godz.: 10:53)
    bez tego PS4 by ich zjadlo, teraz moga nawiazac walke.

  11. pleban (autor: Krax | data: 20/06/13 | godz.: 10:56)
    piszesz tak bo nie wiesz jak miało być, dla większości z was niema 24 check i udostępniania gier... i tyle się zmieniło...a zmian jest więcej.
    jeśli masz w domu 2 konsole nie pograsz z innym użytkownikiem w ten sam tytuł, chyba że macie 2 płytki. bez płytki nic nie zrobisz, a gry które pobierzesz z neta nie udostępnisz i tylko na twoim koncie będzie do nich dostęp.
    jeśli pojedziesz na wakacje w domu pozostawisz tylko bez użyteczną cegłę jeśli zabierzesz ze sobą płyty(wcześniej nawet jeśli byłeś zalogowany na innej konsoli, robiłeś to jako gość a użytkownicy twojej konsoli mieli dostęp do lokalnie zainstalowanych elementów). jeśli miałeś konto gold... to inny użytkownik tej samej konsoli mógł korzystać z rozszerzonej funkcjonalności, teraz już nie będzie mógł. tak jak już pisałeś nie pograsz z 10 innymi użytkownikami w tytuły z twojej biblioteki.
    i to są te powody dla których teraz kupie ps4.


  12. @ Wedelek (autor: VP11 | data: 20/06/13 | godz.: 10:56)
    Z matymatyka chyba masz nadal problemy, ale to zauwarzylem czesta przypadlosc ludzi mowiacych o odwroceniu sytuacji o 360 stopni. Tylko dlatego ze matematyka u nich kuleje. Dopiero jak poprosze ich zeby obrocili sieo 360 stopni, pytanie czy Pan(i) patrzy w inna strone ?

  13. Nie wierzę (autor: mikay | data: 20/06/13 | godz.: 11:53)
    MS mówi jedno, a ciekawe co na to producenci gier? Im najbardziej zależy na zablokowaniu rynku używek. MS jak Piłat umyje ręce a producenci i tak zrobią swoje

  14. no. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 12:02)
    i znikły najfajniejsze funkcje z nowej konsoli... powinien być wybór czy chcemy mieć konto online czy offline i czy dany produkt rejestrujemy jako online czy offline... czy chcemy mieć możliwość udostępniania znajomym gier drogą cyfrową, grania u kogoś innego online itp... czy wolimy targać xboxa na plecach, lub piórnik z naszymi przedartymi i porysowanym od pożyczania znajomym nośnikami...

  15. up. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 12:07)
    podsumowując dezaprobata... ale jak zwykle liczy się zdanie tłumu...

    porażka...

    ale niektórzy dalej będą się bali szpiegowskiego kinecta... chociaż ten już jest 100% offline..

    co ciekawe bardzo wszystkich cieszy fakt, że ps+ i xbox live udostępniają w sieci gry za darmo... w świecie gdzie ponoć dostęp do sieci jest problemem...


  16. @VP11 (autor: Wedelek | data: 20/06/13 | godz.: 12:17)
    Ale zauważ, że w tym wypadku obrót o 360 stopni jest logiczny, bo przecież nowa polityka jeszcze nie wystartowała, więc de facto mamy sytuację gdy Microsoft zrobił zwrot o 180 stopni, a potem postanowił sie wycofać z tego i wrócił do punktu wyjścia - dokonał ponownego obrotu o 180 stopni, (+ lub -) czyli w sumie obrócił się o 360 stopni (lub 0), wracając do punktu wyjścia - obecnie obowiązującej polityki.

    Mówiąc inaczej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.


  17. @piobzo... &krax (autor: franc# | data: 20/06/13 | godz.: 12:28)
    Chłopaki - rozumiem Wasze psychologiczne podejście. Pojechać po MSFT, żeby pokazać, że tamten zły MSFT był tak na prawdę dobry czyli jednocześnie, że nie wycofujecie się ze swoich stanowczych opinii. No ale nie przesadzajcie aż tak. To nie wina MSFT tylko fanbojów SONY - ich trzeba kopać po dupie. A najgorsze, że najbardziej to piszczą Ci tzw. "hardcorowi gracze", którzy sa zazwyczaj małolatami, którzy i tak nie kupią tyle gierek, co np. casualowy gracz xboxa... Bo jest starszy I ma na to kupe hajs. No cóż... Małolaty zwyciężyły... przykre.

  18. teraz (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 12:45)
    pytanie, co zrobią z grami które dane pobierały z chmury... albo tym z zaawansowanym opcjami społecznościowymi...

    dlaczego nie dali nam wyboru.. tylko poszli w inne rozwiązanie.. równie skrajne...


  19. @Wedelek (autor: VP11 | data: 20/06/13 | godz.: 13:31)
    Tylko czemu porownujesz do polityki ustalone dla Xboxe One a nie Xbox 360.

    Raczejbym nazwal tu cofniecie restrykcyjnych warunkow niz powrot. Czy przy okazji cofneli zakaz zbiorowego pozwu bo tego nie doczytalem sie ? Jak nie to trudno mowic o powrocie, bo cos jednak zostalo.


  20. zawsze znajda sie tacy (autor: komisarz | data: 20/06/13 | godz.: 13:33)
    co lubia byc jechani bez masla. na szczescei dalej sa w mniejszosci - widac liczba preorderow przekonala MS ze wiekszosc ich klientow nie ma kompletnie wypranego mozgu i nie docenia braku mozliwosci kupowania uzywek czy ciaglego sprawdzania konsoli online.

    @pizbo - czemu placzesz nad chmura? Przeciez mozliwosc sprzedazy uzywanych gier nie blokuje uzywania chmury. Jak producent konkretnej gdy chce miec ja zawsze online to moze to dalej zrobic - ale to juz wymog gry a nie koniecznosc. Zreszta, przyklad Sim City pokazuje, ze chmura = sciema = DRM, a nei jakies wielkie korzysci dla graczy.


  21. i jak zwykle (autor: Plixplox | data: 20/06/13 | godz.: 13:53)
    najwięcej "miałczą"@piozbo i @krax obrońcy/pracownicy uciśnionej firmy M$

  22. @up (autor: Plixplox | data: 20/06/13 | godz.: 13:56)
    miało być @piobzo ale i tak większość się domyśli o kogo chodziło

  23. @Krax (autor: Pleban | data: 20/06/13 | godz.: 14:28)
    Chyba Ty piszesz dziwne rzeczy, bo rozmijasz się z prawdą trochę.
    "jeśli masz w domu 2 konsole nie pograsz z innym użytkownikiem w ten sam tytuł, chyba że macie 2 płytki"
    I tak równocześnie mogłeś mieć możliwość grania na 1 konsoli.


  24. @komisarz @piobzo (autor: franc# | data: 20/06/13 | godz.: 14:29)
    - akurat liczba preorderów na xbox one była na bardzo wysokim poziomie - wg. Amazonu...
    - nic nie zrobią - wszystko będzie OK. Chcesz czerpać korzyści z chmurki - podłącz się do netu. Nie masz netu - trudno, może AI będzie liczyła Twoja konsola a FPS-y Ci spadną - proste


  25. @franc# (autor: komisarz | data: 20/06/13 | godz.: 15:08)
    to podaj ta liczbe preorderow, bo ja takich informacji nie mam. Nie sadze, ze MS ugial sie pod glosem ludu. Gdyby preordery szly dobrze, nie byloby zadnych zmian.

  26. Pleban (autor: Krax | data: 20/06/13 | godz.: 15:21)
    właśnie że nie bo ta usługa była dostępna dla xbox family(specjalny rodzaj kont) i właśnie po to była w prowadzona aby grać z członkami rodziny na dwóch różnych konsolach. btw nie mogłeś wybrać gry którą chciałeś udostępnić, udostępniałeś całą bibliotekę.
    zresztą teraz to i tak niema większego znaczenia.


  27. up. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 19:46)
    http://www.robotbrush.com/.../GameSharingChart.jpg

    a to cały artykuł z którym się zgadzam http://www.robotbrush.com/...-dark-ages-of-gaming/ ... tak jak myślałem nie jestem osamotniony


  28. franc# AI liczony w chumrze lol (autor: RusH | data: 20/06/13 | godz.: 21:18)
    tak tak, a sim city liczylo simow w chmurze, PROMIS! Spytaj sie jakiegos programisty co mysli o liczeniu AI server side dla miliona graczy i jak to sie przeklada na koszty utrzymania infrastrutktury


    co do dzielenia sie grami to LOL, M$ NIGDY nie powiedzial ze wiecej niz jedna osoba moze grac w dzielona gre JEDNOCZESNIE.


  29. piobzo (autor: Markizy | data: 20/06/13 | godz.: 21:32)
    i co z tego że wstawiłeś fajny obrazek od nośnie tego jak sprzedaż się gier będzie odbywać skoro ceny gier na obydwu konsolach będą takie same ?

  30. up. (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 22:04)
    http://translate.google.pl/#en/pl/share

    nie ma sprawy...


  31. Rush (autor: piobzo | data: 20/06/13 | godz.: 22:21)
    https://www.youtube.com/watch?v=WzRyCAIu0ws
    nie ma problemy 600 tysięcy serwerów czeka na twoje polecenia... od 2.40... czy to faktycznie działa być może dowiesz się w dniu premiery...


  32. piobzo swietnie (autor: RusH | data: 21/06/13 | godz.: 04:00)
    600K serwerow, a graczy bedzie 20 milionow i co wtedy?

    do tego ta liczba jest raczej z dupy, pewnie podali prognoze ilosci rdzeni dostepnych w calym Azure za pol roku :)
    Amazon ma pol miliona serwerow i jest dominujacym dostawca chmury.
    Do tego wystarczy cobie poczytac o czestych gestych i dlugich padach Azure.


  33. RusH (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 06:03)
    jak to co wtedy? nic... normalnie... (zakładając np 300k serwerów) czyli 67 osób na jeden serwer.... to śmiesznie mała liczba... żałośnie mała... spokojnie... nawet jeśli jednocześnie na świecie 20 milionów graczy zapragnie pograć w froze, spoko luzik, serwery dadzą radę z obliczeniami... bo nawet jeśli grę użytkownicy odpalają równocześnie ich obliczenia nie muszą być wykonywane w tym samym czasie..

  34. rush (autor: Krax | data: 21/06/13 | godz.: 09:00)
    zgodnie ze statystykami Microsoft miał 300tys serwerów obliczeniowych w 2009... blizard ma tylko 20tys i jest w stanie ciągnąc 12 milionów graczy wow'a + inne. poza tym wątpię żeby był popyt... więc pewnie przekwalifikują część chmury w coś innego...

  35. piobzo skoro (autor: RusH | data: 21/06/13 | godz.: 11:13)
    wedlug ciebie 67 osob na serwer jest ok to PO KIEGO WALA w ogole przenosic jakies obliczenia na server skoro jedna konsola ma taka sama moc obliczeniowa (M$ ma mase pudelek 4 rdzeniowych), a planowane obciazenie to 1/67 mocy obliczeniowej konsoli ? dajaca niby kilka fps wiecej (lol) za cene lagow (opoznienia sieciowe) i dostepnosci gry (pady Azure). Jedyny cel to DRM.

    Na E3 M$ juz podalaz "moc chmury" w "advanced cloud AI" dla forzy - co minute jeden z przeciwnikow wjezdzal w sciane :D

    Krax wlasnie to robia, M$ wymyslil ze uzyje czesc Azure do ciagniecia X180 bo ma slaby popyt na chmure - nikt nie chce sie hostowac w M$ z powodu jakosci ich uslug.

    Serwery WOW sa do multi. Servery diablo3 sa z powodu DRM.


  36. Rush (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 12:04)
    nie ma żadnych opóźnień sieciowych... żadnych lagów, bo tak się nie programuje chmury... obliczenia chmurowe wykorzystuje się w miejscu gdzie się je da wykorzystać, ai nie jest obliczane dynamicznie, człowieku... przeliczane są skrypty sztucznej inteligencji:), po czym zamienia się stare... weź się ogarnij... jak dostaniesz już odpowiedź z serwera to równie dobrze możesz być offline, do następnego momentu wysyłania danych do obliczeń dla chmury... idea jest taka, że są to dane które masz kiedyś otrzymać, i maja, obliczenia ich mają nie zajmować kolejki procesów ani mocy procesora w konsoli... to nie są w przypadku frozy dynamiczne obliczenia sztucznej inteligencji przeciwników...

    chmura nie ma sensu.. gdy podzielimy zasoby chmury na użytkowników i wydzielimy każdemu zasoby...

    tą informacje podałem ot tak, ale to nie znaczy, że korzystasz z 1 serwera (czy tam klastra) w danym momencie...

    możesz sobie to tłumaczyć po swojemu... ale to tylko twój sposób rozumowania cię tu ogranicza...


  37. piobzo (autor: Markizy | data: 21/06/13 | godz.: 15:11)
    przy działaniu klient <-> serwer szczególnie w zakresie globalnym zawsze są opóźnienia, najprostszy dowód wpisz w uruchom ping www.onet.pl a do tego dochodzi czas na obórkę danych. To według ciebie co taka chmura by liczyła skoro nie AI, co można w przypadku gry typu CoD policzyć wcześniej na zapas , lub nawet w takim diablo?

    Jedyne co mi przychodzi na myśl to muzykę ale bo dźwięki poszczególne już nie, ale z drugiej strony to tak wymagający proces że pentium 1 temu podoła.


  38. up. (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 16:00)
    phi posmarkałem się, meloman się znalazł... ty dalej myślisz, że to jest gaikai.. właśnie do liczenia takich typów danych jak muzyka, dźwięki, grafika, chmury się nie używa, można to robić, ale wszystkie dane musiały by być przechowywane w chmurze, jak w przypadku takiego gaikai, czy innych tego typu dupereli - tu można mówić o lagach, ale to wszystko liczy się tutaj lokalnie, bo dane wejściowe są na tyle duże, że nie opłaca się tego wysyłać w ogóle... w przypadku sztucznej inteligencji działa to inaczej, bo dane wejściowe nie są duże, podobnie dane wyjściowe, algorytmy sztucznej inteligencji nigdy nie były generowane dynamicznie, i raczej puki co się na to nie zanosi, z tym, że nikt nie zabrania uczyć sie programowi jak grasz, tu wchodzi chmura która może przetwarzać te dane w sposób sporo szybszy niż zrobiłbyś to lokalnie, następnie zwraca ci nowe bardziej rozbudowane skrypty...
    to się nie dzieje w czasie rzeczywistym... programista... taki np ja przewidział, że będzie gromadził dane jak np wchodzisz w zakręty, z jaka prędkością, czy zwalniasz, następnie dane są wysyłane do chmury w postaci skryptu, i ona sobie to przelicza kiedy będzie miała chwilkę, ty w tym czasie coś sobie tam robisz, skrypt dostaniesz kiedy się przeliczy, i tyle... albo będzie on czekał na zapytanie twojego znajomego żeby pograć z twoim profilem si... wyobraź sobie algorytm genetyczny z powiedzmy 14 pokoleń z 10 wyścigów... powiem tyle, na i7 w laboratoriom z 2 próbek i 14 pokoleniach liczył nam to godzinę... teraz rób to lokalnie powiedzmy 1 godzinę dla 2 wyścigów... dane wejściowe to parę linii , chmura to policzy w 3 sekundy... nawet jeśli będziesz czekał na zwolnienie zasobów 20 minut bardziej się opłaca, niż zamulać procesor konsoli na 100%...


  39. piobzo - tutaj kawalek o tym, jak mial dzialac (autor: komisarz | data: 21/06/13 | godz.: 17:09)
    family sharing:
    "When your family member accesses any of your games, they're placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to. When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game."

    czyli zaden to sharing a kiludziesieciominutowe demo. Placzac za "funkcjami seciowymi" albo nie wiesz o czym piszesz, albo wiesz i siejesz dezinformacje.


  40. up. (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 17:14)
    jeszcze źródło misiu...

  41. zresztą (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 17:22)
    to i tak nieistotnie.. bo ten system już nie istnieje... więc nigdy się nie dowiemy.. ile w tym prawdy, a ile ściemy...

  42. up. (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 17:27)
    wszak to wszystko źródła blogowe... lepiej byś pomógł w tłumaczeniu, bo usługi chmurowe mogą jeszcze zostać.. więc są już teraz bardziej istotne..

  43. piobzo (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 07:31)
    definitywnie przeceniasz zalety chmury ale to twój pogląd. Tym bardziej że według twoje opisu to gra by prowadziła za rączkę gracza, jeszcze jak wspominasz o obliczeniach 3sek to moje gratulacje. Nie wiem dalej co za dane może chmura obliczać, pewnie się skończy na tym że będzie trzymać twoje fotki + filmy + gry i nic więcej.

    Co do źródła tego które użył komisarz top prawdopodobnie było to.
    http://kotaku.com/...s-downsides-has-fla-534484570


  44. piobzo jestes zabawny (autor: RusH | data: 22/06/13 | godz.: 10:02)
    to co opisujesz mozna zrobic offline przed wydaniem gry (a i tak NIKT na rynku nie stosuje do tego GA), M$ mowil o AI uczacym sie gracza i ze to jakos wymaga chmury

    http://research.microsoft.com/...atar/default.aspx

    :o ojej, M$ klamal bo jakos nie potrzebowal dotychczas zadnej chmury i X360 sobie z tym radzil

    nawet gry na PSP sobie radza bez zadnej chmury (tekken 5)


  45. Markizy (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 11:51)
    fajnie, że to wrzuciłeś... mamy tutaj też taką wypowiedź "There was no time limit," i podsumowanie " I apologize for not being able to give you a succinct answer." Ale fajnie, że ktoś za tym grzebał i próbował dojść do tego jak to będzie działać, ale komisarz chyba swoją wypowiedź czerpał z innej strony albo nie przeczytał całości... nie mniej tak jak pisałem odnośnie tego, do tego jak naprawdę to miało wyglądać nie dojdziemy, bo Microsoft się wycofał z tego programu,

    generalnie wracając do sprawy chmury, chodzi o to, że dzięki wykorzystaniu chmury liczymy się, dlaczego nie robić tego lokalnie, a no dlatego, że przez powiedzmy godzinę, (zależnie ile wyścigów jest branych pod uwagę w takiej frozie) na konsoli wyświetlałby się napis proszę czekać i nie wyłączać konsoli... nie ważne ile mocy zapewni nam chmura nie wpłynie to w żaden sposób na pracę naszej konsoli... "skończy na tym że będzie trzymać twoje fotki + filmy + gry" to już zależy od grona programistów gier czy będą chcieli i czy będą mieli oczywiście taką potrzebę aby korzystać z obliczeń chmury...
    tak myślałem, że się tych 3 sekund przyczepisz... mogłem napisać, że zamie sekundę;P...
    jak pisałem Rushowi czy będzie to działać i jak ostatecznie dowiemy się dopiero za minimalnie pewnie to 6 miesięcy... ale dla mnie to ty nie doceniasz potencjału chmury


  46. piobzo (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 12:13)
    sekundowe to też za długo, obliczenia powinny się zmieścić pomiędzy klatkami, czyli w czasie krótszym niż 33ms dla 30FPS, a dla 60 to jeszcze mnie.

  47. @piobzo (autor: Kwalimir | data: 22/06/13 | godz.: 12:28)
    Ty człowieku tak poważnie czy ktoś Ci płaci za pieprzenie tych bzdur? Podaj choćby jeden sensowny dla gracza powód dla tej całej chmury, co ona niby mam mi policzyć żeby mi się lepiej grało? Ja rozumie że małomięki potrzebuje chmury do analizowania zachowań graczy i materiału który prześle szpiegowska kamerka a całość trzeba w jakieś marketingowe gówno opakować żeby ludzie zapłacili za to że się ich na każdym kroku inwigiluje.Jeden mały problem: w USA to już może dość hotdogów zjedli żeby być "ociężałymi umysłowo" u nas na szczęście jeszcze ludzie myślą.

  48. RusH (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 12:29)
    tak dokładnie, można, nikt na rynku gier w ogóle nie stosuje ga bo to się nie to opłaca, czas rozegranych gier zanim gra trafiła by do sprzedaży aby nauczyć komputer grać liczyło by się w setkach jak nie w tysiącach, aby dostarczyć dane do chmury aby policzyło ai, lepiej napisać statyczne skrypty zachowań...
    ale właśnie po to będzie chmura.. aby przenieść gry na wyższy nowy lepszy poziom, tutaj mamy do czynienia z sytuacją, w której skrypt si jest po prostu customizowany... a dane do obliczeń dostarcza gracz o samym sobie konsola uczy się jeździć tak jak ty...


    tak btw to nie wiem czy wiesz, że kinecta rozpoznawać ruchy, twarze, nauczyła chmura..

    i proponuje a poszedł czytać o swoich lagach... napisze to jeszcze raz to twój sposób rozumowania cię tu ogranicza...

    jak dla mnie to ty śmiesznie gadasz... "kilka fps wiecej" , "cene lagow" już miałem dosyć, cieszę się, że zabrałeś głos odnośnie dowcipności w naszych wypowiedziach...

    tak rzucę ci jeszcze dane sprzedaży, ile realnie ludzi będzie korzystać z chmury w dniu premiery xboxa chociaż pewnie xbox one się nie sprzeda tak dobrze jak 360, http://www.cdaction.pl/...now-konsol-xbox-360.html


  49. Markizy (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 12:35)
    ty dalej fps... poddaje się...

    Kawalimir tobie też się nie da pomóc... odpowiedzi już zamieściłem...
    szukaj, czytaj rób co chcesz...


  50. komedia normalnie (autor: Kwalimir | data: 22/06/13 | godz.: 12:39)
    chmura mi skrypty policzy i przyśle na zapas, a co jak będę miał kaca i zagram inaczej niż zwykle to mam czkać z kacem aż mi od nowa policzy? Ciocia Tereska zagra w moją ulubioną grę i już całe chmurne obliczenia w dupie.Skrypty to mają działać w czasie rzeczywistym i reagować na moje zachowania tu i teraz a nie że mi coś, kiedyś doślą.

  51. piobzo (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 13:20)
    naprawdę jesteś taki uparty czy nie porostu nie rozumiesz gdzie leży problem całej tej całej zasranej chmury, którą M$ z uporem lepszej sprawy promuje jako coś cudownego do grania?

    Jak sobie wyobrażasz granie jeśli na ekranie zobaczysz wpływ swojego działania po sekundzie albo i później, spróbuj zagrać z takim boskim lagiem w cokolwiek ;P

    opóźnienie 1FPs góra dwóch gracz jest jeszcze w stanie przełknąć stąd ten cza, ale dłuższe będzie to bardziej wkurzające niż dające przyjemność, bo tak jak w szachach będziesz planować z wyprzedzeniem 20 ruchów w przód w takich grach jak CoD co jest paranoją. A przecież dane które obliczy chmura konsola też musi przetworzyć bo na pewno w czasie na czas przesyłania będą poddane kompresji i szyfrowaniu dla bezpieczeństwa.

    I nikt nie kupuje konsoli po to żeby grać z takimi opóźnieniami jakie ty widzisz bo to nie realne. Tak można renderować co najwyżej cut scenki w grach ale nie na da się to do żadnej gry.


  52. @51 (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 13:23)
    ewentualnie odpowiadała by za przygotowanie dalszej części poziomu, chociaż tutaj przez ilość koniecznych danych może też być problem żeby się wyrobić z nimi, a i tak trzeba poświecić cześć zasobów np pamięci ram żeby pobrane dane ten upchnąć do czasu aż biedą potrzebne, a odbije się to na przepustowości pamięci ram.

  53. up. (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 13:26)
    jak napisałem odpowiedź jest już zamieszczona... teraz zadanie dla ciebie.. poszukać...

  54. Kwalimir (autor: Krax | data: 22/06/13 | godz.: 13:26)
    ciekawe czyja alter trolowością jesteś...

    piobzo źle się do tego zabrałeś, jedno trzeba przyznać...
    jak działa chmura? zgadza się że chmura może wykonać takie rzeczy jak przeanalizowanie danych i wysłanie gotowych elementów... może tworzyć skrypt...
    można sobie to wyobrazić że jakiś facet, nas podsłuchuje i przetwarza te dane ale robi to komputer a nie fizyczna osoba... klient czyli np. Microsoft może gotowy wynik otrzymać i to znacznie szybciej niż normlanie analizując te dane.

    idea chmury to przede wszystkim idea usług udostępnianych zdalnie... program pocztowy, program tekstowy, przeglądarka grafiki, program do ppt, arkusz kalkulacyjny, kompresor audio video, odtwarzać muzyczny i video( jeśli wydaje wam się że oglądacie filmiki na youtube, przy pomocy swojego komputera to nie mogę wyjść z podziwu jak bardzo w błędzie jesteście)... wymieniacie się z chmura strumieniami danych... ty wysyłasz jej dane tekstowe(np. info że zaczynasz oglądać filmik na youtube), a chmura dopowida ci( np....strumieniem audio i video, które w czasie rzeczywistym jest przez nią odtwarzane, nie robi tego twój komputer...do chmura otwiera plik wideo... możę go dekompresować w locie... a ty dostajesz jedynie strumień bitów który twoja przeglądarka przetwarza)
    w przypadku takiej fm5 jest to programista który modyfikuje gre, a w zasadzie pewne skrypty... personalizując twój virualny avatar wyścigowy... nie musisz z tego korzystać... twój awatar będzie jeździł normalnie, niczego się nie nauczyć i nie dostosuje pod ciebie. może to być również coś innego.
    w moim programie używam chmury do parsowania stron internetowych i przerabiania linków tak aby odtwarzacz windows phone mógł je przeczytać... żadna rewelacja... owszem mogło by wykonywać to urządzenie...ale zgodnie z moimi obliczeniami(i testem który w pewnym momencie przerwałem)... zajęło by mu to około 1,5 godziny... a tak chmura pobierze odpowiednie dane i samoczynnie sobie to przetworzy... urządzenie dostaje gotowy plik z listą linków... który sobie odpowiednio podłączy..... nie wiem do końca ile zajęło liczenie tego chmurze, nie interesowało mnie to... ale program pobiera dane i uruchamia się w ciągu 8 sekund, to mi wystarcza.

    rozumiem idee i przeprowadzania obliczeń w chmurze... to że nikt pewnych rzeczy takich jak algorytmy genetyczne nie stosował do tej pory w branży gier, nie oznacza że nie można ich stosować. algorytmy które początkowo miało się stosować do liczenia finansów(co między innymi wywołało kryzys w stanach)... dzisiaj są wykorzystywane przy tworzeniu systemów ekspertowych

    czy chmura jest potrzebna.. nie wiem, mi tak. nikt nie pobierał by mojej aplikacji gdyby uruchamiała się ponad godzinne...z resztą po chwili proces został by przeniesiony w tło... a tam po chwili bez czynności ubity..

    w grach można by generować dynamicznie mapy, na podstawie osobistych preferencji gracza... model jazdy.. przeciwnicy którzy uczą się reagować na sztuczki które stosuje gracz...to samo w fps. chmura może tak przeanalizować twoje pojedynki wybrać twój najlepszy, nawet nie tyle na podstawie wyniku co sposobu w jaki grałeś, w trakcie gdy ty jesteś offline lub grasz w coś innego... nie zajmuje to mocy konsoli, nie obciąża jej w żaden sposób... to nie są dane które muszą być przeliczone od razu i ich wynik może być wprowadzony o systemu parę godzin później...
    te rzeczy nie są nie zbędne dla gier, tak jak dobra grafika w tytule...ale nie uważacie że miło jest czasem popatrzeć na wirtualny świat...

    nie gram zbyt dużo, ale wiem, że jeśli chodzi ograniczenia, jest tylko jedno. My- my jesteśmy elementem w świecie który najbardziej nas ogranicza... i to że czegoś się nie robi nie oznacza że się tego zrobić nie da.... wszak to podstawowa zasada postępu.


  55. Markizy (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 13:28)
    pierwotnie było to do Kwalimira... ale ty też sobie przeczytaj... nie wiem po co ja to pisałem.. skoro ty dalej o piszesz o jakiś lagach...

  56. rush (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 13:57)
    a to dla ciebie <3 http://uk.ign.com/...ameplay-demo-ign-live-e3-2013

  57. up. (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 13:58)
    bo o tym pewnie mówiłeś;)

  58. jak (autor: piobzo | data: 22/06/13 | godz.: 14:02)
    pewnie za uwarzyłeś si nie zwolniło przed zakrętem odbiło się od zewnętrznej barierki i uderzyło wewnętrznej....

    mój kuzyn tak jeździ...


  59. @Krax (autor: Kwalimir | data: 22/06/13 | godz.: 15:44)
    Jestem Twoją alter trolowością, ale Microsoft mi w chmurze obliczył nowe skrypty i stałem się bytem świadomym i niezależnym. Teraz porozmawiamy jak równy z równym a nie na twoich zasadach.
    Wszystkie przykłady które podałeś są fajne dla wąskiej grupy użytkowników których praca wymaga dużej ilości obliczeń.Co obchodzi gracza coś z tego, bo chyba cały czas rozmawiamy o konsoli do gier?


  60. masz racje... (autor: Krax | data: 22/06/13 | godz.: 16:34)
    to nic nie obchodzi gracza...bo nic to go nie kosztuje... w momencie gdy te obliczenia są robione... gracz nawet nie jest tego świadom... widzi tylko efekt... że jego wirtualny avatar jeździ z jego znajomymi tak jakby to ona sam prowadził(przynajmniej w teorii- bo wszystko zależy od tego jaki algorytm zastosowali).
    jest tak jak przed meczem... siadasz prze tv... włączasz odbiornik...chwytasz za telefon... i zamawiasz pizze i podajesz adres... w słuchawce słyszysz 1godzina i za wszystko razem 75zł...zaczynasz oglądać mecz... i tu magia ktoś za ciebie zrobi tę pizze i dostarczy ci ją pod same drzwi. nic cie nie obchodzi jak wygląda proces produkcji tej pizzy, ktoś to za ciebie wykonał... ty dostarczasz danych i dostajesz gotowca na końcu... z chmurą jest tak samo.

    gdyby nie chmura musiałbyś sam(albo twoja konsola ubiec) tę pizze, czyli musiałbyś to zrobić wcześniej albo stracić mecz. a chmura robi to za ciebie. na tym to właśnie polega na zleceniu komuś innemu pracy którą ma wykonać twoja konsola.... wyobraź sobie napis :
    "proszę czkać trwa tworzenie virtualnego avatara. nie wyłączaj urządzenia i nie odłączaj go od zasilania. estymowany czas 2 godziny 23 minuty"? oczywiście w tym czasie na konsoli nie zrobisz nic. 100% mocy idzie w obliczenia. a jeśli chcieliby żeby konsola sama się uczyła jak jeździsz to tak by to wyglądało. ale przecież nie musi tego zrobić sama... bo chmura jest dostarczycielem tej usługi... i to chmura nauczy twoją konsole.
    (podkreślam nauczy, to nie chmura tak jak to nie którzy myślą będzie się z tobą ścigała... to twoja konsola będzie się z tobą(albo konsola kogoś innego podszywając się pod ciebie) ścigała.)
    rozumiesz?
    a nie mów mi że nie fajny bajer z tym si. tak jak mówię, coś jak bardzo ładna grafika... nie jest niezbędna ale cieszy.


  61. Krax (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 16:50)
    właściwie trochę taki średni ten bajer, bo na ogół ludzie się wolą ścigać ze swoimi znajomymi a nie samym sobą, chociaż do szkolenia co niektórym może się to przydać ale to jakieś góra 5% użytkowników była by.

    Z twojego opisu chmury wynika że będzie to bardziej bajer niż coś co użyje gracz w czasie rzeczywistym, ale premiery jeszcze nie było. A z twojego opisu wynika raczej to że awatar nasz co wróci też zostanie oskryptowany bo konsola tylko tak będzie analizować sztuczną inteligencje użytkowników.

    Co ważniejsze konsola i chmura nie zajmie się obliczeniami związanymi z fizyką, pomijam skrypty. Czyli w przykładowym CoD jedziemy sobie czołgiem strzelimy w ścianę i ścianę się rozwala lub cały budynek. Bo na tego typu obliczenia braknie możliwości i czasu.


  62. Markizy (autor: Krax | data: 22/06/13 | godz.: 20:48)
    zaczne od końca...czemu niby ma braknąc? konsola w zupełności wystarczy żeby to policzy w czasie rzeczywistym i może się tym zająć czemu nie, to są stosunkowo szybkie obliczenia...nie takie rzeczy były liczone w przeszłości na słabszym sprzęcie.

    dla gracza który stawia tylko na gry i nic więcej można tak powiedzieć... choć wszystkie notyfikacje w konsoli i prawie wszystko co pokazał Microsoft to usługi chmurowe(społecznościówka, funkcje multimedialne, praktycznie wszystkie funkcje sieciowe- to co pokazywano na Ryse: Son of Rome), do tego ewidentny plus usług chmurowych jest brak wzrostu wymagań wraz z jej rozwojem i dodawaniem funkcji...tzn to czym zajmuje się chmura w żaden sposób nie sprawi że konsoli zabraknie mocy. więc jeśli nie zamierzasz mieć konsoli podpiętej to a i owszem chmura jest raczej bajerem...

    a co do fm myśle, że masz po części racje ale tylko po części, o wszem także zgadzam się z tym że raczej słaby układ ścigać się z samym sobą... ale jeśli dobrze zrozumiałem to avatar ma zastępować nas w grach nasz przyjaciół. po za tym jeśli będzie możliwość grania z samym sobą...to też zabawa... grać z botem który gra jak my? to na pewno lepsze niż zabawa z cieniem.


    mnie w xobox podoba się np.
    http://www.youtube.com/watch?v=hIhkU3RNHEY
    to jest wykonywane w chmurze... to samo funkcje multimedialne(to co pokazywał do tv-sam tv nie jest funkcją chmury)
    zgadza się chmura może wydawać się nie potrzebnym bajerem ale wszystko zależy czego oczekujesz... w zamian... bo jeśli jesteś zwykłym graczem, który konsoli nawet do sieci nie podpina(bo podobno z tym jest olbrzymi problem)...to nie skorzystasz z możliwości chmury, z drugiej strony można powiedzieć, że super realistyczna grafika też nie jest ci potrzebna... przy czym większość tytułów na next geny pojawi się też na poprzednie generacje...


  63. Markizy (autor: Kwalimir | data: 22/06/13 | godz.: 21:12)
    takie coś gracze MMO nazywają botem, a ja nie chcę żeby coś za mnie się ścigało bo jaki to ma sens?Nauczy się konsola jak gram a potem będzie za mnie grała a ja się będę cieszył wynikami? Gotowa pizza na meczyk? Czemu nie, ale tylko jeżeli czas mi nie pozwoli zrobić jej samemu, bo dwie ręce mam i nie jestem jeszcze na tyle leniwy żeby mi wszystko pod nos trzeba było podtykać.Funkcje społecznościowe - jestem za, tylko do czego tu chmura, będzie za mnie odpowiadać znajomym? Funkcje HTPC to samo co powyżej. Telewizja - nie podziękuje, telewizji się boje bo od tego można ADHA dostać.Co Piętnaście minut ryczące reklamy i człowiek nie pamięta co zaczął oglądać a jeszcze ta chmura mi pewnie policzy jakie reklamy mi zaserwować żebym się lepiej poczuł i z praniem mózgu pogodził.No ja to się chmury też boje bo niedługo to za mnie wszystko zrobi, nawet trolować na TPC będzie.

  64. piobzo ty cos czytasz co inni pisza czy tak po prostu klikasz ile wlezie? (autor: RusH | data: 23/06/13 | godz.: 08:00)
    podlinkowalem ci M$ research.
    POPRZEDNIA Forza JUZ MIALA AI przeciwnikow uczace sie ciebie
    TEKKEN 5 na PSP UCZY SIE twoich ruchow
    NIC nie zajmuje setek godzin, zajmuje nanosekundy pomiedzy klatkami animacji.

    Chmura to tylko DRM.

    Kinect ani obecny ani przyszly nie rozpoznaje twarzy(twarz rozpoznawana bedzie w nowym przez kamere VIDEO a nie Time-of-flight), ruchow nie uczyla zadna chmura a machine learning (pgm, bajesowskie wnioskowanie statystyczne itd). Dzialo sie to PRZED Wprowadzeniem produktu, nie online w trakcie dzialania.


    Krax mylisz pojecia - to sa zwykle statsy i archivmenty, to samo masz na x360 czy Steam. To nie ma nic wspolnego z tym co forsuje M$.

    M$ chce uzaleznic dzialanie gier od polaczenia z internetem i uzywania ich infrastruktury, celem jest przywiazanie gier do produktu M$ i brak wsparcia innych platform. Przeciez taka napisana pod chmure M$ gra nie odpali sie na PS4.

    To jest jedna wielka sciema, cos ala Nvidiowe PhysX dzialajace tylko na Nvidii i "zoptymalizowane" pod CPU z 1997 roku gdy nie masz nvidii.


  65. Rush (autor: Kwalimir | data: 23/06/13 | godz.: 10:08)
    dodałbym do tego jeszcze że Microsoft nie jest w stanie, na otwartej platformie jaką jest PC, konkurować z takimi tworami jak facebook, youtube itd.Więc pomysł jest pewnie taki żeby PC uczynić niszowym rozwiązaniem a nowy xbox i przyszłe wersje jako platformy będą nie tylko służyć do gier ale i zastąpią nam dzisiejsze komputery.Dostaniemy chmurę z funkcjami społecznościowymi, obróbką dokumentów, wideo i co tam może jeszcze być, ale na takiej platformie to Microsoft będzie "dzielił i rządził", a co to znaczy chyba nie muszę tłumaczyć.

  66. przykro (autor: Krax | data: 23/06/13 | godz.: 17:11)
    mi chłopaki, ale wam się pomóc nie da.. to wy wszystko pomyliliście...

    rush nie chce mi się z tobą dyskutować... jesteś troszeczkę zbyt zielono do tego... nie wiem kim jesteś z wykształcenia, ale na programistę nie wyglądasz...

    wszystko co było i wszystko co poruszyłeś ośmiesza ciebie... i tylko i wyłącznie.... o ile kwalimira można olać kompletnie, bo facet... prawdopodobnie nic nie wie, nie ogarnia a co gorsza najwyraźniej nie potrafi samodzielnie pomyśleć... o ile ciebie nigdy do takiego worka nie miałem zamiaru wrzucać.

    odpowiem, ale po raz ostatni na twoje zarzuty... potem tu już nie zaglądne więc nie staraj się nawet odpowiadać.

    froza4 ? tekken 5? a pamiętasz jak to działało... tak samo jak w niektórych fps...

    mówimy tu o uczeniu komputera sposoby jazdy...tak jak to się robi z systemami eksperckimi... nie poniżaj się proszę. nie mówimy o zestawie gotowych skryptów... które są dobierane na podstawie preferencji gracza(bo na tym ten tekken polegał), bo nawet kiedy mówimy że ai jest nie oskryptowane( to się mylimy, bo tak naprawdę skrypty są, tyle że lepsze i jest ich więcej)

    i nie odbywa się to pomiędzy klatkami animacji... w grach komputerowych nic nie odbywa się pomiędzy klatkami animacji poza przeliczaniem wejścia/wyjścia
    btw człowieku nano sekundy? w tym czasie nie jesteś w stanie utworzyć pliku na dysku twardym.
    a co dopiero stworzyć i zapisać skrypt sztucznej intligencji. no chyba że mówimy o wystarczająco dużej ilości nano sekund... tak żeby chociaż głowica się przesunęła.

    Time-of-flight? o to ci chodzi?http://en.wikipedia.org/wiki/Time_of_flight

    masz racje że kinefct nie uczy się w czasie rzeczywistym... został wcześniej nauczony..ale to nie kamera rozpoznaje obraz... robią to odpowiednie algorytmy które zostały w tym celu stworzone... i są wykonywane hardwarowo przez procesor detektora... nie kamerę, aparat czy jak to nazwiesz.

    machine learning ....haahahahahaha
    mówiąc że chmura uczy mamy na myśli to że to chmura przeprowadza symulacje i dokonuje obliczeń... nie zrozum mnie źle.. ale chyba ci coś umkneło.
    algorytmy genetyczne to podstawa....
    człowieku algorytmy gentyczne początkowo stosowane w ekonomii lata 60-70. znajomo? jak pisałem, były odpowiedzialne za kryzys w stanach. po kryzysie ludzie wpadli na to że pomimo tego że w ekonomii przydatność 0% to można spróbować gdzie indziej.
    btw i to chmura wykonała obliczenia które były potrzebne by użyć tego twojego machine learning w kinect, tego na kartkach papieru niestety nie liczyli.... walisz pojęciami zbyt ogólnymi, o których btw chyba nie masz pojęcia, jak ci w ogóle nie wstyd walić tak 3 po 3?

    rush to ty mylisz pojęcia... chmura jest dostarczycielem tych usług...odbywają się w chmurze...to ona ci to udostępnia.... nie dzieje się to lokalnie... pal licho że to statsy i achiwmenty...ale to usługa udostępniana przez chmurę... btw pokaż mi gry z tego typu achiwmentami i statsami na 360... w steam nie ma czegoś takiego, żebym mógł zobaczyć w jaki sposób kumple grę przechodził... zresztą nie ważne(a steam to chmura btw udostępniająca ci usługi).

    co do tego uzależnienia... rok temu kupiłem sobie gre rocksmith... dziś postanowiłem ją zainstalować... płyta przechowywana w orginalnym pudełku i opakowaniu. drugi raz w napędzie... tym razem cieszę się że gra jest wersją ze steam... napęd 100% sprawny(wszystkie inne płytki w domu czyta...nawet te uszkodzone)... na płycie żadnej ryski... jakieś pomysły poza zwrotem? chciałbym być uzależniony od tych usług sieciowych Microsoftu... mnie drm(zresztą jakby nie było usługa chmurowa, przetrzymywanie licencji w chmurze... chociaż to samo ma steam tak?) nie przeszkadzają tak długo jak nie wpływa to na jakość produktu...a do tej pory tego nie odczuwałem(może po prostu nie gram zbyt dużo)

    nie znam się na kratach nv... oni ostatnimi czasy jacyś tacy zieloni się zrobili...


  67. Ja to faktycznie nieoswiecony jestem. (autor: Kwalimir | data: 23/06/13 | godz.: 19:26)
    Pokaż mi proszę jedną konkretną zaletę tej "zaprzepaszczonej" chmury dla gracza."Achiwmenty i statsy" o których piszesz to już na 360 mamy, każda gra zakupiona cyfrowo jest możliwa do pobrania ponownie więc problemu uszkodzonego nośnika nie ma.To że "algorytmy genetyczne" potrafią doprowadzić do kryzysu nie jest dla mnie zaletą bo pewnie równie skutecznie potrafią doprowadzić do kryzysu usług w chmurze.Odkrywanie na nowo dysków w chmurze też nikomu nie potrzeba bo to już mamy, zdjęcia i dokumenty też można w chmurze obrabiać.Oświeć mnie proszę i podaj jeden sensowny przekład dlaczego mam żałować że "straciliśmy" tak potrzebną i niezastąpioną usługę?

  68. Krax fajne ad hominem, i fajnie ze wiesz lepiej od M$ (autor: RusH | data: 24/06/13 | godz.: 06:11)
    skoro M$ twierdzi ze poprzednia Forza miala AI uczace sie na bierzaco to miala, chyba ze uwazasz ze M$ klamal o poprzedniej Forzie, ale nie klamie o nastepnej :)

    >w grach komputerowych nic nie odbywa się pomiędzy klatkami animacji poza przeliczaniem wejścia/wyjścia

    hihi tak, AI fizyka i fetekcja kolizji odbywa sie w 4 wymiarze

    >Time-of-flight?

    troche slabe basz wiki-fu i google-fu
    ToF to technologia na ktorej opiera sie nowy kinect i jego kamera glebi

    >ale to nie kamera rozpoznaje obraz... robią to odpowiednie algorytmy które zostały w tym celu stworzone... i są wykonywane hardwarowo przez procesor detektora... nie kamerę, aparat czy jak to nazwiesz.

    :(
    Nie masz o tym pojecia, prawda? Nigdy nie miales w reku Kinecta, prawda? Nigdy nie widziales API PrimeSense ani API NUI, prawda? Nie wiesz nawet jakie dane leca po USB pomiedzy Kinectem a komputerem/konsola, prawda? Nie wiesz nawet na jakiej zasadzie dziala Kinect, prawda?

    'hadrwaroweo przez procesor detektora' to sie mozna wlamywac Emacsem przez sendmaila.

    Rozpoznawanie twarzy jest zadaniem calkowicie programowym, nie wazne czy zaimplementowane jako SVN czy NN. Nie ma w komputerach/konsoli/kinekcie/telefonach/kamerach magicznych chipow robiacych to sprzetowo.


    >machine learning ....haahahahahaha

    ale z ciebie blazen
    http://www.topgear.co.za/...he-man-who-makes-forza

    >So the original Drivatar, it&#8217;s a learning system, it&#8217;s machine learning, it&#8217;s a Bayesian network [a statistical
    >model which represents a set of random models and their
    conditional dependencies. If that helps] which was way
    >ahead of its time back in 2005.

    W twoim malym swiecie autor kodu Forzy tez klamie?

    > mówiąc że chmura uczy mamy na myśli to że to chmura przeprowadza symulacje i dokonuje obliczeń... nie zrozum
    >mnie źle.. ale chyba ci coś umkneło.
    algorytmy genetyczne to podstawa....

    Hmm, cos mi sie wydaje ze studiowales w tych swoich latach 70tych i tylko ci zostala wiedza o GA i nic wiecej (a i tak nie za duzo).

    "chmura" to zwykla serwerownia z klastrem komputerow


  69. btw (autor: RusH | data: 24/06/13 | godz.: 06:20)
    GA praktycznie nikt nie uzywa w praktyce, nie ma ANI JEDNEGO komercyjnego systemu/programu uzywajacego GA do np detekcji twarzy. Jest to tak samo przeszlosc jak jednowarstwowe siec perceptronow.
    Tak wiec spakuj to swoje GA razem z chmura M$ i idz sie douczyc.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.