TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 21 czerwca 2013 |
|
|
|
Adobe wprowadza OpenCL do Photoshopa i Premier Pro Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 09:34 |
(18) | AMD od jakiegoś czasu intensywnie współpracuje z producentami gier, oraz oprogramowania dla profesjonalistów, czego owocem są produkty potrafiące lepiej wykorzystać potencjał układów firmy z Sunnyavle. Owa współpraca obejmuje też firmę Adobe, znanego producenta aplikacji do obróbki grafiki rastrowej oraz wektorowej, a także materiałów wideo. Ostatnim owocem tego związku jest poprawka dla programów Photoshop CC i Premier Pro CC, wchodzących w skład „chmurowego” pakietu od Adobe, która wprowadza obsługę bibliotek OpenCL dla niektórych filtrów i efektów.
Dzięki temu obie aplikacje dokonując obliczeń korzystają z potencjału GPGPU, co powoduje znaczący wzrost wydajności gdy korzystamy z APU firmy z Sunnyvale. Swoją drogą ciekawe o ile wykonywanie pracy przyspieszą APU z IGP stworzonym w oparciu o architekturę GCN, skoro obecne procesory zbudowane na bazie IGP z architekturą VLIW4 dostają nawet kilkukrotnego przyspieszenia. Oczywiście trzeba też pamiętać, że nie wszystkie funkcje będą korzystać z GPU, choć ich liczba powinna z biegiem czasu sukcesywnie rosnąć.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- te. (autor: piobzo | data: 21/06/13 | godz.: 10:11)
wykresy Oo
- NVIDIA. (autor: Mateusz007 | data: 21/06/13 | godz.: 10:52)
A ja poproszę jeszcze o porównanie z wydajnością kart NVIDII.
- @02 (autor: Plackator | data: 21/06/13 | godz.: 11:06)
Gorzej zapewne
- @03 (autor: _DL_ | data: 21/06/13 | godz.: 11:38)
Nie koniecznie... ale cały bajer chyba w tym że w żadnym zestawie nie ma dedykowanej grafiki. A należy przypomnieć, że grafika taka będzie jednak swoje kosztować.
Wiem wiem... zaraz usłyszę, że jak kogoś stać na Premiere Pro to stać go na silny procesor czy dedykowaną grafikę.
No właśnie to, że kogoś stać nie oznacza, że chce kupować. Znam co najmniej kilku posiadaczy Premiera, którzy pracują na laptopach.
Co prawda w to nie wierzę, ale idealną sytuacją było by gdyby program (albo nawet lepiej samo API) potrafiło podzielić zadania pomiędzy dostępne jednostki zdolne do wykonywania operacji danego typu. Zakładając więc że posiadamy zarówno grafikę jak i procesor z możliwością wykonywania sprzętowo zadań openCl posiadacze APU+ dedykowana grafika mogli by zyskać jeszcze więcej. Ale jakoś w to nie wierzę.
- @04 (autor: mbe | data: 21/06/13 | godz.: 12:59)
W to co nie wierzysz bedzie zapewniac HSA.
- Dopiero teraz? (autor: Krotock | data: 21/06/13 | godz.: 14:13)
Sądziłem, że Adobe już to stosowało... Nie przepadam za produktami tej firmy nwm dlaczego. Wolę korzystać z konkurencyjnych rozwiązań, bo programy Adobe jak dla mnie jakieś niewygodne są, ale to tylko moja opinia, z którą większość się nie zgadza.
- Adobe wprowadza obsługę OpenCL do Photoshopa i Premiera Pro (autor: Marucins | data: 21/06/13 | godz.: 15:00)
Nareszcie.
Co prawda to dopiero początek więc i wydajnościowo nie jest aż tak dobrze jak CUDA ale za jakiś czas.
Czasami zastanawiam się nad tym czy dobrym rozwiązaniem jest to że twórcy dodadzą opcję ULTRA, która zacznie jechać po CPU i GPU aby jeszcze bardziej przyśpieszyć czas wykonania zadania.
- matematyka na drugim wykresie (autor: daver | data: 21/06/13 | godz.: 15:37)
jest boska
- daver (autor: Markizy | data: 22/06/13 | godz.: 07:34)
to by tłumaczyło dlaczego bulldozerki były takim faill'em
- Ciekawe (autor: darkowal | data: 22/06/13 | godz.: 11:01)
AMD Richland 6800k Crysis 3 benchmark 720p review , benchmark pc
http://youtu.be/1VrobJNz-w0
- Marniutko (autor: anemus | data: 22/06/13 | godz.: 22:45)
Skoro 0 1/3 szybciej taktowany richland tylko czasem z GPU radzi sobie z i5 i to na marketingowych machlojkach to marniutko. Biorąc pod uwagę, że open cl pozwala jechać równocześnie po cpu i gpu to podejrzewam, że jakiś mobilny hanswell zdewastuje amd, o intelu + nawet słaba nvidia nie wspomnę.
- @11 (autor: mbe | data: 23/06/13 | godz.: 11:18)
Jaja sobie robisz??
- @12 Podejrzewam (autor: PrEzi | data: 23/06/13 | godz.: 13:14)
...kolejnego trolla :)
- @12&13 (autor: anemus | data: 23/06/13 | godz.: 15:22)
Nie robię sobie jaj, po prostu wyniki są koszmarnie złe i to mimo tego, że są czysto marketingową "zabawą". Przykro mi, że czciciele AMD czują się urażeni ale takie jest moje zdanie.
- ps. (autor: anemus | data: 23/06/13 | godz.: 15:32)
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że gpu są stworzone min do manipulowania kolorem pikseli (cieniowanie) i teoretycznie (często praktycznie) jest z dziesięć razy szybsze w tej dziedzinie - tu mamy 2,4 raza, to samo blur... Liqufy angażuje jednostki zmiennoprzecinkowe i tu przewaga jest prawie żadna mimo, że również świetnie się skaluje przy zrównoleglaniu.
- sie czepiasz, a mogli wziac i porownac do HD 2000 (autor: daver | data: 23/06/13 | godz.: 15:56)
ale byli wspanialomyslni i wzieli HD 2500. http://media.bestofmicro.com/...otoshop-opencl.png
Generalnie fajna sprawa, ale gdyby sie chwalili mobilkami. Nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie oszczedzal na sprzecie 1/10 ceny software'u. Ot, taka papka dla ludu.
- @14 (autor: mbe | data: 23/06/13 | godz.: 19:52)
NV gdy nie ma obsługi CUDA to wypada słabiutko w OCL. Grafika w HSW tez do najmocniejszych w tej dziedzinie nie należy.
Teraz zobacz ile bedzie kosztować np i3 HSW + GPU NV vs. A10-6800. Rozumiesz teraz magie APU.
@16
Dużo firm ma podpisane lojalnościówki z Adobe i dostają do licencji głównej specjalne licencje którą otrzymuje pracownik do pracy w domu a nie każdy chce trzymać monstrum w domu...
- pamiętam jak AMD miało dać kopa w liczeniu konwersji filmów na Radeonach. (autor: Qjanusz | data: 25/06/13 | godz.: 01:38)
Wykresów, ochów i prezentacji zatrzęsienie, po czym cichaczem na imprezę wpadł Intel ze swoim QuickSyncem i rozjechał w testach walcem wszystkie powerpointy. Śmiechu nie było końca.
Nauczony tym doświadczeniem, poczekam na testy i opisy z placu boju. Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale jak widzę slajdy z wykresami i podpisem AMD, to jakoś tak humor mi się poprawia... :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|