TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 26 lipca 2013 |
|
|
|
Battlefield 4 będzie korzystał z API DirectX 11.1 Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 09:45 |
(28) | Do sieci trafiła ciekawa informacja na temat nowego Battlefielda z numerkiem 4, nad którym w pocie czoła pracuje DICE, wykorzystując przy tym poprawiony silnik graficzny Frostbite 3. Okazuje się bowiem, że opisywany tytuł będzie w pełni korzystać z dobrodziejstw API DirectX 11.1, które pozwoli uzyskać nieco wyższą ilość FPS dzięki optymalizacji działania niektórych funkcji. Jest to świetna wiadomość dla osób posiadających komputer PC z systemem operacyjnym Windows 8, oraz kartą graficzną z rodziny Radeon HD 7000.
Ich entuzjazmu nie podziela zapewne Nvidia, której akceleratory z rodziny GeForce GTX 600 i GTX 700 nie wspierają wszystkich funkcji zaimplementowanych w DirectX 11.1. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- tak tak (autor: ff1-ff1 | data: 26/07/13 | godz.: 10:05)
a nvidia i tak pomajstruje przy sterownikach i mimo oficjalnego braku paru pierdół poprawi szybkość grafiki w tej grze.Nieraz tak było przy okazji wcześniejszych wydań dx i braku czegoś w samym sterowniku.
- Mamy nowego trolla na tpc (autor: mbe | data: 26/07/13 | godz.: 10:16)
Podsumowujac tak es tlumacz...
- Ten troll ma rację. (autor: Mateusz007 | data: 26/07/13 | godz.: 10:53)
Co więcej u NVIDII to pewnie będzie działało na Win7 i nie trzeba będzie zmieniać systemu operacyjnego dla kilku efektów graficznych.
- nVidia już nie raz najstrowała przy swoich sterach (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 11:25)
i nic dobrego z tego dla właścicieli GeForców nie wyszło...
Implementacja odbywa się w krzemie. Można majstrować przy sterach, ale będzie to programowa emulacja, czyli.... kiepska wydajność.
Poza tym nie zapominajmy że w tym projekcie będzie wykorzystany PecksFX zaprojektowany przez AMD.
- hmmm (autor: Mario2k | data: 26/07/13 | godz.: 11:28)
Pozyjemy zobaczymy , jezeli naprawde przesiadka na Win8 zagwarantuje powiedzmy minimum 5%
wieksza wydajnsc to pewniakiem znajda sie tysiace ludzi ktorzy takowa przesiadke zrobia .
- Mateusz007 (autor: Markizy | data: 26/07/13 | godz.: 11:32)
a nie jest tak że BF3 działa tylko od visty w górę ? więc win 7 mnie nie dziwi. Co innego win8 ale to by sobie wydawce strzelił w głowę prosto.
- wezmą przykład z AMD (autor: guziel | data: 26/07/13 | godz.: 11:32)
pozmieniają stery na tyle by nie wyświetlać w pełni obrazu i się FPSy podniosą ;p
- @Markizy (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 11:34)
Oczywiście że gra będzie działała na Viście i 7mce, ale niestety bez dobrodziejstw DX11.1
- @7 Hm.. (autor: PrEzi | data: 26/07/13 | godz.: 11:51)
Not sure if Trolling... being sarcastic or joking...
Z tego co wiem to niechlubna historie z niewyswietlaniem ma NV (niewidzialny smok w 3Dmarku) a nie AMD.
- bujdy (autor: pawel1207 | data: 26/07/13 | godz.: 12:08)
przy przejsciu z dx9 na 11 zmiienilo sie raczej niewiele :) to jaka moze byc roznica przy 11 vs 11.1 3 klatki w scisle okreslonych efektach :D
- @07 (autor: Plackator | data: 26/07/13 | godz.: 12:19)
Dragon Age II na Geforce - pamiętam jak Nvidia hucznie krzyczała przy kolejnej wersji sterownika że wydajność wzrosła o 3000% , bo przedtem była tylko 1 klatka niezależnie od karty :E.
- pawelek1207 (autor: Mario2k | data: 26/07/13 | godz.: 13:40)
Dzieciaku neostrady , tu chodzi u usprawnienia kodu , ten sam efekt z DX11 bedzie liczony szybciej na DX11.1 po prawdzie to bedzie to okolo kilku procent i prawdopodobnie bedzie to trudne do zauwazenia w grze .
- nvidia robi odwrotnie (autor: RusH | data: 26/07/13 | godz.: 14:02)
nvidia placi developerom za KASTRONANIE fiuczersow ktore chodza na amd lepiej
http://www.brightsideofnews.com/...d.aspx?pageid=2
- #13 (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 14:22)
niestety nVidia oparła swoją strategię na promowaniu CUDA/Physx, które to najzwyczajniej w świecie zostały odrzucone przez rynek.
Teraz będzie mocno pod górkę z racji implementacji APU w next-genach.
- EA/DICE (autor: MBR[PL] | data: 26/07/13 | godz.: 15:15)
Oni za pieniądze zrobią dobrze każdemu. W BF było usilne promowanie CUDA zamiast dostępnego na wszystkich platformach OpenCL, teraz robienie dobrze Microsoftowi przez promowanie gniota w postaci Win8. Bo bez tego mając Radeona HD7000 ze sprzętowym wsparciem DX11.1 na niczym poza kaprawym Win8 tego się nie wykorzysta.
Czekam na nową generację konsol i być może mając wszędzie te same bebechy z x86-64 + GCNHSA developerzy zaczną wreszcie wykorzystwywać otwarte standardy jakimi są OpenGL/OpenCL/OpenAL niezależnie od platformy zamiast wisieć u klamki MS czy nVidii.
- @12 (autor: loccothan | data: 26/07/13 | godz.: 15:49)
Ty masz rację właśnie o to biega w DX11.x (od 11.1 do pewnie 11.3 lub 11.4) bedą specjalne Optymalizacje dla ATI/AMD, a z tego co wiem Next-Gen X1 jest DX 11.x a PS4 OpenGL !
To co pisałem o Battlefield4 parę miesięcy temu się sprawdza ;-) ale to nie koniec inne gry także bedą pod DX11.1 i up (pod o8iem). NV w testach nic nie zrobi w sterach, nie jest to mozliwe a przyszłość nagrodzi Sumiennych i Uczciwych jak AMD/ATI. Pozdrawiam -> pełna specyfikacja DX11.1 i 11.2 -> http://msdn.microsoft.com/...562%28v=vs.85%29.aspx ;-> Druga sprawa nV w końcu przestało oszukiwać klientów (po jakims czasie lol) że obsługuje DX..11.1 ponieważ ma podstawowe DX11 tylko ! a AMD ma Hardware DX11.x ! (dlatego brałem HD7970 GHz a nie GTX680 !!) po drugie także nie jest prawdą że nV obsługują efekty DX11.1 związane z Graniem, he he nie obsługują nawet jednego rozszerzenia ! a AMD/ATI w pełni nawet DX11.3 i > lol chodzi o Chip i Technologię a nie stery !! jak Qjanusz stwierdził w post. 4 !! Są w DX11.1 poprawione Teselatory i wile innych fajnych Optymalizacji by Gry wyglądały lepiej i działały szybciej. tyle w temacie 3m cie się
- 15@ (autor: loccothan | data: 26/07/13 | godz.: 15:52)
Także masz rację -> naj naj są otwarte standardy jak OpenGL i inne
Każdy ma sprzęt jaki chce i wsio mu śmiga i ma każdy bajerek aktywny ! Pozdro
- jeszcze taki mały off-topic o nVidii (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 16:09)
ta firma bardzo często grała nie fair. Pamiętam kiedy miały pojawić się karty Kyro2, nVidia zaczęła chyba pierwszą na tą skalę w IT wojnę z czarnym PRem w orężu. Jak się później okazało w testach, argumenty zupełnie chybione i wyższa wydajność Kyro2. Tak dla przypomnienia:
http://twojepc.pl/news247/NVIDIA-a-Kyro-2.html
- a generalnie (autor: biuro74 | data: 26/07/13 | godz.: 16:52)
to kazdy majstruje przy sterownikach.
Sterownik powinien zajmowac kilkanascie MB, tyle, co na linuchu. Reszta to dopalacze, protezki, obejscia, kreatywna poprawa FPSow (czytaj: "optymalizacja") itp.
- #19 (autor: Qjanusz | data: 26/07/13 | godz.: 17:06)
oczywiście optymalizacja jest bardzo pożądana, pod warunkiem że nie urywa jakości obrazu, nie ukrywa obiektów, czy nie powoduje wyświetlania połowy klatek. Oszukiwanie to nie optymalizacja. Tym bardziej że któryś z redaktorków prędzej czy później na to wpadnie i wywlecze.
- Mario2k (autor: pawel1207 | data: 26/07/13 | godz.: 21:30)
dziadku neostrady :D a co ja wlasnie napisalem ??? jakiegos niesamowitego speeda nie bedzie :) czytaj ze zrozumieniem :)
"przy przejsciu z dx9 na 11 zmiienilo sie raczej niewiele :) to jaka moze byc roznica przy 11 vs 11.1 3 klatki w scisle okreslonych efektach :D"
"Dzieciaku neostrady , tu chodzi u usprawnienia kodu , ten sam efekt z DX11 bedzie liczony szybciej na DX11.1 po prawdzie to bedzie to okolo kilku procent i prawdopodobnie bedzie to trudne do zauwazenia w grze"
a teraz wez mi powiedz ze nie napisalismy tego samego :)
- Intel HD... (autor: Majster | data: 26/07/13 | godz.: 23:40)
Dla porównania - zobaczcie jak może wyglądać gra Half-Life 2 na IGP firmy Intel. :/
Half-Life 2 looks ugly on my Intel HD:
http://www.techpowerup.com/...thread.php?p=2948093
Cieszcie się, że nVidia razem z ATI ogólnie i tak oferuje lepsze parametry swoich kart graficznych, bo gdyby w rachubę wchodził jedynie Intel to była by żenada.
- @21 (autor: Plackator | data: 27/07/13 | godz.: 00:36)
Proszę uzasadnij swoją wypowiedz, oczywiście nie opierając się na konsolowych portach czy innych tworach opartych tylko częściowo na DX9 ze względu możliwości portowania czy starszych systemów operacyjnych.
- Nie ma ktoś kyro2? (autor: zgf1 | data: 27/07/13 | godz.: 10:58)
Chętnie pobawie się takim
- zgf1 pewnie masz (autor: RusH | data: 27/07/13 | godz.: 12:43)
w telefonie :)
povervr sa teraz w telefonach
- zgf1 (autor: daver | data: 27/07/13 | godz.: 13:27)
Ja mam, (nie oddam :P) ale nie wiem po co sie tym bawic. Guano to bylo straszne nawet 11 lat temu. Jeden z redaktorow z fraza robil im swietna reklame i dalem sie skusic. Ciezko bylo znalezc gre, w ktorej nie byloby jakis problemow (jesli gra wymagala T&L to juz byla katastrofa). Do tego fatalne stery, ograniczone 2D (overlay do 800x600 - jesli dobrze pamietam), zerowe wsparcie dla Linuksa >2.4. Karta posiadala dwie zalety: niska cene i niezla jakosc obrazu. Long story short, bardziej nacialem sie tylko z Matroxem Mistique kilka lat wczesniej (bo byl kilka razy drozszy i niemal rownie dupowaty dla gracza).
- @21 (autor: pawel1207 | data: 27/07/13 | godz.: 13:44)
Prosze bardzo zakladajac ze sprzet stoi w miejscu a zostal tylko albo az zupgradowany do dx11.1 nie zobaczymy gigantycznych zmian, (chodzi mi tu o czysta moc obliczeniowa)
po prostu karty mocowo nie daly by rady.
Optymalizacje w nowych dx sa raczej kosmetyczne a znaczna poprawe dzialania niektorych funkcji nazwal bym raczej naprawa bledow niz optymalizacja :) chodzi mi oto ze nie ma co plakac ze ktos ma tylko dx11 a nie dx11.1 innym problemem jest to ze microsoft koleguje sie teraz mocno z amd co za tym idzie wczesniej czy puzniej moga pojawiac sie rozne kwiatki ktore beda niewsmak userom nv. jednak jest jedna funkcja w dx11.1 ktora mi sie podoba zn. natywna stereoskopia niestety z tego co wiem dostepna tylko w win8.
Z drugiej strony jednak dx10/11.11.1 ulatwia prace programiscie i to mocno przynajmniej tak slyszalem :).
- Ja pasuję.... (autor: t.luk | data: 30/07/13 | godz.: 12:38)
Ja tam pasuję i poczekam na Battlefield 5 na bazie DX12 i Windows 9 ;) A tak na poważnie to to jest tylko nagonka na zakup Windows 8 :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|