Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 16 sierpnia 2013 
    

Xbox One w tym roku tylko w 13 krajach


Autor: Wedelek | źródło: Next Power Up | 07:19
(32)
Xbox One otrzyma układ APU stworzony z użyciem ośmiu rdzeni x86 Jaguar oraz IGP Radeon, ale procesor ten będzie słabszy niż chip montowany w PlayStation 4, który również został opracowany przez AMD. Co więcej konsola Sony została wyceniona na 399 dolarów, a więc jest o 100 dolarów tańsza niż produkt Microsoftu. Już te dwa aspekty wystarczą nadto, by gracze łaskawszym okiem spoglądali ku PlayStation 4, ale gigant z Redmond uznał chyba, że konkurent potrzebuje jeszcze więcej wsparcia i ogłosił, że tylko na niektórych, „dojrzałych” rynkach Xbox One pojawi się w tym roku.

Reszta musi czekać do przyszłego roku, co oznacza, że w ich przypadku z gwiazdkowego prezentu w postaci nowego Xboksa nici. Pod koniec roku Xboks One pojawi się tylko w sklepach na terenie Australii, Austrii, Brazylii, Kanady, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoch, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, no i oczywiście USA. Co ciekawe Microsoft podał też listę państw, które obejmie druga tura rynkowej ekspansji, zaplanowana na przyszły rok. Są na niej Belgia, Dania, Finlandia, Holandia, Norwegia, Rosja, Szwecja, oraz Szwajcaria.

Pominięcie Polski może być dla niektórych użytkowników bolesne, bo sprowadza się do dłuższego oczekiwania na nową konsolę, ale z drugiej strony jesteśmy stosunkowo ubogim państwem, więc stosunek Microsoftu do naszego rodzimego rynku da się racjonalnie wytłumaczyć. Nijak natomiast nie mogę zrozumieć braku na którejkolwiek z list Japonii czy Korei Południowej, co osobiście odczytuję jako jawny strzał w oba kolana, w wykonaniu giganta z Redmond. A co wy o tym sądzicie?

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Trzeba zapytać, (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 16/08/13 | godz.: 07:59)
    jak sprzedał się w Japonii i Korei Xbox 360, bo wydaje mi się, że przewaga PS3 była tam kolosalna. Microsoft, wiedząc że nie ma szans na tych rynkach, może je zwyczajnie odpuszczać.

  2. Nie ma też Rumunii, Bułgarii (autor: ghs | data: 16/08/13 | godz.: 08:31)
    Białorusi, Ukrainy, Czech itp. W przekonaniu asów imperium ten blok to już stepy akermańskie są. To nie rynek zbytu dla ichniego xboxa a dla takiego np mięsa które przeleżało 20 lat w chłodniach armii amerykańskiej i należało je jakoś zutylizować, najlepiej w żołądkach pariasów

  3. Nvidia (autor: MagS | data: 16/08/13 | godz.: 08:55)
    Szkoda że się nie dogadali z Nvidią.

  4. ad1 (autor: piobzo | data: 16/08/13 | godz.: 09:00)
    Ms w Japonii się nie sprzedaje, tam dominuje Nintendo no i Sony... Nigdzie na świecie Nintendo się tak dobrze nie sprzedaje jak w Japonii. No i Japończycy bardzo chętnie sięgają po vitę, taki to ekscentryczny kraj...

  5. MagS (autor: PrEzi | data: 16/08/13 | godz.: 09:03)
    A niby dlaczego ? Co NV ma takiego super czego nie ma AMD ?

    @Temat - oczywiscie Polski tez nie ma, ale dla hamerykancow Polska to juz azja mniejsza.


  6. Microsoft nie chce sobie psuć statystyk sprzedaży, (autor: pwil2 | data: 16/08/13 | godz.: 10:01)
    udziału w rynku Japonią... ;-)

  7. Pominięcie Polski (autor: lcf | data: 16/08/13 | godz.: 10:27)
    nikogo nie zaboli - u nas świadomość konsumencka jest całkiem niezła, ludzie PS4 będą brali :). X360 (po kilku poprawkach ;]) był fajny, ale cóż, /wave @ X1.

    Tak btw. przypomniało mi się demko z PS4 Eye: http://www.youtube.com/...ure=youtu.be&t=3m30s :)

    A zaraz potem że X1 będzie pochodził z kraju kwitnącego szpiegostwa (PRISM), i drugi filmik: http://www.youtube.com/watch?v=r2Ug29BVEPI :)


  8. Ja pierdziele... (autor: ZeXeL | data: 16/08/13 | godz.: 10:32)
    dupska znowu dają, a zatwardziałe fanboye "fuck PS, xbox the best". Debilizm.

  9. Szkoda... (autor: Brendyman | data: 16/08/13 | godz.: 11:26)
    Pomimo tego, że wiem o różnicach między dwoma next-genami i na czyją korzyść te różnice przemawiają a także pomimo posiadania PS3, poważnie myślałem o zakupie XOne, głównie ze względu na kinecta (można mówić co się chce ale na to Sony niema jeszcze kontry, poza tym, kto nigdy nie grał w golfa na zakrapianej imprezie, nigdy tego nie zrozumie :) ) oraz fakt, że MS chce odejść nieco od koncepcji konsoli do grania w stronę centrum rozrywki. MS zaś zdaje się robić wszystko co w ich mocy by ich nowy produkt nie sprzedawał się dobrze/wcale. Jedna głowa (pan Mattrick) już poleciała ale przy tym co tutaj widzę, to chyba 3/4 działu marketingu powinno polecieć razem za nim, i nie o to chodzi, że (mania wielkości) Polska jest taka ważna i w ogóle (bo nie jest, spójrzmy prawdzie w oczy...) tylko o to, że MS znowu dzieli świat na lepszych i gorszych. Sony chyba niema czegoś takiego w planach, jeśli ma - może to nowa moda - ale wątpię by byli aż tak głupi.

  10. @09 (autor: Plackator | data: 16/08/13 | godz.: 11:31)
    Zwłaszcza że xbox one w trochę wyższej cenie dodaje kinecta, gdzie PS4 nie ma pełnego zestawu kontrolerów :(

  11. @10 (autor: Brendyman | data: 16/08/13 | godz.: 11:37)
    Zgadza się, wiadomo, część osób oburzy się na 100$ różnicy, dla mnie to nie problem bo sam produkt wydaje się tego warty (niemam zamiaru zagłębiać się w roźnice w wydajności, bo na nich skorzystają/stracą tylko exclusivy, gry wieloplatformowe i tak będą optymalizowane pod słabszy sprzęt) a kinect jest naprawdę niezłą zabawką.

  12. pomimo (autor: Krax | data: 16/08/13 | godz.: 18:40)
    że konsola Microsoftu pojawi się pużniej to i tak rozsądnie będzie na nią poczekać nawet jeśli kupujemy ps4(zawsze premiera konsoli konkurencji to okazja do obniżki)
    a co do japoni...to fakt piobzo ma trochę racji, a poza tym xbox x360 pojawił się na tym rynku w grudniu 2005 a ps3 w listopadzie 2006...

    zastanawiam się co było by lepszym posunięciem od strony wizerunku firmy... zrównać premierę urządzenia i wypuści na całym świecie za rok czy zostawić tak jak jest(bo jeśli chodzi o sprzedaż to wiadomo, że lepiej odpowiedzieć na niektórych rynkach niż nie odpowiedzieć wcale)

    ja nie wiem polak to taki dziwny gość co jak sam nie może to innym też zabroni.


  13. same nieporozumienia (autor: franc# | data: 16/08/13 | godz.: 21:33)
    po pierwsze w poprzedniej generacji to PS3 było w plecy o prawie rok i co? I jakoś dogonili pod względem sprzedaży więc jak widać, jak się wejdzie później to może być tylko lepiej (z resztą to typowe dla spóźnialskiego gapowicza jakim jest MSFT)
    po drugie x1 ma trafić NAJPIERW do graczy kazualowych - było o tym trąbione setki razy ale mało kto pamięta więc przypomnę, że tą drogą poszło Nintendo i sprzedażą położyło ps3/x360. Gdyby mieli mocniejszą konsolę to pewnie w ogóle by pozamiatali. Różnica w wydajności obecnej generacji ps/xbox jest nieistotna lub nawet NIEMIERZALNA (chmura?). Oznacza to, że x1 nie będzie jakoś do tyłu za ps4 jak Wii było za x360/ps3.
    po trzecie jak bym był na ich miejscu to bym sobie zrobił "select from sales group by country" i sprzedałbym do pierwszych piętnastu krajów z listy żeby sprzedać od razu jak najwięcej - jak dla kogoś to nie jest logiczne, to sorki. Biznes nie ma sentymentów tylko ma ZARABIAĆ.


  14. @franc# niestety tu nie masz racji... (autor: gantrithor | data: 17/08/13 | godz.: 14:26)
    wii nasycilo rynek tego typu urzadzen wiiU ma juz problem z deweloperami i malym zainteresowaniem ta konsola jak widzisz kinect to tylko dodatek tak jak wilot u nintendo ludzie czekaja na nowa jakosc grafiki a ludzie ktorzy chcieli kupic wii fitness raczej maja to gleboko gdzies jaka bedzieg rafika...

  15. Skąd niby (autor: Plackator | data: 17/08/13 | godz.: 14:40)
    te przekonania o tym że niby Xbox one jest mniej wydajny od PS4? PS4 posiada powolną pamięć GDDR5 dla procesora oraz grafiki, zaś xbox one posiada DDR3 oraz 2x szerszą szynę.

  16. Plackator (autor: Markizy | data: 17/08/13 | godz.: 15:37)
    sugerujesz że ps4 ma tylko 128bit, a xbox 256? Powiedział bym że tutaj obydwie konsole mają taką samą szynę 256, różnią polega na tym że xbox ma wolniejszą pamięć ddr3 + SRAM 32MB, a ps posiada szybką gddr5.

    Tym bardziej wyobrażasz sobie kartę szybszą od 7850 na szynie 128bitowej ?

    Przepustowość w PS4 to 176GB/s a x1 ma mieć od 102 do 170GB/s i to w połączeniu SRAM + DDR3.


  17. DDR3 lepszy od DDR5? (autor: ZeXeL | data: 17/08/13 | godz.: 15:53)
    Wyjdź i zamknij drzwi.

  18. @ZeXeL (autor: d3k | data: 17/08/13 | godz.: 16:37)
    DDR5?!?! Wez sie nie kompromituj. Nie ma czegos takiego jak DDR5. Nawet DDR4 jeszcze nie ma. Idz sie doucz i ogarnij. GDDR5 jest a nie DDR5 a to kolosalna roznica.

  19. markizy (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 18:10)
    zgodnie z tym co wiemy ta przepustowość dotyczy dylko gpu...szyna dla cpu to już tylko 20GB/s
    pozatym gddr posiada większe opóźnienia(podobno jakiś algorytm to zmniejsza...ale nie likwiduje 100%) zgadza się że do zastosowań graficznych lepiej jest mieć szybsze wypełnianie teksturami...ale dla cpu lepsze jest ddr(z kolei jak wiadomo dla gpu na opak). xbox ma ten esram zarówno dla cpu jak i gpu(dostęp równoległy).
    w ps4 ciekawie prezentuje się sdk które daje wybór(biblioteki c++) której szyny będziemy używać tej dla cpu czy gpu(domyślnie adresujemy po tej 20GB więc znacznie wolniej niż xbox)

    i ddr3 jest pamięcią niżej taktowaną ale nie wolniejszą... kwestia zastosowań. jeśli masz dużą ilość i/o to nie opłaca się stosować gddr(problem dotyczy też gpgpu, z tego powodu niema systemu operacyjnego na cuda/openCL).
    Mniejsza przepustowość != wolniejsza
    (przykład)w niektórych zastosowaniach lepiej spisuje się pendrive pod usb2.0 niż sata 2 7200 HDD... prędkość odczytu i zapisu tego drugiego jest nieporównywalnie większa... ale szybkość dostępu do danych rozbija się już o opóżnienia.
    na tej zasadzie można sobie przyspieszyć komputery z systemem windows.


  20. a i jeżeli (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 18:14)
    wierzyć temu co mówią ci od Microsoftu to ma mieć 192GB/s(ddr3+sram).

    i tak przyjdzie nam jeszcze poczekać. chociaż tyle że niema już ograniczeń regionalnych ani na konsole ani na gry, więc jak komuś się spieszy to może sprowadzić, ustawić na stany i kupować w cyfrowej.


  21. a co (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 18:36)
    do wydajności to konsole są mniej więcej tak samo wydajne... poza tym gry i tak będą robione pod tą słabszą(pomijając tytuły ekskluzywne których i tak nie uświadczymy na drugiej więc wydajność -i to w takiej różnicy- to kwestia drugorzędna).
    sony postawi na gpgpu a Microsoft na cpu.
    i różnica w wydajności gpu na korzyść ps4 zostanie pożarta przez gpgpu, jeśli chcą ominąć gddr5 (którą wszyscy tak chwalą) i ograniczoną szyne dla cpu.

    a nawet jeśli one nie będzie miał jednak dostępu do esramu dla cpu... to wciąż zostaje mu 60GB/s ddr3(3x szybciej niż ps4)

    i tyle w temacie potwierdzonych plotek które mogą się zmienić jeszcze z 100razy...albowiem
    tajne/poufne/wojsko/Microsoft.


  22. Krax (autor: Markizy | data: 17/08/13 | godz.: 18:40)
    opóźnienia swoją drogą, ale większości wydajność jest uzależniona od tego jak dobry mamy mechanizm przewidujący skoki czy konieczność poobierania konkretnych danych. Zresztą im szybsza pamięć tym opóźnienie nie robi się specjalnie istotne. Przykładowo Pamięci ddr pc400 cl2,5 są wolniejsze niż analogiczne ddr2 pc800 cl5, podobnie jest dla pamięci ddr3 pc1600cl9.

    A co do systemu działającego na gpgpu to myślałem że jest to związane z możliwości układów graficznych do wykonywania działań typu przewidywanie skoków itp. W końcu procesor graficzny nie ma zajmować się logiką tylko przerabiać dane.


  23. Krax (autor: Markizy | data: 17/08/13 | godz.: 18:51)
    bzdura, ddr3 w xone gwarantuje tylko 68GB/s, a sama pamięć SRAM 102GB/s przy czym trzeba pamiętać że pamięć ta cechuje się niskim opóźnieniami, ale okupione jest to jej ograniczoną ilością. Nawet jak sumujesz przepustowość pamięci z xboxa to i tak wyjdzie mniej niż 176GB/s z ps4.

    A trzeba pamiętać że w przypadku programowania będzie trudniej przerzucać sensownie dane pomiędzy pamięcią SRAM a DDR3 niż w przypadku tylko jednej pamięci.

    I skąd info że ps4 nie ma wspólnej szyny dla gpu i cpu ? bo wydaje mi się to masakrycznie nie logiczne, wychodzi że dla procesora zastosowali szynę 32bitów, która daje w tym wypadku 22GB/s.

    W przypadku dostawców gier to każdy będzie starał się wyciągnąć maksimum dla danej konsoli, w końcu są bardzo zbliżone do siebie parametrami, jednak w przypadku ps4 możemy dać więcej efektów który może nie być na xone. A co do procesora to w obydwu masz 8 rdzeni jaguara od AMD lub odpowiednią modyfikacje na życzenie dostawców, co i tak wpływa minimalnie nie wydajność pojedynczego rdzenia.

    http://www.benchmark.pl/...cji-konsol-do-gier.html

    Jednak 50% więcej jednostek w GPU dla ps4 będzie ciężko czymkolwiek nadrobić w xbox one.


  24. @23 (autor: Markizy | data: 17/08/13 | godz.: 18:52)
    jeszcze jedno uzupełnienie specyfikacji
    http://pclab.pl/news53453.html


  25. up. (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 19:08)
    graficzny może zajmować się operacjami logicznymi... stąd pomysł na układu heterogeniczne... tyle że nie opłaca się robić... dystans pomięcy gpu a cpu w tradycyjnym rozwiązaniu jest zbyt duży...
    a co do opużnień to tylko w przypadku małej ilości i/o... duża ilość danych z małą ilością operacji i pamięć ddr3 nie ma szans z gddr5(ale bardzo łatwo zrobić w drugą strone).
    prawdopodobnie xbox będzie miął szybszy dostęp do danych...
    będzi szybciej przetwarzał informacje z sieci i te z dysku twardego... ale może mieć problem(zależy od tego esramu.... nikt nie potwierdził jak dobrze się spisuje) przy dużych teksturach i bardziej rozbudowanych obrazach.

    podsumowując...
    w xbox gpu dostanie pełen dostęp tak jak ps4 do szyny(wszystko zależy od tej informacji Microsoftu na temat tego 192GB/s ale wedle wszystkich informacji przepustowości systemów pamięci w obu konsolach są podobne), cpu w One mam dostęp do ddr3(albo ddr i esram-tego nikt nie potwierdził) w ps4 dostęp do szyny 20GB/s gddr5(czyli procesor otrzyma i przetworzy mniej informacji, pamięć ram dla cpu w xbox będzie miała większą przepustowość i mniejsze opóźnienia)


  26. cały pic (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 19:21)
    polega na tym że przepustowość pamięci w xbox nie możesz sumować! esram wykonuje więcej cyklów(krótszy czas odstępu między cyklami, pamięci działają równolegle ale pracują asynchronicznie).
    więc jak dla mnie to info o 192GB/s jest możliwe...

    a specyfikacje którymi się sugerujesz nie zostały potwierdzone..ani w 100% przez sony ani Microsoft... trwa wojna informacyjna.
    więc wiemy że ps4 ma wydajność na poziomie 1,84... Microsoft oszacowano na podstawie wielkości całego układu(wliczając moduł esram).
    (1- 768/1152)*100~=33%:/

    specyfikacja zostanie podana być może za parę dni na targach...ale kto wie w końcu to Microsoft.


  27. markizy (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 19:26)
    z sdk

  28. Krax (autor: Markizy | data: 17/08/13 | godz.: 19:51)
    kwestia procentów wynika z tego w którą stronę liczymy ;)
    policzysz 1152/768= 1,5 ;)

    A co do przepustowości to domyślnie jest adresowanie na 20GB/s dla cpu, ale z twojego postu wynika że można to zmienić, to jak zmienić to na co zmienimy ?

    Ogólnie z tego co czytałem SRAM w x1 będzie zajmował się wspomaganiem buforowaniem klatek dla grafiki, ale w mojej opinii nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozszerzyć te możliwości chyba że fizycznie organiczną to.

    W każdym razie na chwile obecną specyfikacja ps4 jest mocniejsza od tej z x1. A to która się okaże lepsza będzie zależało od dostawców gier i polityki firm.


  29. sdk (autor: Krax | data: 17/08/13 | godz.: 23:04)
    udostępnia nisko poziomowe narzędzia.
    i tak: konsola zapewnia dostęp do danych przez jedną z dwóch magistrali... wolną(22-chyba, tak by wynikało ze specyfikacji gddr5 ale sony nie podało dokładnej tylko ~20- to wciąż wystarczająca szybkość do podstawowych obliczeń) i szybką( prawdopodobnie 172-22=150GB/s, preferowaną dla dostępu do danych graficznych, tekstur, mapowania itp.) jak możesz zauważyć procesor jest wąskim gardłem, system zarządzania pamięciom automatycznie wybiera jedną z szyn do przesyłania danych(nie rzadko źle, choć być może zostanie to poprawione w przyszłości). dane mogą zostać przesłane tak albo tak i można to określi w narzędziach dostępnych w nisko poziomowym c++(biblioteki sdk mogą wymusić używania konkretnej szyny). w takiej konfiguracji można było by użyć szybszej do wykonywania obliczeń, ale wtedy może braknąć przepustowości w krytycznych momentach, do tego roboty przy tym, z tego co wiem, jest całkiem sporo.

    co do esramu, jak wiesz podobne zastosowanie było w xbox360 (nie wiadomo czy identyczne czy podobne:P).
    dużo słabsza konsola konkurowała sprzętowo z znacznie szybszym ps3 i dawała radę nie rzadko pokazując lepiej wyglądające produkcje.

    wydajność, jaguar dla mnie do demonów szybkości nie należy. a specyfikacje wyglądają b.podobnie. wiele zależy czy sterowniki i rozwiązania sprzętowe od Microsoftu będę lepsze niż te sony.
    z ostatnim zdaniem częściowo się zgadzam... bowiem która lepsza, zależy od tego w jakie tytuły będziesz chciał zagrać.


  30. Krax (autor: Markizy | data: 18/08/13 | godz.: 08:56)
    to pozostaje poczekać i zobaczyć jak producenci będą sobie radzić z zarządzeniem danymi, i czy profesor się okaże wąskim gardłem to też nie wiadoma, obecnie procesory i5 SB/IB/HSW mogą korzystać z jednej kości ram i nie tracą za wiele na wydajności, to przy wielu słabszych jaguarkach może być podobnie, ale zobaczymy jak producenci sobie poradzą.

    Jedna kość DDR3 1600 daje 12,8GB, i w sumie jak i5 to wystarczy to jaguarkom blisko drugie tyle tez powinno. A przesyłanie danych po węższej szynie może częściowo rozwiązać problem opóźnień bo jedna porcja informacji będzie przesyłana dłużej, ale za to w tym czasie będzie mogła być przygotowywana kolejna porcja danych.


  31. nie ma (autor: angh | data: 18/08/13 | godz.: 19:18)
    zadnej roznicy w opoznieniach pamieci gddr5 i ddrs:
    http://www.hynix.com/...raphics/H5GQ1H24AFR(Rev1.0).pdf
    http://www.hynix.com/...sheet/pdf/dram/H5TQ1G4(8_6)3AFP(Rev0.1).pdf
    Wartosci sa w zasadzie identyczne, z tym, gddr5 ma szersze spectrum.
    Xbox One z pamiecia esram nie moze miec transferu sumowanego, to tak nie dziala. esram przyspieszy operacje danych cache'owanych tylko, a cache'owanie samo w sobie wymaga dodatkowych obliczen.
    Dodatkowo, cache'owanie z pomoca esdram dotyczy tylko GPU, CPU z niej nei skorzysta.
    Co do limitu 20gb/s dla cpu w ps4 to ktos chyba znowu nie doczytal:
    The three "major modifications" Sony did to the architecture to support this vision are as follows, in Cerny's words:
    "First, we added another bus to the GPU that allows it to read directly from system memory or write directly to system memory, bypassing its own L1 and L2 caches. As a result, if the data that's being passed back and forth between CPU and GPU is small, you don't have issues with synchronization between them anymore. And by small, I just mean small in next-gen terms. We can pass almost 20 gigabytes a second down that bus. That's not very small in today’s terms -- it’s larger than the PCIe on most PCs!"
    To nie jest jedyna magistrala ograniczona do 20 gb/s. To jest dodatkowa magistrala, rownolegla (czy raczej omijajaca istniejace) do standardowych rozwiazan uzywajacych cache.
    Tak czy siak przewaga ps4 bedzie widoczna tylko w exach, w pozostalych grach moze zaobserwujemy wyzszy framerate. Problem polega na tym, ze w Polsce xbox bedzie mial takei samo wsparcie, jak Live!, a wiec dosc kiepskie. Wiekszosc kluczowych elementow po prostu nie bedzie u nas dzialac. A patrzac na dotychczasowa biblioteke gier to biore ps4 po prostu ze wzgledu na roznorodnosc i bogactwo oferowanych tytulow. Na multiplatformy mam juz PC, chociaz jezeli jakosc gier na konsolach bedzie podobna to moze PC odpocznie.


  32. to co (autor: Krax | data: 18/08/13 | godz.: 20:15)
    napisałeś po angielsku nijak się ma do tego co napisałeś po polsku... szukać nie będę... ale z tego co pisałęś wnioskuje że info pochodzi z artykułu na temat portowania crew z pc na ps4... i nie jest tak jak mówisz...gdzieś jest nawet w całości wywiad przetłumaczony jak masz problem z angielskim to użyj tamtego.
    http://www.eurogamer.net/...orted-to-playstation-4

    patrz tu
    http://images.eurogamer.net/...e/600x-1/quality/91


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.