Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 1 października 2013 
    

Dwie nowe wyczynowe kamery GoPro Hero3+


Autor: DYD | 12:52
(15)
GoPro ogłosiło dzisiaj dostępność nowej linii swoich kamer Hero3+, które są 20% mniejsze i lżejsze, a żywotność ich baterii wzrosła o 30% w stosunku do poprzednich modeli. Oprócz tego, GoPro przedstawiło kilka nowych mocowań, które pozwalają na ujęcia z różnej perspektywy. Dostępne będą dwa nowe modele Hero3+ Black Edition (będący obecnie najmocniejszym modelem kamery od GoPro) oraz Hero3+ Silver Edition.

Hero3+ Black Edition
 Nowa obudowa sprawia, że z kamerą w środku całość jest 20% mniejsza i lżejsza niż przedtem (wodoszczelna do 40m)
 30% dłuższy czas pracy na baterii
 4x szybsze Wi-Fi dla szybszego kopiowania oraz odtwarzania zdjęć i filmów z kamery Hero3+ na mobilnym urządzeniu z aplikacją GoPro
 SuperView jest nowym trybem video, który pozwala zarejestrować jeszcze szerszą perspektywę
 Tryb Auto Low Light w inteligentny sposób dostosowuje liczbę klatek na sekundę, by zapewnić jak najlepszy obraz przy słabych warunkach oświetleniowych.
 Nowy obiektyw zapewnia ostrzejsze filmy i lepszą jakość obrazu

Nowa kamera Hero3+ Black Edition będzie kosztować 1899zł.

The Hero3+ Silver Edition - 2x Lepsza.
 2x szybszy procesor obrazu w porównaniu z HERO3: Silver Edition
 Nowe tryby video 1080p60 i 720p120 fps
 Nowa obudowa sprawia, że z kamerą w środku całość jest 15% mniejsza i lżejsza niż przedtem (wodoszczelna do 40m)
 4x szybsze Wi-Fi dla szybszego kopiowania oraz odtwarzania zdjęć i filmów z kamery Hero3+ na mobilnym urządzeniu z aplikacją GoPro

Nowa kamera Hero3+ Silver Edition będzie kosztować 1499zł.



GoPro pokazało dzisiaj kilka nowych mocowań:

 Jaws: Flex Clamp – Pozwala szybko zamocować kamerę GoPro na różnych przedmiotach. Zamocuj swoją kamerę bezpośrednio na zacisku lub użyj dodatkowo ramienia, by zyskać szerszy zakres regulacji położenia kamery. Szczęki bezpiecznie złapią nieregularne kształty i cienkie przedmioty dzięki innowacyjnej konstrukcji.

 Junior Chesty (Chest Harness) – Przeznaczone dla dzieci Junior Chesty jest mniejszą wersją mocowania na klatkę piersiową dla dorosłych. Wspaniale oddaje perspektywę widzenia dziecka począwszy od nart i snowboardu, po zjeżdżalnie i huśtawki. Dla dzieci powyżej 3 roku życia.

 Head Strap & QuickClip – QuickClip jest jest nowym akcesorium wchodzącym w skład mocowania na głowę Head Strap. QuickClip pozwala na ultra kompaktowe mocowanie i może być użyty do zamocowania kamery na czapce daszkiem do tyłu lub innych przedmiotach o grubości od 3mm do 10mm.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pytanie do osób znających kamery tej firmy: (autor: addos | data: 1/10/13 | godz.: 21:25)
    Czy da się tym nagrywać normalne filmy a nie takie wykręcone na brzegach? Szukam czegoś nagrywającego w jak najlepszej jakości w terenie takim jak Tatry (czyli tam, gdzie trzymanie kamery w rękach nie zawsze jest wygodne albo możliwe).

    Trochę przejrzałem filmów wrzuconych na YT nagrywanych poprzednimi wersjami tej kamery ale odrzucają mnie te zdeformowane ujęcia.

    Proszę o podpowiedzi...


  2. fov (autor: RusH | data: 1/10/13 | godz.: 21:55)
    fov mozesz sobie naprawic w pewnym stopniu w post prodakszyn edytujac klip

  3. addos (autor: DYD-Admin | data: 1/10/13 | godz.: 23:03)
    przy nagrywaniu 1080p masz tryby: wide, medium, narrow - w Internecie masz głównie nagranie w wide...

  4. hmm (autor: bartek_mi | data: 2/10/13 | godz.: 12:15)
    wszystko i tak obrobka softem - nie ma sensu

    gp3+ fajne bo mniejsze. jesli poprawili trzymanie akku to faktycznie dobrze (moze sie tez tak nie grzeje)
    z drugiej strony to lekki lifting w stylu apple.
    nowa obudowa ma spory minus - oslona obiektywu nie jest przykrecana jak w poprzednikach :(

    silver w koncu jest sensowny - do tej pory byla to kamera poprzedniej generacji.

    ja czekam na 4ke :)


  5. hmm (autor: bartek_mi | data: 2/10/13 | godz.: 12:15)
    aha - cena JAWS zabija :) 80 eurasow - jak zwykle pojechali...

  6. ... (autor: addos | data: 2/10/13 | godz.: 13:03)
    @ #2 fov (autor: RusH | data: 1/10/13 | godz.: 21:55)
    Co do poprawiania później już po fakcie to takie coś mnie nie interesuje. Albo nagrywa normalnie, albo nie chce tego :)

    @ #3 (autor: DYD-Admin | data: 1/10/13 | godz.: 23:03)
    Mam rozumieć, że opcja WIDE jest odpowiedzialna za te zniekształcenia, natomiast pozostałe już nagrywają normalnie?

    Czy lepiej będzie dla mnie kupić (droższą oczywiście) kamerę Panasonic HC-V720. Wiem, że nie przymocuję tego do ciała lub kijka tak jak GoPro, ale ciekawi mnie na ile odbiegają od siebie filmy nagrane tymi dwiema kamerami?


  7. addos (autor: DYD-Admin | data: 2/10/13 | godz.: 13:26)
    Wide - szeroki kąt ze zniekształceniami,
    Medium lekkie zniekształcania=mniejszy kąt,
    Narrow - bez zniekształceń=bardzo mały kąt

    Gopro i nagrywanie szerokokątne ma sens tylko w trybie wide, inaczej tracisz wiele ze sceny, nagrałem Ci przykładowy klip z trzema trybami, z tej samej odległości, około 40cm od monitora, zobacz sam jak to wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=Bsp1RTiMQ7Y
    Jak nie chcesz montować kamery na rowerze, nartach, kajaku, etc, a kręcić widoki z ręki, bierz Panasonica lub coś w ten deseń.


  8. @DYD-Admin (autor: addos | data: 2/10/13 | godz.: 18:02)
    Dzięki za wrzutkę. Teraz rozumiem jak to działa. Sporo obcina. Jednak wezmę Panasonica

  9. nie obcina (autor: RusH | data: 2/10/13 | godz.: 23:03)
    tylko zmienia pole widzenia zmniejszajac obszar kamery z ktorej czyta dane

    obcina sugeruje ze tracisz cos wzgledem innych kamer, a jest odwrotnie, w trybie narrow nagrywa tak jak zwykle kamery do nagrywania urodzin czy innej barmitzwy

    http://abekislevitz.com/...tanding-your-new-gopro/


  10. @addos (autor: cossack | data: 3/10/13 | godz.: 10:56)
    Proponuję łyknąć trochę teorii o obiektywach, ogniskowych, przysłonach itp, teorii jest nie wiele a często się przydaje. Punktem wyjścia jest wielkość matrycy, tradycyjnie i intuicyjnie stosuję się parametry które wywodzą się z filmu 35mm czyli np. ogniskowa 50 mm jest zbliżona do tego jak widzi człowiek. Kamery i aparaty mają dużo mniejsze matryce, ogniskowa 50mm daje olbrzymie zbliżenie (kilkudziesięciokrotne). Najlepiej się posługiwać kątami bo łatwo sobie wyobrazić jakie pole widzenia oferuje urządzenie. Kamery wyczynowe mają bardzo duży kąt, aby nie kadrować w czasie robienia ujęć i to jest ich największa zaleta, zawsze coś uchwyci w tych 170 stopniach. Kamery turystyczne raczej są nastawione na co innego czyli zbliżenia, promuję się zoomy. Panasonic o którym pisałeś ma ogniskową 2.82 - 59.2 mm co w przeliczeniu na film 35 mm daje 28 -739 mm, w kątach jest to od 2.82(max zoom) do 65 stopni(szeroki kąt). Daje to zoom 21x choć na obudowie jest 50x - zapewne cyfrowy. Kamera wyczynowa jest kamerą typu włącz i zapomnij, mocujesz i nagrywasz, Jest mała lekka i wytrzymała. Kamera powiedzmy tradycyjna wymaga znacznie więcej uwagi i czasu. Jej zaletą jest znacznie lepsza kontrola nad kadrem, możliwość robienia zbliżeń i działa znacznie dłużej, za to jest większa i bardziej narażona na uszkodzenia, raczej nie warto jej wyciągać w czasie deszczu. Możesz się jeszcze zastanowić nad aparatem który nagrywa filmy, aparaty zazwyczaj są mniejsze i lżejsze a jakość filmów bardziej niż zadawalająca.
    Osobiście korzystam z kamery wyczynowej zarówno do sportu (pływanie, sporty zimowe, rower) jak i w celach turystycznych, gdzie się bardzo fajnie sprawdza, jest dyskretna i lekka. Nigdy nie wiadomo co się nagrało dopóki się nie zrzuci filmów, to też ma swój urok. Można dokupić ekranik LCD albo oglądać przez WIFI na telefonie ale jak dla mnie, urządzenie ma w minimalnym stopniu absorbować, więc sobie daruję.


  11. @cossack (autor: addos | data: 3/10/13 | godz.: 18:10)
    Trochę się orientuję ale nie aż tak jak Ty.

    Napisałem, że obcina bo z tych 40cm to niestety ale wzrok ludzki obejmuje więcej niż to, co można zobaczyć na próbce wrzuconej przez DYD-Admina (czy może DYDa ? nie wiem jak to odmienić poprawnie). Nie mam porównania w tym przypadku bo musiałbym mieć jeszcze próbkę z tej samej odległości Panasonica i wtedy mógłbym się wypowiedzieć.

    Zaletą kamer typu GoPro jest to, że są małe, lekkie i można je przyczepić. Podejrzewam, że obraz z Panasonica będzie lepszy ale za to będzie to sprzęt nieporęczny w Tatrach.

    Na razie nastawiam się na jakość obrazu. Jak kiedyś będę gotowy na trasy typu Orla Perć to pewnie sprawię sobie GoPro albo coś w tym stylu :)

    Myślisz, że duża różnica będzie w jakości obrazu porównując te 2 urządzenia? Dasz radę z podanych parametrów to wyczytywać, czy tak się nie da? Mówię oczywiście o nagrywaniu w trybie NARROW bez żadnych zniekształceń vs Panasonic


  12. Nie znalazłem testu tego modelu (autor: Paweł27 | data: 3/10/13 | godz.: 18:47)
    ale tu jest porównanie starszych
    http://www.youtube.com/watch?v=L5ZxffAaTS0


  13. @addos (autor: cossack | data: 4/10/13 | godz.: 13:53)
    Ludzki wzrok hm.. od czego zacząć, przede wszystkim to co uważamy za normalne i typowe jest też pewnym zniekształceniem. 50 mm przy filmie 35 mm zniekształca podobnie jak ludzkie oko, ale film ma proporcje 2:3. Człowiek natomiast postrzega bardzo ciekawie dosyć szeroko ok 180 stopni z czym że przestrzennie zdecydowanie mniej coś ponad 100 stopni. Natomiast widzenie ostre to ok 2% pola widzenia, czyli niewielki obszar na którym zatrzymał się wzrok, wszystko obok jest coraz mniej wyraźne, duży kąt ale praktycznie w większości to są rozmyte plamy po bokach. Człowiek szybko reaguje na ruch i skupia ostrość dlatego jest wrażenie że ogarnia się dużo więcej niż naprawdę. To tylko w takim szybkim bardzo dużym uproszczeniu.
    Jak to się ma do aparatów i kamer.
    Przy zastosowaniu kamery która ma podobny kąt widzenia jak człowiek czyli np. GoPro, kamera będzie mocno zniekształcać, gdy natomiast zastosujemy zniekształcenia ludzkiego wzroku czyli te wspominane 50mm przy filmie 35 to otrzymamy kąt ok 40 stopni. Ciekawostką był np. aparat xpan Hasellblad który przy obiektywie 45 mm miał kąt 74,4 stopnia, ale robił zdjęcia na dwóch klatkach filmu 35 mm.
    Wybierając kamerę trzeba wybrać pomiędzy kątem widzenia a zniekształceniem. Reporterzy stosują zazwyczaj szersze kąty bo ważna jest treść, dynamika zdjęcia a deformacje poniżej dwudziestu kilku procent nie są tak łatwo wychwytywane. Portreciści korzystają z większych ogniskowych i bardziej spłaszczonych perspektyw.
    Jeśli interesują Cię pejzaże to szeroki kąt jest niezły, nawet przy GoPro, ważne aby ją trzymać prostopadle do podłoża, inaczej horyzont będzie się zakrzywiał. Co do trybów o mniejszym kącie to niestety nie korzystałem z nich ani razu, bez ekranu ciężko celować. Filmując tatry w węższych trybach kamera wyczynowa może się to dość dobrze sprawdzić przy panoramowaniu a jakość np. GoPro jest dobra, na YT filmiki są po kompresji w pełnej krasie wyglądają dużo lepiej. Kupując kamerę warto zainwestować w taką która ma jak najbardziej szeroki kąt, bo to zawsze się przydaje, w przeciwieństwie do zooma.
    Może Ci się przyda kalkulator, tam jest też pole widzenia:
    http://pl.fotolia.com/...mpaign=Fotografuj_dart_PL


  14. poprawka kalkulator (autor: cossack | data: 4/10/13 | godz.: 13:55)
    http://www.fotografuj.pl/...la_widzenia_obiektywu/

  15. Mario (autor: nurkowyarek | data: 7/10/13 | godz.: 10:37)
    A ja odeślę do newsa: http://xn--sklepnurkowywrocaw-19c.pl/...-od-gopro/ i zachęcam do odpowiedzenia sobie na pytania w ostatnim nagłówku. Czy firma nie trafi troszku zaufania?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.