Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 13 listopada 2013 
    

AMD zapowiada Tress FX 2.0, zdolny symulować futro i trawę


Autor: Wedelek | 13:59
(14)
Technologia Tress FX, wykorzystana po raz pierwszy w nowym Tomb Raiderze 2013, została ciepło przyjęta zarówno przez ekspertów jak i graczy. Animowane w czasie rzeczywistym włosy Lary Croft nie tylko wyglądały ładnie, ale i poprawnie wyświetlały się na kartach graficznych rywala, czyli Nvidii, nie powodując drastycznego spadku FPSów. Niestety nie zawsze jest to normą, a najlepszym przykładem jest PhysX, który potrafi korzystać tylko z zasobów GeForce’ów lub procesorów CPU, ignorując karty od AMD. Kilka godzin temu producent z Sunnyvale ogłosił, że za kilka miesięcy na jego serwerach pojawi się oprogramowanie Tress FX w wersji 2.0.

Nowe narzędzia pozwolą symulować/renderować nie tylko włosy, ale i futro oraz trawę. AMD obiecuje również optymalizację całego mechanizmu, który do działania będzie potrzebował mniej mocy obliczeniowej. To zaś oznacza mniejszy spadek FPS po aktywowaniu Tress FX. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe oprogramowanie powinno być gotowe w około pół roku.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No to (autor: biuro74 | data: 13/11/13 | godz.: 14:17)
    teraz w "batelfildach" i "kodach" bedziemy mogli wreszcie podziwiac trzepoczace na wietrze wlosy i falujace trawy, podczas gdy zawodnik wpakuje nam kulke w leb ;-)

  2. Od zawsze wiedziałem (autor: mbe | data: 13/11/13 | godz.: 14:34)
    Że tressFX ewoluuję w silnik fizyczny do symulacji naturalnych zachowań fauny i flory.

  3. @02 (autor: Plackator | data: 13/11/13 | godz.: 15:04)
    Falujący falus pofalowany falującymi włosami wsród falujących traw.

  4. BOOOOOO (autor: zgrzejan | data: 13/11/13 | godz.: 15:42)
    to sie zapluja na PCpudlu.
    Trawa byc bardzo zla :D


  5. @No to... (autor: PrEzi | data: 13/11/13 | godz.: 16:04)
    ...do szczescia jeszcze brakuje FluidFX, ClothFX, ParticleFX i BulletFX i bedziemy mieli komplet FXow robiacych za caly silnik fizyki ;)

  6. A tam Prezi.... (autor: zgrzejan | data: 13/11/13 | godz.: 17:10)
    wystarczy jedno drzewko z detolowanymi lisciami.I kleknie najnowszy xeon.Taki mamy najnowszy stan techniki

  7. @PrEzi (autor: mbe | data: 13/11/13 | godz.: 17:58)
    Po co tworzyć miliony nazw skoro można to wszystko można wsadzić pod bandery TreesFX i nie mieszać.

  8. @mbe (autor: PrEzi | data: 13/11/13 | godz.: 19:31)
    Kazda nowa nazwa -- kolejny artykul reklamujacy AMD... A im wiecej szumu... tym lepiej -- wie o tym najlepiej NVidia... ehh... nie zapomne prezentowania jak beda wygladac pudelka kart graficznych i samej atrapy ;)

    A potem kolejny szum medialny - stworzenie pakietu EffectsFX gdzie wszystko jest ladnie w jednym !!


  9. Też racja (autor: mbe | data: 13/11/13 | godz.: 19:51)
    Choć NV prezentuje dużo nazw dem technologicznych...

  10. @mbe (autor: PrEzi | data: 13/11/13 | godz.: 20:03)
    Nadmienic nalezy, ze -- TYLKO dem technologicznych ;)
    AMD wprowadza za to nie dosc, ze w zycie, to jeszcze otwarte dla wszystkich.


  11. @10 (autor: mbe | data: 13/11/13 | godz.: 21:43)
    Dokładnie.

  12. w końcu... (autor: Shamoth | data: 14/11/13 | godz.: 10:28)
    AMD zaczęło wykorzystywać potencjał swojej architektury, jeszcze niech tylko zaczną reklamować i wciskać GPGPU i będzie pozamiatane...

    Swoja droga ciekawe czego jeszcze boi się NV że nie chce otworzyć PhysX'a, w końcu nie od dziś wiadomo że karty AMD dużo lepiej "liczą" i sa tańsze ;]


  13. Czy Tress FX 2.0 (autor: Dather | data: 14/11/13 | godz.: 17:37)
    będzie obsługiwane przez karty z serii HD7xxx?

  14. @13 (autor: Shamoth | data: 15/11/13 | godz.: 12:13)
    Niewykluczone że tak, w końcu z serii R9 tylko najwyższy model nie jest odgrzanym kotletem czy po liftingu ;]

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.