Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 7 stycznia 2014 
    

API Mantle - czego możemy się spodziewać?


Autor: Wedelek | 07:01
(13)
Technologia Mantle, łącząca w sobie API i niskopoziomowy sterownik, zoptymalizowany pod kątem współpracy z Radeonami na bazie architektury GCN miał być jednym z najmocniejszych atutów AMD. Miał, bowiem jak dotąd nie mieliśmy okazji zobaczyć go w akcji, a co za tym idzie nie wiemy na jak duży wzrost wydajności możemy liczyć. Podczas niedawnej konferencji producenta z Sunnyvale w końcu mogliśmy bliżej przyjrzeć się całej sprawie za sprawą dema technologicznego firmy Oxide Games, w którym układ Kaveri A8-7600 korzystając z DirectX osiągnął wydajność rzędu 10FPSów, a po przesiadce na Mantle było to 30FPSów.

Warto w tym miejscu nadmienić, że w rzeczywistości przyrost powinien być niższy. W końcu demo zostało stworzone specjalnie po to, by wykazać zalety Mantle. Dobitnie potwierdza to deklaracja EA/Dice, która to firma obiecuje maksymalnie 45% wzrost wydajności w Battlefield 4 po przesiadce na Mantle. Mowa rzecz jasna o wybranych scenach i zaryzykuję stwierdzenie, że w większości przypadków przyrost FPSów będzie zaledwie kilkuprocentowy. Mimo to nawet stosunkowo niewielki wzrost wydajności może mieć kolosalne znaczenie, zwłaszcza w przypadku słabszych konfiguracji.


Zdjęcia pochodzą z WCCFTech

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czyli ciągle nie mamy zaprzeczenia sytuacji, (autor: Qjanusz | data: 7/01/14 | godz.: 10:01)
    w której przeciętny wzrost wydajności po zastosowaniu Mantle NIE będzie odczuwalny dla usera (kilka klatek robi różnicę tylko dla Frapsa i "wytrawnych").

    Marketing natomiast widzę ma się doskonale.


  2. @Qjanusz... (autor: PrEzi | data: 7/01/14 | godz.: 10:10)
    ...albo jestem slepy albo nie rozumiem logiki twojej wypowiedzi...
    Jak byk stoi -- do 45%. Czyli nawet jesli to bedzie mniej niz polowa = to nadal 20%.
    A patrzac na demko Oxide Games... prezentowalo sie naprawde znakomicie i oferowalo niemal trzykrotny wzrost wydajnosci....
    Wiec... ja tutaj nie widze tego twojego "nieodczuwalnego" wzrostu...


  3. PurePC zaliczyło ogromną wtopę :D (autor: Iras89 | data: 7/01/14 | godz.: 11:54)
    Takiego przecieku chyba nie było w historii. Na szczęście byłem wtedy na ich stronie i mam prawie wszystkie slajdy na kompie. Można je znaleźć na zagranicznych serwerach. Najmocniejsze APU w grach z radkiem r7 270x jest porównywalne(jest parę wyjątków) z i5 4670k.

    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_069b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_092b.jpeg

    http://cdn.overclock.net/...c5b1a9_kavericeny.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_032b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...97988c_kaveridata.jpeg

    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_084b.jpeg


  4. Przesyłam wszystkie linki (autor: Iras89 | data: 7/01/14 | godz.: 11:56)
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_079b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_044b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_077b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_065b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_061b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_057b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_054b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_053b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_052b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_051b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_050b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_093b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_038b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_025b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_048b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_024b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_046b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_043b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_040b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_035b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_022b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_037b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_036b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_027b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_026b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_017b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_033b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_020b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_030b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_023b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_029b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_021b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_018b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_016b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_015b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_014b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_013b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_011b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_010b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_004b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_089b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_088b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_087b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_086b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_101b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_100b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_097b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_096b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_095b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_115b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_078b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_080b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_114b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_092b.jpeg
    http://cdn.overclock.net/...ech_day_2014_087b.jpeg


  5. Ciekawe (autor: loccothan | data: 7/01/14 | godz.: 12:18)
    Oczywiście wykonalne, dokładniej na 100% bedzie się działo (mówię o Grach NextGen) bo Konsole ;-) są na AMD ! CUD

  6. ... akcje wreszcie pokonały 4$... (autor: SebaSTS | data: 7/01/14 | godz.: 13:03)
    ...można spać spokojnie i sprawę OFE mam w d....

  7. @PrEzi (autor: Qjanusz | data: 7/01/14 | godz.: 13:41)
    demka można sobie o k... d... rozbić (tak samo jak demka CUDA). To dla onanistów a nie dla userów.

    Natomiast co do EA/Dice, to jak byk stoi że "do 45%" a nie "średnio 20%".

    Doświadczenie każe mi to odczytywać: średnio 2-3%, natomiast 45% w jednym, specjalnie zaprojektowanym i zoptymalizowanym momencie, po to aby AMD wiedziało za co wybuliło te miliony zielonych.

    Chciałbym nie mieć racji, ale doświadczenie i PR AMD trzymają mnie mocno na ziemi.


  8. @temat (autor: Mariosti | data: 7/01/14 | godz.: 15:00)
    Wiecie, amd i dice głównie chwalą się mniejszym narzutem na CPU, także wzrost fps'ów na intelowych platformach może być niespecjalnie duży przez to że relatywnie dobrze wykorzystywane są zasoby gpu na nich.
    Diametralnie inna sytuacja może nastąpić na platformach z procesorami amd, które nagle mogą okazać się 2x tańsze a tak samo wydajne w grach, a jednocześnie mocniejsze w przeróżnych wymagających wielowątkowych aplikacjach.
    Jakby do tego doszło to nagle okazało się że intel ma w sumie gorsze procesory na rynku od amd, to by dopiero zamieszało.


  9. @Qjanusz (autor: PrEzi | data: 7/01/14 | godz.: 18:05)
    A ja kibicuje AMD, jestem ostroznym optymistom i dlatego twierdze ze "do 45%" to znaczy ze peak to bedzie 45% ktorego praktycznie nie zobaczymy (chyba ze w specyficznych miejscach), natomiast osobiscie stawiam na zauwazalny przyrost rzedu 15-20%. Wczesniej jakies dwa miesiace temu pisalem ostroznie o przyroscie rzedu 15%, teraz wrecz juz stawiam na 15-20.
    A jak bedzie faktycznie i czy aby przyrost-- tak jak Mariosti nie pisze -- nie bedzie przypadkiem szczegolnie zauwazalny na prockach / APU AMD... to juz tylko czas pokaze. I to -- mam nadzieje -- juz niedlugo.

    IMHO na 2-3% to by nie wydawali tego worka zielonych, bo by im sie po prostu nie oplacalo -- pozostalby wiekszy niesmak niz chyba nawet po pierwszym Buldku.


  10. dice ostro dalo dupy (autor: RusH | data: 7/01/14 | godz.: 21:30)
    i maja pelno klopotow z BF4, moze sie okazac ze mantle tez skopali i dlatego teraz ta zwloka

  11. i moj post z boarda (autor: RusH | data: 7/01/14 | godz.: 21:31)
    http://youtu.be/yfXI1pn5los?t=45s

    W T F iz dat? w rogu masz staty cpu i opoznienie klatek, zaraz po slowach tego marketodebila fps spada do 0 na dobre 20-50ms :D
    oj AMD AMD, nawet jak zrobia cos dobrego to pokazac nie potrafia, wielkie demo i framedrop

    wyglada na to ze Dice nie ma pojecia jak uzywac poprawnie gpu amd
    spadek fps DO ZERA podczas glownego dema technologii????


  12. 8.. (autor: loccothan | data: 8/01/14 | godz.: 03:08)
    Coś w tym jest co mówisz, to sie nazywa Optymalizacja kodu pod specyficzny hardware ! Intel radzi sobie zajebiscie dam przykład _> w 3D Mark 13 na swoim x6 4.1ghz mam 8600 a Intel Haswell ma ok 10k przy 3.6Ghz o_0 ale już w wPrime mój jest szybszy od Haswella na 4.6Ghz o_0 a w BF3 w tej samej scenie haswell 4.2Ghz jest o 3 kl/s szybszy w sredniej niż mój x6 przy 3.82Ghz -> zależy od Softu lub Gry (Intel moim zdaniem od dawna jest nieopłacalny) a przyszłość to pokaże szybciej niż myslimy , bo AMD ma swoje bebechy w NextGenach i takzwane Portowanie (jako takie) już nie istnieje a Optymalizacja jest torzona w Nowych grach pod AMD/ATi

  13. Mantle trzeba przede wszystkim postrzegac (autor: pandy | data: 15/01/14 | godz.: 21:01)
    w kategoriach rozwiazania ktore ma byc alternatywa dla DirectX Microsoftu - nie ma DirectX dla systemow innych niz rodzina Windows a tymczasem konsole, multimedia oparte na roznych systemach potrzebuja zunifkowanego API - owszem jest OpenGL ale nie jest to API kompleksowe tak jak DirectX.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.