Do sieci trafił pierwszy filmik prezentujący możliwości technologii TressFX 2.0, której protoplastę po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w akcji w nowym Tomb Raiderze. Aktualna wersja przynosi masę usprawnień, tak w zakresie wydajności, jak i funkcjonalności. Po pierwsze poprawiono algorytm odpowiedzialny za animację włosów, który nie działał zbyt dobrze. Ci z Was, którzy grali w Tomb Raidera wiedzą pewnie o co chodzi, bo nie raz mogli podziwiać dziko podrygujące i ignorujące deszcz włosy Lary. W drugim TressFX takich kwiatków ma być zdecydowanie mniej, a nowa wersja tej technologii pozwoli również na tworzenie futra i trawy.
W tym miejscu dochodzimy do kolejnej, ważnej modyfikacji - automatycznego i dynamicznego LOD (Level of Detail). Pierwsza wersja opisywanego narzędzia nie obsługiwała mechanizmu LOD, przez co liczba i złożoność renderowanych włosów była stała, niezależnie od tego, z jak dużej odległości patrzyliśmy. To bezsensowne marnowanie zasobów skutecznie powstrzymywało programistów przed aplikowaniem wymyślnych fryzur naszym wrogom i kładło się cieniem na skądinąd ciekawej technologii. Na szczęście problem ten został rozwiązany, co możecie zobaczyć na poniższym filmiku. A gdyby ktoś z Was był zainteresowany TressFX, to odsyłam na stronę AMD do działu dla deweloperów, skąd można pobrać demo technologiczne TressFX.
K O M E N T A R Z E
W sumie (autor: loccothan | data: 8/01/14 | godz.: 10:52) prócz nowego Havoca bedzie jeszcze To dla posiadaczy ATI
@loccothan (autor: Qjanusz | data: 8/01/14 | godz.: 14:41) błąd! Ficzerki ADM normalnie można uruchomić na każdej grafice. To taka odskocznia od zamkniętej w sobie nVidii.
A posiadaczem ATI jest AMD.
pieseł (autor: Gutko | data: 8/01/14 | godz.: 14:41) puchaty ogon dla pieseła w kolejnym cod. nie moge sie doczekac
ogon akurat bedzie (autor: RusH | data: 9/01/14 | godz.: 00:16) puchaty tylko na nvidii :)
@Rush (autor: Deathraw | data: 10/01/14 | godz.: 15:39) Tylko że jak spotkasz jednego wilka to Titan nie wyrobi, a "wilki będą biegać w dużych grupach".