Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 16 stycznia 2014 
    

Intel: proces technologiczny 14nm jest gotowy do wdrożenia


Autor: Wedelek | źródło: Xbits Labs | 15:13
(18)
Już od kilku ładnych lat Intel jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o wdrażanie kolejnych procesów technologicznych. Przykładowo gdy wszyscy jego konkurenci dopiero zaczynali wykorzystywać technologię 28nm, niebieski gigant wytwarzał procesory z użyciem procesu litograficznego 22nm. Już niebawem dystans jaki dzieli Intela od takich firm jak Qualcomm, Apple, Samsung czy AMD ma się dodatkowo zwiększyć dzięki wprowadzeniu 14nm. W sieci pojawiły się jednak doniesienia, z których wynika, że Intel ma problem z nową technologią i że nie wdroży jej tak szybko jak pierwotnie planował.

Portal Xbit Labs postanowił sprawdzić jak to w końcu jest z tym 14nm procesem u samego źródła, pytając o to Chucka Mulloya. Pracownik Intela stwierdził, że jego firma jest gotowa do produkcji Broadwelli z wykorzystaniem nowej technologii i ma dostatecznie dużo środków, by wdrożyć proces 14nm w kluczowych fabrykach do końca roku. Tym samym producent z Santa Clara raz jeszcze rzuca rękawicę swoim konkurentom, pokazując przy tym swoją przewagę.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "producent z Santa Clara raz jeszcze rzuca rękawicę swoim konkurentom" (autor: Conan Barbarian | data: 16/01/14 | godz.: 16:12)
    Intel niczego nie rzuca.
    Intel zwyczajnie patrzy na chętnych, którzy chcą zginąć pierwsi w wojnie o mobile.
    Kolejność przepraszających Intela za ARM-a:
    1. Apple
    2. Samsung
    3. Sony
    4. LG
    ...


  2. Haha Conan (autor: Kosiarz | data: 16/01/14 | godz.: 16:13)
    zaczynam czytac komentarz i bez patrzenia na autora wiedzialem ze to Ty :D

  3. @Kosiarz (autor: PrEzi | data: 16/01/14 | godz.: 17:42)
    Podobnie jak ja ;)
    Chociaz widze postep -- juz nie rzuca datami kiedy to Intel zgniecie konkurencje (kalendarz mu sie skonczyl ?? ) ;)


  4. PrEzi (autor: Markizy | data: 16/01/14 | godz.: 18:03)
    bo liczy na okazje że kiedyś może się jego przepowiednia spełni :)

  5. Na zdjeciu (autor: biuro74 | data: 16/01/14 | godz.: 18:27)
    widac palce. Jesli to pana - to pan ma paznokcie wyjatkowo za dlugie. Jesli pani - to wyjatkowo brudne, niezadbane, nie francuskie ;-)

  6. @1 rzuc to co bierzesz :) (autor: power | data: 16/01/14 | godz.: 18:49)
    Juz nie jeden fachura mowil ze x86 intela zawladnie rynkiem mobile i co? I nic, bo x86 nadal ma znikome udzialy w mobile :)
    Patrzac na rosnaca wydajnosc w desktop o 5% kolejnych generacjach to nie ma co liczyc na cuda w mobile.
    A zreszta jeszcze nie ma masowej produkcji ukladow w 14nm, nic nie wiadomo o ich wydajnosci. A Ty juz wiesz co bedzie :)
    podziwiam po prostu i zazdroszcze daru jasnowidzenia.


  7. hmm (autor: Franz | data: 16/01/14 | godz.: 19:24)
    mcp oraz energooszczędność, o 30% mniej prądu niż haswell to dla takiego macbooka air da 16h na baterii. nieźle!

  8. @6. (autor: Mariosti | data: 16/01/14 | godz.: 21:12)
    No i tu się mylisz, desktop jest w stagnacji ale w mobile z generacji na generację intel goni niesamowicie. Do tego stopnia że jeśli nic się nie zmieni to "topowy i7" 75W broadwell na s1150 (czy jaki tam będzie) nie będzie w ogóle wydajniejszy od topowego 35W mobilnego i7 tej samej generacji.

  9. Skreślanie Intela jest zdecydowanie (autor: rmarcin | data: 16/01/14 | godz.: 23:10)
    przedwczesne. Fortuna kołem się toczy i nie ma firmy, która by cały czas dawała radę w tym biznesie. To nie wydobycie ropy, tu trzeba coś wymyślać regularnie.
    Intel popełnił spore błędy, ale to są starzy wyjadacze. Swoje z rynku wezmą prędzej czy później.


  10. Brawa dla (autor: loccothan | data: 17/01/14 | godz.: 01:44)
    Intela z technologię :-) 14nm
    Lecz niezadowolenie pozostaje chwilowe bo nie ma normalnych Proców 6/8 lub więcej rdzeni (gdzie 4 z HT do NextGenowych gier bedzie za mało IMO nawet Haswell 4.4Ghz nie daje rady w WatchDogs bo min. do HI detali to 6 rdzeni najlepiej FX 8350 8/8)
    A ceny segmentu 2011 są lol z Pu.py 4 kafle za proca 6 rdzeni to przeginka, przy 4.6 Ghz taki Core i7 4960X (Ivy Bridge-E) ssie sam >300W !! lol -> http://www.guru3d.com/...ack_edition_review,1.html
    a co dopiero te nowe 8/16 3Ghz podbity na 4Ghz bedzie wcinał ok 400W !!!
    Także nie ma się co smiać z Centuriona AMD 4.7Ghz który ma Uwaga tylko 180W (dane są z Boardu AMD -> http://forums.vr-zone.com/...enturion-preview.html )
    Moim faworytem w procach jest pomimo wszystko AMD FX (niedługo się przesiadam na Centuriona 9590 4.7 - 5 Ghz )


  11. loccothan jak Hitman (autor: RusH | data: 17/01/14 | godz.: 03:44)
    nie "ssie sam >300W", tylko CALY KOMPUTER

    Intelowe "rewolucje w mobile" ala Apple Air 10h na baterii objawiaja sie procesorami i7 z zegarem 1.4GHz .... to nie jest postep, to jest kastracja produktu


  12. @10 (autor: skalak23 | data: 17/01/14 | godz.: 09:35)
    Widzę że wyspecjalizowałeś się w mówieniu półprawdy najwyższy model na podstawkę 2011 kosztuje oczywiście 4k ale ma TPD na poziomie 130W http://ark.intel.com/products/77779 wiec to jest pierwsze kłamstwo a 2 to takie że jest jeszcze model I7 4930k który też ma 6 rdzeni a kosztuje około połowy tego pierwszego i ma to samo TPD http://ark.intel.com/products/77780 . A co do "(gdzie 4 z HT do NextGenowych gier bedzie za mało IMO nawet Haswell 4.4Ghz nie daje rady w WatchDogs bo min. do HI detali to 6 rdzeni najlepiej FX 8350 8/8)" czyżbyś był beta testerem i miał dostęp do gry przed premierą i testował tą grę na tych wymienionych przez ciebie procesorach czy bierzesz dane z kosmosu. Poza tym jak dobrze pamiętam haswell-e ma mieć od 6-8 rdzenii DDR4 jest więc szansa że sześć rdzeni będzie kosztować w okolicach dzisiejszego I7 4820k

  13. do watch dogs (autor: Pider | data: 17/01/14 | godz.: 09:41)
    styknie i5 2500k... potrzeba dobra grafe pokroju 770, 780, r9 280/280x

  14. Spoko (autor: loccothan | data: 17/01/14 | godz.: 11:44)
    Zapedziłem się troszkę ;-) za co sorki
    Ale nie cały komp >300W tylko bez GPU (czyli MOBO+Proc+RAM i inne ale bez GPU) bo jak w Guru3D piszą 345W przy 4.8GHz lol (na wodzie)
    A co do WatchDogs tobyły kiedyś przecieki z tąd te info
    w Sugerowanych do płynnej gry potrzeba Grafy Hi End i 6.12 Intela lub Centuriona od AMD


  15. @14 (autor: antrax | data: 17/01/14 | godz.: 12:17)
    Minimalne wymagania sprzętowe Watch Dogs:

    system operacyjny: Windows Vista SP2 64-bit, Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8 64-bit
    procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz / AMD Phenom II X4 940 3 GHz
    RAM: 6 GB
    karta graficzna: 1024 pamięci, DirectX 11, Shader Model 5.0
    Zalecane wymagania sprzętowe Watch Dogs:

    system operacyjny: Windows Vista SP2 64-bit, Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8 64-bit
    procesor: Intel Core i7 3770 3,5 GHz / AMD FX-8350 4 GHz
    RAM: 8 GB
    karta graficzna: 2048 pamięci, DirectX 11, Shader Model 5.0
    Małe nie są


  16. Chyba jednak (autor: Pijar | data: 17/01/14 | godz.: 13:13)
    żadnego odskoku Intela nie będzie a co najwyżej utrzymanie istniejącej przewagi w procesie technologicznym. Z zeznań pracownika Intela wynika bowiem iż mogą zacząć produkować dopiero za rok. Śmiem podejrzewać że za rok fabryki produkujące dla np AMD będą w stanie też obniżyć aktualny proces technologiczny. Pomijam tu efekty prac nad poprawą architektury CPU. AMD może potencjalnie znacznie więcej nadgonić w tej dziedzinie aniżeli Intel odskoczyć.

  17. @16 zgadzam sie w 100% (autor: power | data: 18/01/14 | godz.: 01:46)
    Czemu nikt nie bierze pod uwage roznych problemow z przechodzeniem na nizszy wymiar tech? Nie da sie ukryc ze z krzemu wyciskane sa juz ostatnie soki, dlatego firmy ida w dodatkowe rdzenie, ktore mozna wylaczac. Jezeli nie bedzie jakiegos przelomu z grafenem czy innym materialem to bedzie zastoj na wiele lat.

  18. zastoj w ilosci tranzystorow (autor: RusH | data: 18/01/14 | godz.: 04:50)
    ale nie koniecznie w postepie technicznym, moze wreszcie zabiora sie za wielordzeniowosc na powaznie ala >16 rdzeni w laptopach >32 w domu :)

    problem z nizszymi procesami polega na dlugosci fali oraz potrzebie uzywania wiecej niz jednej maski = X razy dluzszy czas produkcji = koszta

    obecnie chipy potrafia miec z 30 i wiecej warstwa naswietlania, dla kazdej potrzebna jest osobna maska (koszt xx tysiecy $ za jedna), osobne naswietlanie, osobna kapiel chemiczna, do tego dochodzi osobny doping, osobne pieczenie itd. Taki chip potrafi spedzic ponad tydzien w maszynie przechodzac z jednej fazy produkcji w nastepna.
    Juz od dawna nie stosuje sie masek 1:1, tz negatyw przez ktory bedzie naswietlony krzem wyglada zupelnie inaczej niz efekt koncowy, teraz staja na glowie, przesuniecia fazowe, x krotne naswietlanie, naswietlanie roznymi dlugosciami fali tej samej maski

    http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_patterning

    oznacza to ze nowe chipy musza spedzic w maszynie x razy wiecej czasu i potrzebuja znowu x razy wiecej masek = sa drozsze w produkcji


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.