Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 27 stycznia 2014 
    

Mac Pro będzie dostępny dopiero w marcu, w tym u nas


Autor: Wedelek | źródło: Xbits Labs | 07:29
(17)
Początkowo Apple chciało uruchomić sprzedaż najnowszych, zamkniętych w cylindrycznej obudowie komputerów Mac Pro już w grudniu ubiegłego roku, jednak plany te spaliły na panewce. W rezultacie tylko część użytkowników dostała swoje Maki Pro, a reszta otrzymała informacje, że musi poczekać na zamówiony sprzęt do lutego. Niedawno Apple po raz kolejny, po cichu przesunęło datę dostawy i osoby z USA, które teraz zamówią opisywany komputer będą musiały poczekać na niego do marca. Swoją drogą marzec to ważny miesiąc dla potencjalnych klientów spoza Stanów Zjednoczonych Ameryki, bo właśnie wtedy ruszy sprzedaż Maka Pro w krajach Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji.

Specyfikację komputera Mac Pro znajdziecie TUTAJ, natomiast relacja portalu iFixIt z rozbierania sprzętu Apple została umieszczona TUTAJ.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Dobrze, że mój kupel tego nie czytał. (autor: MARC | data: 27/01/14 | godz.: 11:58)
    I już ma go w domu, bo inaczej mógłby się zdenerwować. :D

  2. To pewnie dlatego... (autor: zgrzejan | data: 27/01/14 | godz.: 12:58)
    ze jest za drogi i do niczego sie nie nadaje.

  3. Najpierw było marudzenie na iPoda, (autor: Blazakov | data: 27/01/14 | godz.: 13:43)
    że nie da się zgrywać piosenek bez "idiotycznego" iTunes. To idiotyczne iTunes wyznaczyło standardy dla cyfrowej dystrybucji muzyki.

    Potem było marudzenie na iPhone'a, że jest drogi, nie ma MMSów i w ogóle Nokia N95 potrafi to samo a nawet więcej. Wspomniana Nokia praktycznie nie żyje.

    Potem było marudzenie na MacBooka Air, że nie ma "niezbędnego" napędu optycznego. Niedługo później Intel pokazał Ultrabooki.

    Potem było marudzenie na iPada, że to bezsensownie przerośnięty iPhone. Po 4 latach sektor sprzedażą zaczyna doganiać PCety a z rynku zniknęły netbooki.

    Niedawno Apple wydało Mavericsa. Nie dość, że za darmo to jeszcze podwyższał czas pracy na baterii na starszych kompach. "Komentatorzy" siedzieli cicho bo nie było się do czego przypieprzyć. :) Ale i tak zdarzały się perełki pokroju "na pewno jest wolniejszy i niestabilny".

    Teraz wchodzi Mac Pro. Znowu źle, bo... Co by tu wymyślić... Cholera, CPU się da wymienić, grafikę też... O, wiem! Zasilacz ma "tylko" 450W, na pewno będzie za mało dla podzespołów a za dużo dla sytemu chłodzenia. :)

    + do tego oczywiście wieczne pierdzielenie że drogo, że konkurencja już to ma, że rezerwat, że geje, że fanboje, że nie da się rozbudować, że... sami wiecie.

    Psy szczekają, karawana jedzie dalej. :)


  4. Karawana jedzie dalej (autor: losarturos | data: 27/01/14 | godz.: 14:39)
    bo zawsze się znajdzie grupa ludzi, której nie przeszkadza fakt że design rujnuje w jakimś stopniu funkcjonalność i praktyczność. Aż się dziwię, że pierwszy mac sprzed 30 lat miau stację dyskietek z przodu a nie z tyłu. ;-) Teraz było by to nie do pomyślenia w rezerwacie apple. :D Produkty apple nie są złe bo wtedy nikt by ich nie kupował. Ale zwyczajnie są czasem bardzo upierdliwe.

  5. @3. (autor: Mariosti | data: 27/01/14 | godz.: 14:46)
    Grafiki mają nietypowy form factor więc nie wymienisz ich.
    450W zasilacz był zaprojektowany odpowiednio do chłodzenia aby wyrabiało przy maksymalnym obciążeniu, ale niestety wtedy i procesor i gpu mocno obniżają swoje taktowania, także apple stworzyło fenomenalnie mały workstation, który niestety nie sprawdzi się przy długotrwałych dużych obciążeniach co właśnie powinno być jego celem.

    Mogli go zrobić parę cm wyższego i szerszego a wtedy dałoby się zapewnić kompatybilność ze standardowymi referencyjnymi gpu (po zdjęciu chłodzenia), zasilacz mógłby być wtedy mocniejszy, a przy niewielkim wzroście szerokości znacząco mogłaby wzrosnąć objętość chłodzenia które wtedy mogłoby wyeliminować jakikolwiek throttling który niestety tutaj zdarzać się będzie często wg wstępnych testów.

    Broń Apple ile chcesz, ja przyznaję że wymiary i sprawność chłodzenia są tutaj nowatorskie, ale apple pomyliło target tego urządzenia. Z taką konfiguracją i taką ceną to będzie konkurowało z pełnoprawnymi stacjami roboczymi gdzie chłodzenie musi sobie radzić z oddaniem i ponad 1000W mocy, oraz z przechowaniem dużej ilości różnych dysków twardych/ssd zwyczajnie do pracy. W porównaniu do takich konkurentów ten komputerek wypadać będzie właśnie bardzo słabo, niepraktycznie i relatywnie drogo.

    Znów wygrał w Apple wygląd a nie funkcja.

    Żeby nie było że wszystko jest tam złe, coś takiego jak ten mac pro, z jednym gpu, mobo dla 4 rdzeniowych i7 byłoby fajną formą cichutkiego mini pc o wydajności dużego desktopa, do którego większość użytkowników i tak nie pakuje więcej niż dwóch dysków twardych. Tak więc dla większości takich userów spełniałby wymagania w 100% oferując dodatkowe bonusy w postaci kultury pracy i małych wymiarów.


  6. @up (autor: zgrzejan | data: 27/01/14 | godz.: 16:19)
    link do testow?

  7. O, sensowna krytyka bez hate'u, jestem zaskoczony. :) (autor: Blazakov | data: 27/01/14 | godz.: 16:31)
    >Produkty apple nie są złe bo wtedy nikt by ich nie kupował. Ale zwyczajnie są czasem bardzo upierdliwe.

    Święta racja. Na przykład z kapelusza wyjęte mini-DVI w starszych makbukach...

    >Grafiki mają nietypowy form factor więc nie wymienisz ich.

    Wymienisz. W prawdzie nie zrobisz upgrade'u, ale jeżeli coś padnie to spokojnie idzie to rozebrać i naprawić. Dzięki temu ten sprzęt będzie używalny nawet za kilka ładnych lat.

    >apple pomyliło target tego urządzenia.

    Nie Apple pomyliło, a redaktorzy serwisów komputerowych - a co za tym idzie ich czytelnicy. To NIE JEST STACJA ROBOCZA, samo Apple prezentuje ten sprzęt jako "desktop pro" czyli po prostu "komputer do pracy". To nie jest kombajn obliczeniowy do renderingu 24/7. Nie ma i nie będzie miał podejścia do np. stacji HP, nie tylko w kwestii sprzętu ale i obsługi klienta korporacyjnego. Ten sprzęt ma służyć do wygodnej pracy w małym studiu, biurze projektowym czy u grafika-freelancera.

    Patrząc na tego Maca w ten sposób cała ta zabawa nagle nabiera sensu.

    >coś takiego jak ten mac pro, z jednym gpu, mobo dla 4 rdzeniowych i7 byłoby fajną formą cichutkiego mini pc o wydajności dużego desktopa

    Dlatego czekam co pokażą w nowym Macu Mini. Ale chyba nie ma co liczyć na lepszą grafikę niż Intel Iris...


  8. Balzakov a byłeś choć na MyApple i czytałeś jakie cyrki się (autor: Sławekpl | data: 28/01/14 | godz.: 02:35)
    działy po wgraniu najnowszej wersji oesa od zgniłej gruszki, jak nie działa karta wi-fi, jak siadają ekrany, jak użytkownicy kolejny raz wytoczyli pozew zbiorowy za szajs wciśnięty za dużo większą kasę niż to warte
    idę o zakład, że nie, więc nie chwal tej firmy jeśli nie masz całego obrazu,
    a co do tej makówki, wydajnościowo możesz mieć kompa do pracy za 1/3 ceny tego ustrojstwa a nawet mniej jeśli samemu poskładasz, wielkość też może być zbliżona, płyty ITX i obudowy pod nie z możliwością osadzenia wydajnej grafy są do kupienia bez problemu, nawet mieszczą kilka dysków i standardowy zasilacz a z wymianą GPU poradzi sobie nawet blondynka :)
    wystarczy jedna grafa ale działająca na 100% by "pobić" te dwie zduszone w tym czymś...
    japko musiało coś pokazać bo poprzednia wersja została zabroniona w UE gdyż nie spełniała norm bezpieczeństwa, ale tak się projektuje w tej firmie, bez brania odpowiedzialności i zrzucając kontrolę jakości czy zasadności rozwiązań na użytkowników
    daleko szukać ostatnia aktualizacja do fajfona, jedno naprawiła co innego popsuła :P
    własne złącza, tony przejściówek, zamknięte rozwiązania, brak kompatybilności, przedrożone komponenty, okrojone wersje pakietu biurowego w nowym systemie nie pozwalające na podstawową edycję... długo by wymieniać
    jak makówki powstawały na prockach IBM to jeszcze były coś warte, teraz nie mają żadnej przewagi, oprogramowanie do bani, wirusów pełno jak na windzie, błędy jeszcze z poprzednich wersji nadal powielane (a niby napisane wszystko od nowa) a konstrukcyjnie to samo co w 99% innych blaszaków, został im "emejzing" lecz jeśli to ma być komp do pracy to wygląd jest dodatkiem a nie celem, ale u japka zawsze wszystko stało i jak widać nadal stoi na głowie, dorobili ideologię na to co im nie wyszło a fani zaślepieni będą powielać te bzdety ... sic!!!
    porównaj co japko mówiło o tym kompie podczas prezentacji z tym co teraz, materiały są w sieci, więc zostaw tą ideologię na inny portal, tu się nikt nie nabierze
    byłbym zapomniał - gwóźdź dla tej spłuczki - duże prawdopodobieństwo wlutowanego jakiegoś układu od NSA na pokładzie,
    każdy projektant będzie się zabijał by to mieć i aby japko zdążyło opatentować jego rozwiązanie zanim on przedstawi gotowy produkt hahaha


  9. @up (autor: zgrzejan | data: 28/01/14 | godz.: 04:48)
    ...i dlatego wiele polskich produktow sprzedaje sie lepiej za granica niz w PL.
    U nas schodza za to dobrze chinskie skarpetki.
    :DDDDDD


  10. @Blazakov ad. Mac Pro będzie dostępny dopiero w marcu, w tym u nas (autor: Marucins | data: 28/01/14 | godz.: 13:03)
    Na początku wypadałoby oddzielić segment stacji roboczych od iZabawek.

    Później należy wspomnieć (wydaje się śmieszne) ale z tym zasilaczem masz rację - 450W jest kategorycznie za mało.

    Nowy Mac Pro to wizerunek Desktopa Apple. W sumie takie nie wiadomo co. Niby można coś stworzyć (bo jak wiemy iLudzie to artyści), niby działa szybciej od iMaca (mobilny desktop), ale po zaprzęgnięciu do ciężkiej pracy zaczyna się krztusić, kaszleć.


  11. Modlcie sie panowie (autor: zgrzejan | data: 28/01/14 | godz.: 14:59)
    ...zeby to Apple bylo rzeczywiscie tak slabe.
    Bo jesli jeszcze raz uslysze od M$ slowo wsteczna kompatybilnosc do..
    32 bitowego,jednordzeniowego,max 2 GB ram CRAPU ktory faworyzuje ewidetnie tylko jednego producenta czipow....
    Jesli dalej M$ nie bedzie w stanie wyprodukowac sprawnie dzialajacego ekosystemu Win +cos mobilnego na ktore bedzie powstawac taki soft jak mobilny Lightrom etc...
    To ja kupie sobie pierwszy raz w zyciu ta iZabawke .
    Moja cierpliwosc sie konczy a M$ pieprzy o win9
    Czyli nastepny stabilny i dobry soft najszybciej za dwa lata.


  12. Dodam jeszcze... (autor: zgrzejan | data: 28/01/14 | godz.: 18:46)
    Ze glownym winnym tej wstecznej smierdzacej stechlizna kuli u nogi zwanej kompatybylinoscia wsteczna.Jestescie wy drodzy hejterzy.
    To dzieki wam M$ bedzie sie przeciskal przez rynek tabletow ....na pelnym 32 bitowym windowsie.
    I zamiast zrobic miejsce dla nowego softu.
    Przez kolejne lata trzeba bedzie sie meczyc z tym CRAPEM na atomowym odpadzie wprost od niebieskiego pana.


  13. @Sławekpl (autor: myszon | data: 29/01/14 | godz.: 09:58)
    Dobrze, ze 10.9 u mnie nic nie namieszał. Jedynym mankamentem jest przedłużona praca na baterii. Szkoda, teraz mój 4.5 letni komputer trzyma tylko 4h na baterii.

    ITX to nie ta klasa wielkości. Pamiętaj, że w kompie musisz zmieścić 450W zasilacz, porządną grafikę i mocnego proca. Spróbuj coś złożyć. Jak złożysz coś co jest podobne objętościowo przy podobnej głośności pod obciążeniem i choćby podobnej mocy obliczeniowej masz u mnie dobre piwo. Podaj konfig.

    I proszę cię, Nie powtarzaj kłamstw. Stary Mac Pro został wycofany z EU bo zmieniły się przepisy co do osłaniania wiatraków i stara konstrukcja (spełniająca poprzenie normy) nie została zmieniona bo i po co?

    Zamknięte rozwiązania i brak kompatybilności bardzo dobrze im wychodzą. Jeszcze nie miałem problemu. Myślę, że zamknięte rozwiązania i brak kompatybilności w Windowsie jast na takim samym poziomie. Otworzyli już NTFS? Jak działa AcitveX na innych systemach operacyjnych?

    Co do nowej wersji iWork. No cóż, nie ma tylu opcji co stara. Nowe opcje mają być wprowadzane razem z webową wersją pakietu. Dlatego dobrze, że stara wersja nie jest nadpisywana podczas aktualizacji i jesteś o tym informowany podczas otwarcia nowej wersji.

    "Oprogramowanie do bani" mamy bardzo różne opinie o sofcie, "wirusów pełno jak na windzie" taaak :) wyłącz firewalla, antywirusa i antyspyware to pogadamy. Jakieś siedem lat pracuję na Makach i nie miałem jeszcze żadnego problemu. Ostatni wirus o jakim pamiętam z opisów z sieci wymagał podania hasła administratora. "a fani zaślepieni będą powielać te bzdety ... sic!!!" A ty powielasz "sic!" nawet nie wiedząc co to znaczy.

    Opowiedz jakie to różnice są między konferencją a stanem obecnym? W jaki sposób Apple tuszuje zmiany?


  14. myszon jakich wiatraków? skąd żeś to wytrzasnął (autor: Sławekpl | data: 29/01/14 | godz.: 20:48)
    zasilacz nie spełniał norm, w unii od lat obowiązuje nakaz instalacji zasilaczy z minimum pasywnym PFC

    TB i tony przejściówek porównujesz do softu - takie coś tylko w MyApple :P

    że Ty musiałeś sięgać do googla aby sprawdzić co znaczy w tekście wpisane "sic" nie imputuj mi, że mnie również to jest potrzebne

    japko nic nie tuszuje, wprowadza "emejzing" abyś był zadowolony i bronił ich używając tych samych sofistycznych argumentów
    pierwotnie była wydajna stacja robocza, teraz zdechło do komputera stacjonarnego, a szczytem bezczelności jest wołanie 7 kafli więcej za monitor tylko dlatego, że jest do kupienia i tu uwaga RÓWNIEŻ w iStore do tej spłuczki z "bezprecedensowymi możliwościami rozbudowy" - faktycznie japko ustanawia precedens w tym segmencie, niwelując rozbudowę do zera :P
    już bym wolał NUCa kupić :P

    komp ITX - buda Hadron Air (zasilacz 500W gold), mobo Z87 Stinger i jakieś GPU od EVGA, objętościowo niewiele większe od tej spluwaczki, wydajnościowo dużo szybsze, testy znajdziesz w sieci
    masz pecha, ITX to mój konik a piwo sobie wypij sam, będzie jak znalazł aby zapić moralniaka po kolejnym bezsensownym zakupie nowej "protezy" w iStore :P


  15. myszon co do wirusów, ja je u siebie zablokuję (autor: Sławekpl | data: 29/01/14 | godz.: 21:07)
    a Ty masz wlutowane w płytę trojany, keylogery i co tam jeszcze do społu z NSA japko wstawiło :P
    ale masz u mnie plus i tak, za kreatywny hejt, w końcu nie tak łatwo wpaść na niektóre porównania, postawić znak równości pomiędzy hardware a software to trzeba być artystą :E


  16. z wszelakich źródeł (autor: myszon | data: 29/01/14 | godz.: 22:02)
    musisz się nauczyć z nich korzystać.
    "Apple told Macworld that the amendment to the IEC 60950-1 regulation increases requirements around electrical port protection and the fan guards in the system."

    Nie musiałem patrzeć w gogle co znaczy sic. Ty natomiast nie wiesz co to słowo znaczy. Sprawdź w google.

    Buda Hadron Air jest trzy razy większa od MP. To nie jest niewiele. Miał być porównywalny komp. Do poprawy.

    Kupować nowych rzeczy nie muszę bo oba ponad czteroletnie kompy radzą sobie świetnie.


  17. jakie to symptomatyczne, wziąść głębokość i olać resztę (autor: Sławekpl | data: 29/01/14 | godz.: 23:29)
    jak podłączysz wszystko co potrzebne do tego "precedensu" to zajmie więcej miejsca niż EVGA na biurku, oczywiście nie brałeś pod uwagę dysków które można wstawić do obudowy EVGA...
    a może uważasz jak Tim, jeden dysk SSD w kompie do pracy w zupełności wystarczy :o
    to inaczej, zobacz Silverstone FT-03 oraz FT-03mini, w pierwszej wersji grafa może mieć blisko 35 cm długości w drugiej 25 cm, zastosowany "kominowy" system chłodzenia w przeciwieństwie do japkowego działa, podobnej wielkości są również Lian-Li, Cubitek, Cooltec, Xigmatek, BitFenix, Tacens, Inter-Tech, Abee, Corsair, Xigmatek oraz kadłubek AsRocka
    ja nie jestem tu od nauczania, a dla rozrywki, śmiech dobrze robi na moją przeponę :)
    skoro nie musisz sprawdzać, to czemu mi się co rusz dopytujesz co to znaczy, kolejna japkowa ideologia jakaś, czy może coś ala Kaczyński - "wiem ale nie powiem..., a jakie było pytanie" :P

    nie mój cyrk, nie moje małpy, lubisz przepłacać, stać Cię na to (albo rodziców) to co mi do tego, tylko ogranicz swoje bałwochwalstwo tutaj, a jak nie możesz się powstrzymać to zapraszam na MyApple tam z chęcią powitają kolejnego hejta z różowymi okularami przyklejonymi trwale do nosa, ostatnio coraz więcej krytycznych słów można tam przeczytać więc ktoś kto im przypomni dawne czasy może przywrócić wcześniejszą sielankę, zwłaszcza po ostatnim gwałtownym spadku "emejzingu" tfu.. akcji japka :E


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.